The Hobbit 3: The Battle Of The Five Armies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:08

Annash schreef:
Ik zit erover te denken 1 december vrij te nemen van mijn werk, aangezien de wereldpremière dan in Londen is. Het is niet super ver, misschien ga ik er wel heen. :-)

ik woon ongeveer een half uurtje met de auto van London, dus wij wilden misschien ook al gaan ja :D

Sokje_6

Re: The Hobbit 3: The Battle Of The Five Armies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:09

Oh, Aragooorn.. Mijn grote held :D Helaas geen comeback, al werden daar zo rond de eerste film wel roddels over verspreid.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 15:16

Annash schreef:
Ik zit erover te denken 1 december vrij te nemen van mijn werk, aangezien de wereldpremière dan in Londen is. Het is niet super ver, misschien ga ik er wel heen. :-)

wauw, het lijkt me echt gaaf om daarbij te zijn _/-\o_

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:20

Blue_Berry schreef:
Happy16 schreef:
Ik heb ze alleen in het Nederlands gelezen. Ze lezen niet makkelijk en fijn weg moet ik zeggen, hoewel je er ook wel aan moet wennen, dan gaat het beter :j

Gelukkig, dan ligt het niet aan mij :') maar even door bikkelen dan haha

Hier nog iemand die de LOTR boeken weer leest! Heb ze ooit al eens gelezen en kon voor 2 euro (!) het boek op de rommelmarkt meenemen (alledrie in 1, ik dacht voor 10 euro neem ik hem mee :') ). Ben ondertussen al een jaar bezig want heb niet veel tijd om te lezen en lees nog andere boeken tussendoor, maar het eerste boek ging me nog vrij makkelijk af! De raad van Elrond kwam ik de eerste keer echt niet door heen, nu vond ik het best leuk. Ben nu net voorbij Helmsdeep en het wordt nu wel een beetje saai.. Maar ik vind de verhalen en dingen die niet in de film zitten zo leuk. Was heel Tom Bombadil alweer vergeten :P

Heb de Hobbit ook op de plank staan, maar daar begin ik pas aan na december, want wil eerst de film zien haha

Exit, en oja, hier ook Kili fan :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:21

Ik denk dat ik hem in Amerika ga kijkeN als die daar nog draait := Vertrek 16 december daarheen dus mis de première in nl -O-

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:32

Ik heb de boeken net uit. Ik lees ze in het Engels omdat ik in die taal makkelijker lees dan in het NL. Tom Bombadil is leuk, ik begrijp dat ze hem niet in de films terug hebben laten komen maar ik vind het wel jammer.

Tauriel vind ik niks. Het hele figuur komt niet in de boeken terug en is, naar mijn bescheiden mening, een aanfluiting op het verhaal.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 15:45

Tauriël vind ik aan de ene kant heel leuk, maar aan de andere kant klopt ze niet qua elfenkarakter(ze is spontaan verliefd op een gevangene, en dwerg maarliefst, en dat laat ze ook nog merken)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:26

Ik ga deze ook bekijken zodra hij uitkomt. Ik zou hem eigenlijk graag eens in première zien. Londen zal 'm niet worden ivm geld en vooral tijdsgebrek, maar hier in België zou ook al leuk zijn. Geen enkele LOTR-film of Hobbitfilm heb ik in première gezien en dat kan toch niet vind ik x)
Anderzijds vind ik de Hobbit nog niet de helft zo goed als LOTR was en voor mij nog steeds is, dus vind ik het minder de moeite om daar echt voor te gaan.

Tauriel vind ik an sich een leuk character maar ze past niet in het verhaal op de manier waarop ze haar neerzetten. Dat ze de elfen wat meer bij naam noemen, wat niet gebeurde in het boek, kan ik perfect volgen maar dat geleuter met haar, Kili en Legolas is er voor mij echt wel over. Verder vind ik de algehele sfeer van de film gewoon niet die dat het boek weergeeft. Zelf heb ik zowel LOTR (ben ik nog in bezig, maar goed) als The Hobbit gelezen in het Nederlands en ik vond vooral The Hobbit echt leuk en geweldig. De film kan die sfeer jammer genoeg totaal niet vatten. Doodzonde :(

LOTR is overigens vrij pittig om doorheen te komen inderdaad. My my :P 't Is dat die wereld me zo boeit en ik het verhaal echt wil lezen want anders had ik die alweer weggelegd x)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:35

Ik vond LOTR juist niet pittig. Hij leest heerlijk weg, je kunt gewoon helemaal wegdromen bij het verhaal.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:51

Ik raak vooral enorm in de war van de details en van zijn omschrijvingen van de richtingen waarin ze gaan. Het is dat ik LOTRO (Lord of the Rings Online) speel en vele plaatsen hierdoor 'bezocht' heb met mijn personages zeg maar. Dat maakt dat een stuk makkelijker om te visualiseren.
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 01-11-14 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:51

lifaya schreef:
Ik denk dat ik hem in Amerika ga kijkeN als die daar nog draait := Vertrek 16 december daarheen dus mis de première in nl -O-

Nee, ik las ergens dat hij al 10 december uitkomt, toch? Of haal ik nou twee dingen door elkaar?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:52

Ik dacht dat hij in nl 18 december kwam

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:04

Officiële releasedatum is 17 december.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 17:19

Ik heb niks met LOTR.
Ik vind the Hobbit, wel goed. Personages ken ik niet bij naam, dus die kan ik niet noemen.
Ik ga sowieso naar de bioscoop zodra hij uit is.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:55

Grappig hoe verdeeld de meningen hier zijn over hoe lastig ze weglezen haha,ligt er denk ik ook wel aan wat je normaal leest :j the brönte sisters en Jane Austen (je weet wel, wuthering heights, pride and prejudice, sense and sensibility etc.) en andere klasiekers (les miserables, Oliver twist, a tale of two cities etc.) zijn boeken die ik bij Bergen in de kast heb staan en ook zo weglees (in Engels, nederlands kan ik niet :') ) dus Dan is Tolkien heel normaal taalgebruik :j

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 19:07

Vorig jaar draaide die ook eerder in NL dan in andere landen. Dus 10 december zou gewoon waar kunnen zijn. :)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:03

Volgens imdb 10 december in Nederland en België :)
In de USA pas een week later, 17 december.

Joscelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:07

OMG ik meld me ook, heb er zo'n zin in! Lievelingspersonage is Bard the Bowman (Luke Evans), heeft uiteraard niks met zijn fijne uiterlijk te maken... 8-)

Ben in Engeland opgegroeid met The Hobbit en LOTR, zijn echt mijn lievelingsboeken, al minstens tien keer gelezen!

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 21:11

Hier ook een grote fan! Heb alle boeken al een aantal keer gelezen en de films al heel vaak gezien! Alleen al die hele wereld die er omheen is bedacht, geweldig <3

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 18:08

*\o/* *\o/* *\o/*

Voor de mensen die Kili fan zijn; kijk ook eens Being Human (UK)
Drie seizoenen Kili! (als weerwolf :~ )

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 20:39