dek bed verschonen nog steeds een drama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:35

belle_boef schreef:
1234"
[quote="Eleionomae schreef:
Ik heb nergens last van. Gewoon de hoes binnenstebuiten hebben. In de hoes met je armen en dan de punten van je dekbed vastgrijpen en dan de hoes om je dekbed heen schudden. Het liefst in het trapgat (ik ga gewoon op mn bed staan, mijn trap loopt verkeerd haha) dan nog ff de punten er goed in en opschudden vanaf de onderkant :))

Ik werk in de zorg en verschoon dagelijks bedden, ik heb al regelmatig complimentjes gehad over dat het dekbed er zo mooi in lag en zo lekker strak was opgrmaakt :')

Die bovenste methode werkt alleen handig als de hele achterkant open is :')
Veel dekbedhoezen zijn de zijkanten van dichtgestikt en zijn alleen de middenstukken open, maar met uitschudden dan blijft het hangen. xD Moet je echt de hoes naar beneden trekken op een of andere manier hahah

Maar als hij er dan in zit schut je hem toch gewoon op de kop op?? Dan zit hij ook goed, hier tenminste wel.[/quote]

Hmm ja dat zou wel kunnen. Maar dan is het weer lastig als de hoekjes bovenaan net niet goed willen zitten xD
Ach waar k mezelf al niet druk om kan maken _O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:36

Eleionomae schreef:
Ik heb nergens last van. Gewoon de hoes binnenstebuiten hebben. In de hoes met je armen en dan de punten van je dekbed vastgrijpen en dan de hoes om je dekbed heen schudden. Het liefst in het trapgat (ik ga gewoon op mn bed staan, mijn trap loopt verkeerd haha) dan nog ff de punten er goed in en opschudden vanaf de onderkant :))

Ik werk in de zorg en verschoon dagelijks bedden, ik heb al regelmatig complimentjes gehad over dat het dekbed er zo mooi in lag en zo lekker strak was opgemaakt :')

:)) In een mum van tijd ben je klaar met je bed opmaken. Ideaal!

En de lakens een maatje groter kopen, anders past het geheid niet meer na een paar keer wassen.

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:37

Finally someone said it! _/-\o_

Eleionomae

Re: dek bed verschonen nog steeds een drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:38

Lakens groter kopen? Gewoon niet te heet wassen, worden ze sowieso niet mooier van :') ik was beddengoed altijd op 30 graden en heb nog nooit last gehad van krimp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:39

Eleionomae schreef:

Ik werk in de zorg en verschoon dagelijks bedden, ik heb al regelmatig complimentjes gehad over dat het dekbed er zo mooi in lag en zo lekker strak was opgemaakt :')

Zo doe ik het ook en werkt bij mij ook altijd perfect.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 20:51

HIHI het op vouwen ook zo'n kl*te werk ik doe de onderlakens door midden en rol ze dan op dekbed hoes laat ik binnenste buiten en vouw ze dan op dat gaat vaak wel makkelijk.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:08

1234 schreef:
Ik vind het altijd heel erg irritant als zegmaar aan het einde van het dekbedhoes (de open kant) de zijkanten dicht gestikt zijn, dat alleen in het midden een stuk open is. Handig zodat het dekbed er tijdens het slapen niet uit kan gaan, maar met opmaken niet :Z Dan zit ik altijd te stoeien om normaal mijn dekbed erin te proppen, maar uitschudden kan niet, omdat ie bij elkaar gepropt zit in het open middenstuk :Z Hij kan niet verdelen naar de zijkanten toe. Dus moet ik eerst het hele dekbed erin proppen en dan op een of andere manier proberen het te verdelen zodat je geen rare bobbels of lege stukken dekbedovertrek hebt :')

Je doet eerst je dekbed met de bovenkant in de hoes (tip dekbed vasthouden bij de hoekjes), je hoes eromheen trekken naar de hoeken toe, dan schud je hem uit zodat die naar beneden zakt (wel hoekjes vasthouden), dan dekbed op je bed neerleggen, daarna ga je naar de onderkant van je hoes, dan pak je weer de hoekjes, die steek je naar binnen door het open middenstuk, je zoekt de onderkant hoeken van de hoes op, doet daar je dekbed in de hoek, weer hoeken vast houden en wederom schudden. Hierdoor zit je gehele dekbed in de hoes en in alle 4 de hoeken en met wat schudden en trekken zit die er hartstikke strak in.

Wij hebben een lits-jumeaux dekbedc (lekker groot :D ) en een hoes met inderdaad de onderkant half dicht gestikt, dit werkt altijd prima.

In mijn eentje zou ik het wel op de manier doen van hoes binnenstebuiten keren en dan de bovenste hoeken vastpakken en dan weer naar beneden schudden, zoals hier al geopperd werd. Dan dekbed op je bed neerleggen en dan de onderkant in de hoeken stoppen. Daarna even schudden en klaar.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:15

Hoes binnenstebuiten, handen in de bovenhoekjes, dekbed vastpakken. Die puntjes knoop ik dan vast met elastiekjes, zodat ik goed aan de rest van het dekbed kan sjorren zonder dat de bovenkant weer van zijn plaats gaat. Als het hele dekbed dan in de hoes zit, ook op de 'onderkant' twee elastiekjes aan de hoeken. Veel makkelijker :) Ook verschuift hij niet meer tijdens het slapen.

Onderlakens een maat groter, en als het niet blijft zitten, elastieken onderlangs naaien die onder je matras door gaan :) Verschuift dan ook geen mm meer.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:17

Er bestaan ook speciale hoeslakens voor boxspring +topping matrassen. Deze zijn extra breed, zodat ze goed om de hoeken passen, weet niet of dat al gezegd was?

Ik wil ooit nog van die strikjes laten maken aan de binnenkant van de hoes + aan het dekbed, kan je het aan elkaar maken en zakt dekbed dus nooit naar beneden in de hoes...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:20

Goede maat hoeslakens kopen scheelt de helft :')

Dekbedovertrek krang doen en dan de punten vastpakken. Dan kun je hem er zo overheen trekken!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:23

Tip: als je de punten van het dekbed even vastzet met een knijper, kun je vervolgens de rest van de hoes rechttrekken.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:23

Er bestaan van die dingen die je aan de punten van je hoeslaken vast maakt waardoor het beter blijft zitten. Heel simpel elastiek met aan beide kanten een knijpertje, maar ik weet alleen niet hoe die dingen heten :+

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:26

Whahaha, zalig weer dit :') Ik moet altijd ons dekbed van een nieuwe hoes voorzien want mijn man wordt er ook stapelgek van... Hij kan nl maar niet onthouden hoe het erin moet en dat doet ie hem in de lengte :+ (fair enough, de kraamhulp had dat ook gedaan, en die zou toch echt ervaring moeten hebben)
Ik moet persé het dekbed helemaal strak tot bovenin in de hoes hebben zitten, dus niet zo'n leeg stuk en/of lege punten, dan kan ik niet slapen en klim weer uit bed om het opnieuw te doen :P
Wij hebben ook een 'afwijkende' maat nl 240x200 dus vaak extra stof over aan de onderkant. Maar ik vind dat wel fijn, want ik stop het achter altijd om het matras heen (anders tocht het bij mijn voeten en dan slaap ik niet :o ) en zo weet ik zeker dat het blijft zitten.
Ik heb een hoes met horizontale streepjes in verschillende kleuren, weet precies tot welk streepje het dekbed moet komen zodat ie bovenin precies past :D

Als je weet tot hoe ver je dekbed komt, kun je dat stuk natuurlijk gewoon voorzien van een stiksel zodat het niet helemaal tot onder afzakt... Alleen wel een opening in het midden overlaten :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:38

de binnenstebuiten tip en hoekjes pakken moet je maar eens proberen met een donsdeken van 240*200 als je zelf 1.50m bent ^)
Verrekte donsdeken weegt verdikkeme voor mijn gevoel meer dan de zakken meuslie voor de paarden. :+
Na een half jaar vloeken, schelden en kl*ten (in die mate dat als het een keer goed ging mijn man zei: "hu, is het al klaar? Ik heb je toch niet horen schelden?" want die kwam altijd als ie een "godver..." hoorde effe helpen. :') ) heb ik besloten dat ik het laken op leg en daarop het donsdeken. :+ Ik vertik het van het er nog in te steken.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 30-10-14 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:53

Mmm. Miss van die drukknopen in de hoeken plaatsen( van hoes en dekbed)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:57

De 2 persoonsdekbedden(240-200) doen wij hier trouwens met 2 man, want dat is idd niet te doen alleen. :')

Ik heb idd een maat groter qua lakens. Ook omdat ze anders niet om het matras van de boxspring passen. Maar ook voor een gewoon matras vind ik een maatje groter vaak fijner. Dat past net wat makkelijker. En het stukje wat overblijft kun je makkelijk onder je matras vouwen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:06

Dat vind ik juist irritant als hij te groot is, ik vind het vreselijk als ik vouwen/ribbels stof voel snachts, dus ik heb ze altijd kneiterstrak om mn matras heen :))

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:12

Pfoe ik ben heel blij dat mijn vriend het bed opmaakt! Afhalen en wassen geen probleem maar ik ben nogal onhandig met een dekbed van 240x220 opmaken... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:18

Ayasha schreef:
de binnenstebuiten tip en hoekjes pakken moet je maar eens proberen met een donsdeken van 240*200 als je zelf 1.50m bent ^)

Gaat niet veel beter als je 1.60m bent hoor :') Alleen wil vriendlief hier wel steeds dat de dons in het hoeslaken zit. Als hij weg is voor werk en ik slaap alleen pas ik jouw techniek ook wel eens toe :o
Tips vastpakken en dan schudden werkt echt niet altijd, helemaal niet als je klein bent en nee, ook niet als ik op bed sta. Dan komt dat verrekte ding nog tot tegen de grond #)
Dus... Ik neem de tippen van de bovenzijde en stop daar de dons in, leg alles op bed, trek de opening naar beneden en prop de onderste hoeken op hun plek en tjah... de zijkanten? Daarvoor kruip ik dan wel even zelf in de hoes om alles netjes op zijn plaats te wurmen :+ :')
En ja, dat betekend ook dat je soms alleen nog maar m'n voeten aantreft op zo'n moment...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:23

als m'n kerel de dons er in wil dan moet ie dat zelf doen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:42

Dan doen we het met 2, dat gaat wel een heel stuk vlotter. Hij houdt de tippen vast met het dekbed erin, dan doe ik de rest. En hij kan 'm wel uitschudden, lekker handig als je vriend bijna de 2m aantikt :Y)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:58

Lootje1991 schreef:
Er bestaan van die dingen die je aan de punten van je hoeslaken vast maakt waardoor het beter blijft zitten. Heel simpel elastiek met aan beide kanten een knijpertje, maar ik weet alleen niet hoe die dingen heten :+

Lakenspanners :D
Vaste gasten in de eurobak bij de Wibra, kosten echt niks die dingen.

Ik heb 240 × 220 en ik ben inmiddels echt een pro, het gaat sneller als ik het zelf doe dan als mijn vriend helpt :')
Alleen die verrekte onderlakens... Grrrr.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 30-10-14 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:01

1234 schreef:
Ik vind het altijd heel erg irritant als zegmaar aan het einde van het dekbedhoes (de open kant) de zijkanten dicht gestikt zijn, dat alleen in het midden een stuk open is. Handig zodat het dekbed er tijdens het slapen niet uit kan gaan, maar met opmaken niet :Z Dan zit ik altijd te stoeien om normaal mijn dekbed erin te proppen, maar uitschudden kan niet, omdat ie bij elkaar gepropt zit in het open middenstuk :Z Hij kan niet verdelen naar de zijkanten toe. Dus moet ik eerst het hele dekbed erin proppen en dan op een of andere manier proberen het te verdelen zodat je geen rare bobbels of lege stukken dekbedovertrek hebt :')

Herkenbaar! Ik zit ook altijd te worstelen om alles op zijn plaats te krijgen. Soms word ik er zo moedeloos van dat ik es een nachtje zonder overtrek slaap, lukt ook, kan ik de volgende morgen met goede moed de strijd weer aanvatten. :9

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:05

tip voor grote tweepersoons dekbedden..

men neme de hoes, frut het dekbed erin, zorg dat je de hoeken aan de open zijde beet hebt..
sleur de hele zooi naar het trapgat en mik het naar beneden.
tip, houd goed vast of je moet een workout willen en je dekbed de trap weer willen opsleuren.

schudt even flink tot het enigzins recht en uitgezakt is, hang het dan uit over het traphek en daal de trap een stukje af..

schudt hier en daar de zijkanten uit, daal weer een stukje af en ga zo door tot je de onderzijde van het dekbed bereikt hebt..

nu komt het.. frut daar de hoekpunten in de punten van je dekbed overtrek.. pak het vast en wandel de trap op..

je dekbed zit nu redelijk goed in je overtrek..

om het af te maken:

klim op je bed en schud het dekbed flink op terwijl je dus de punten van het hoofdeind vast houdt.. strijk de naad netjes langs het hoofdeind en prop het instop gedeelte onder je matras..

als je het goed doet zit het een week redelijk goed in je overtrek.. messed je vriend het snachts door de war.. dan zit er maar 1 optie op.. schop je vriend het bed uit en geef hem een plaid voor op de grond.. dont f** met mijn vakkundig opgemaakte bed!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:07

Een 200 bij 200 kan ik prima alleen. De 240 bij 200 was inderdaad een crime.
Ik ga ook mee met de punten pakken. Ik schud dan 2 keer, neerleggen, hoeken aan de onderkant erin proppen en dan aan keer aan de bovenkant en de onderkant schudden. Dan nog een keer aan de bovenkant en dan vind ik het wel gezegend.

Mijn hoeslaken opvouwen daar heb ik een hele techniek voor met binnenstebuiten vouwen en weer terugvouwen. Dat lukt binnen 1 minuut in mn eentje. Keurig pakketje.
Werkt ideaal. :D