Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurtoren schreef:Foto"s opplakken op een plaat hout van 60 bij 1 m die kan je voor/ achter of op je kraam zetten of hangen.
Je kan ze ook op je slinger plakken dan past die ook bij je kraam.
Verder ben je al goed op weg ik zou alleen op je spandoeken nog een versiering van een taart aanbrengen als een soort Logo.
zo is je naam van veraf al zichtbaar.
Pantykous schreef:Ik sta al jaren op de markt dus ik kan je wel helpen.
De kleuren van je kraam zijn absoluut niet handig, wit voor het boven en zij zeil is prima om het licht door te laten maar wit als ondergrond is niet goed. Neem liever een donkere kleur, dat staat chiquer en zo komen je producten beter uit. Bruin, zwart, houtkleuren, dat doet het goed bij food producten. Als het te donker wordt: een slingertje met lampen voor het licht en de aankleding.
Je kraam oogt rommelig en leeg. Het is me niet direct duidelijk wat je allemaal te koop hebt en voor het idee is er maar weinig keus. Eventueel een grote kaart met prijzen en producten op een staand bord? Ik zou m'n kraam iets dieper uitstallen, dat grijze ding naar de zijkant want dat doet niks voor je en eventueel die mooie taart in het midden.
Meepakkers (voorverpakte producten, impulsaankopen) leg je vooraan, zodat mensen dat sneller meenemen De rest van je producten netjes uitgestald daarachter. Je zou eventueel met platte rieten manden kunnen gaan werken, dat oogt nostalgischer.
Lienepien95 schreef:[ Afbeelding ]
Zo'n slinger is misschien wel leuk voor jou...bakvormpjes aan verschillende kleuren lintjes. Heeft dan wel niks met taarten te maken maar maakt wel heel duidelijk dat je iets bakt.
dejong_wever schreef:Pantykous schreef:Ik sta al jaren op de markt dus ik kan je wel helpen.
De kleuren van je kraam zijn absoluut niet handig, wit voor het boven en zij zeil is prima om het licht door te laten maar wit als ondergrond is niet goed. Neem liever een donkere kleur, dat staat chiquer en zo komen je producten beter uit. Bruin, zwart, houtkleuren, dat doet het goed bij food producten. Als het te donker wordt: een slingertje met lampen voor het licht en de aankleding.
Je kraam oogt rommelig en leeg. Het is me niet direct duidelijk wat je allemaal te koop hebt en voor het idee is er maar weinig keus. Eventueel een grote kaart met prijzen en producten op een staand bord? Ik zou m'n kraam iets dieper uitstallen, dat grijze ding naar de zijkant want dat doet niks voor je en eventueel die mooie taart in het midden.
Meepakkers (voorverpakte producten, impulsaankopen) leg je vooraan, zodat mensen dat sneller meenemen De rest van je producten netjes uitgestald daarachter. Je zou eventueel met platte rieten manden kunnen gaan werken, dat oogt nostalgischer.
Ik heb de stof van de grijze vlaggenlijn nog liggen, daar wil ik een soort loper van maken met mijn naam erop. Dat valt dan beter op, ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar wil dat eens even uitproberen, met een proeftafel.
Jij vindt de kraam leeg ogen, echter ik heb geen plek meer voor andere producten erbij. Wellicht dat dit komt doordat ik gebruik maak van ronde schalen. Rieten manden is een leuk idee, echter krijg ik die niet allemaal op locatie ivm de grote van onze auto. Zit er wel aan te denken om naast de verhoging die ik deze keer gebruikt heb, nog een verhoging mee te nemen.
Het blok waar ik nu mijn bakmixen op heb staan, wil ik misschien wel slopen naar iets wat demontabel is. Heb gisteren wel leuke dingen op gedaan op pinterest, door de link die ik hier kreeg.
Dat heeft overigens ook te maken met de kleur van de onderlaag, daardoor vallen je producten een beetje weg omdat ze ook vrij licht zijn. Met een donkerdere ondergrond springen je producten er veel meer uit.
Dat heeft overigens ook te maken met de kleur van de onderlaag, daardoor vallen je producten een beetje weg omdat ze ook vrij licht zijn. Met een donkerdere ondergrond springen je producten er veel meer uit.[/quote]Roadracer schreef:Ik heb er verder geen verstand van, maar wat me wel meteen opviel is: je plaatst alles zo eng symmetrisch! Probeer het iets speelser neer te zetten, dat oogt veel gezelliger.
Inderdaad ook geen witte ondergrond, maar een andere kleur gebruiken, je hebt tenslotte ook al witte doosjes. Probeer meer contrast te krijgen.
Het idee van hierboven om met rieten mandjes te werken zou misschien wel kunnen werken. Ten eerste geef je het daarmee een warmere kleur. Als je dan ook nog ronde mandjes neemt van verschillende afmetingen, kun je spelen met de plaatsing en voorkom je die bovenmatige symmetrie. Plus, je ziet dan minder van het onderlaken, waardoor het automatisch minder leeg oogt.

LhinnOlijf schreef:Persoonlijk vind ik de kraam in de OP niet aantrekkelijk. Doordat er veel wit in je kraam zit, weinig kleurverschil tussen je lakens & de doosjes in je kraam. Alles is voor het oog wit. Met duidelijk(er) kleurverschil creëer je meer diepte en probeer te spelen met je hoogte plateaus.
LhinnOlijf schreef:Ik denk dat een bord met info/ koopjes bij de stand ook meer trekt dan dat je de prijzen op de tafel zelf moet 'zoeken'. Heb je al eens gedacht aan een prijsvraag bij je kraam? Trekt ook extra mensen. Of dat je bij je kraam verse producten (af)bakt. Eigenlijk net zo iets als verse stroopwafels verkopen of suikerspinnen. Ruikt heerlijk en doordat je bezig bent, heb je gelijk de aandacht van het publiek.
LhinnOlijf schreef:Persoonlijk houd ik van overzichtelijkheid, dus 1 groot/ duidelijk bord met de prijslijst of je aanbieding van de dag. Het grote bord kan ook buiten je kraam staan en dat je er een lokkertje op zet, iets wat de aandacht trekt.
LhinnOlijf schreef:Als ikzelf snuffel op de markt, kijk ik de kraampjes in. Per kraam kijk ik scannend of er misschien iets van mijn garing bij staat. Kleine kaartjes zie ik vaak, tijdens het scanproces, over het hoofd. Ik ga pas de kleine bordjes lezen, waar vaak wat info/ werking incl prijs op staat, als de kraam mijn aandacht heeft getrokken. Vaak zie ik, tijdens een braderie, amper prijskaartjes staan. Meestal zijn de producten gestikkerd.
LhinnOlijf schreef:Vraag jezelf af wat het doel is van je kraam. Bied je een dienst aan of is het puur om te verkopen? Bij een dienst kan je ook foldertjes/ visitekaartjes neerleggen en misschien demonstreren, globaal, hoe jij verschillende figuurtjes maakt met fimo klei. Persoonlijk zou ik dat fijner vinden, dan te kijken naar foto's. Snap je waar ik heen wil?
LhinnOlijf schreef:Welke knalkleur wil je combineren met grijs? Mij lijkt het anders zo snel grauw te worden. Al kan ik het mishebben, omdat ik nu een verkeerd beeld voor ogen heb![]()
hesterve schreef:Wat is de kleur van de producten die je in de kisten gaat zetten? Als dat al genoeg contrast geeft zou ik ze houtkleurig laten, vind ik ook een warmere uitstraling hebben, zeker nu voor de koudere dagen.Anders hooguit white wash maar niet strak wit.
Heb zelf een jaar of 5 op de markt gewerkt en heb nu een winkel waar styling heel belangrijk is en contrast en wat hoogteverschil is bij beide cruciaal. Dat is op de foto van de kerstkaam ook beter gelukt dan de eerste foto.
Over de eerste foto ben ik het met pantykous eens, die lijkt veel te leeg.
Met de kistjes die je nu hebt kunt je leuk variëren met hoogte. Veel ruimte om te vervoeren hoeft het niet te kosten als je je producten daar ook in vervoerd.
Ook het idee om op het zeil aan de voorkant( wat van je kraam af naar de grond hangt) wat tekst/plaatjes te plaatsen zorgt voor een professioneler geheel. Zoek maar eens plaatjes van marktkramen en annaliceer wat je er mooi aan vind. Je hoeft zelf niet alles te verzinnen , gewoon goed om je heen kijken!
Succes!
nou ja werk t voelt bijna als hobby ga er altijd met veel plezier naar toe