hoeveel verdienen jullie ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Re: hoeveel verdienen jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:44

Bijbaan €5.75 per uur bij de mc, ben 20...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:48

21, verdien 7,50 netto :j Best redelijk als ik de rest zo zie :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 22:56

MarlindeRooz schreef:
:wow: In Nederland liggen de lonen veel lager.
Ik verdien zo rond de 5 euro, moet ik keihard voor werken.

Nog een reden om naar België te vertrekken ;)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:04

Mm als ik ff vergelijk verdien ik best prima voor mijn leeftijd! En werk is ook nog eens best leuk :-)

ringo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:05

Wow wat verdienen jullie allemaal weinig :O Ik ben nu 20 en heb een bijbaan naast me school en verdien 25 per uur minimaal met deur aan deur verkoop. Een dagje werken van 5 uurtjes verdien ik makkelijk 200 / 300 euro.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:07

23 jaar, en ik verdien €8,50 p.u. netto :j

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 23:08

16 jaar, verdien 4 euro per uur. en werk maar 4 uurtjes in de week, heb veel vrije tijd en toch leuk bedragje op de bank :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:37

Ja, in België liggen de lonen een stuk hoger, maar ik geloof niet dat het leven hier in Nederland echt goedkoper is..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:38

ik verdien ontzettend veel maar krijg het niet

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:39

kimberly1995 schreef:
Ja, in België liggen de lonen een stuk hoger, maar ik geloof niet dat het leven hier in Nederland echt goedkoper is..

Volgens mij komt dat omdat je in Nederland toeslagen krijgt?

Wat krijgen jullie belgjes aan toeslagen dan?
Ik krijg sinds mijn 18e rond de 100 euro per maand. (mits schoolgaand / studerend)
Maar daar moet je wel je studie / boeken van betalen, wanneer je ouders dat niet kunnen.

Hoe lager het inkomen van je ouders is, hoe meer geld jij krijgt. Kan max rond de 400 euro worden.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:44

Heb een tijdje in de Lidl gewerkt, daar had ik ongeveer €12,.. Per uur. Werkte 9 uur voor een volledige zaterdag en sprong bij als ze iemand nodig hadden en ik toevallig kon.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:46

Ik heb heel lang op t station gewerkt toen ik nog studeerde, ik begon daar op mijn 20e met 6.98 per uur en heb er uiteindelijk ruim 5 jaar gewerkt. Aan het einde verdiende ik rond de 10 euro geloof ik.

Inmiddels afgestudeerd en een bijbehorende baan, maar dat hoeft hier zo niet op internet.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:46

Ik verdien netto zo'n 9 euro per uur met op zondag 200 procent toeslag. Daarbij krijg ik reiskostenvergoeding.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 27-10-14 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:47

MarlindeRooz schreef:
kimberly1995 schreef:

Volgens mij komt dat omdat je in Nederland toeslagen krijgt?

Wat krijgen jullie belgjes aan toeslagen dan?
Ik krijg sinds mijn 18e rond de 100 euro per maand. (mits schoolgaand / studerend)
Maar daar moet je wel je studie / boeken van betalen, wanneer je ouders dat niet kunnen.

Hoe lager het inkomen van je ouders is, hoe meer geld jij krijgt. Kan max rond de 400 euro worden.

Ja nu nog, maar dat gaat eraf hé. Als je dan even uit gaat van de nieuw situatie, krijgen wij studerende mensen ook alleen zorgtoeslag. Of je die paar tientjes per maand krijgt of een verdubbeling van het uurloon.. Geef mij dan maar een verdubbeling van het uurloon.. :=

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:50

Wow wat schrik ik van de lage lonen in nederland!!

Zeker die vakantiebaantjes €3 :oo

Als je hier via interim aan de slag gaat met een bijbaantje verdien je per leeftijd, ik ben 19 dus ik verdien gemakkelijk ergens 11 euro per uur, ten minste 9 euro.

Hier in belgië mag je als jobstudent max 50 dagen werken, anders verliezen je ouders hun kindergeld. Er is ook iets van een max loon maar dat is zo belachelijk hoog dat je daar nooit aan komt..

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:53

Ik werk op kantoor en krijg +/- een 10tje bruto per uur, netto hou ik daar ongeveer 7,50 p.u. aan over

Ik ben trouwens 22 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:57

Ik word betaald terwijl ik voltijds een bachelor opleiding volg := Daarnaast heb ik nog een freelance bijbaantje dat nu wel op een laag pitje staat, als hostess voor een evenementenbureau. Daar kan ik aardig mee bijverdienen als ik wil, helaas geen tijd voor want laatste jaar opleiding en het is zwaar!

Hier in België heb je geen stufi die maandelijks uitbetaald wordt, je kan niet lenen voor een opleiding. Je kan wel recht hebben op verlaagd inschrijvingsgeld, dan betaal je €100 voor 1 academiejaar (september tot juni). Dat is exclusief boeken, werkmateriaal, schooluitstappen, beroepskledij, maaltijden...
Je hebt kinderbijslag en afhankelijk van je sociale situatie kan je wel recht krijgen op bepaalde tegemoetkomingen, maar dat hangt allemaal af van vreselijk veel regeltjes, inkomensgrenzen etc. Huurtoeslag kennen we hier niet, wel sociale woningen. Daarvoor moet je op een wachtlijst en wordt de huur berekend naar je inkomen. Hoe meer je verdient, hoe meer huur je moet betalen. Al werken personen ten laste weer in je voordeel.

De gewone mens valt heel vaak uit de boot voor tegemoetkomingen, toeslagen en dergelijke. Sociale gevallen krijgen die dan wel, wat wel eens de bizarre situaties oplevert dat een werkloos gezin met kinderen uiteindelijk veel meer voordelen heeft en geld overhoudt dan een gezin met 2 kinderen waarvan de ouders zich uit de naad werken...

edit: de studentendagen die k_m bedoelt zijn 50 dagen per jaar waarbij je als student werkt en er niets van je loon wordt afgehouden. Je bruto is dan zowat je netto. Wil je meer dagen werken dan kan dat uiteraard, maar dan gaan de sociale bijdragen er wel af en moet je inderdaad uitkijken wat je verdient. Zit je boven een grens, dan verliezen de ouders inderdaad de kinderbijslag.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 11:59

Ik verdien €8,09 netto per uur, ik ben 22 jaar, en werk als secretaresse.
Krijg vakantiegeld en 8,5 week doorbetaald vakantie.
Werk overigens 40 uur per week.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:01

Varekaj schreef:
Ik word betaald terwijl ik voltijds een bachelor opleiding volg := Daarnaast heb ik nog een freelance bijbaantje dat nu wel op een laag pitje staat, als hostess voor een evenementenbureau. Daar kan ik aardig mee bijverdienen als ik wil, helaas geen tijd voor want laatste jaar opleiding en het is zwaar!

Hier in België heb je geen stufi die maandelijks uitbetaald wordt, je kan niet lenen voor een opleiding. Je kan wel recht hebben op verlaagd inschrijvingsgeld, dan betaal je €100 voor 1 academiejaar (september tot juni). Dat is exclusief boeken, werkmateriaal, schooluitstappen, beroepskledij, maaltijden...
Je hebt kinderbijslag en afhankelijk van je sociale situatie kan je wel recht krijgen op bepaalde tegemoetkomingen, maar dat hangt allemaal af van vreselijk veel regeltjes, inkomensgrenzen etc. Huurtoeslag kennen we hier niet, wel sociale woningen. Daarvoor moet je op een wachtlijst en wordt de huur berekend naar je inkomen. Hoe meer je verdient, hoe meer huur je moet betalen. Al werken personen ten laste weer in je voordeel.

De gewone mens valt heel vaak uit de boot voor tegemoetkomingen, toeslagen en dergelijke. Sociale gevallen krijgen die dan wel, wat wel eens de bizarre situaties oplevert dat een werkloos gezin met kinderen uiteindelijk veel meer voordelen heeft en geld overhoudt dan een gezin met 2 kinderen waarvan de ouders zich uit de naad werken...

edit: de studentendagen die k_m bedoelt zijn 50 dagen per jaar waarbij je als student werkt en er niets van je loon wordt afgehouden. Je bruto is dan zowat je netto. Wil je meer dagen werken dan kan dat uiteraard, maar dan gaan de sociale bijdragen er wel af en moet je inderdaad uitkijken wat je verdient. Zit je boven een grens, dan verliezen de ouders inderdaad de kinderbijslag.

Hoe hoog ligt bij jullie de kinderbijslag?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:11

Als aushilfe (oproepkracht)met geestelijk/lichamelijk gehandicapten verdiende ik 7,50 (geen recht op toeslagen, verzekeringen enz dus alleen 7,50 per uur verder niets) per uur
Je moet dan (is nu verhoogd) onder de 400,00 blijven.

Ik heb nu een ander contract en verdien dan meer.
Daarnaast heb ik ook nog een ruitersportzaak/webshop.

Ik woon en werk in Duitsland, hier gaat het dus ook niet naar leeftijd, ervaring. Het aushilfe loon is sinds de 5 jaar dat ik er werk ook niet verhoogd.

Officieel ben ik bloemist van beroep, het loon daarvoor ligt rond de 800 euro per maand bij een full-time job. Daar kom ik dus niet mijn bed voor uit. Omgerekend kom ik dan tussen de 4 en 5 euro per uur.

Kinderbijslag in Duitsland is 185,00 per kind
Laatst bijgewerkt door hotchocolat op 27-10-14 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:12

Als jobstudent verdiende ik in een beenhouwerij voor 1 maand in de zomervakantie 38u per week 1.500 euro. Heb nu een vaste job maar de bedragen ga ik niet in dit topic zetten omdat ik in een nederlands bedrijf werk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:14

:wow: Ik werk zomers soms bijna 50 uur per week (47,75) en dan verdien ik 4.84 per uur (toen 18 jaar).... Dan verdien ik nog geen 1.000 euro

leeneliefje

bliver schreef:
ik verdien een hele hoop al zeg ik het zelf O:) Ik krijg het alleen niet :n

:')

Los van mijn lening bestaan mijn inkomsten uit een stagevergoeding van 280 p maand.
Niet mega veel, maar zit er om te leren.

Voorheen werkte ik in een takeaway restaurant en verdiende ik rond de 350

Oh en ik ben 21

kimberly1995

hotchocolat schreef:
Als aushilfe (oproepkracht)met geestelijk/lichamelijk gehandicapten verdiende ik 7,50 (geen recht op toeslagen, verzekeringen enz dus alleen 7,50 per uur verder niets) per uur
Je moet dan (is nu verhoogd) onder de 400,00 blijven.

Ik heb nu een ander contract en verdien dan meer.
Daarnaast heb ik ook nog een ruitersportzaak/webshop.

Ik woon en werk in Duitsland, hier gaat het dus ook niet naar leeftijd, ervaring. Het aushilfe loon is sinds de 5 jaar dat ik er werk ook niet verhoogd.

Officieel ben ik bloemist van beroep, het loon daarvoor ligt rond de 800 euro per maand bij een full-time job. Daar kom ik dus niet mijn bed voor uit. Omgerekend kom ik dan tussen de 4 en 5 euro per uur.

Kinderbijslag in Duitsland is 185,00 per kind

Kinderbijslag per maand, per kwartaal, per jaar? Wat?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:16

Per maand