bigone schreef:Lieve ts, we leven niet meer in het stenen tijdperk dat je dus toestemming moet vragen over samenwonen. Meedelen is misschien een schok maar dan is het klaar. Gaan jullie in overleg dan zal je moeder misschien wel zoveel beren op de weg zien en dan kom je al snel veel vervelender tegenover elkaar te staan. Gewoon zeggen dat je gaat samenwonen ,dat jullie er goed over gepraat hebben en af. Jij moet voor 100% achter die beslissing staan(je vriend ook natuurlijk) maar hierover hoef je echt niet in overleg met je ouders. En hoe reageerden ze op het samenwonen van je broer??
Daar ben ik het niet mee eens. Toestemming is misschien wat veel gevraagd maar overleg vind ik niet meer dan normaal. Als jij een huishouden deelt met mensen (of dat nou je ouders zijn of vrienden) dan overleg je wat je gaat doen. Ze kan het wel besluiten, maar misschien hebben haar ouders een hele goede reden waarom het een beter idee is als ze nog een half jaartje thuis blijft.

ze wilden graag van me af denk ik
Ik moet er niet aan denken straks mijn moppie weg te laten gaan waar ik mijn halve leven alles aan gedaan heb haar zo goed mogelijk te laten opgroeien en zoveel mogelijk normen en waarden mee heb willen geven