Zulk gedrag is niet goed te praten in mijn ogen, en dan was ik er echt klaar mee

Stuur hem desnoods een email als je niet face to face met hem durft te praten vanwege de angst dat hij weer boos wordt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

sterkte meid, ik weet hoe lastig het is als je er zelf in staat. Anoli schreef:Ook al zou hij meer voelen voor jou, voor mij was het toch echt klaar met de vriendschap bij het gooien met een stoel naar jou.
Zulk gedrag is niet goed te praten in mijn ogen, en dan was ik er echt klaar mee
Stuur hem desnoods een email als je niet face to face met hem durft te praten vanwege de angst dat hij weer boos wordt.
KiMmK schreef:Niet zoals ieder hier zal verwachten denk ik haha. Maar we waren op een feestje en in een dronken/boze toestand heeft hij uiteindelijk de waarheid verteld, hoe hij zich voelde enzovoort. Daarna hebben we 1,5 jaar geen contact gehad, ondanks dezelfde vriendengroep. Zijn gevoelens zijn weggeëbd en komen nu weer bij elkaar op verjaardag. Tis wel minder 'close' als eerst maar het voelt weer goedsterkte meid, ik weet hoe lastig het is als je er zelf in staat.
Ik had de blik van haar ouders toen wel willen zien eigenlijk.
Mocht hij weglopen, dan weet je waar je staat. Als hij echt om je geeft snapt hij dat praten nu de enige optie is om de 'vriendschap' te bewaren. KiMmK schreef:Je geeft het antwoord dus zelf al een klein beetje. Beste methode is confronteren face to face en dus absoluut niet via de mail.. Schrijf voor jezelf eventueel de punten op wat je perse wilt bespreken. Maak hem duidelijk dat je nu wilt praten, wil hij het niet dan is het basta. Zorg er wel voor dat het moment suprème ook een gesprek toelaat natuurlijk. Tis misschien een dreigement maar het werkt wel.
Doe het alleen met hem en als hij boos wordt, zeg hem heel duidelijk dat je hier niet van gediend bent en als hij er niet onmiddellijk mee stopt, jij weg zal gaan en nooit meer terug zal komen. Moeilijk maar tis wel het besteMocht hij weglopen, dan weet je waar je staat. Als hij echt om je geeft snapt hij dat praten nu de enige optie is om de 'vriendschap' te bewaren.
astridklomp schreef:Klinkt een beetje alsof hij zich met zijn gevoelens voor jou geen raad weet, alsof hij meer voor jou voelt dan hij eigenlijk wil. Dat hij daarom juist heel vervelend tegen jou doet uit onmacht en zelfbescherming.
jessdaniels schreef:Het is een vent van 40, op die leeftijd zou je jezelf wel fatsoenlijk onder controle moeten kunnen houden (ZEKER als je een kind hebt brrr). Dat hij zomaar met dingen naar je hoofd gaat gooien gaan mijn nekharen van overeind staan!
astridklomp schreef:Klinkt een beetje alsof hij zich met zijn gevoelens voor jou geen raad weet, alsof hij meer voor jou voelt dan hij eigenlijk wil. Dat hij daarom juist heel vervelend tegen jou doet uit onmacht en zelfbescherming.
jessdaniels schreef:Het is een vent van 40, op die leeftijd zou je jezelf wel fatsoenlijk onder controle moeten kunnen houden (ZEKER als je een kind hebt brrr). Dat hij zomaar met dingen naar je hoofd gaat gooien gaan mijn nekharen van overeind staan!
bigone schreef:Jij was 16, hij 34 toen jullie vrienden werden. Jullie slapen al jaren in dezelfde caravan op feesten en partijen, gaan samen op vakantie en hij word vervelend als er meerdere mensen bij zijn, raar maar waarschijnlijk wil hij je voor zich alleen en niet delen. Heb jij wel eens verkering gehad en hoe reageerde hij toen??? Wat ik zou doen!! Kappen en alleen als werknemers met elkaar om gaan, stuur maar een appje dat ze het aquarium maar moeten verkopen omdat je het nu niet kunt gebruiken en stop met jezelf schuldig te voelen over het feit dat je nu misschien op het punt staat om van vrienden te veranderen in bekenden. Ik vind dat hij zeer bezitterig gedrag vertoond, 40 jaar, vrouw, kind en in stilte waarschijnlijk hopend dat jij het licht ook nog eens ziet. Ik denk eerlijk dat wanneer jij hem zou vertellen dat je gek op hem bent, hij alles laat vallen en meteen huisje boompje beestje met jou gaat spelen. Kies voor jezelf, deze "vriendschap" is alles behalve gezond.
gekvanfleur schreef:serieus...hij wil je zoenen 'gewoon' als vrienden en er gaat geen lampje branden?
Die vent in waarschijnlijk stapel op je en idd zijn penopauze komt eraan en ik verwacht eerder een verslechtering komende jaren dan verbetering. Afstand houden en afkappen die handel.
Sicayes schreef:astridklomp schreef:Klinkt een beetje alsof hij zich met zijn gevoelens voor jou geen raad weet, alsof hij meer voor jou voelt dan hij eigenlijk wil. Dat hij daarom juist heel vervelend tegen jou doet uit onmacht en zelfbescherming.
Toen ik dit verhaal las dacht ik precies hetzelfde.
TS zoals eeder gezegd in het topic cijfer je jezelf enorm weg. Ik zou de confrontatie aan gaan, liefst op een openbare plek (je wilt er niet aan denken..maar mocht hij doorslaan ben je in ieder geval niet alleen. Noem het wantrouwig maar ik zou het in ieder geval er niet op willen wagen)
en leg de issues op tafel. Reageert hij verontwaardigd neem dan afstand of ga helemaal exit.
Ja het gaat pijn doen, ja het zal je verdrietig maken. Even bot gezegd: hou op met het voor hem opnemen en kies voor je eigen geluk!
Animal schreef:gekvanfleur schreef:serieus...hij wil je zoenen 'gewoon' als vrienden en er gaat geen lampje branden?
Die vent in waarschijnlijk stapel op je en idd zijn penopauze komt eraan en ik verwacht eerder een verslechtering komende jaren dan verbetering. Afstand houden en afkappen die handel.
Daar zat een persoonlijke reden achter zoals hij toen vertelde, dus daar is geen lampje door gaan branden. Misschien vreemd, maar ik heb nogsteeds niet het idee dat hij echt stapel op mij is. Dat hij enige gevoelens heeft kan ik nog inkomen, maar stapelverliefd, ik denk het persoonlijk niet. Dan zou ik dat toch wel gemerkt hebben?
Animal schreef:Dat hij enige gevoelens heeft kan ik nog inkomen, maar stapelverliefd, ik denk het persoonlijk niet. Dan zou ik dat toch wel gemerkt hebben?
iedereen had het door behalve zijzelf)