Ik vind die snippertjes uit een thee-ei ook niet fijn idd. Maar ik vind het ook niet handig vast te maken.. Ik maak mijn thee meestal in een thermoskan, en een kettinkje kun je daar niet tussen klemmen en de meeste eieren passen er niet eens in. Met een zakje is dat handiger. Zakje gooi ik trouwens gewoon op de composthoop
Idd Simon levelt heeft de perfecte zakjes en in verschillende formaten zelfs
Piekosjj
Geplaatst: 23-10-14 19:02
Wij hebben hier zo'n theepot; Erg handig je schept je thee gewoon in de pot en dan je water d'r over. Als je erg fijne thee hebt komt het er wel wat doorheen, maar dat vind ik zelf niet zo'n hele grote ramp.
en uit het kopje zet je hem zo neer. Het heeft een anti-lek systeem en voor de zekerheid dus ook nog een opvang bankje. Gebruiksvriendelijk, mag in de vaatwasser en vrolijk.
Ik heb een thee-ei van de Bijenkorf met kleine gaatjes, heb redelijk fijne thee maar nog nooit troep erin gehad. Gebruik hem nu al een jaar en niet stuk.
Ik had hem van een theeboetiekje hier in het dorp. Helaas is die (zoals alle leuke kleine 1mans zaakjes) failliet gegaan.
enny
Geplaatst: 24-10-14 00:57
Ik haal mijn zakjes altijd bij Dille&kamille of Simon Levelt. Ik heb ooit een ei geprobeerd, maar dat was geen succes... Al die losse stukjes en daarna moest dat ding nog goed schoongemaakt worden. Daar ben ik te lui voor hoor En de zakjes gaan gewoon in de groene container
Heb niet alle reacties doorgelezen dus misschien is ie al genoemd. Maar bij de V&D kan je hele goedkope zakjes halen. Gewone simpele met open bovenkant (zoals ze ook de thee in het restaurant serveren) Na enorm veel gedoe met speciale theepotten en thee eieren was ik het gepruts en schoonmaakwerk helemaal zat.