Wanneer weet je dat hij niet de ware is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_0o

Re: Wanneer weet je dat hij niet de ware is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:20

Ik denk dat als je er een topic over aanmaakt, je eigenlijk al weet dat hij niet de ware is.

'When you know, you know' zeggen ze wel eens, maar zou jij het risico nemen om je hele leven alleen te blijven omdat je de ware niet tegen komt?
Genoegen nemen met minder hoeft niet altijd slecht zijn, zolang je je maar goed voelt in je relatie.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:34

Soms denk je dat hij het is, maar dan blijkt dat toch niet zo te zijn ... Mijn collegaatje, altijd een ongelooflijke dweil gevonden, grote mond, veel poehoe, ... En hij vond mij een arrogante hautaine trut. Dus dat begon al goed, ik denk dat het drie jaar geduurd heeft voor we voor het eerst met elkaar gesproken hebben. En ja toen werd ik verliefd, toen ik op een avond zei dat ik entertainment wilde en jongleren wel leuk vond. Iets later stond hij met sinasappels te jongleren ....

Dat was in feb ...

In juni gingen we uit elkaar ... Hij ging op vakantie en we hadden elkaar niet gemist, want "dat hoort toch zo".
Na twee weken zagen we elkaar terug ... Gezellig, hapje eten, filmpje kijken ... Twee weken geleden zei hij opnieuw dat hij ermee wil stoppen. Het is te leuk, te gezellig, wat als het toch ooit weer misgaat, het gaat allemaal te makkelijk en te vanzelf, ...

En nu mis ik hem, ik weet niet eens of hij mij mist, ik denk van niet ...

Ik denk dat ik hierna niet meer voor de ware ga, maar naar de rationeel verantwoorde keuze die me een toekomst kan bieden waarvan ik gelukkig word.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:41

Ik geloof niet in 'maar 1 ware' of 'de ware', ik denk dat jr met veel mensen gelukkig zou kunnen worden. Is het niet deze dan wrl de volgende. Simpel.

Ts als je gelukkig bent blijf je, als je niet gelukkigbent ga je. Ook simpel ;)
Het leven is zo moeilijk niet gelukkig.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:45

Puur op eigen ervaring zou ik er niet aan beginnen als je zo veel verschilt van elkaar. Dan kan iedereen wel tegen me zeggen dat tegenpolen elkaar aantrekken en dat dat het spannend houdt en weet ik wat nog meer. Maar mijn ouders waren precies zo en die ik heb ik 20 jaar horen/zien ruzie maken en zijn inmiddels gelukkig gescheiden. Nee, doe mij maar iemand die over dingen juist hetzelfde denkt als ik :)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 12:56

Goof schreef:
Ik geloof niet in 'maar 1 ware' of 'de ware', ik denk dat jr met veel mensen gelukkig zou kunnen worden. Is het niet deze dan wrl de volgende. Simpel.

Ts als je gelukkig bent blijf je, als je niet gelukkigbent ga je. Ook simpel ;)
Het leven is zo moeilijk niet gelukkig.

Ik geloof dat ware liefde juist bestaat uit áltijd bij elkaar willen blijven, ook als je tijdelijk even minder/niet gelukkig bent. Juist dan moet je er voor elkaar zijn en samen aan de problemen willen werken :j De persoon waar je dat voor over hebt (en hij voor jou) is "de ware". Natuurlijk is niet elke relatie te redden, maar als je van elkaar houdt en samen oud wil worden, moet je daar ook opofferingen voor willen doen. Dit dus:

phormicola schreef:
Als hij niet samen met jou wil blijven werken aan de relatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:11

De ware bestaat niet. Een relatie is waar je samen aan moet werken. Je hele leven lang. Jij niet verwachten dat jouw partner er enkel is om jou gelukkig te maken en jouw partner kan niet verwachten dat jij er enkel bent om hem gelukkig te maken. Je bent er niet voor zijn gemak en vice versa. Samenwerken dus. De fout die mensen tegenwoordig veel maken is denken wat heb ik aan die persoon. Jullie moeten er samen voor elkaar zijn. Als de ene persoon van zon, zee en strand houdt en de ander van thuis zitten zul je daar in moeten schikken. Dus de ene persoon neemt eens genoegen met thuis zitten en de volgende keer ga je naar het strand. Als jullie dat beiden niet willen (op dit vlak en op een ander vlak) moet je je afvragen of je dit heel je leven zo wil. Het werkt dus niet als jij alleen maar comprisen sluit op zijn vlak waardoor je alleen maar 'ongetrouwd' bij hem op de bank of in een tent zit. overigens valt er met zon, zee en strand en een tent de wereld in aardig wat te schikken. Zo kun je best je vakantie in tweeën delen. De ene helft met je tent op de camping en de andere helft in een hoteltje of appartementje. Ik kan mij dan eigenlijk haast niet voorstellen dat dát nu het breekpunt zou zijn. Dan is er meer aan de hand. Ik denk dat jullie eens over jullie toekomst na moeten denken en daar over praten. Want als daar flinke verschillen in zijn kun je dat ook meenemen in je beslissing.

Ergeren en mot komt in elke relatie voor. Het is een illussie om te denken dat er daadwerkelijk stellen zijn die zich nooit ergeren aan een ander of nooit een kwibbelen over iets. Als je maar van het servies afblijft ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 14:27

'De ware' is zo'n lekkere term, de ware geloof ik niet in. De goeie wel! De allerbelangrijkste persoon in je leven moet gelukkig zijn, en de allerbelangrijkste persoon in je leven ben je ZELF. Als de gene waar je mee samen bent jou niet jezelf kan laten zijn, jou ongelukkiger maakt en jou niet van zelf laat houden... Dan is dat de verkeerde

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:39

phormicola schreef:
Als hij niet samen met jou wil blijven werken aan de relatie.

Dat!
Heb 10 maanden relatie gehad met mijn ex, we zijn/waren totale tegenpolen, hij wilt het liefst elk uur van huis zijn terwijl ik ook graag samen op de bank hang. Ik vind paarden/dieren super leuk en ook om een keer te wandelen, meneer is mega allergisch voor dieren en vind ze ook 10x niks en wandelen, no way dat je hem mee krijgt!
Wij zijn eigenlijk in alles tegenpolen, kan zo niks bedenken waar we hetzelfde in zijn. Maar juist doordat we steeds meer aanpaste op elkaar en elkaar de ruimte gaven ging het heel goed, ja het is wel kapot gegaan doordat we tegenpolen waren maar het blijft elkaar aantrekken, is nu 2,5 maand uit we zien beide onze "fouten" in, willen veranderen en gaan het misschien toch weer samen proberen. Als iemand er niet meer aan wilt werken is het voor mij dus inderdaad de ware niet meer.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:41

M_aaike schreef:
Zoals al in de titel staat: wanneer weet je dat iemand niet de ware voor je is?
Ik heb zelf nu vier jaar een relatie en ik weet niet of hij nu echt de ware voor me is. We hebben het gezellig samen maar ik kan me ook gigantisch aan hem ergeren.
We hebben overal verschillende ideeën over maar wel dezelfde humor. Ik wil trouwen, hij absoluut niet. Ik wil op vakantie lekker zon, zee en strand, hij wil het liefst de wijde wereld in trekken met alleen een tent.
Tot in hoeverre kun je verschillend zijn? Ik vind het heel lastig..

Dit bericht zou voor mijn al een twijfel zijn. Je twijfelt blijkbaar en dan zou ik achter me oren krabben

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:49

De ware is diegene die je het gevoel heeft niet zonder te kunnen leven.
Ik kan me echt geen leven meer voorstellen zonder vriendlief. Ook wij zijn qua karakter best wel verschillend, waardoor we elkaar ontzettend goed aanvullen. Wel hebben we dezelfde levensvisie, dezelfde smaak en dezelfde humor.

Ik denk dat als jij je die vraag stelt, het misschien wel een signaal is dat je twijfelt?

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 23:55

Ik denk dat op elk potje meerdere deksels passen, alleen de ene deksel sluit wat beter dan de andere.
Voor mijzelf heb ik absoluut de ware gevonden. Is het dan nu klaar? Leven we nog lang en gelukkig? Nope....
Want ook met de ware blijft er werk aan de winkel, maar zolang we de neus uiteindelijk dezelfde kant op hebben staan en er zielscontact blijft, teken ik ervoor :)

De dag dat ik het anders voel, is de dag dat ik vertrek.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 08:41

Moet iemand de ware zijn? Is het niet belangrijker dat je NU geniet?

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 08:47

als je op bokt moet vragen wanneer iemand niet de ware is, dan is hij dus niet de ware want anders stelde je deze vraag niet. Bij twijfel er uit stappen. EN meestal diep in je hart weet je de antwoord op de vraag wel. Alleen is het moeilijk om toe te geven.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 08:49

Ik vind het eigenlijk best een lastige vraag, want wat ís de ware??
MissDD schreef:
Ik denk dat op elk potje meerdere deksels passen, alleen de ene deksel sluit wat beter dan de andere.

Dit vind ik wel een goede. Denk dat je iig altijd bij jezelf moet blijven. Elk huis heeft zijn kruis, maar verlies nooit jezelf... Succes TS..

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:04

Kirrr schreef:
Ik geloof ook niet zo in de ware, de moment dat ik ongelukkig ben en de wederhelft daar geen probleem mee heeft, stopt het voor mij

Dit was bij mij de reden.het besef dat het alleen maar om hem draaide en dat heel de wereld verder zich kon aanpassen aan hem.hij hoefde zich nooit te verontschuldigen en vond het blijkbaar ook normaal dat je je frustraties op je vrouw uitwerkt...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 09:19

riona schreef:
als je op bokt moet vragen wanneer iemand niet de ware is, dan is hij dus niet de ware want anders stelde je deze vraag niet.

Dat vind ik wel iets te kort door de bocht. Iedereen zal toch wel eens denken van is het dit het? De een noemt het koudwatervrees, de ander bindingsangst en zo rond je veertigste je midlifecrisis.

Het is niet alleen maar rozegeur en manenschijn. Twijfelen mag dus gewoon. Hoef je echt niet gelijk hard weg te rennen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:04

Toch wel grappig dat hier veel zeggen dat JIJ gelukkig moet zijn, maar waar blijft de partner in dat verhaal dan? Moet die maar ongelukkig in een hoekje gaan zitten compromissen sluiten omdat jij gelukkig wilt zijn?

Eerlijk gezegd vind ik dit bijzonder asociaal om alleen maar voor je eigen geluk te kiezen.

Men zegt niet voor niets dat houden van, geven en nemen is, en dat is het ook.

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:14

@palousa_boy dit geldt ook voor de partner in het verhaal... Maar meestal is het zo dat één iemand zich volledig wegcijfert vlgs mij. Tenminste dat is mijn ervaring.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:23

Sammie schreef:
riona schreef:
als je op bokt moet vragen wanneer iemand niet de ware is, dan is hij dus niet de ware want anders stelde je deze vraag niet.

Dat vind ik wel iets te kort door de bocht. Iedereen zal toch wel eens denken van is het dit het? De een noemt het koudwatervrees, de ander bindingsangst en zo rond je veertigste je midlifecrisis.

Het is niet alleen maar rozegeur en manenschijn. Twijfelen mag dus gewoon. Hoef je echt niet gelijk hard weg te rennen.

:j

Probeer je niet zo druk te maken TS. Ik weet dat dat moeilijk is, want ik begrijp je echt helemaal! Ben ook zo'n twijfelaar. Wat als wat als wat als.. _-:( Ik ben jaloers op mensen die in het nu leven! Die gewoon denken, ik heb het leuk met hem, en we zien wel. Maar zo moet je wel een beetje proberen te gaan denken. Het maakt het leven echt makkelijker!! :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:48

palousa_boy schreef:
Toch wel grappig dat hier veel zeggen dat JIJ gelukkig moet zijn, maar waar blijft de partner in dat verhaal dan? Moet die maar ongelukkig in een hoekje gaan zitten compromissen sluiten omdat jij gelukkig wilt zijn?

Eerlijk gezegd vind ik dit bijzonder asociaal om alleen maar voor je eigen geluk te kiezen.

Men zegt niet voor niets dat houden van, geven en nemen is, en dat is het ook.

Om een ander gelukkig te kunnen maken moet je in de eerste plaats ZELF gelukkig kunnen zijn. Dat is niet asociaal, zo werkt dat nou eenmaal. En als de ander dus jouw gelukkig zijn beperkt kun je dus nooit geluk schenken

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:36

De 'ware' is denk ik een gevoel. Het is niet uit te leggen...

Voor wat betreft gelukkig zijn/maken: mij maakt het gelukkig om mijn man gelukkig te maken en zien. Nee dat betekend niet dat ik mezelf wegcijfer maar wel dat ik veel voor mijn man over heb.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 00:44

Mijn vriend en ik hebben juist vaak dezelfde mening (niet altijd hoor, gelukkig!).

We lopen bijvoorbeeld gigantisch vast op een bepaald onderwerp, wat eigenlijk wel heel erg van belang is in de toekomst. Maar we hebben het er al vaak over gehad en allebei moeten we een beetje water bij de wijn doen.

Verder zijn we het gelukkig snel met elkaar eens, en anders is het aanpassen geblazen.
Dat heb ik voor hem over.

Ik denk dat hij wel mijn ware is <3
En ja, ik kan hem ook nog wel eens achter het behang plakken, maar hij maakt me wel echt heel gelukkig!

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 03:21

Simpelweg als je je realiseert dat je gelukkiger bent als hij niet in je aanwezigheid is in plaats van wel.

Tegenpolen vind ik ook zo'n ruim begrip. Tegenpolen alsin andere mening over eenzelfde situatie, heel gezond. Zo weinig met elkaar gemeen hebben dat je nooit überhaupt in de situatie belandt ( noem een type vakantie, samenwonen, huis uitzoeken what ever) is elkaar dwarsbomen in het leven. Zoek dan alletwee iemand waarmee je überhaupt iets gemeenschappelijks hebt. En nee, ik bedoel niet dat je alles samen moet doen in het leven.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:32

Ilja000 schreef:
Moet iemand de ware zijn? Is het niet belangrijker dat je NU geniet?

Ja en nee, in mijn ogen dan. Een vriendin van mij is door haar ex laten zitten met 2 kids, na een hele tijd stond ze er weer voor open om een andere relatie aan te gaan, iemand ontmoet, zij helemaal verlieft, hij niet, moest altijd groeien bij hem zei hij, prima, ze gingen ervoor. Na een aantal maanden kwam hij ermee dat hij het niet eerlijk vond om langer zo door te gaan, hij had het geweldig met haar, voelde zich goed enzovoorts maar die ene vlinder ontbrak die bij haar wel volop aan het fladderen waren. Hij had zo nog best een hele tijd door kunnen gaan maar wilde haar dat niet aandoen. Heel knap om zo eerlijk te zijn, hij had ook nog een tijd door kunnen gaan en genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 19:32

Paisano schreef:
ik geloof dat ware liefde juist bestaat uit áltijd bij elkaar willen blijven, ook als je tijdelijk even minder/niet gelukkig bent. Juist dan moet je er voor elkaar zijn en samen aan de problemen willen werken :j De persoon waar je dat voor over hebt (en hij voor jou) is "de ware". Natuurlijk is niet elke relatie te redden, maar als je van elkaar houdt en samen oud wil worden, moet je daar ook opofferingen voor willen doen. ]

Precies!! Bij ons is het momenteel een moeilijke periode maar dan moet je elkaar juist steunen ookal is het af en toe lastig omdat je veel aan je hoofd hebt.