Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:16

Bellatrix schreef:
Verkeerde titel, ook goed. :P Wat ik zei was daarvoor. :+

Maar ik voel mij idd ook kaal als ik het niet mee heb...

Haha, maakt ook niets uit joh!

Sunnda

KimD schreef:
Kun je voor €10,- laten omzetten van papieren naar pasje. :j

Overigens heb ik hem niet bij me als ik voor Nood vertrek. Naar de paarden bijvoorbeeld moet uitrukken met spoed, maar dan stop ik ook niet zomaar. Dan zullen ze me moeten achtervolgen tot bij de paarden, en op hun beurt wachten. Kosten wat het kost.

Ja slim..weet je zeker dat je je paard niet te zien krijgt want dan wordt je aangehouden op het erf )als je dat al haalt. :') )

Maar is dat maar een 10tje?? dan ga ik dat aanvragen. Veel beter als de papieren.

Liselot

Hier zit mijn rijbewijs in mijn portemonnee en die heb ik bijna altijd bij me.
Als ik met de motor weg ga doe ik altijd mijn rijbewijs in mijn motorbroek. Vind het ook wel een prettig idee dat, mocht je een ongeluk krijgen mensen weten wie je bent

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:18

Ik ben net een vent, ik heb nooit een tas bij me en ik heb ook geen portemonnee :o

Maar ik heb hem gewoon in de auto liggen :+
Laatst bijgewerkt door Caira op 22-10-14 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 20:18

Liselot schreef:
Vind het ook wel een prettig idee dat, mocht je een ongeluk krijgen mensen weten wie je bent

Daar zeg je ook zo wat! :oo
Helemaal waar. :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:19

Hier ook niet altijd rijbewijs mee.. Als ik naar stal ga geen tas/portemonnee mee en dus geen rijbewijs...
Auto is van mijn moeder en die heeft het pasje, daar wel foto's van gemaakt op mijn telefoon, dus kan als ze daarnaar vragen tenminste íets laten zien..

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:19

Als ik ergens heen ga wat niet stappen is, heb ik altijd mijn rijbewijs, paspoort en autopapieren bij me. Het zit gewoon standaard in mn tas, dus dat heb ik dan altijd bij me, wel zo makkelijk. Als het niet altijd in mn tas zit, ben ik het ook nog eens sneller kwijt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:23

Ben m geloof ik al twee jaar kwijt en aardig vaak aan de kant gezet maar ik heb nog nooit een bekeuring gehad. Ze trekken je altijd na en dan horen ze of je die wel of niet hebt, en iedere x zeggen ze dat ik echt een nieuwe moet aanvragen want de volgende agent is niet zo aardig.

maar ik vergeet het steeds.

Sowieso is mijn ID standaard in mijn portemonnee die ik altijd bij me heb.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:23

Eerder had ik nooit mijn portemonnee mee naar stal en dus ook geen rijbewijs, maar sinds een tijdje nu toch maar wel voor de zekerheid. Ik rij in drie verschillende auto's en zou niet weten waar de autopapieren zijn...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:27

gekvanfleur schreef:
KimD schreef:
Kun je voor €10,- laten omzetten van papieren naar pasje. :j

Overigens heb ik hem niet bij me als ik voor Nood vertrek. Naar de paarden bijvoorbeeld moet uitrukken met spoed, maar dan stop ik ook niet zomaar. Dan zullen ze me moeten achtervolgen tot bij de paarden, en op hun beurt wachten. Kosten wat het kost.

Ja slim..weet je zeker dat je je paard niet te zien krijgt want dan wordt je aangehouden op het erf )als je dat al haalt. :') )

Maar is dat maar een 10tje?? dan ga ik dat aanvragen. Veel beter als de papieren.

Het blijven mensen geen beesten, gelukkig kunnen ze ook nog begrip tonen. Vaak hebben ze snel in de gaten of er iets is. Vriendin heeft het meegemaakt, door de adrenaline wat Door haar lijf raasde had ze schijt aan alles.

WiskyBokjes

Re: Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:32

Ik heb ook altijd mijn rijbewijs bij me, in mijn telefoonhoesje. :j
ID-kaart alleen als ik mijn handtas bij me heb (80% van de tijd dus wel) en autopapieren heb ik ook altijd bij me in mijn handtas.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:35

Hebbm 1x niet mee gehad. Met het idee: als ik mn portemonnee niet bij heb kan ik ook niks kopen.... nou dat heb ik geweten. Geintje koste me 97,- dan had ik beter kunnen winkelen :')

Nu altijd bij me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:40

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 09:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:41

Ik heb altijd alles bij mij als ik rij :)
Heb ik het niet bij mij, dan rij ik ook absoluut niet.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:43

Voorheen had ik hem nooit bij me, ik was altijd bang dat ik hem kwijt raakte en hij pastte niet in mijn portemonnee. Tegenwoordig heb ik zo'n handig pasje wat wel in de knip past en heb ik hem dus vrijwel altijd bij me.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:50

Ik heb hem ook nooit bij me, rij in veel verschillende auto's en elke dag op de scooter naar de paarden, dus dan heb ik geen handtas of portemonnee bij me :+

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:55

Ik heb mijn rijbewijs en papieren altijd bij.
Heb sinds kort een andere auto dus heb nu ook zo'n fijn pasje. Nu kan ik als ik maar even weg moet alleen mijn portemonnee mee nemen ipv heel mijn tas.

Heb het alleen nog nooit hoeven te laten zien.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:57

Heb hem bijna! altijd bij me.
Niet als ik van stal naar de vereniging ga, verder eigenlijk altijd.
(Oke, ik beken, laatste rondje hond uit laten 's avonds ligt hij ook vaak thuis).

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:01

Bellatrix schreef:
Liselot schreef:
Vind het ook wel een prettig idee dat, mocht je een ongeluk krijgen mensen weten wie je bent

Daarvoor draag ik dogtags. Zonder portemonnee en telefoon over straat gaan voelt al zeer vreemd, maar zonder dogtags voel ik me naakt. Vroeger droeg ik pasjes en telefoon altijd in mijn rugzak en die had ik niet altijd bij me, vandaar ooit begonnen met de dogtags. Maar tegenwoordig kan ik me het nauwelijks voorstellen om zonder te gaan. Pas was ik (eigenlijk de hond) er eentje verloren (origineel gaan ze per 2), ik was blij toen ik weer een nieuwe had laten maken.

Ik heb altijd rijbewijs, id-kaart en, als ik met de auto wegga, papieren bij me. In mijn broekzak in een portemonnee ter grootte van een pasje (er kunnen 26 pasjes in, maar ik heb ov, id, paspoort, ah-bonus en hoogvlietkaart, zorgpas, donorregister, dubbele schoolpas en pinpas erin zitten en dat is al ruim zat. Anders wordt hij te dik) en een telefoon die 2 cm hoger en ½cm breder is (en even dik).

De enige keer dat ik portemonnee en telefoon niet meeneem is naar het zwembad. Dan gebruik ik namelijk geen kluisje, maar mijn dogtags doe ik dan in mijn kisten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:04

Bellatrix schreef:
Liselot schreef:

Daarom heb ik mijn naam op mijn pols getatoeëerd, die heb ik namelijk altijd bij me! :+
Grapje!

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:04

Ayasha schreef:
Ik heb altijd mijn rijbewijs bij. Zelfs als ik niet zelf met de auto rijd. :+
Zit gewoon in mijn portefeuille

Heb ik ook... Ook handig als identiteitskaart in Nederland.

Neem ook altijd auto papieren mee als ik ga rijden. Al het auto spul bewaar ik in een tasje omdat ik niets achterlaat in de auto (wordt hier nogal eens ingebroken). Daar zit ook het frontje van m'n autoradio in en zonder radio rijden vind ik echt vreselijk ongezellig, dus vergeet het tasje nooit. :7

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:07

Over het algemeen neem ik mijn rijbewijs mee, maar het gebeurd nog wel eens dat ik hem met stappen aan mijn vriend geef en daar pas later aan denk. Vanaf zondag dus zonder rijbewijs rond gereden, maar dan wel mijn paspoort mee.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:07

Ik heb alle papieren altijd bij mij. Gewoon ook omdat je verplicht bent je i.d enzo mee te nemen. Alles zooi zit in mijn tas en die tas gaat overal mee heen.
Moet ook eerlijk zeggen heb al een paar keer een ongelukje gehad en tot nu toe altijd bij bewustzijn geweest maar stel dat je dat niet bent hebben ze iig een naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:13

Als ik kleine stukjes moet rijden (broertje van het station 2km verder halen, boodschap bij de groenteboer) dan vergeet ik hem vaak. Neem hem dan alleen mee als die toevallig op de tafel ligt. Ga ik naar de paarden of verder dan het dorp heb ik het altijd bij me.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:13

Ik heb eigenlijk altijd mijn portemonnee mee met rijbewijs. Behalve als ik naar stal ga. Is ook maar een paar minuten rijden maar toch zou ik het wel moeten doen. De papieren liggen altijd in mijn auto. :')