Brommer- & Scooterrijders & liefhebbers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Brommer- & Scooterrijders & liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:39

de regels zijn dus sinds juli aangepast geloof ik :) nu word meteen je kenteken ingetrokken + boete + scooter moet teruggevoerd en opnieuw gekeurd worden

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:40

hier een sym mio, die een klein beetje opgevoerd is :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:41

Ik heb een Kymco Super 8. (met helm)
Knal geel met blauw :P

Afbeelding

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:42

Mijne komt zo bij de winkel vandaan :') Dus mag aannemen dat ze dan niet mijn kenteken intrekken als ik er niks aan gedaan heb .. :?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:44

Ik meld me ook xd
Ik had vorig jaar een Yamaha neos, op het moment een Kymco VP50 met helm. :D

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:44

Flowery schreef:
Mijne komt zo bij de winkel vandaan :') Dus mag aannemen dat ze dan niet mijn kenteken intrekken als ik er niks aan gedaan heb .. :?

Jij weet dat je snorscooter te hard gaat ;) Vespa's werden in het begin inderdaad verkocht met een te hoge snelheid, hebben ze de snelheid naar 35 km aangepast op rollerbank zodat ook de vespa's teruggevoerd moesten worden en nu sinds juli dus dat alle scooters maar 30 mogen rijden op de rollerbank. óók die al hard reden bij aanschaf. Zullen ook vast meer modellen zijn die harder als 30 rijden. Tjah, ze hebben de regels weer eens aangepast (Waar ik ook niet blij mee ben :+ mijn snor gaat 44) en moeten wij ons ook weer aanpassen

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:45

lifaya schreef:
Flowery schreef:

Jij weet dat je snorscooter te hard gaat ;) Vespa's werden in het begin inderdaad verkocht met een te hoge snelheid, hebben ze de snelheid naar 35 km aangepast op rollerbank zodat ook de vespa's teruggevoerd moesten worden en nu sinds juli dus dat alle scooters maar 30 mogen rijden op de rollerbank. óók die al hard reden bij aanschaf.

Echt? Dan moet ik toch maar even langs de garage ermee :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:47

Ja, als jouw scooter op de rollerbank 34 ging zou ik hem idd terug laten zetten. Mijn scooter ging toentertijd 40 op hun rollerbank (op mijn teller 49) en toen 5 km terug laten zetten de dag erna. Lekker is dat, dat ze dan de regels weer aan gaan passen :+

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:50

Ik meld me ook! Ik heb momenteel een Peugeot speedfight 2, hij loopt ongeveer 75, nog geen rollerbank tegen gekomen gelukkig :+ hier voor had ik een hele leuke retro scooter waar ik echt helemaal verliefd op was, helaas was die helemaal op dus vandaar dat we een nieuwe hebben gekocht. :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:51

lifaya schreef:
Word er bij jullie niet hard opgetreden tegen snorbrommers die te hard gaan? Hier zijn ze echt vreselijk vaak aan het controleren, veel rollerbanken. Word er gek van! Moest rond april dit jaar erop, boete gehad van 60 euro, niet lang daarna zijn de regels aangescherpt en mogen snorbrommers maar 30 op de rollerbank gaan. Gaan ze harder dan word het kenteken ingetrokken...

Ik heb een app waar de controles op binnen komen. En je kan ze er op zetten. Ik kan op drie manier van huis naar werk en terug. En op alle drie de plaatsen staan ze vaak te controleren. Maar met dat Appje ontwijk ik ze goed.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:51

Ik meld me ook!

Sparen voor autorijbewijs duurt een beetje lang, maar vind scooterrijden leuk dus wat dat betreft schiet 't sowieso niet heel erg op. :D

Heb een Aprillia Mojito met geel kenteken, superfijn ding. Vooral 't brede stuur, voelt toch wat safer. :))
Cross er overal mee naartoe, nog redelijke afstanden ook dus ben er helemaal blij mee. :D

Afbeelding
Alleen de mijne heeft zo'n hoger windscherm. :)

Vorige week alleen wel mee gevallen (lang leve de herfst...) dus er zitten nu wel krassen op :( Binnenkort maar een nieuw windscherm halen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:38

Oef, goed dat ik dit toch maar even volg, wist niet dat de regels waren aangescherpt.
Al moet ik toegeven dat ik nu al 10 jaar scooter rijd (en ik rijd veel) en nog nooit een rollerbank ben tegen gekomen. Wel een keer bijna maar toen kon ik net een steegje inschieten.

Zowel deze als mijn vorige snorbrommer lopen te hard. Nu dus maar extra oppassen. Gelukkig rijd ik veel door het platteland/dorp en niet veel in de stad. Eerder had ik er die 60 euro wel voor over, maar als nu je brommer wordt ingenomen is dat wel een beetje zuur.

Er rijden hier enorm veel snorbrommers maar ik heb er werkelijkwaar nog nooit een ingehaald die netjes 35 reed. Ik denk dat als ze hier een controle uitvoeren ze dus ook wel echt een vrachtwagen moeten huren om alles in beslag te kunnen nemen :D }>

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:11

Ja bijna alle snors rijden te hard, geef ze geen ongelijk, 25 is echt verdomd traag, dat fiets ik :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:22

Ben vanmiddag maar weer met de theorie van de motor bezig geweest. Dan koop ik een motorscooter en ben ik van die rollerbank maffia af.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:49

jaa hier ook een schakelbrommer , heb een aprillia RS50
hier in het dorp blijft het ook apart gevonden worden een meisje op een schakelbrommer.
vind het heerlijk rijden nooit meer anders :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:05

Leuk initiatief!

Hier heb ik ondertussen sinds een jaar een Peugeot Looxor (50 km/u) staan. In totaal al bijna 10 jaar oud en moest bij aankoop dan ook een beetje opgelapt worden (Inclusief nieuwe uitlaat), maar ondertussen is het een heerlijk ding. Let wel, als je de kuren eenmaal gewend bent. Inclusief bij kou of lang stilstaan niet willen starten en het slurpen van olie. :D
Hoe dan ook; zoals veel Bokkers hier vind ik het ook heerlijk om bij lekker weer gewoon een plezierritje te maken of ieder excuus aan te grijpen om op de scooter te gaan. Tripjes van anderhalf uur naar bijvoorbeeld Rotterdam of Breda zijn ook heerlijk!

Afbeelding

Die van mij is helaas niet zo heel glad meer als op de foto. :') Een keer flink mee onderuit gegaan op het asfalt dankzij overstekende konijntjes. Was al lang blij dat hij nog reed.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:29

lifaya schreef:
Word er bij jullie niet hard opgetreden tegen snorbrommers die te hard gaan? Hier zijn ze echt vreselijk vaak aan het controleren, veel rollerbanken. Word er gek van! Moest rond april dit jaar erop, boete gehad van 60 euro, niet lang daarna zijn de regels aangescherpt en mogen snorbrommers maar 30 op de rollerbank gaan. Gaan ze harder dan word het kenteken ingetrokken...

Jaa.. ik ben bang voor in beslag name.

Weet iemand daar meer van ? wanneer hij in beslag wordt genomen?

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:31

Ik kom me melden!

Ik (eigenlijk mn zus) heb een Tomos Revival TS uit 2005. Absoluut mn vriendje :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 23:33

fionaf09 schreef:
Wauw een Yamaha TZR 50, ontzettend jaloers :o

Ik heb zelf een peugeot vivacity sportline, geen geweldig ding maar hij brengt me in ieder geval waar ik moet zijn!
Zelf wil ik als ik 21 ben voor mijn motor rijbewijs gaan, maar als ik de kans krijg om voor tijd nog een schakelbrommer te kopen doe ik dat zeker. Dan het liefst ook een yamaha TZR 50 *D

Jaa ik wil ook graag volgend jaar met motor beginnen vandaar keuze om het brommer broertje alvast te kiezen :)

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 23:34

Ik ga ook zodra ik 21 ben beginnen met mn motor rijbewijs! Pa, ma en oudste broer rijden motor dus kan niet wachten tot ik zelf kan :)

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:58

Oeii. Vanmiddag dus motor agent tegen gekomen. Hij ging naast me rijden en zei; "bij de vlotbrug is bromfiets controle" ik zei "oke" en reed door. Ik helemaal in de stress, keek in mn spiegel en zag dat de motoragent achter me weg was. Ik nam meteen de eerste rechts en ben zo door de woonwijk naarm bestemming gegaan. Eenmaal thuis aangekomen en mn broers t verhaal hebben verteld zeiden ze dat het bij hen heel anders aantoe ging. De motoragent vroeg hen hem te volgen en t rijbewijs te laten zien. Ze vermoedde dat de agent mij waarschuwde voor de rollerbank, maar waarom zou die dat ingodsnaam doen? Hebben jullie mischien een idee wat hier nou eigenlijk gaande is? :? Ik heb een Vespa snor die 45 loopt en zat met mn vriendin dr op.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:02

Oei, dat was denk ik niet zo slim! Hij heeft je kenteken en je bent gevlucht.

Ik ben benieuwd of dat gevolgen gaat hebben..

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:06

AMG retro grande, een mat rode! 45 km per uur, maar gaat toch wel echt iets harder haha

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:12

Ik heb vroeger een Tomos brommer gehad heel veel kilometers mee gereden.
stond op een gegeven moment 27.000 kilometer op de teller. Deed er alles mee. Dagelijks mee naar school en later naar het werk 30 kilometer enkele reis.
Heel veel plezier van dat ding maar ook een hoop ellende, meerdere keren moeten lopen door het ontbreken van een benzine meter en het vergeten dicht draaien van het reserve kraantje.
Kettingen versleten ook als een malloot, dus had een koffer vol gereedschap bij om de ketting te spannen.
Inmiddels overgestapt op een wat zwaardere ''brommer'' met 1000cc en 110 pk.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:15

Tallie1979 schreef:
Oei, dat was denk ik niet zo slim! Hij heeft je kenteken en je bent gevlucht.

Ik ben benieuwd of dat gevolgen gaat hebben..

Ben je mal!!! hij had wel voor je gaan rijden met het bordje volgen aan, als hij je graag op de bon wilde slingeren.
En dan hadden ze nu al laaaaaang aan de deur gestaan hoor!