lnda_ schreef:love_western schreef:Thuiswerk. Kan elke maand 400 euro sparen. Terwijl ik alles zelf betaal.
Wat voor thuiswerk doe jij dan als ik vragen mag?
Mailoperator. Handig verdienen maar niet altijd leuk werk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Manda schreef:Ik ben al wat jaren klaar maar toen ik bezig was met de HBO woonde ik in een huur appartementje, had ik een autootje en betaalde ik alles zelf en had een paard, ik moest betalen:
-huur
-studiekosten
-eten en kleding enz
-verzekeringen
-auto kosten
-paard en andere dieren die ik had (huisdieren)
Ik had studie financiering en een studentenlening en werkte me daarnaast uit de naad met bijbaantjes een avond per week en elk weekend. Eerst bij de Albert Hein daarna in de verpleging. Ik kreeg wel eens wat geld van mijn ouders maar echt niet veel want ze zaten niet ruim.
Ik ben super goed in plannen en hielt mijn financiën op het dubbeltje bij en vind het nog steeds knap van mezelf dat ik op mezelf kon wonen met autootje en paard tijdens het studeren. Ik ging amper uit (hielt ik ook niet zo van) en had ook tijd voor mijn paard en zelfs om een relatie te krijgen hihi.
Ik wordt wel moe als ik nu eraan denk dat ik dat toen allemaal gedaan heb
Nu 32 jaar en geen schulden meer van de studentenlening want dit afgelopen 10 jaar met een goed opgezet financieel plan allemaal afbetaald!

Max_en_Max schreef:mijn ouders hebben mijn collegegeld betaald, voor de rest heb ik per maand 458,- vaste lasten (315 huur incl, 30 contributie, 30 abonnement, 88 ziektekosten)
wat er vast binnenkomt ligt tussen de 570 en 620 euro in (440 stufi, 77 ziektekostenvergoeding, loon tussen de 50 en 100 euro in, afhankelijk van hoeveel tijd ik overhou om te werken)
Dan blijft er zo'n 140 euro (uitgegaan van €600-€460) per maand over voor eten en vrije tijd, daar kan ik tot nu toe prima mee rondkomen. Mocht ik daarvan wat overhouden, gaat het naar mn spaarrekening.
Ik leef redelijk zuinig, en ik het weekend eet ik thuis![]()
qua uitgaan: ik ben lid van een studentenvereniging (die contributie dus) maar daar zit bij in dat ik iedere maandag gratis drink
Er gaat dan per maand ook ongeveer 250 euro naar de vereniging. MyHorseGirl schreef:Max_en_Max schreef:mijn ouders hebben mijn collegegeld betaald, voor de rest heb ik per maand 458,- vaste lasten (315 huur incl, 30 contributie, 30 abonnement, 88 ziektekosten)
wat er vast binnenkomt ligt tussen de 570 en 620 euro in (440 stufi, 77 ziektekostenvergoeding, loon tussen de 50 en 100 euro in, afhankelijk van hoeveel tijd ik overhou om te werken)
Dan blijft er zo'n 140 euro (uitgegaan van €600-€460) per maand over voor eten en vrije tijd, daar kan ik tot nu toe prima mee rondkomen. Mocht ik daarvan wat overhouden, gaat het naar mn spaarrekening.
Ik leef redelijk zuinig, en ik het weekend eet ik thuis![]()
qua uitgaan: ik ben lid van een studentenvereniging (die contributie dus) maar daar zit bij in dat ik iedere maandag gratis drink
Luxe van die studentenvereniging... Ik betaal 180 euro contributie per jaar en dan zijn alle borrels (3 keer in de week) toch echt voor eigen rekening..Er gaat dan per maand ook ongeveer 250 euro naar de vereniging.