Zomaar het water afgesloten!! Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:39

Boodschap inspreken bij je huisbaas. Kraan openzetten, douchen, naar de wc gaan, stortbak vol laten lopen, emmer vullen, flessen vullen en kraan weer dichtdraaien :p

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:40

Erg vervelend dat ze de kraan vergeten zijn of jou niet gemeld hebben dat je even geen water hebt. Ik denk dat het verstandig is om je huurbaas op alle mogelijke manieren te bereiken voordat je de kraan open draait.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:41

Jawel dat kan wel. Als zij leidingen open hebben liggen zonder deze fatsoenlijk te hebben afgedopt dan kan het gaan lopen. Dit kan je nagaan als de watermeter ook in de buurt zet. Doe bij jou alle kranen dicht, zet de hoofdkraan open en luisteren maar... Tikt de meter door na een keer if twee/drie tikken (dan lopen de leidingen eerst weer vol namelijk) dan kan het er de donder op zeggen dat het ergens wegloopt bij er buren. Blijft het stil? Dan zal er geen grote lekkage zijn. Wellicht wel iets kleiners zoals ern niet goed aangedraaide knelfitting maar dat kan je niet controleren van buitenaf.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 23:44

Huurbaas ondertussen op 4 mogelijke manieren gecontaceerd zonder resultaat.

Even in overleg met mn vader de hoofdkraan (of althans ik denk dat het m is) een klein stukje opengedraaid. Volgens hem moeten de metertjes gaan draaien als er ergens een lek zit. Er ging niks draaien maar heb ook nog geen water. Kan ook zijn omdat ik de kraan maar een klein stukje heb opengedraaid of dat het toch het zilveren kraantje ernaast is. Er zitten er twee namelijk. Eentje met een rode dop en een zilveren die er nogal oud en verweerd uitziet.
Heb die rode weer dichtgedraaid, durf er verder ook niet zo goed aan te zitten. Maar inderdaad het is eigenlijk idioot dat ik volledig zonder water zit nu zonder dat ze dat gemeld hebben.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:45

Jeetje -O- Wat lastig zeg! Er is ook niemand in het complex die wel het nummer van de nieuwe huurders heeft of een ander nummer van de huurbaas? Ik zou het ook niet zomaar open zetten, maar een heel weekend zonder water is ook geen doen... Wellicht je huurbaas een berichtje sturen dat je de boel open gaat zetten als je morgen voor 10.00u nog geen reactie hebt? En evt. water tappen bij de buren voor je wc en even wassen?

Wellicht kan de politie hier inderdaad ook wat mee, weet wel dat ze bij een vriendinnetje die haar huis te koop had staan en er zelf niet meer woonde (benedenwoning) ook de deur hebben opengebroken toen ze bij haar in de meterkast/kruipruimte moesten zijn. Maar dat is ook niet grappig :n Dus liever eerst iemand bereiken natuurlijk...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:46

Gewoon goed opendraaien. Met een beetje kan je er eigenlijk niks van zeggen. En anders toch gewoon even de andere kraan proberen. De boel zal heus niet ontploffen ;) als zou ik geen sigaret opsteken als de gaskraan ook in hetzelfde gat onder de grond zit

senna21

Re: Zomaar het water afgesloten!! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:50

Een vervelend probleem, maar om dan een ondergelopen huis te riskeren vind ik wel het andere uiterste.
Weet je welk bouwbedrijf het is?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 23:51

senna21 schreef:
Een vervelend probleem, maar om dan een ondergelopen huis te riskeren vind ik wel het andere uiterste.
Weet je welk bouwbedrijf het is?

Nouja dat is dus ook een beetje mijn angst := Gelijk de hele boel opendraaien terwijl ik er geen verstand van heb vind ik toch een beetje spannend.

Geen idee welk bouwbedrijf :n

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:55

Het is geen rocketsience. Je hebt een leiding met een kraan. Daar zit een meter op. Je draait de kraan kort maar goed open. Gaat de watermeter lopen? Dan heeft hij eerst een tik of twee nodig om de leidingen weer te vullen. Gebeurt er niks? Is het niet het water waar je aan zit te draaien. Gebeurt er wel wat? Dan wacht je na die twee tikken wat er gebeurt. Blijft de meter doorlopen? Dan is er iets niet afgedopt. Dichtdraaien en hopen dat je huisbaas terugbelt. Wordt het stil? Blij zijn en gaan douchen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:58

Gewoon eerst de ene open draaien. Kijken of de meter gaat lopen. Nee, dan naar boven lopen en bij jou de kraan open zetten. Ja? Stuk terug draaien en even kijken of er bij jou iets loopt (meestal willen toiletbakken wel even snel vollopen)

Werkt het bij jou boven ook niet. Terug gaan, kraan 1 dicht, kraan 2 open. Zelfde procedure.
Werkt dat ook niet. Beide kranen draaien...

En als dat ook niet werkt, of de meter blijft lopen zonder dat het bij jou is... Tja dan moet je wachten op de huurbaas.
Trouwens geen aardige buren verderop die een buitenkraan ofzo hebben waar je nog snel wat water mag tappen?

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:08

Geen leuke buurman in de straat die wel water heeft :D
Gewoon je badjas aan en met je handdoekje opzoek gaan in de straat :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 00:20

cam schreef:
Geen leuke buurman in de straat die wel water heeft :D
Gewoon je badjas aan en met je handdoekje opzoek gaan in de straat :j

Nouja het is wel halloween tenslotte :')

Maargoed ik heb de hoofdkraan helemaal opengedraaid, geen getik, geen draaiende metertjes... maar ook geen water (nouja tenminste ook geen spuitende waterfontein bij de benedenburen) Was overigens maar 1 kraan, die andere is een aftapkraantje.
Kraan maar weer dichtgedraaid en ik wacht maar even af tot de huurbaas reageert morgen. Wellicht hebben ze beneden nog iets extra afgesloten waar ik niet bijkan, want in theorie zou het water moeten gaan lopen toch als je de hoofdkraan open draait? Hier in de straat is verder geen melding van een storing oid. De kraan was ook afgesloten voor ik er aan ging draaien, dus ze hebben er wel aangezeten.
Ik ga maar slapen denk ik, en morgen wat eerder naar mn werk zodat ik me daar een beetje op kan frissen := heel praktisch dit

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:26

Spijtig... Nou ja: on the bright side, je hebt weer wat geleerd vanavond over waterleidingen ;)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:28

als de hoofdkraan open is, zou je water moeten hebben, tenzij er een tussenkraan bij de buren zit natuurlijk lol.. als die die ook dicht hebben dan heb je een probleem..

heb je voor de zekerheid ook op internet gekeken bij het waterbedrijf? hoofdkraan open zou water moeten betekenen.

snertsituatie..

aan de andere kant, de manier om met andere buren wat sociale contacten op te bouwen.. zoals iemand al komisch aangaf..

gewoon een huis verder aanbellen, situatie uitleggen en vragen of je een paar emmers water mag hebben (om het ijs te breken zeg: lenen, ik breng het water wel terug na het weekend;) ), dan heb je in ieder geval water om de toilet door te spoelen (nr1 laten staan (if its yellow, let it mellow), nr2 halve emmer erachter aan om de nr 1'tje ook gelijk weg te werken).

ook paar lege frisdrank flessen vullen voor de avond en ochtend.. morgen als het niet is aangesloten een liter of 20 water halen.. 15 om te drinken van het weekend en 5 om op washandjes te mikken en je zo te wassen.. zaterdagavond of zondag lekker gaan zwemmen met shampoo.. of die buurman/vrouw vragen of je daar even mag douchen.

zo vreemd is het niet.. heb wel eens 72 uur zonder water gezeten door een breuk in de grond, de overzijde had wel water.. dus iedereen ging bij de overburen douchen en flessen water halen (we hoefden zelfs niet eens naar de winkel lol). gewoon sociale interactie en niemand zal bezwaar hebben omdat water nu eenmaal geen drol kost.. hooguit vraag je of ze wat willen hebben voor het douchen..

of je komt met een doosje gebak aanzetten.. voor bij de koffie, maar omdat jij geen water hebt, moet buurman het maar even zetten ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 00:32

Ik zit nu nog te denken, misschien dat de kraan waar ik aan heb gedraaid niet eens de hoofdkraan is maar een kraan van het waterleidingnet. Heb even op internet lopen speuren en de kraan waar ik aan draaide zat achter de watermeter (richting buitenkant huis dus). Je schijnt degene voor die meter te moeten hebben. Maar die zit er niet. Wel heb ik de bouwvakker van vorige week zowel in het luik bezig gezien als ergens achterin het pand op de begane grond toen ie zei dat ie het water ging af/aansluiten. Dus best kans nog dat ik er toch niet bij kan..

Nouja heb inderdaad wel weer wat geleerd :+

Mijn buren in de panden ernaast zijn overigens ook allemaal kantoren. Ik heb 1 buurman in dezelfde woning en die heb ik net gesproken. Die is aan het werk nu maar ging wel een paar emmertjes/flessen meenemen om in elk geval de wc door te kunnen spoelen vannacht/morgenochtend +:)+ Qua drinken gaat het wel, douchen moet maar even wachten tot morgenmiddag, dan kan ik wel bij vrienden/kennissen terecht, maar daar ga ik nu echt niet meer aankloppen :P Dan maar een beetje minder frissig naar mn werk, het is niet anders

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:44

Geen mooi schoon oppervlak water in de buurt? Dat is super handig om toiletten door te spoelen.
Voor drinken kun je gewoon water bij een tankstation halen. (Of mee nemen van bv stal)

Enige lastige is douche. Maar daar zijn zwembaden geweldig voor.
(Heeft ook wel eens vaker zonder water gezeten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:46

Balen zeg TS... Lijkt me heel vervelend!
Hier eens iets gehad met een stof in het water, liever niet drinken en als je het voor eten wou gebruiken eerst 2 minuutjes koken. Dat was een weekje, en wij hadden tenminste nog watet.
Niets aan zeg, jouwn situatie!

Ook een goede binnenkomer voor de buren :') ze wonen er net en maken zich hierdoor niet populairder :P
Hoelijk is het morgen snel opgelost.

Top dat je buurman je wil helpen :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:50

Joaltijd schreef:
Hier eens iets gehad met een stof in het water, liever niet drinken en als je het voor eten wou gebruiken eerst 2 minuutjes koken. Dat was een weekje, en wij hadden tenminste nog watet.

Ook een goede binnenkomer voor de buren :') ze wonen er net en maken zich hierdoor niet populairder :P

Ach ja, vervelend... maar ook bokkers vergeten wel een wat.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1813658&view=unread#unread

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 00:55

Wat een lastige situatie! Meeste tips zijn al wel gegeven. Ben je niet even gigantisch uit je vel gesprongen? Ik zou namelijk echt woest worden. Om dan vervolgens na 10 minuten af te koelen en aan een oplossing gaan werken.
En nu eens even goed na gaan denken over hoe ze het weer goed met je kunnen maken. (Weekendje weg, waterwegen een jaar voor je betalen en enz :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 01:00

senna21 schreef:
Joaltijd schreef:

Ach ja, vervelend... maar ook bokkers vergeten wel een wat.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1813658&view=unread#unread

Jaa, tuurlijk!
(kwam het zo 'aanvallend' over :o )

Al de timing had beter gekund, haha! Dus dat de buren iets vergeten wanneer hun en TS al goed bevriend zijn. Dan lijkt het altijd minder erg dan dat het door 'onbekenden' gebeurt. Van vrienden accepteer je het sneller in zulke situaties lijkt me Zo bedoelde ik het eigenlijk :)
Al, het zullen inderdaad niet de enigsten zijn die wel eens wat vergeten. Ik maak me er ook schuldig aan :P

Edit: wat staan er veel typfouten in :') ik en een mobiel gaan 's avonds niet samen :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 02:24

Kan je niet een nachtje bij iemand logeren?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 07:04

Je mag hier wel logeren en douchen hoor Eline :)

Vervelend zeg.... zonder water zitten...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 07:58

Britta31 schreef:
Kan je niet een nachtje bij iemand logeren?

Als dit het hele weekend zo blijft ga ik uiteraard ergens logeren dat is ook geen enkel probleem. Had gisteravond gewoon de hoop dat het misschien nog gefixt kon worden of dat de huurbaas in elk geval zou reageren. Toen het eenmaal half 12 was en duidelijk was dat ik het niet aan de praat ging krijgen ging ik echt niet meer bij iemand aankloppen om te gaan logeren hoor :=

Aaah lief van je Sanne!

Mn buurman neemt vandaag de honeurs waar als ik aan het werk ben. Hopelijk is het gewoon een kwestie van (de goede) hoofdkraan open draaien bij de buren en kan ik vanmiddag als ik thuis kom gewoon lekker onder mn eigen douche. En anders ga ik inderdaad maar even verkassen.

Iedereen in elk geval bedankt voor alle adviezen en bijstand gisteravond +:)+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 08:01

Overigens zijn de nieuwe 'buren' ook van een kantoor. Ik zit in een pand met op de begane grond en 1e verdieping kantoorpanden. En dan op de 2e verdieping ikzelf + buurman die dus ook hetzelfde probleem heeft maar gisteravond aan het werk was en dus niets kon doen.
Ik denk trouwens dat de nieuwe buren geen flauw benul hebben wat er gaande is, volgens mij is het verbouwingswerk helemaal uitbesteed. Ik ga zo wel even een briefje op de deur hangen om ze vriendelijk doch zéér dringend te verzoeken om voortaan te melden wanneer ze het water afsluiten en als het langer duurt dat ook even te zeggen. Buurman bleek sinds gistermiddag al zonder water te zitten maar had dezelfde gedachte als ik in eerste instantie, dat ze het wel weer aan zouden sluiten als ze weg zouden gaan.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 09:02

Ik vind het vooral raar dat je huisbaas niet reageert. Voor hetzelfde geld was de boel afgefikt := (Heb ik zelf eens meegemaakt). Dat hij een uurtje of wat niet bereikbaar is, maar een hele avond vind ik wel lang hoor!