Uggs bij de mediamarkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:07

Parallel inkoop via het moederbedrijf van mediamarkt denk ik :j Zullen zeker echt zijn; of Uggs zelf het er mee eens is dat ze voor deze prijs verkocht worden... waarschijnlijk niet. In het slechtste geval moet mediamarkt ze met spoed uit de winkels halen.

dancer_

Re: Uggs bij de mediamarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:08

Bij de mediamarkt gaan ze echt geen neppe uggs verkopen onder het mom van 'echte uggs'. Ze zijn dus gewoon echt :)

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:09

Pinda_Dipje schreef:
Oh die vreselijke dieronvriendelijke laarzen. -O-

Iid ja..
Valt me op dat veel bokkers er opeens geen problemen me hebben.. :?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:11

MarlindeRooz schreef:
Pinda_Dipje schreef:

Leven en laten leven!

Ik hoef ze niet, vorig jaar had de bristol oid ook zoiets.

Leven en laten leven, terwijl dat anderen (dieren) schaadt? Nahh :+

Kan echt niet begrijpen dat er bokkers zijn, mensen die zelf met dieren omgaan(!),uggs kopen, wetend wat erachter zit.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:14

dancer_ schreef:
Bij de mediamarkt gaan ze echt geen neppe uggs verkopen onder het mom van 'echte uggs'. Ze zijn dus gewoon echt :)

Daar durf ik mijn handen niet voor in het vuur te steken. Ik heb ooit bij een bekende designer gewerkt. Toen ineens een grote drogisterij keten zonnebrillen van ons merk ging verkopen. Daar waren wij niet van op de hoogte en research wees uit dat het namaak artikelen waren. Dat is nog een beste juridische procedure geworden. De keten heeft er niet van geleerd of heeft er gewoon maling aan want onlangs verkochten ze namaak brillen van een collega designer.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:16

esperance schreef:
Pinda_Dipje schreef:

Iid ja..

Ik heb even gegoogled want ik wist niet dag uggs dieronvriendelijk zijn, maar word er weinig wijzer van/vind geen betrouwbaar artikel.. Wat gebeurt daar dan als ik vragen mag?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:16

Misschien dat je via bontvoordieren wat meer info krijgt.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:17

Edit* de vacht, wat in de laarzen zit, wordt hardhandig van de schapen/lammetjes afgetrokken.. :( Het wordt dus niet geschoren. Een beetje hetzelfde als met de angora konijnen die een tijd geleden zo in het nieuws waren.
Laatst bijgewerkt door Jellybeans op 27-10-14 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:20

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:22

Denk dat de discussie van hoe het word gemaakt ergens ander hoort. TS stelt een vraag, en dat zijn antwoorden die denk ik in een ander topic thuis horen :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:23

Zullen we dan ook even alle bokkers die de plofkip eten en met echt bont op hun jas rondlopen afbranden?
Iedereen moet zelf weten wat ze wel en niet doen en of ze dat verantwoord vinden.

Ik ga er van uit dat ze echt zijn, anders kan de MM grote problemen krijgen lijkt me..

Jellybeans

Echt? Ik heb ooit ergens gelezen dat het er af getroken wordt, met huid en al, maar dat ze niet worden geslacht.. Evengoed nog steeds erg sneu !

dancer_

Tazzey schreef:
dancer_ schreef:

Daar durf ik mijn handen niet voor in het vuur te steken. Ik heb ooit bij een bekende designer gewerkt. Toen ineens een grote drogisterij keten zonnebrillen van ons merk ging verkopen. Daar waren wij niet van op de hoogte en research wees uit dat het namaak artikelen waren. Dat is nog een beste juridische procedure geworden. De keten heeft er niet van geleerd of heeft er gewoon maling aan want onlangs verkochten ze namaak brillen van een collega designer.

Maar man, wat loop je dan als groot/bekend bedrijf een risico. Mediamarkt is een mega keten en kan dan toch ook een mega partij inkopen wat de uggs sowieso al een stuk goedkoper maakt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:24

xTammyy schreef:
Zullen we dan ook even alle bokkers die de plofkip eten en met echt bont op hun jas rondlopen afbranden?
Iedereen moet zelf weten wat ze wel en niet doen en of ze dat verantwoord vinden.

Ik ga er van uit dat ze echt zijn, anders kan de MM grote problemen krijgen lijkt me..

Of alle mensen die op LEREN! zadels rijden! :oo

Serieus mensen, laat iedereen in zijn waarde en sluit je aan bij greenpeace.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:25

xTammyy schreef:

Ja en wat dacht je van leder! Daar gaan we dan als paardenmensen.. 99% heeft wel iets van leer..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:25

moederbedrijf = Metro AG dus dat is nog wat groter en zijn ook wat meer thuis in de branche van Uggs etc.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:26

Ze zijn echt. :j

Ik heb connecties. ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:27

yellowtje8 schreef:
Echt? Ik heb ooit ergens gelezen dat het er af getroken wordt, met huid en al, maar dat ze niet worden geslacht.. Evengoed nog steeds erg sneu !

Ja dat gaat over het stukje bij hun staart.. Wordt er gewoon afgesneden -O-

xTammyy schreef:

Waarom? Het gaat hier over uggs. En alleen het niet kopen van uggs helpt al :) Het is niet of helemaal veganist zijn of helemaal dieronvriendelijk zijn.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:27

Wat dacht je van hoofdstellen, halsters of laarzen!

99 euro is niet veel! Misschien toch even kijken of ik tijd heb deze week :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:29

dancer_ schreef:
Tazzey schreef:

Maar man, wat loop je dan als groot/bekend bedrijf een risico. Mediamarkt is een mega keten en kan dan toch ook een mega partij inkopen wat de uggs sowieso al een stuk goedkoper maakt.

Soms doen ze dat niet eens bewust. In ons geval wist het moederbedrijf er wel degelijk meer van. Zij hadden alleen de instelling dat de reeds gemaakte winst niet opwoog tegen de juridische kosten.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:34

Geryon schreef:
yellowtje8 schreef:

Ja dat gaat over het stukje bij hun staart.. Wordt er gewoon afgesneden -O-

xTammyy schreef:

Waarom? Het gaat hier over uggs. En alleen het niet kopen van uggs helpt al :) Het is niet of helemaal veganist zijn of helemaal dieronvriendelijk zijn.

Dat er een stuk wordt weggesneden bij de staart moet in sommige klimaten helaas omdat er anders op dat stuk van de huid parasieten komen die daar ontstekingen veroorzaken met veel ernstigere en pijnlijkere gevolgen. Zulke zaken zullen in sommige landen vast ook bij runderen ed voorkomen maar als je een topic start over leren laarzen (of tuig oid) dan worden er nooit opmerkingen gemaakt over die arme koe die daar in verwerkt is.
Ik heb wel eens het idee dat uggs alleen altijd tot gezeik leidt omdat men toevallig het haar op het leer laat zitten en bont altijd een paar boomknuffelaars uit het woud lokt :o?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:41

Oeh! Ik heb andere handige dingen in het krantje gezien!

Enorme baal waspoeder voor 10 euro en superfijne hoofdkussens voor nog geen 6 piek! :)

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 20:55

Op de foto lijken ze eigenlijk best nep. Kijk maar eens goed naar de bovenste uggs, op elke laars zit bovenin dezelfde vouw. Ze lijken ook niet op mijn eigen paar uggs. En die zijn bij Uggs winkel gekocht.

Maar geloof wel dat ze echt zijn, MM kan dat toch niet maken?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:24

esperance schreef:
Pinda_Dipje schreef:

Iid ja..

Dat is de doelstelling van het topic niet. Er wordt gevraagd of ze echt zijn en daar wordt over gepraat.
Onzin dus weer om dingen waarvan nieteens zeker is of het waar is te gaan lopen strooien en zo een topic te vergallen door een discussie die hiermee aangetrokken wordt.

Foto's willen nog weleens vertekenen he. Denk dat ze idd wel gewoon echt zijn.
Nogmaals, ik heb mijn classic talls uit Amerika bij een retailer en die waren omgerekend nog goedkoper dan de mini's. Dus ja, het kan wel voor dat geld. Kwestie van goed inkopen. Geen idee of er vaste prijzen voor staan. Sommige shops hebben toch ook vaak van die kortingsdagen enzo waar ze ook voor ongeveer deze prijzen weggaan? Alleen dan heet het ineens outlet.. Ik gok op een marketingtrucje :)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:26

Ik krabte me bij het zien van deze advertentie ook achter het hoofd. Heb namelijk net in Amerika een paar gekocht voor dezelfde prijs in Dollars(omgerekend precies dezelfde prijs) en dat vond ik goedkoop :')