Relatie zelf beëindigd, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:15

Shiloh schreef:
Moest door je verhaal denken aan wat Jason Mraz verteld aan het begin van zijn nummer "I never knew you"

https://www.youtube.com/watch?v=oj0s-Qb_pjI

Pijnlijk waar nummer, ook hier sinds een kleine week vrijgezel nu. Bijna 2 jaar samen geweest, een enorm toffe relatie die daarnaast ook pittig was. Veel van elkaar geleerd, nog meer met elkaar geleerd en beide gevochten voor onze relatie.

De afgelopen maanden kwamen er steeds meer irritatiepuntjes, het beide willen vechten werd minder en afgelopen weekend aan het strand in goed overleg er een punt achter gezet. Het voelt enorm dubbel, missen en opgelucht tegelijkertijd. Nu pas merk je hoeveel liefde je iemand daadwerkelijk geeft, buiten het feit dat die persoon op nummer 1 staat deel je ook zo goed als alles met elkaar. Je bent er voor elkaar, geniet van elkaar en houdt van elkaar.

Toch weet ik dat het goed is, we zijn qua innerlijk echt to-taal verschillend, een bijna groter contrast bestaat niet. Dit vult elkaar enorm goed aan, maar is in de kern toch onze ondergang geworden. We spreken elkaar sporadisch via de app en gaan beide naast de breuk door een heftige periode, af en toe bellen voelt voor beide goed. Ergens diep van binnen voel ik dat we nog niet klaar zijn met elkaar, er is nog steeds een onwijze klik en zelfs nu nog hebben we lol. Het verschil nu is dat we er bewust voor hebben gekozen om hier nu niet meer voor te vechten, we zien het wel.

Klinkt dit heel vreemd? :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:05

Scatman John klinkt vreemd, jij klinkt heel verstandig.

Ik denk dat je er even wat tijd overheen moet laten gaan, ik heb ook nog een tijdje gedacht dat mijn ex en ik niet klaar waren met elkaar maar toen hij gisteren zijn laatste spullen kwam ophalen kon ik mij niet meer voor de geest halen wat ik ooit in hem zag. Het is een hele aardige en lieve jongen. En dat is het, zeg maar.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 17:17

Bedankt voor al jullie lieve reacties!

Het gaat nu redelijk. We hebben vorige week gepraat en we gaan vanavond nog eens praten. Aan de ene kant wil ik echt heel graag dat we het nog eens proberen. Andere kant zegt mijn verstand dat ik hem daar misschien alleen nog maar meer pijn mee doe? Ik ben zo bang namelijk dat het over een paar maanden dan weer tegenvalt.
Maar ook ben ik weer bang dat ik nu de verkeerde keuze maak. Stel dat ik over een week of half jaar spijt krijg?
Ik weet ook niet of ik nu spijt heb, of ik hem mis of juist niet, ik weet het gewoon niet.

Daarom vind ik het ook heel lastig om vanavond weer te praten. Zoals ik er nu over denk ga ik mijn verstand achterna en zet ik er nu definitief een punt achter. Wanneer we bij elkaar horen komen we namelijk wel weer bij elkaar..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:22

M_aaike schreef:
Bedankt voor al jullie lieve reacties!

Het gaat nu redelijk. We hebben vorige week gepraat en we gaan vanavond nog eens praten. Aan de ene kant wil ik echt heel graag dat we het nog eens proberen. Andere kant zegt mijn verstand dat ik hem daar misschien alleen nog maar meer pijn mee doe? Ik ben zo bang namelijk dat het over een paar maanden dan weer tegenvalt.
Maar ook ben ik weer bang dat ik nu de verkeerde keuze maak. Stel dat ik over een week of half jaar spijt krijg?
Ik weet ook niet of ik nu spijt heb, of ik hem mis of juist niet, ik weet het gewoon niet.

Daarom vind ik het ook heel lastig om vanavond weer te praten. Zoals ik er nu over denk ga ik mijn verstand achterna en zet ik er nu definitief een punt achter. Wanneer we bij elkaar horen komen we namelijk wel weer bij elkaar..

Vooral dit klinkt heel herkenbaar, van alles voelen en tegelijkertijd niets voelen, het niet weten, twijfel. Ik denk dat het verstandig is om echt een tijd geen contact te hebben, proberen wij nu ook al lukt het niet. Merk dat je dan snel in zo'n sluimer gebied terecht komt; wel weg maar toch aanwezig.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 17:26

Ja dat denk ik ook aan de ene kant. Maar aan de andere kant; ik weet hoe graag hij hier nog mee verder wil. Ik ben zo bang dat ik hem nog hoop geef met een tijd geen contact. Dan is het namelijk niet uit maar ook niet aan. Stel dat ik dan na die tijd geen contact zeg: "nee, ik wil toch niet meer."
Dan heeft hij voor mijn gevoel op mij zitten wachten voor niks..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:03

M_aaike schreef:
Ja dat denk ik ook aan de ene kant. Maar aan de andere kant; ik weet hoe graag hij hier nog mee verder wil. Ik ben zo bang dat ik hem nog hoop geef met een tijd geen contact. Dan is het namelijk niet uit maar ook niet aan. Stel dat ik dan na die tijd geen contact zeg: "nee, ik wil toch niet meer."
Dan heeft hij voor mijn gevoel op mij zitten wachten voor niks..

Ik bedoel met geen contact dat het uit is, dat er geen intentie is om het weer aan te maken en beide verder te gaan met jullie leven. Blijkt over een tijd dat jullie elkaar toch enorm missen, beide tot andere/nieuwe inzichten zijn gekomen én beide weer verder willen bouwen, dan is het tegen die tijd vroeg genoeg om er iets mee te doen.

Valse hoop geven is altijd een heikel punt wat to-taal verkeer opgevat kan worden, heel voorzichtig mee zijn.

M_aaike

Re: Relatie zelf beëindigd, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 18:18

Dankjewel voor je uitleg. Dit is heel helder voor mij. :) Ik weet wat mij vanavond helaas te doen staat.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:58

M_aaike schreef:
Dankjewel voor je uitleg. Dit is heel helder voor mij. :) Ik weet wat mij vanavond helaas te doen staat.

Een ander advies geven kan ik wel, zelf ook de ballen hebben om mijn eigen advies toe te passen is een tweede. . . wil graag geen contact, is voor beide beter. Maar het appen en elkaar spreken is nog steeds heel fijn.