Citaat:"En daar is nu een derde bij. Nee, het word langzaam hun twee en ik ben de derde"
Vooral dat snap ik heel goed, en dat is ook waar.. Het idee is heel erg jammer dat iemand anders nu jou niet meer op zijn/haar eerste prioriteit heeft staan en dat jij niet meer de persoon bent bij wie iemand in eerste instantie naar toe komt met blij/verdrietig nieuws bv. Maar aan de andere kant kan je mensen niet voor eeuwig bij je houden of ze bezitten.
Je zal een ander soort vriendschap met ze moeten aan gaan. Waarschijnlijk beteken jij nog steeds heel veel voor hem, anders zou hij niet naar je toe komen/ tijd voor je vrij maken. Het is minder dan het was, maar iemand wil nog wel in je investeren...
Dan is het aan jou om de keuze te maken of het genoeg is voor je.
Ik ben blij dat ik ook nog wel vrienden heb die heel duidelijk echt altijd die vriendschap belangrijker zullen blijven vinden, maar dat zijn dan ook vriendschappen die ik al bijna de helft van mijn leven heb. Op zo'n moment heb je ook al zo veel allebei geïnvesteerd in je vriendschap dat je weet dat er niet echt iets tussen zal komen. Je kan je misschien meer richten op zulke mensen in je leven?