Je vriend(in) of je dier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wie gaat weg?

Dier
111 (21%)
Vriend(in)
411 (78%)

Totaal aantal stemmen: 522

maximuss

Re: Je vriend(in) of je dier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:39

De dieren staan hier op plaats 1, geen twijfel mogelijk ;-). Vriendlief heeft hier ook totaal geen problemen mee (bij hem staat zijn werk op 1). Dit hebben we in het begin besproken en het gaat heel goed.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:41

oliebol verkeerd gestemd. Te snel gelezen! Ik heb perongeluk op dier gedrukt maar moest vriend(in) zijn. Mijn dieren gaan voor!!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:42

Een ex van mij heeft dit inderdaad een keer serieus gevraagd en was toen verontwaardigd, omdat ik geen antwoord kon geven.
Vind het ook niet kunnen als je vriend(in) dit van je eist.
Ik kan ook oprecht niet kiezen, maar als mijn vriend erover door zou blijven zeuren zou ik toch echt bij mijn paard blijven haha! Gelukkig is hij al goed aan het bonden met mijn paard.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:16

Mijn vriendin zou me nooit laten kiezen. Maar mocht het om een allergie of iets gaan waardoor ze met geen mogelijkheid samen zou kunnen leven met mijn katten ga ik toch een ander thuis zoeken voor m'n katten..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:18

Hangt ervan af waarom... als hij bv erg allergisch is zal ik misschien toch een beter huisje zoeken voor mijn dieren als dat echt noodzakelijk is. Maar dan moet het ook wel echt serieus zijn :)

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:18

Ik heb in die situatie gestaan. Mijn hond heb ik nog steeds, vriend niet meer, dus dat zegt genoeg :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:20

Ik heb op de verkeerde gestemd :')
Maar absoluut de vriendin die weg gaat. :j

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:20

mis de optie:
tot deze keuze komt het niet

dus niet gestemd..

ik ga geen relatie aan met iemand die mijn dieren niet zou kunnen accepteren..
dus er hoeft dan ook niemand de deur uit..

vraag mij uberhaupt af hoe iemand ooit voor deze keuze kan komen te staan.
immers de ander moet dan al meerdere malen hebben aangegeven dat hij eigenlijk geen dieren wil.
wie is er dan zo naief om dan toch met zo iemand door te willen gaan?

een allergie die pas later blijkt is voor mij iets anders,
afhankelijk van in welk vaarwater de relatie is, zou ik dan eventueel andere huizen voor mijn dieren zoeken

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:22

Iemand die je voor die keuze zet kan zelf zijn spullen pakken en vertrekken :evaw:

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:27

En wat nou als vriend vriendin dusdanig allergisch is voor huisdier dat samenwonen en dergelijke geen optie is? :=

Gemeen, ik weet het. :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:23

Als iemand allergisch is voor dieren zal t al niks worden :') haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:32

Als iemand mij die keuze zou laten maken zou het voor mij heel duidelijk zijn. :') Tenzij het natuurlijk wegens een allergie is.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:42

Mijn paard IS mijn beste vriendje. /3
En voorlopig blijf ik single, want ik heb geen tijd voor een relatie met een mens :D

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:52

Ligt er aan wat voor dier :') Gekke spinnen of dergelijke zou ik niet echt prettig bij slapen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 02:29

Ook als het om allergie gaat gaan mijn katten niet de deur uit.
Wel wil ik een hoop doen om de klachten te verminderen, bijv in het vervolg een anti-allergische kat nemen (zijn verschillende rassen geschikt bij verschillende allergieën), blijven LATten tot de rasloosjes overlijden, katten apart zetten en het huis en alles extra goed schoonmaken voordat partner bij mij komt etc.
Echter verwacht ik ook dat partner bijv medicatie inneemt om de klachten te verlichten, dus van beide kanten wat geven. :)
Maar ik kwijn letterlijk weg zonder kat (of hond) om me heen dus zonder kat (of hond) is absoluut geen optie. :n
Echter is de kans heel klein dat ik wat opbouw met iemand die allergisch is oid, in mijn ervaring zijn dat toch wel de mensen die verwachten dat je je huisdieren voor ze wegdoet en dat gaat nie gebeuren nie.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 02:37

Oeps, ik stemde op dier, maar ik las het zo, vanwege de titel, voor wie kies je? Voor mijn dier natuurlijk! Maar dat was niet de vraagstelling :P Woops.

Maar goed, ik ga mijn dier niet weg doen voor een relatie. Die past zich maar aan. Ik wil best in dingen compromissen sluiten om zo tot een goede en fijne relatie te komen/te blijven... Maar een huisdier blijft bij mij tot zijn of haar dood en die gaat echt niet weg.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 03:15

Mijn dieren gaan voor alles geen man die mij ooit voor die keuze gaat zette. Zo iemand komt er bij mij niet in. Mijn ex was allergies hond moeten verbannen uit mijn slaapkamer toen ik nog thuis woonde. Tevens was hij jaloers op mijn verzorg paarde toen. Dus ja nie voor niks ex :') (speelde overigens nog wel meer dinge).

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 07:24

Mijn dieren. Helaas zit ik in zo'n situatie, mijn vriend vind (we hebben al een aantal jaren een relatie) dat ik nu wel wat minder met de paarden bezig kan zijn en mijn eigen dieren weg moet en dan 2x per week op een manege of kan rijden }> . Mafketel dan had hij niet moeten gaan samenwonen met een paarden meisje

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:30

Dieren zijn een onderdeel van mij.
Ik wil best wel compromissen sluiten, maar punt je bij paaltje gaan mijn dieren wel voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:36

Mijn hond kwam later als vriend. Maar omdat hij niet naar mij luisterde. Liet de hond op zijn armen bijten. Was het wel 1 van de redenen dat ik hem dumpte.

Dieren zullen altijd op nummer 1 staan bij mij. Want die kunnen er niks aan doen. Stuur mensen ook gerust naar huis als ze niet luisteren. Als ik zeg niet aanraken. Dan moeten ze dat gewoon niet doen. Mijn hond en ik moet er samen mee in huis leven. Dus ook mijn regels.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:40

Liesje1611 schreef:
En wat nou als vriend vriendin dusdanig allergisch is voor huisdier dat samenwonen en dergelijke geen optie is? :=

Een leven zonder dieren is voor mij geen leven. Mannen genoeg op de wereld :')
Maar serieus, ik zou er een vent om laten lopen als hij té allergisch was voor mijn beesten. Kleindieren(hamsters oid) kan ik nog mee leven maar ik moet ten alle tijden een kat/hond hebben rondlopen en mijn paard gaat ook niet weg(ben ik zelf al allergisch voor :') )

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:41

'Een nieuwe vriend/vriendin'.. Die weet toch dat je die beesten hebt? Daar ben je gek op dus heb je erover verteld en alles. Dan merk je toch al of dat werkt of niet? Kan me dus niet voorstellen dat je voor die keuze komt te staan..

Ik ben wel benieuwd hoe het bij ons gaat in de toekomst. Net in de periode dat ik gestopt met met paarden heb ik mijn man leren kennen. Na een jaar of wat weer begonnen met rijden (1x per week, is te doen..) maar de kans is vrij groot dat we paarden ga aanschaffen en er misschien zelfs om gaan verhuizen hihi.. Hij vindt het idee nou nog leuk, zal ik hem in die waan laten..? :')

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:41

SuperAssie schreef:
Liesje1611 schreef:

Maar serieus, ik zou er een vent om laten lopen als hij té allergisch was voor mijn beesten. Kleindieren(hamsters oid) kan ik nog mee leven maar ik moet ten alle tijden een kat/hond hebben rondlopen en mijn paard gaat ook niet weg(ben ik zelf al allergisch voor :') )

Het wordt minder grappig als je kinderen krijgt die allergisch blijken te zijn.. -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:43

xChantal94 schreef:
Zo iemand zal nooit mijn vriend worden :') . Dus voor die keuze zal ik nooit staan _O-

:j :D Precies! (heb dus gestemd voor vriend)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:44

Majabeestje schreef:
SuperAssie schreef:

Het wordt minder grappig als je kinderen krijgt die allergisch blijken te zijn.. -O-

Gelukkig zal ik daar geen last van hebben want ik heb besloten geen kinderen te krijgen :)
Ook daar zal een toekomstig partner dus mee akkoord moeten gaan haha :')