Op kamers, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 14:45

Ik heb sinds een paar weken ook een nieuwe kamer in Den Bosch. Ik heb vorig jaar in een tijdelijke kamer gezeten om te kijken of het me beviel en ben dit jaar verhuisd. Ik deel de douche+wc+keuken met 1 huisgenootje. Ik zie er vrij weinig omdat ze onregelmatig werkt en ik zit gewoon op school. Ik vind het echt heerlijk dat ik alles zelf kan bepalen, wat ik eet, opruimen, zelf mijn kamer inrichten, ja ik ben echt op mijn plekje. Ik vind het ook heerlijk om alleen thuis (op mijn kamer dus) te zijn. Ik maak vrij lange dagen op school en ben daar altijd met een vast groepje mensen dus het is wel fijn als je gewoon rustig thuis zit.
Ik heb mijn kamer via een makelaar gevonden. We waren met 10 mensen en de huisbazin heeft mij uitgekozen, ik was echt zo blij. Eerst keek ik altijd via kamernet maar ik kreeg daar nooit reactie of werd altijd afgewezen...

LauraSaskia

Re: Op kamers, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:02

Ik zag er een piepklein beetje tegenop om weer terug naar mn kamer te gaan na een weekendje thuis, maar nu ik er weer ben en m'n huisgenoot heeft opgeruimd en schoongemaakt (Liefde! Vraag me alleen af waar de magnetron en waterkoker zijn gebleven) voel ik me toch heel blij :)

Dan heb je ook geluk gehad Amyyy! Heb je wel makelaarskosten betaald of niet?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:19

Ghe, ik ga nóóit naar mijn ouders := ook niet in het begin. Ik schijn daar raar in te zijn. Maar ze wonen best dichtbij en ik zie ze nog wel af en toe. Maar ik heb er al twee jaar niet meer geslapen in elk geval, afgezien van een paar keer een week dat ze op vakantie waren en ik op de katten paste.

Ik denk dat als je van je kamer echt je eigen plek maakt met je eigen spullen je helemaal geen heimwee hoeft te hebben. Sterker nog, ik had het zwaarder toen ik vanuit mijn vorige kamer naar deze verhuisde dan vanaf mijn ouders :o Ik heb er toch drie jaar gezeten en heel veel meegemaakt, zelfs anderhalf jaar in samen gewoond met mijn ex, en al die zooi kom je ook weer tegen als je op aan het ruimen bent... Moeilijk hoor :(

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:22

Kamernet. Eerste kamer waar ik serieus interesse in had is het geworden!

Ik ben echt zo verschrikkelijk blij met mijn kamer. Het is mijn plekje, zelf ingericht, zelf nog een nieuw bureau uitgezocht / spullen van MP gehaald /etc, zelf opruimen en de was doen wanneer /mij/ dat uit komt, zelf boodschappen doen en koken... Ik zie er echt tegenop om weer een nacht bij mijn ouders te moeten slapen (wat toch handiger is ivm met werk en paarden), en nu na een weekje vakantie ben ik helemaal blij weer terug te zijn :=

Ik krijg hier zo gigantisch veel rust!

Ik woon samen met 3 huisgenotes in eignelijk een soort eensgezinswoning. Gedeelde badkamer, wc en keuken dus. Alle drie hartstikke toffe meiden. Natuurlijk is er wel eens wat, maar het is voor mij echt te verwaarlozen :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 15:25

Jep ben heel blij met mijn slaapkamer hoor! Iedereen die er komt zegt dat het echt een Laura-kamer is :+ Het is meer het wennen aan een hele andere stad, en m'n vrienden die allemaal anderhalf uur reizen verder wonen. Ik sleep ze nu allemaal hier mee naar toe, om vervolgens geen idee te hebben waar naartoe te gaan om een biertje te drinken :') Maar dat komt allemaal goed met de tijd

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:27

Joah, de perfecte huisgeno(o)t(en) bestaat/bestaan niet hè ;) Zolang het bij kleine dingetjes blijft is het toch wel te overzien. Bovendien zal je zelf ook wel wat hebben. Ik vergeet zelf altijd af te wassen (doe het wel gewoon hoor, maar vind het zelf nuttiger om te wachten tot er wat meer is dan alleen één bordje) terwijl huisgenoot dat altijd direct doet. Maar ik ben dan weer handig dus ik ben degene die rekjes ophangt in de keuken, naar de Ikea gaat als er iets nodig is, marktboodschappen doet ( = 2 giga tassen vol) dus samen kom je er wel :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:32

*knip*
Laatst bijgewerkt door Aroha op 02-08-25 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:36

*knip*

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:37

Joh Tammy, wij moeten gewoon een keer samen wat gaan drinken, een keer met [***] naar t bos :D
Dan heb je in elk geval wat leuke dingen om te doen en zie je misschien wat andere dingen van [***]?

Moet trouwens wel zeggen dat je huisgenootje ook een behoorlijk dingetje kan zijn. De mijne deed eerst niks, geen school of werk en toen werd ik echt gek van haar. Ik was het lichtpuntje van haar dag dus moest altijd alles vertellen (voor mijn idee dan) zodat ze aanspraak had :+ Nu werkt ze full time dus zien we elkaar minder en gaat het veel beter :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:40

Ghehe, ik doe op het moment ook heel weinig hoor :o rustige periode nu. Ben mijn bachelor aan het afmaken en er vallen echt gaten in mijn rooster.

Amsterdam is toch echt vreselijk duur? Ik hoor echt verhalen over voor 350 op 10m2 zitten :\ Lijkt me echt niet te doen...

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:48

*knip*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:51

Echt? Wauw. Doe je goed dan +:)+

Ik betaal 585 euro voor het hele appartement. Daar krijg ik huurtoeslag op, 265 euro (hoera voor 23+ zijn!) en dan delen we het natuurlijk door twee. Daar komt dan wel nog GWL op, maar dat is voor GL 50 euro in de maand en W 40 euro per kwartaal :') goed te doen dus.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:52

Ik ga vanaf februari 2015 verhuizen naar Amsterdam, 615 euro incl per maand voor 21m2 helemaal zelfstandig :) Heb er wel zin in, maar ben benieuwd hoe het echt gaat zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:54

Ghostattack schreef:
Ik ga vanaf februari 2015 verhuizen naar Amsterdam, 615 euro incl per maand voor 21m2 helemaal zelfstandig :) Heb er wel zin in, maar ben benieuwd hoe het echt gaat zijn.

*valt van stoel* jeetje, daar krijg je nog huurtoeslag over mag ik hopen?

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:55

*knip*

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:56

Magrathea schreef:
Ghostattack schreef:

*valt van stoel* jeetje, daar krijg je nog huurtoeslag over mag ik hopen?

Nope, ben niet ouder dan 23 :=

Edit: Mijn ouders betalen mee als ik het niet red :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 15:59

Maar ... maar... wáár betaal je het dan van? Of ga je samenwonen?

Ik krijg niet eens 265 euro huurtoeslag maar maar liefst 266 *\%/* :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:01

Stufi, spaargeld en werk zoeken _O- Maar ik krijg voorlopig nog wel maximale aanvullende beurs, dus om en nabij de 500 euro pm stufi (uitwonend).. Als ik het goed zeg

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:02

Ik woon sinds deze week echt op mezelf in Den Haag. De kamer had ik al een paar weken maar nog geen tijd gehad om over te verhuizen.
Ouders mis ik eigenlijk niet echt... Maar kan ook zijn omdat ik eerst in Japan op kamers was en dan ben je niet zo bij je ouders. Maar heb sowieso geen last van heimwee.

Ik vind het wel leuk hoor om op kamers te gaan. Gewoon helemaal alles zelf inrichten en doen wat ik zelf wil.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:02

Ik heb ook de maximale aanvullende beurs, ik betaal 300 p/m. En ik werk. En ik kan sparen omdat ik werk. Maar in jouw geval moet je dan wel echt een goed betalende bijbaan vinden? :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:03

Ouders betalen wat ik tekort kom en ik heb een studierekening met een aardig bedrag :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:07

Ja dat had ik ook.. Uiteindelijk moest ik gaan lenen, en nu ben ik verhuisd. Ik bespaar ongeveer 160 euro in de maand nu, plus het feit dat ik zelf mijn energieleverancier mag uitkiezen en dat internet/tv nu in de huur mee in zit. Dus eigenlijk bespaar ik 180 euro :)
Ik heb nu geen baantje (meer), ben ontslagen in mei en heb volgend blok echt geen tijd. Ik moet echt gaan aanpoten. Snap niet hoe al die mensen dat doen. Waarschijnlijk studeren ze geen L&R aan de TU Delft :o (ik wil absoluut niet uit de hoogte doen maar het is looooodzwaar)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:19

Magrathea, ik roei idd! :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:27

Ik betaal 290 pm voor 14m2, daar komt nog internet en pas een rekening van water bij. Dus ongeveer 310. Ik heb geen vaste baan, dat red ik echt niet met school. Ik krijg van mijn ouders 150€pm als bijdrage en ik heb alleen basisbeurs. Is prima te doen, ik probeer wel te letten op de boodschappen maar dat kan ik gelukkig heel goed:D

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 16:57

Ik werk alleen op zaterdag, dit red ik net met school.. Meer werken is geen optie. :n