hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: hond te logeren maar al 10 dagen geen contact met eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:46

Dan maar adres controleren en even de legitimatie inkijken en noteren.......... beter dan niets.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:46

Polly schreef:
Misschien is er wel iets heel erg misgegaan met de operatie.
Begin van het jaar zelf nog meegemaakt, paarden liepen bij een vriendinnetje maar daar heb ik een week of 7 (!!) niet naar omgekeken of aan gedacht, ik was heel blij dat zij op de hoogte was en ze vond het geen probleem. Maar denk niet te snel dat iedereen maar meteen aan het dier denkt. Misschien denken ze juist wel dat het dier is ondergebracht en focussen nu even op andere dingen.niet netjes wel begrijpelijk

Ik vind het niet begrijpelijk als iemand zijn hond totaal vergeet, wat er ook voor een omstandigheden zijn……….Een telefoontje of een smsje als reactie op de oproepen van ts lijken mij niet meer dan normaal en ook maar een hele kleine moeite. Vervelende situatie inderdaad want wat moet je ermee? De hond blijven opvangen en zelf voor de kosten opdraaien is niet fijn en de hond nu al naar een ander adres doen is ook niet wenselijk. Ik hoop dat de mensen eerdaags toch nog reageren naar je, succes en sterkte !

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:49

Wat een verhaal zeg.. ik ben wel nieuwsgierig wat er uiteindelijk gebeurt. Snap dat je wantrouwend wordt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:50

Er wordt afgeraden om een kopie van je legitimatiebewijs te geven als daar door instanties om gevraagd wordt, omdat daar veel mee gefraudeerd wordt. Dus dat zou ik a klant niet doen. Maar een contractje met de belangrijkste gegevens is wel handig.

Ik vind het onzin dat mensen "er even niet aan denken" dat ze ook nog een hond hebben. Ik vind het vreemd gedrag en zou idd een jurist om advies vragen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:51

Weet je wat hun achternamen zijn? dan kun je gaan kijken of er meer mensen zijn met die achternaam en proberen contact te leggen of ze toevallig familie zijn en zo ja en zo verder...........zoiets. Tenzij een achternaam erg veel voorkomt, dan heeft het geen zin om alles af te gaan bellen.

Zo makkelijk moeten ze er niet vanaf komen...........
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 01-11-14 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:53

Je zou kunnen kijken of de hond gechipt is.
Misschien is er ook een woonadres geregistreerd?

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:58

Weet je wie hun dierenarts is? Dan zou je daar misschien kunnen vragen?
Als je hier de honden naar het asiel brengt moet je Naam, adres, woonplaats, en dierenarts opgeven en het dierenpaspoort achterlaten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:03

Polly schreef:
Begin van het jaar zelf nog meegemaakt, paarden liepen bij een vriendinnetje maar daar heb ik een week of 7 (!!) niet naar omgekeken of aan gedacht, ik was heel blij dat zij op de hoogte was en ze vond het geen probleem. Maar denk niet te snel dat iedereen maar meteen aan het dier denkt. Misschien denken ze juist wel dat het dier is ondergebracht en focussen nu even op andere dingen.niet netjes wel begrijpelijk

Ik vind het niet netjes én niet begrijpelijk!
Toen mijn vader op sterven lag in het ziekenhuis een paar maanden geleden was dat vreselijk uiteraard, maar tussen de bedrijven door was het veel wachten, hopen etc... Dan juist zat ik als ik niet bij hem kon zijn omdat ze met hem bezig waren met mijn telefoon. Een berichtje sturen dat het mis is, of wat dan ook is dan zo gestuurd. Je hebt die hond en daar ben je ook in slechte tijden verantwoordelijk voor.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:23

Kan je de eigenaar niet vinden op Facebook? Of eventueel familie .

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:26

Ineke2 schreef:
Polly schreef:

Ik vind het niet netjes én niet begrijpelijk!
Toen mijn vader op sterven lag in het ziekenhuis een paar maanden geleden was dat vreselijk uiteraard, maar tussen de bedrijven door was het veel wachten, hopen etc... Dan juist zat ik als ik niet bij hem kon zijn omdat ze met hem bezig waren met mijn telefoon. Een berichtje sturen dat het mis is, of wat dan ook is dan zo gestuurd. Je hebt die hond en daar ben je ook in slechte tijden verantwoordelijk voor.

Mee eens! Ik zou het zelf niet kunnen, want het is toch jouw eigen dier en dan zou ik steeds informeren en vragen hoe het met het dier is en ze op de hoogte houden.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 20:37

Ze hebben ts toch op de hoogte gesteld dat er een operatie aankwam? Begrijpelijk dat veel mensen om hun dieren blijven denken maar er zijn dus ook mensen die dat niet hebben.. Echt waar.. En ik ben er niet trots op maar de omstandigheden waren nou eenmaal zo, ik had dat van tevoren ook niet kunnen bedenken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:26

Ja Polly en dat is inmiddels al 10 dagen geleden. Je kan mij echt niet wijsmaken dat je dan gewoon al die tijd helemaal niet reageert op emails, sms en telefoon van de TS die voor jou hond zorgt!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:40

ydnew schreef:
nee, geen paspoort mee gekregen, dat hebben de meesten niet, dit was ook een aanloop hond. Maar zij hebben haar al een jaar.

geen paspoortje?

maar hoe weet je dan dat een hond voldoende is ingeent?

ik denk dat als dit achter de rug is er een goede les uit moet trekken
- geen honden zonder paspoort en entingsbewijzen (dan heb je de datum en de dierenarts van de hond en kun je via de DA de eigenaar vinden)
- een betere administratie met adresgegevens van de eigenaar en van een noodnummer.

ben je pas begonnen met de kennel?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:46

pff wat een vreemd verhaal zeg.
ben benieuwd naar de afloop.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 21:48

elenaMM77 schreef:
ydnew schreef:
nee, geen paspoort mee gekregen, dat hebben de meesten niet, dit was ook een aanloop hond. Maar zij hebben haar al een jaar.

geen paspoortje?

maar hoe weet je dan dat een hond voldoende is ingeent?

ik denk dat als dit achter de rug is er een goede les uit moet trekken
- geen honden zonder paspoort en entingsbewijzen (dan heb je de datum en de dierenarts van de hond en kun je via de DA de eigenaar vinden)
- een betere administratie met adresgegevens van de eigenaar en van een noodnummer.

ben je pas begonnen met de kennel?

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 21:50

Dit doen we nu 5 jaar. Nooit geen problemen, in het begin waren we wel strenger, maar eigenlijk is iedereen nu bekend met zo nu en dan een nieuw gezicht.
We zijn nu aan het afbouwen omdat we gaan verhuizen, ik ga 28 nov al naar Nederland en manlief blijft het hier bewaken met de dieren...... 't is ter overname voor de volgende eigenaar vd quinta (als die zich aandient) of het stopt.
28 nov. is nog een eind weg....maar ook dat is een vervelend gevoel als we niet weten van hoe en wat met deze hond. Er komen nog wel een aantal bekende honden in die periode waar manlief voor zorgt.

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:05

Ineke2 schreef:
Ja Polly en dat is inmiddels al 10 dagen geleden. Je kan mij echt niet wijsmaken dat je dan gewoon al die tijd helemaal niet reageert op emails, sms en telefoon van de TS die voor jou hond zorgt!

Dan hoop ik voor jou dat jij nooit in de situatie komt waarin ik mij bevond, ik heb mijn dieren toen bij een goede vriendin achtergelaten omdat ik vermoedde dat het weleens heftig kon worden, gelukkig heb ik dat haar kunnen vertellen. Op dat moment was ik dan ook in het geheel niet bezig met mijn dieren, wetende dat ik die in goede zorg had achtergelaten. Oordeel niet zo hard zonder dat je weet wat er aan de hand is.
Ik heb respect voor jou dat jij je op dat moment bezig kon houden met je dieren maar er zijn ook mensen die dat niet kunnen.

Ik wil mezelf zeker geen slechte baas noemen, ik had ze tenslotte in goede zorg achtergelaten maar helaas weet ik nu wel dat er voor mij mensen zijn die belangrijker zijn dan mijn dieren en dat wil niet zeggen dat ik niet om ze geef.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:13

Ik denk dat het verschil bij jou er in zit, dat jij ze bij een vriendin had staan.
Maar als die je op alle manieren had proberen te bereiken, had je toch wel teruggebeld?
En dat is het verschil imo. De klanten van TS bellen niet terug en reageren nergens op.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:31

Buiten blijven proberen te contacten, kun je verder niets...
Vorig jaar bij kennis ( die al 25 jr hondenpension hebben) ook zo'n zelfde verhaal.
Maw die hebben er dus een huishond bij gekregen. Hadden ze ook nog nooit mee gemaakt maar ja, als iemand niet meer fevonden wil worden?
Ik hoop voor jullie dat ze echt " vergeten zijn". Door alle consternatie dat ze een hond hebben!
Ze vertrouwen jullie iig wel !!!
Succes iig...is lastige situatie

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:38

Polly schreef:
Ineke2 schreef:

Dan hoop ik voor jou dat jij nooit in de situatie komt waarin ik mij bevond, ik heb mijn dieren toen bij een goede vriendin achtergelaten omdat ik vermoedde dat het weleens heftig kon worden, gelukkig heb ik dat haar kunnen vertellen. Op dat moment was ik dan ook in het geheel niet bezig met mijn dieren, wetende dat ik die in goede zorg had achtergelaten. Oordeel niet zo hard zonder dat je weet wat er aan de hand is.
Ik heb respect voor jou dat jij je op dat moment bezig kon houden met je dieren maar er zijn ook mensen die dat niet kunnen.

Ik wil mezelf zeker geen slechte baas noemen, ik had ze tenslotte in goede zorg achtergelaten maar helaas weet ik nu wel dat er voor mij mensen zijn die belangrijker zijn dan mijn dieren en dat wil niet zeggen dat ik niet om ze geef.

Mijn vader is gestorven, ik geloof niet dat er veel dingen erger zijn dan dat. Maargoed dat geheel terzijde. Het verschil is wel dat jij ze in handen hebt gegeven van een vriendin en waarschijnlijk was die op de hoogte van de situatie en deed ze het ook niet tegen betaling.
In dit geval is de hond tegen betaling en voor een vooraf gestelde termijn daar gebracht. Dat is een heel groot verschil.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:43

ik hoop niet dat ze op een makkelijke manier van hun hond af zijn op deze manier.

als het nl waren met een hond van daar kan het zijn dat ze nu naar nl zijn zonder hond.

in een land als portugal als nederlander je hond naar asiel brengen daar... miss dachten ze op deze manier een beter herplaats adres te hebben.

hoop dat je nog wat van ze hoort...suc6

PollyJarig
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 22:46

Daar heb je gelijk in Ineke maar wat ik probeer te zeggen is dat die mensen er misschien gewoon even niet aan denken omdat er misschien wel iets mis is gegaan.

Paard stond overigens in pension, gewoon normale pensionstal. Enige verschil met ts is dat ik wel betaalde

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 01:08

telefoon staat uit. Nu weer mail de deur uit met als begin de vraag of ze akkoord gaan dat ik hun hond laat spelen met die van ons in de uitloop. Hun hond wil dit zeker wel.(eerst vond ze hem wat eng, zijn beide Serra da Estrelas)..maar dit doe ik nooit zonder instemmen van de eigenaar. En de vraag of ze willen reageren op voorgaande mailtjes.

we wachten weer af,

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 01:30

Gea99 schreef:
Weet je wie hun dierenarts is? Dan zou je daar misschien kunnen vragen?
Als je hier de honden naar het asiel brengt moet je Naam, adres, woonplaats, en dierenarts opgeven en het dierenpaspoort achterlaten.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-14 02:15

nee, dat is zo dom...dat weet ik niet! ik heb eerst heel leuk mail contact gehad met ze. de entingen e.d. zijn hier niet zo gewoon als in NL. Onze honden zijn geent en wij stellen dit niet verplicht maar op eigen risico. De mesten die hier komen zijn wel keurig geent. Je hebt hier hoe dan ook veel "zwerf" honden waar elke hond mee in contact komt en dat is al een heel andere situatie als in NL. Waardoor wij hebben besloten dat het niet verplciht is een entingsboekje te moeten inleveren. de meesten doen dit overigens wel, maar daar heb ik nu natuurlijk niks aan.

vanaf het begin tot ze werd gebracht veel contact... meteen de zelfde dag antwoord van beide kanten. ook tussentijds met hoe het gaat met haar, meteen reactie... tot mijn laatste reactie op hun mededeling dat het langer ging duren. Vanaf toen, 10 dagen terug niks meer.