ongezonde relatie vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urion

Re: ongezonde relatie vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 17:48

Zij riep ook alijd nooit ik...daarom vind ik het zo erg. Het had mij ook kunnen overkomen. Ze heeft gewoon de timing,persoon en situatie tegen en nu is het geescaleerd.

Mijn vriend kent haar vriend niet goed. Ik denk ook dat haar vriend met mijne zou gaan vechten als hij ook maar een gesprek hierover zou beginnen. Haar vriend was in groep 1 van de basisschool mijn vriendje en we hebben altijd oppervlakkig contact gehouden. Als hij weet wat ik weet is het gedaan. Dan mag ze niet meer met mij omgaan, dat mag nu ook niet maar hij ziet het nog door de vingers zo te zeggen omdat ik haar help met haar thuiswerk baantje.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:50

Het is triest dat het zo moet lopen allemaal. Ik hoop ècht dat je haar spoedig zo ver krijgt om bij hem weg te gaan..

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 17:53

Ik heb haar via hem leren kennen. Vroeger hadden ze een relatie en toen dat over was nam ze contact met mij op omdat hij loog over dat ik interesse in hem zou hebben. Hij bleek achteraf over en tegen iedereen te liegen over alles. Mijn vriendin en ik zijn bevriend geraakt en hebben ook samen gewoond. In die tijd (5jaar later) kreeg ze weer contact mrt hem en is ze binnen twee maanden bij hem ingetrokken. Ik denk dat ze heel eenzaam was van binnen. Veel kennissen weinig vrienden.

Ik was zo blij dat ze weer iemand durfde toe te laten en hij had ook spijt van zijn kinderlijke acties van toen.

Inmiddels heeft ze haar verloving verbroken waar ik heel blij mee ben. Ook wilde ze een kindje en dat is van de baan. Rot voor haar maar ze is gelukkig nog niet compleet de weg kwijt.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:55

Dat scheelt gelukkig al een beetje.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:58

Jeetje wat heftig zeg! Kan geen advies geven, hoop wel echt dat ze snel bij hem weg is!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 17:59

Ik zou ook zeggen bel dat huiselijk geweld telefoonnummer... maar vaak maken die instanties het alleen maar erger ipv dat er daadwerkelijk geholpen wordt.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 18:10

Ik wil ook alleen info inwinnen over wat te doen. Ik wil haar gegevens niet geven want ze vertrouwd me en ik heb de hoop bij de maatschappelijkwerker gelegd.

Ik heb zelf eens een psychotherapeut gehad en ik denk dat voor haar zoiets ook goed zou zijn dus die bel ik morgen even om te kijken of ze terecht kan.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 07:45

Vandaag ga ik met haar werken en erna hebben we een high tea die al stond gepland. Gisteren heb ik er meer last van gehad dan ik dacht. Toen ik haar 's avonds appte hoe het ging en ze zei dat ze een keer niet hoefde te koken omdat hij het zielig vond dat ze hoofdpijn had werd het mij ook even teveel.

Wat is het moeilijk om er voor iemand te zijn en het ene ervan te denken maar het andere te moeten doen. En wat is die gozer een slappe zak...

Ben vroeg naar bed gegaan en mijn gezin had weinig aan me. Vandaag wil ik even gewoon gezellig doen en ga dat ook aangeven want dit vreet mij op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:01

Ik heb dit zelf meegemaakt (was dus degene die de klappen kreeg) en het was bij mij nieteens mijn vriend maar huisbaas. Toch had hij me zo gehersenspoeld (want dat is het in feite) dat ik ook zelf niet weg durfde. Je kunt iemand wel aan zijn haren meeslepen, maar als het knopje bij hen niet omgaat, rennen ze net zo hard weer terug. Dat heb ik in eerste instantie ook gedaan tot ik besefte dat het mijn dood zou worden.

TS, heel veel sterkte maar denk er wel om dat je niet teveel dingen doet zonder haar toestemming. Dat kan ervoor zorgen dat ze in paniek raakt omdat haar vriend achter die stappen kan komen. En als hij echt zo agressief is, moet zij daar uiteindelijk de klappen voor opvangen. Het beste zou imo een blijf van m'n lijf huis zijn, maar dat moet ze zelf willen.. Als ze echt bij hem vandaan wil, moet zij dat aangeven en de stappen nemen. Alleen dan weet je zeker dat ze ervoor durft te vechten. Ze heeft al aangegeven te willen blijven, dus eigenlijk kun je niet zoveel doen.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 08:18

Wat rot cayenne ik begrijp nu ook pas een beetje dat het iedereen kan overkomen. Het is niet niks..

Ik kan gelukkig eerlijk en open met haar praten en ze weet wat ik ervan denk. Ik weet ook hoe zij denkt en ze wil inderdaad niet weg. Ik hoop dat we straks een gezellige dag hebben. Ik denk dat ze het zat wordt als ik er teveel over zeg dus ik houd vandaag ook mijn mond erover.

Ik heb uiteindelijk niet gebeld naar een instantie. Ze heeft mij beloofd naar een maatschappelijkwerker te gaan en anders zou ik haar voorbij lopen en te snel gaan.

Ze weet dat ze hier kan wonen alleen kunnen haar katten hier niet terecht wat dus weer een excuus is om daar te blijven.

Heb mij wel voorgenomen haar moeder te verwittigen wat er aan de hand is zodra het nog een keer gebeurd. Niet achter haar rug om.. heb gewoon gezegd dat het bij de volgende keer klaar moet zijn. Liever nu al maar dat beslis ik niet.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:43

Je zegt ik kan open en eerlijk praten om vervolgens te zeggen ik begin er vandaag masr niet over. Misschien is het wel iets erger dan jij denkt en wil ze wel weg maar durft gewoon niet. Wees scherp want zulke mensen doen het altijd voorkomen alsof het niet zo vaak gebeurd en niet zo erg is.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:50

Mooi gebaar dat ze bij jou mag wonen, maar denk je ook om je eigen gezin? Ik vind het heel lief van je, maar je bent zwanger en schrijft dat hij nogal agressief is. Daarnaast kent hij je en zal hij dan ook weten waar hij je vriendin moet zoeken. Imo zou ze dan beter af zijn bij een Blijf van mijn Lijf huis. Daar weten ze hoe ze dit moeten aanpakken en heeft ze meer rust omdat hij daar echt niet binnen komt.

Maar goed, zo ver is ze zo te lezen (helaas) nog lang niet..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:13

Hier kun je verder niks aan doen.. Als zij zelf niet weg wil, zal ze ook jouw goed bedoelde hulp niet aannemen..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 09:20

Hoe hard en hoe pijnlijk het ook is, dit moet je vriendin zelf doen. Het heeft geen zin om aan iemand te trekken als ze het zelf niet inziet. Ze moet er zelf 200% achter staan. Je kunt me altijd PB'en.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 10:11

Het speelt ook binnen mijn familie.

De tip van de melding maken door waar naar er inspectie komt ga ik dus ook meteen uitzoeken! Mijn dank!

Wat ik heb gedaan is alle buren informeren van het desbetreffende stel. En deze buren op het hart gedrukt bij geluiden oid politie in te schakelen.

En dat is alles wat je kunt doen, ik voel mezelf falen. Bedrust en hoogzwanger van een tweeling helpt dan niet mee maar ik ben in staat om de eikel des huizes eens persoonlijk te vertellen hoe ik hem ten gronde wil gaan richten ipv hij mijn familielid.

Lig er net als jij vaak wakker van en maak me enorme zorgen en ben woedend tegelijk. Dit soort miezerige mannetjes mogen van mij aan de openbare schandpaal!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:49

Kan je haar niet in contact brengen met iemand die het ook heeft mee gemaakt? Zodat ze in ziet hoe raar het eigenlijk is? En hoe het werkt op haar hoofd. Haar katten komen wel terecht voor tijdelijk ook al is het even niet bij haar. MIsschien ook eens een als ze wel bij jou kan komen samen de site van een blijf van mijn lijf huis bekijken. En een oplossing bieden voor de katten? Of die zoeken samen. Zodat ze het gevoel heeft dat ze los kan laten.

Ik kan me voorstellen dat ze niet loslaat omdat ze dan op eigen benen staat en bang is dat dat niet meer gaat. En dan is ze natuurlijk alles kwijt...ook tijdelijk haar katten en moet ze met niets opnieuw beginnen. Maar als ze voelt dat mensen haar heus wel willen helpen terug erop te komen...komt dat vast goed.

Tja buren inlichten kan ook nog als die kabaal horen meteen bellen naar dat nummer. Ze wil wel niet geholpen worden....maar onze ogen sluiten voor wat er gebeurd is ook niet goed...!! Dan wordt het maar onder dwang als dat bestaat??

En laat haar anders stukjes van dit topic lezen hoe mensen reageren op dit verhaal van jou.

En snap dat je zegt..ga er niet steeds over beginnen..klopt dat ze dan zeker zich af kan gaan sluiten voor jou. In haar achterhoofd weet ze volgens mij best..dat het niet goed is voor haar. Maar blijkbaar is ze nog niet zo ver te linken dat ze het echt nog wel zonder kan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:59

Woow...ik weet niet veel te zeggen..

Succes ermee! Ik hoop dat de mw jullie kan helpen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:03

ik zou haar adviseren, loon op een eigen rekening laten storten en wegwezen. Niet eens over nadenken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:04

friesiszwart schreef:
ik zou haar adviseren, loon op een eigen rekening laten storten en wegwezen. Niet eens over nadenken.

Helaas klinkt dat zo simpel maar is het in de praktijk een stuk moeilijker om die stap te zetten.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:05

Boomerang schreef:
Wat ik heb gedaan is alle buren informeren van het desbetreffende stel. En deze buren op het hart gedrukt bij geluiden oid politie in te schakelen.

Dat is een hele goede tip!
Evenals dat van het loon, hoe idioot dat ze dat niet op haar eigen bank laat storten :n

TS het klinkt misschien heel hard wat ik nu ga zeggen. Maar eigenlijk ben ik blij dat ze (ook) soms geslagen wordt. Om het simpele feit dat er dan meerdere mensen zaken kunnen constateren zoals de buren etc.
En instanties staan sterker mocht het ECHT escaleren (voor jou gevoel is dat allang het geval natuurlijk)

wat mij toendertijd heel erg heeft geholpen was het volgende:
Continue dezelfde vraag: Wil je dit je hele leven, ga je dit voor altijd volhouden?
En op een gegeven moment (duurt wel even, bij mij bijv 3 jaar) valt het kwartje
Nee dit ga ik niet mijn hele leven volhouden ik MOET weg
Ik verwacht dat die vriendin van jou al op het randje zit al zo niet al het besef heeft aangezien de verloving is verbroken?
De stap om daadwerkelijk weg te gaan is dan weer een brug verder, dan kan je alleen maar allerlei mogelijkheden/hulp aanbieden om die stap zo klein mogelijk te houden.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:07

bliver schreef:
Wees scherp want zulke mensen doen het altijd voorkomen alsof het niet zo vaak gebeurd en niet zo erg is.

:j
zeggen dat hij thuis heel lief is en dat het allemaal wel meevalt en dat hij eigenlijk niet zo is.
Alle verdediging die je maar kan bedenken
Bizar maar realiteit, denk dat je dat pas echt begrijpt als je het zelf heb meegemaakt helaas..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:15

Wat een akelig verhaal zeg.... Voor jou moet het ook slopend zijn :n
Ik weet niet zo goed wat je moet doen, maar ik wens je veel sterkte, ook voor je vriendin en ik hoop dat alles goed komt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:37

Verhaal van 1 kant is lastig een mening over te hebben. Al is mishandeling nooit goed te praten er moet toch een reden zijn waarom hij dit doet.
Goed dat ze naar een maatschappelijk werker gaat en ik hoop dat ze gewoon eerlijk alles verteld.
Politie maakt alles alleen maar erger.
Zelf zou ik gewoon een poging wagen en naar die vriend gaan. Ik zou zeggen dat ik zie dat ze onder de blauwe plekken zit, is afgevallen, depressief doet en er als een junkie bij loopt. Of er misschien iets speelt en dat je wil helpen ofzo als er wat is. Kijken wat ie zegt, ff praten en gauw weer pleiten. Als je tot vervelends toe blijft doorgaan word je zwaar vervelend en mept ie jou dadelijk het huis uit. :+
Maar al is het alleen maar dat het hem opvalt dat de buitenwereld het ook ziet.

Verder hoop ik dat ze goede hulp krijgt . Is therapie niets? Ik denk ook niet dat hij dit voor zijn lol doet. Als de oorzaak boven water is kan ze zelf oordelen of de relatie wel of niet te helpen is.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:42

Poiuytrewq schreef:
Verhaal van 1 kant is lastig een mening over te hebben. Al is mishandeling nooit goed te praten er moet toch een reden zijn waarom hij dit doet.

uhm.. tsja
dat dacht ik bij mijn ex ook, wilde hem naar psycholoog sturen etc etc.

uiteindelijke reden: Hij spoorde gewoon niet

Misschien hard en kort door de bocht,
maar denk dat er vele zijn die het met mij eens zijn, en die het zelf hebben meegemaakt.
Soms is er gewoon geen echte reden, maar zijn mensen gewoon zo (of zo geworden)
Maar daar kan je niks aan veranderen, of wel met therapie etc, maar dan moet hij het eerst zelf ook nog gaan erkennen. en tegen de tijd dat dat gebeurd (als dat al ooit gebeurd) zit die vriendin nog steeds in een ongezonde situatie.

Mijn ex heeft zeker weten en psychische aandoening of ieder geval problemen
Maar die loopt ook nog vrolijk rond ieder ander de schuld te geven hoor

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:46

In mijn geval was die vent ernstig alcohol en drugsverslaafd. Maar hoe dan ook is het nooit goed te praten.