Genieten.. het lukt me gewoon niet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:32

Daphna schreef:
In mijn geval zijn het vooral externe omstandigheden die ofwel niet zijn te veranderen of het duurt nog wel even. Een oplossing heb ik daarom nog niet. Mijn weerstand daartegen bouw ik op als ik op reis ga en door met inspirerende mensen om te gaan. Anders in het leven staan is zeker een doel, ik zou heel graag eens een keer niets willen doen, in plaats altijd maar een bezigheid te zoeken. Mijn agenda explodeert. Ik ben niet depressief en heb geen burn out, maar ontspannen is gewoon erg moeilijk. Een van de dingen die mij positief houdt is het geloof, maar ook zeker vriendschap en de mogelijkheid om af en toe op reis te kunnen gaan, al is het een weekendje weg.

Positieve vaardigheden wil ik zeker leren. Ik doe wel eens tapping met brad yates. Verder nog kijken wat werkt. Sinds kort heb ik acupunctuur behandelingen, dat uurtje stil liggen met naalden, is een hele opgave. ;)

ik val in slaap bij shiatsu, wellicht is dat een optie (ik kwijl er ook bij overigens dan :o ).

hier ook vooral externe omstandigheden.. ik heb gelukkig in mijn tienertijd een super conrector gehad die mij vrij 'direct' heeft geleerd dat ik alleen verantwoordelijk kon zijn voor mijn eigen leven, mijn eigen gedrag en mijn eigen geluk. Hij zei gewoon 'keihard' hoe denk je uberhaupt je examen te halen, of straks te kunnen studeren als je jeugd waar je zelf geen invloed op hebt als 'reden' gebruikt waarom je niet gelukkig zou kunnen zijn. ik werd even hard met beide benen op de grond gezet.. ohhh en ik was boos hoor.. want ik kon er toch niets aan doen en ik had een klote thuis etc.. maar ja, boos zijn of verdrietig, of depressief zijn het veranderde niets aan mijn thuissituatie en dat was het gene wat ik van hem leerde.. ik kon alleen datgeen veranderen waar ik zelf ook invloed op kon hebben (dus op school werken in plaats van thuis niet kunnen leren.. proberen om met een stel meiden die het ook niet makkelijk hadden in de pauze iets gezelligs te gaan doen, in plaats van dat we een voor een zijn pak nat kwamen huilen omdat we best heel sneu waren (en met reden hoor, het was ook echt serieus).. en langzaam aan kwamen we erachter dat met elkaar lachen en huilen meer ontspanning gaf dan in ons eigen visieuze circeltje rond te draaien van ongeluk ontmoeten en daardoor ongelukkig zijn..

uch, is niet makkelijk hoor, dat zeker niet.. is met kleine stapjes gegaan (vooral omdat er nog legio ander ongeluk mijn pad is gekruist nadien)..

En wat je ook zegt, reizen en andere dingen zien en meemaken gaven de eerste boosts van energie om door te kunnen.. het zijn de 'gelukkige dingentjes' die je dan meekrijgt die je weer door de mindere dingen heenslepen als het nodig is.

wees wel voorzichtig met een overvolle agenda, want geen rust kunnen nemen is wel een recept voor een toekomstige burnout..

ik denk dat je ook al een aardig eindje op weg bent, al zie je het zelf misschien nog niet eens zo.. want jij kunt positiviteit halen uit dingen waardoor je de lastigere dingen beter aan kunt..

tapping? nu heb je mij nieuwsgierig gemaakt, ga ik even opzoeken.. neem aan dat je niet 'tapdancing' bedoelt?

Daphna

Re: Genieten.. het lukt me gewoon niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:35

Haha, nee geen tapdancing. zoek brad yates op youtube, en zoek een filmpje dat over je gevoel gaat en doe hem na! Heel raar maar het werkt gek genoeg wel!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:59

Ik snap wat je bedoelt.
Zelf jaren erg ziek geweest en ik ben er nog lang niet.
Maar mijn goede dagen en periodes kan ik rustig eerst een dag helemaal van slag zijn om het feit dat het zo goed gaat. :+
Dan denk ik echt: geniet er nou gewoon van!
Maar dan ben ik toch banger voor de man met de hamer, gelukkig neemt het bij mij wel af nu.
De periodes zijn steeds langer dat het goed gaat gelukkig, maar zit nu weer in een kleine dip en wacht met smart weer op een goede periode.
En dan zal ik vast weer van slag zijn dat het zo goed gaat, hoe suf ik het nu ook vind.
Gevoelsmatig hang ik dan de vlag uit maar in praktijk werkt het toch niet zo.

Wat voor mij wel werkt is even mijn ei kwijt kunnen merk ik.
Even wat doen waar ik niet over na hoef te denken, en echt even alles in kan gooien.
Voor mij is dat nu aquafitness, geen bejaardenvariant, dat doe ik twee keer per week en dat vind ik heerlijk om er even uit te zijn en nergens aan te denken.
Daar knap ik echt van op merk ik. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:21

Daphna schreef:
Haha, nee geen tapdancing. zoek brad yates op youtube, en zoek een filmpje dat over je gevoel gaat en doe hem na! Heel raar maar het werkt gek genoeg wel!

even een stukje geloerd..

volgens mij leert het je je te realiseren dat je 'bent'. door het tappen voel je jezelf bij de beloften aan jezelf? waardoor het beter opgeslagen wordt in je 'being' (weet daar eigenlijk geen goed nederlands woord voor)..

kijk morgen denk ik nog een paar van zijn filmpjes.. wel interessant eigenlijk.. hadden ze dat niet zo'n 20 jaar geleden kunnen vertellen lol.. had mij een paar extra hobbels gescheeld denk ik..

moonfish, iemand heeft mij ooit eens de opdracht gegeven om 'mijzelf' te schrijven als ik zo'n periode had.. waarbij ik eigenlijk mijzelf terrecht wees.. zo van 'nu voel je je eigenlijk goed en verspil je je tijd met bang zijn voor wanneer je weer ziek bent'.. ik ben nu ziek en kijk met smart uit naar wanneer ik deze brief weer lees.. dus als je dit leest en je gaat je dag verspillen, dan ben ik bij voorbaat pissed off op je..

ik was dan niet 'ziek' maar werd geleid door omstandigheden waar ik geen invloed op kon uitoefenen.. ik schreef dan zo brief wanneer ik op mijn minst was.. en las hem als ik mijn touwtjes die ik in handen kon hebben in handen had en bang was voor de volgende klap die het leven zou uitdelen..

ik heb wel eens flink moeten lachen om het feit dat ik mijzelf weken van te voren vast uitgekafferd had.. maar het hielp wel om de spanning van dat moment dan even te verbreken en weer alles uit de goede momenten te halen.. De klap kwam immers uiteindelijk vanzelf wel ergens, vroeger of later.. uieindelijk krijgt iedereen wel klappen van het leven toebedeeld, maar er op wachten is zo zonde :(, dan mis je zoveel mooie dingen.

misschien is dat ook iets voor jou?

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:53

TS, is het geen optie om heel intensief te gaan sporten?
Naast dat het gezond voor je is, maakt het ook stofjes aan. Je zegt zelf dat wandelen er niet in zit, maar het snelwandelen wordt. Nou.. Laat je gaan! Gooi alles eruit, ren zo hard als je kan. Het is oke om niet stil te kunnen zitten, om even niet te kunnen genieten. Geef er eens aan toe.

En ga dan net zolang door tot je mentaal en fysiek zo verschrikkelijk uitgeput bent dat je wel /moet/ uitrusten. Dat je toch op de bank blijft hangen, want je benen zijn zo zwaar als lood. En dan zit je hopelijk ook nog met een voldaan gevoel vanwege het sporten zelf - ten minste, dat heb ik altijd.

Wie weet :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 04:45

Elena: klinkt nogal ongezond in mijn oren. Ziek ben ik niet voor niets dus nee ik ga mezelf niet uitkafferen in een brief. :/ Als ik wat kan doe ik echt wel wat, sterker nog eigenlijk doe ik al teveel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 07:24

Nirvana_ schreef:
TS, is het geen optie om heel intensief te gaan sporten?
Naast dat het gezond voor je is, maakt het ook stofjes aan. Je zegt zelf dat wandelen er niet in zit, maar het snelwandelen wordt. Nou.. Laat je gaan! Gooi alles eruit, ren zo hard als je kan. Het is oke om niet stil te kunnen zitten, om even niet te kunnen genieten. Geef er eens aan toe.

Uh ja, dat is een beetje een probleem :') Ik sport al 5 dagen in de week en dat waren er eerst zelfs 7 :') Mijn vriend is al blij dat ik nu nog maar 5 dagen sport want ik ging moeiteloos 7 dagen per week door, zelfs met een protesterend lijf := En dan sport ik best pittig, dus als ik nu nog meer ga sporten krijgen we ruzie :P (en ik vind het eigenlijk ook wel best zo). Op die 2 vrije dagen loop (lees, snelwandel :') ) ik buiten. Zoals ik al zei ben ik een pittige controlfreak en nadat ik veel (lees: heel veel) ben afgevallen durf ik dat sporten nog niet zo goed los te laten, maar we maken langzaam vorderingen :+ Dat is dus ook weer een typisch voorbeeld van mezelf geen rust gunnen.

Moonfish, hoe jij omschrijft dat je een dag van de rel bent omdat dingen goed gaan, dat is dus precies hoe ik me voel!
En daar word ik dus ook zo moe van.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 10:32

Je zit in een neerwaartse spiraal van stress. De veroorzaker (ziekte man) is zo te horen allang weg maar nu maak je je gestrest over allerlei andere zaken. Zo lees ik dat je bang bent dat het allemaal te goed gaat, daarna kwam de Triggerpoint dat je niet meer kunt genieten, je begint lichamelijke klachten te krijgen van stress en ook dit veroorzaakt weer stress enzovoort.. Als je geen hulp zoekt zal deze spiraal alleen maar verder zakken. Je zult uit deze spiraal moeten komen. Gelukkig zijn daar talloze maniertjes voor.

Ik denk persoonlijk dat je hier hulp bij nodig hebt. Wel eens gedacht aan hypnose therapie of aan een psychotherapie (psychologische fysiotherapeut)? Zoek het eens op op internet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:30

Ik wil je sowieso even een knuffel geven. Ik weet hoe lang jullie al bezig zijn met een huisje, dus ik kan me voorstellen dat het giga balen is :(:)

Ik denk dat het wel goed is dat je met iemand gaat kijken hoe je weer in balans kunt komen. Psychotherapie is dan meteen wel behoorlijk heftig, je kunt ook kijken voor een levenscoach ofzo, die zijn er ook genoeg. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je gebeurtenissen in hokjes gaat zetten, zodat je gradaties krijgt in wat leuk is en wat minder leuk is. Dan kun je toch wat beter gaan genieten van kleine dingetjes. Als ik nar mezelf kijk, heb ik bijv nog steeds af en toe last van dipjes, maar ondanks dat ik me dan voor een deel niet goed voel, kan ik toch opgewekt blijven en positief blijven. Acceptatie is daarbij ook heel belangrijk.

Zelf werk ik ook veel met punten geven over hoe ik me voel, 0 is dat je dood wilt, een 10 is supergelukkig. Het is normaal als je rond de 6/7 hangt en ook uitschieters naar een 9 of dipjes naar een 3/4 is niet zo gek. Als je maar weer richting de 6 gaat.
Misschien interessant om jezelf een paar keer per dag te vragen op welk cijfer je nu zit. Dan leer je ook relativeren dat wanneer het kabbelt rond die 6/7, het eigenlijk ook best goed is. Al voelt dat saai. Dat is niet hetzelfde als ongelukkig.

Het wordt een zoektocht naar hoe jij alles weer op de rit gaat krijgen, gun jezelf dat ook :)

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:27

Joolien schreef:
Psychotherapie is dan meteen wel behoorlijk heftig, je kunt ook kijken voor een levenscoach ofzo, die zijn er ook genoeg.

Sorry hier ben ik het totaal niet mee eens.. Waarom is een psychotherapeut gelijk heftig? Als je haar verhaal goed leest zie je dat ze over verschillende punten al behoorlijk wat stress ervaart. Dit uit zich nu al in lichamelijke klachten.. Een psychotherapeut helpt haar om bepaalde handvaten aan te reiken en kan tevens ervoor zorgen dat de lichamelijke klachten die ze heeft worden verholpen. Je leert onder andere hoe je kunt ontspannen en wat de oorzaak van het probleem is en hoe je deze kunt aanpakken. Ik denk juist dat ze, door haar hoeveelheid aan stressfactoren en lichamelijke klachten, juist baat zal hebben bij deze therapie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:35

Bovendien kan iedereen zichzelf coach noemen, en daar zit wat rotzooi tussen.... dat ga ik niet aanraden :n
Natuurlijk zijn er ook goede coaches, probleem is alleen dat je dat van te voren niet weet en de kans best aanwezig is dat je bij een prutser terecht komt. En daarvoor vind ik de situatie van TS toch iets te kwetsbaar.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:51

Rotgevoel he, ik heb dan de pech dat ik gewoon op de rem getrokken word en wel moet stoppen.
Anders krijg ik de rekening en die is niet fijn. :+
Dagen en uren dat ik niks heb ben ik blij dat ik rust heb zeg maar.
Maar ik heb ook periodes dat ik idd net als jij doordraai, dan blijf ik maar bezig, tot ik mezelf tegen kom en dan als een pudding het hele weekend niks kan doen. ^)

Wie weet is er een manier om te gaan werken aan het ding teveel sporten?
Zou me niets verbazen als dat nogal knaagt, dat je niet durft te minderen?
Ik heb ook wel eens simpele dingen waarvan ik denk dat het geen invloed meer heeft, tot die oude wond open gaat, en dan weet ik weer even waar ik sta.. :(
Zo heb ik afgelopen weken te weinig energie, ineens valt er een last weg die niet voelde als last en het is ineens stukken beter. #)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:16

Lieve Cayenne, ik volg je nu al jaren en weet dat de stresspunten die je in de openingspost noemt, alleen maar de dingen zijn van de laatste maanden. Sjonge, waar jij de laatste jaren door hebt gemoeten is niet niks. Heel normaal dus imo dat je je niet ontspannen kunt. Maar ook het er teveel op gefocused te zijn, gaat die ontspanning tegenhouden.

Er komen hier veel goede tips voorbij. Pik de dingen die je aanspreken eruit. Probeer je beproevingen een plaatsje te geven. En schakel zonodig professionele hulp in. Ik hoop dat je binnenkort je beter gaat voelen.... Je verdient het zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 00:51

Het klinkt me helaas bijzonder bekend in de oren. Hier ook een zware tijd gehad, en sommige zaken zijn nog steeds zwaar.
Ben een enorme controlefreak waardoor ik het mezelf nog eens extra moeilijk maak. Heb de afgelopen tijd een paar keer grote stappen moeten nemen waardoor ik geen controle had, en dat is me zo zwaar gevallen dat ik echt uitgeput ben.
Maar na het eea te hebben gelezen wil ik morgen met een plan van aanpak beginnen om weer eens te kunnen genieten. Ik wil een aantal keer per week iets leuks plannen voor mezelf. Dit hoeft niets groots te zijn. Ik moet nog eens even goed nadenken over wat ik allemaal kan gaan doen. Mocht ik eea weten, dan zal ik het hier voor je posten.
Veel sterkte!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 06:43

Bedankt voor alle lieve reacties en behulpzame tips! Ik waardeer het echt dat zoveel mensen meedenken :+:

Een lifecoach heb ik weleens van gehoord, maar geen idee wat die eigenlijk doet. Ik ben het er wel zeker mee eens dat het misschien verstandig is om met iemand te gaan praten die hier meer vanaf weet. Of het een psycholoog is of wat dan ook, dat maakt me dan niet zo heel veel uit. Daar ben ik niet bang voor. Als het verstandig is, dan gaat het gewoon gebeuren.

Ik denk dat het zeker voor een groot deel een controleprobleem is. Ik vind het sowieso heel moeilijk om een vast "veilig" patroon los te laten. Niet alleen met sporten, maar ook met andere gewoontes. Het probleem is daarbij dan wel dat ik mezelf blijkbaar voorbij loop en in combinatie met stress zegt mijn lijf nu ook dat het genoeg is geweest. Dat is ook de wake up call. Zonder dat had ik het waarschijnlijk gewoon genegeerd.

Ik ben gisteren met mijn vriend naar een expositie geweest (we waren allebei vrij) en expres geprobeert om alles los te laten. Echt bizar hoe moeilijk dat is. Het lijkt bijna een luxeprobleem en ik ga me dan schuldig voelen omdat ik weet dat ik nog een was op moet vouwen etc etc. Er is verder niemand die mij zegt dat ik die MOET opvouwen. Die was loopt niet weg en het kan net zo goed morgen, maar toch leg ik het mezelf op en dan gaat het knagen. Zo frustrerend := Ook weer zo'n dom controlepunt dat ik blijkbaar moet hebben. Op vakantie een pizzapunt eten? :n Ik ga gelijk caloriën tellen en dan voel ik me bij voorbaat al schuldig en vind het zonde omdat ik zo hard aan mijn gewicht heb gewerkt. Maar ik wil ook eens gewoon zorgeloos kunnen genieten van een ijsje of een andere caloriënbom -O- *zucht*

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 07:20

Misschien kun je eens langsgaan bij een Body stress release praktijk. Die kunnen je helpen je lijf te ont stressen. Kijk eens op http://www.bsr-marknesse.nl Is verder niks engs aan en je hoeft ook geen gekke of zweverige dingen te doen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 10:28

nimbletje schreef:
Misschien kun je eens langsgaan bij een Body stress release praktijk. Die kunnen je helpen je lijf te ont stressen. Kijk eens op http://www.bsr-marknesse.nl Is verder niks engs aan en je hoeft ook geen gekke of zweverige dingen te doen.

Goh, ik heb het eens gelezen en eigenlijk sluit het best wel redelijk goed aan op wat ik zoek.
Het zou zo te lezen ook bij RSI/ CTS overspannen spieren helpen en misschien ga je je er inderdaad wel meer door ontspannen en rust vinden.
Ik zie dat er een praktijk redelijk in de buurt zit, maar pfff, wel 50 euro per behandeling en mijn verzekering staat er al nieteens tussen voor een gedeeltelijke vergoeding -O-

Ik zit ook aan zonnebanken te denken. Nieteens voor het kleurtje (vind dat altijd vrij nepperig :o ) maar dan moet je wel stil liggen (een marteling dus :') ) en voor de spieren kan het vast ook geen kwaad.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 14:29

Even een kleine update: ik ga de 27ste praten met een psycholoog.
Even kijken of zij me kan helpen wat meer rust te vinden :) Baat het niet, dan schaad het niet!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:54

+:)+ Ik denk dat het een verstandige zet is. Nou hopen dat het iemand is met wie je een klik hebt!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 17:19

Lieve Cayenne, Mootje..
Je hebt de laatste jaren ook behoorlijk wat voor je kiezen gehad dus het is niet raar als dat wat met je doet... goed dat je hulp hebt ingeschakeld, af en toe kùn je het gewoon even niet zelf, zelfs niet met de hulp van lieve vrienden of familie.
En dat is geen schande, maar gelukkig is dat iets wat je je zelf al realiseert.
Denk ook eens aan wat je al wél bereikt hebt, wat er wél goed is gegaan de laatste jaren. Want (afvallen, vriend, samenwonen) dat zijn de dingen waar je gelukkig van wordt. En.... die dingen zijn goedgegaan! Je bent nog steeds je gewicht kwijt, je hebt je vriend nog altijd en je woont nog steeds samen.

Ik herken me in je verhaal (minus de lichamelijke klachten) en weet hoe je jezelf gek kunt denken. Mij heeft het geholpen om iedere dag even voor mezelf de positieve dingen te benoemen, en de negatieve gedachten te relativeren. (Zo bedacht ik rustig 20 x op een dag dat Roel bij me weg zou gaan omdat *vul maar in, alle idiote redenen zijn de revue gepasseerd*. Maar dan dwong ik mezelf ook even te bedenken waarom ik dat dacht. Had ik daar reden toe? Ja vanwege mijn ex.... maar die staat los van roel dus is het onzinnig om hem daarvan te verdenken).
Ik zeg niet dat dit voor jou werkt,maar bedoel er maar nee te zeggen dat je ook hierdoorheen gaat komen. Je bent een kanjer!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-14 08:07

Ik ben ook erg benieuwd of ze wat voor mij kan betekenen. Ik denk dat alleen al erover praten heel erg kan helpen :)

Bedankt Sannie :+:

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 09:26

Dat is een mooie stap. En het kan zeker helpen, ik kan er van meespreken ;)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 15:21

Ik ben blij om te lezen dat je proffesionele hulp hebt ingeschakeld.
Dit wilde ik namelijk ook echt aanraden.
Zelf ook een hele tijd alleen maar aan het rennen geweest en uiteindelijk kun je niet meer.
Ga op zoek naar iemand die jou kan begeleiden in je dagelijkse leven en waarbij je je zorgen kunt uitten.
Ik heb veel hulp gehad aan fysiotherapie. Speciale therapie waarin je leert te ontspannen.
Ik moest dan in een stille ruimte gaan liggen en door middel van oefeningen leer je te ontspannen.
Dit heeft mij enorm veel geholpen. Nu kan ik als ik stress heb of ergens tegen aan loop mijn hoofd goed leeg halen en echt even verplicht ontspannen.
Hierdoor heb ik geen lichamelijke klachten meer.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 15:47

Voor de mensen die hier nog lezen: ik ben vanochtend bij de psychologe geweest. Het waren er trouwens twee tegelijk. Dat had ik nou ook weer niet verwacht :+
Maar we zijn tot de conclusie gekomen dat ik bepaalde gebeurtenissen uit het verleden nog altijd niet goed verwerkt heb. Een jaar of 8 geleden is er bij mij PTSS (posttraumatische stresssyndroom) vastgesteld wegens traumatische gebeurtenissen en daar heb ik toen EMDR voor gehad om de pieken te kunnen verwerken. De ergste herinneringen heb ik dus achter me kunnen laten, maar de overige gebeurtenissen waren eveneens heftig en het zou best eens kunnen zijn dat die onbewust nog altijd mee spelen, waardoor ik nog een soort angst bij me draag en dat uit zich ook in het willen vasthouden van controle en niet kan/durf te ontspannen. Het gesprek duurde 2 uur en was op sommige momenten best pittig, al kan ik over het verleden eigenlijk best goed praten omdat ik al redelijk wat therapieën achter de rug heb.

De conclusie is dus dat het voor mij verstandig is om opnieuw EMDR te gaan doen. Daar staat wel een flinke wachtlijst voor, maar omdat ik mentaal gezien mezelf weinig rust kan geven, is er wel een kans dat ik voorrang kan krijgen. Ik ben benieuwd en ga er weer voor :) Ik ben blij dat ik deze stap genomen heb. Uiteindelijk kom ik er weer sterker uit!

Overigens hadden ze het ook over de optie tot het nemen van anti-depressiva. Ik ben niet depressief, maar het zou misschien kunnen helpen met het mentaal ontspannen.
Daar wil ik liever niet aan, maar vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:22

Fijn Mootje dat je weer therapie is aangeboden. Knap dat je er weer voor gaat. Geen idee of antidepressiva jou zal helpen.... Het vlakt de emoties wat af .... maar of dat ontspant ??