Je zorgen maken om je ouders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:07

Ik heb ongeveer 6 jaar geleden heel erg gehad. Ik was altijd heel bang dat als m'n ouders gingen werken, ze niet meer terug zouden komen, en nog meer van dat soort dingen.
Bij mij werd het heel erg als ik gestresst was. Misschien is dit het bij jou ook?
Ik weet niet meer hoe het precies is overgegaan, maar mijn moeder gaf me altijd de tip om tegen mezelf te gaan praten over de angst. Dus: okee ik ben bang en dat is niet erg, maar hoe groot is de kans dat er echt wat gebeurd? en 'ik weet dat mijn ouders goed nadenken voordat ze iets doen, dus veel kans dat er wat gebeurt is er niet' Dit hielp mij heel erg om niet in paniek te raken en het los te kunnen laten.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:07

ik heb t ook hoor als mijn ouders weggaan spookt t door mijn hoofd maar ik heb dat echt met heel veel gelukkig kan ik mezelf dwingen alles los te laten
heb al hartklachten dus als ik t niet los laat beland ik in het ziekenhuis
praat hierover met je ouders, maak ook een afspraak met je huisarts

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:56

Cassidy schreef:
Ik wil je niet bang maken, maar door ergens voortdurend aan te denken, kun je het laten uitkomen, laat je het manifesteren. En ooit gaat het er een keer van komen dat je zonder ze verder moet, maar waar jij nu mee rondloopt, dat is te heftig. En het kan best dat je ouders ervan weten maar zich niet realiseren hoe hoog het bij je zit en hoe groot die angst is. Dus praat erover met je ouders en met je huisarts, en zoek hulp.

Wauw, dit is dus hoe mensen angststoornissen aangepraat krijgen.

SpikkelFire

Re: Je zorgen maken om je ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 01:55

Ik herken het ook wel, maar dan niet zo extreem. Komt voornamelijk omdat ik al zo lang weg ben van huis, en ik bang ben dat ik ooit een keer wakker wordt en slecht bericht vanuit NL krijg.
Mijn ouders gaan in december naar Canada vliegen en ik houd echt mn hart vast. :o Terwijl ik weet dat zij banger zijn als ik zelf moet vliegen. Maar het voelt gewoon niet fijn, vooral niet na die crashes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:15

Cassidy schreef:
Ik wil je niet bang maken, maar door ergens voortdurend aan te denken, kun je het laten uitkomen, laat je het manifesteren.

Ehh? Dus als TS er maar genoeg aan blijft denken gaat het zich manifesteren waardoor het ook daadwerkelijk kan gebeuren? :?
Kan dat dan ook in andere situaties? Als ik nou heel hard aan het winnen van de lotto ga denken? :+
Nee, even serieus. Dit is natuurlijk onzin en zo praat je iemand helemaal het schip in. Vreemde post weer..

TS, ik herken je angst wel een beetje, maar door er zo mee bezig te zijn dat hen mogelijk iets overkomt, kun je nog wel genieten van het feit dat ze er nog zijn?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-11-14 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 08:25

Ik had dit vroeger ook, nu inmiddels niet meer zo erg. Weet nog wel dat mijn moeder op de fiets boodschappen ging doen en ook ging rolschaatsen met mijn tante om af te vallen. Was dan altijd bang dat ze zou vallen. En dat gebeurde ook wel eens dus dat maakte het alleen maar erger.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:03

Ik heb heel lang last gehad van precies hetzelfde als jij, uiteindelijk ben ik psycholoogbezoeken gaan doen en deze hebben me heel goed geholpen! Neem eens contact op met je huisarts, deze kunnen je doorverwijzen naar een psycholoog :) kwaliteit van mijn leven is zoveel verbeterd vergeleken met toen ik onder de angsten zat!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 13:07

helaas herkenbaar! Ik maak me op het moment ook meer zorgen om me moeder van 80 dan me lief is, had er ook al een topic over geopend. Wel goede adviezen gekregen daarin. [LZP] onenigheid in de familie

perryxhartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 14:46

Ik ken het idd.. Ik heb vaak als een van mijn ouders ziek zijn dat ik dan me zo druk maak dat er met hun wat gebeurd dan ik me zelf helemaal gek maak dus dan zelf eng wordt in me hoofd.. dat is zo rot maar toch heb ik er vaak last van.

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 22:20

Ik heb het ook heel erg.. Sinds mijn moeder vorig jaar plotseling is overleden ben ik super bang om iemand te verliezen. Ik woon bij mn vriend, en als ik dan bij hem ben ben ik bang om mn pa, broertje of mn hond nooit meer te zien.. En als ik dan bij mn pa slaap, ben ik super bang mn vriend nooit meer te zien.
Maarjah, nu zit ik sinds een week in therapie ervoor en duimen dat dat me gaat helpen!

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:29

Ik herken me zo goed in jou verhaal!
Mijn vader is ernstig depressief en ben continue bang dat ik thuis kom en hij zichzelf wat aan gedaan heeft. Word je echt niet goed van. :(

En ben ook bang dat mijn ouders een ongeluk krijgen of door iets medisch om het leven komen.. :(

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:35

Wow dit klinkt wel heftig... Ik heb me vroeger nooit zorgen gemaakt, nu is mijn vader 5 jaar geleden (toen ik 17 was) plotseling vanuit het niets overleden aan een hartinfarct en nu ben ik ook sneller bezorgd over mijn moeder dat haar iets overkomt maar dan nog steeds echt niet in de mate waarin jij het hebt! Ik zou hier zeker hulp voor zoeken want dit kost je zoveel energie en bezorgd je stress.... Da's zonde en het heeft geen enkele zin!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:43

Ik heb geen zorgen om mijn ouders, maar als jij zoveel zorgen hebt dat je slaap eronder lijdt, terwijl je vader gewoon beneden voetbal zit te kijken, is dat niet goed.
Je mag best zuinig op je ouders zijn.
En natuurlijk hoop je dat ze heel thuis komen van wintersport.
Maar dat ze binnenshuis hun gang niet kunnen gaan zonder dat jij zorgne hebt is niet goed voor jouzelf.
Ik zou hier zeker wat mee doen.
Dapper dat je er een topic over plaatst

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:50

Een mens lijd het meest van het lijden wat hij vreest, helaas gaat dat vaak op. Misschien eens een cursus mindfullnes gaan doen. En vaak denken aan iets waardoor het ook uitkomt, was het maar waar :D