Hoe eerlijk ben jij ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:42

Ik heb laatst hetzelfde gehad maar dan met twee tandenborstels. Was rustig aan het kletsen en liep zo naar buiten! Ben terug gegaan en ze waren maar €1 per stuk. ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:44

Oh nee ik zou echt niet terug gaan :')

Niemand wordt echt verdrietig als ik dat kleine bedrag een keer niet betaal en het gaat
om een winkel en niet om een persoon. Als ik bijvoorbeeld een portemonnee zou vinden
zou ik hem zeker weten wel terug brengen (of een mobiele telefoon ofzo).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:45

SuperAssie schreef:
Ik was door gegaan. Zo heb ik ook ooit 20 cent voor een bikini betaald ipv 20 euro(betaalde met pin en cassiere lette niet op wat ze intoetste). Vriendelijk bedankt en gauw vertrokken. Wat dat betreft ben ik heel oneerlijk :o
Ik zou in zo'n situatie met een heel groot schuldgevoel zitten... met name als het een jonge meid was die van haar baas uit eigen zak het verschil bij moet leggen.
Beetje een 'speelhuisjes-actie'. :o

Verder ben ik het eens met Vuurneon. :j

Anoniem

Re: Hoe eerlijk ben jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:51

Voor de mensen die zeggen 'dat merken ze niet'.. Als de voorraad bij ons niet klopt moet dat gedeelte van de winkel (assortimentsgroep) helemaal geteld worden, buiten openingstijd.. we moeten dat gedeelte dan balansen en het kost dus veel meer dan je denkt aangezien het personeel ook betaald moet worden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:55

Hangt er wel een beetje vanaf, als ik helemaal thuis ben met iets van 50 cent wat niet afgerekend is vind ik dat iets ansders als voor de deur van de winkel of als het duurder is. Als het de schuld van de cassiere is ga ik sowieso niet terug (maar als ik aan de kassa zie dat iets niet gescand is zeg ik het dan meestal wel weer). Dus ik denk dat ik een beetje eerlijk ben :P

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:57

Ligt aan de situatie, wi gingen een keer nieuwe leren bureau stoelen kopen: 100 euro per stuk. Thuis zagen we dat ze voor 20 euro aangeslagen waren. Hebben er nog een paar gehaald :D
Als ik iets zo vergeten zijn te betalen zou ik denk ik wel terug gaan, liever dat dan dat schuldgevoel!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:58

In deze situatie was ik terug gegaan.
Zo ook fouten van een kassamedewerkers (ook al zou het in mijn voordeel zijn) meld ik dit netjes. Als ik pas thuis erachter kom dat de een fout heeft gemaakt laat ik het er meestal bij, maar dat hangt ook wel een af van het bedrag. Is het een groot bedrag, dan neem ik contact op met de winkel.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:04

Ik zou hier zeker mee terug gaan, zou me er niet prettig bij voelen :n
Ik heb wel eens gehad dat een overduidelijk onoplettende cassiere iets verkeerd aansloeg in mijn voordeel (lees: amper aandacht voor mij en vol aan het kwaken). Dan denk ik ook gewoon "houdoe en bedankt" :D
In andere gevallen geef ik ook dat soort dingen gewoon aan :j

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:10

vuurneon schreef:
Gea99 schreef:
Teruggaan, zeker weten.
Is me wel eens overkomen toen mijn kinders nog in de buggy/ kinderwagen zaten. Stond in de winkelstraat en iets niet afgerekend. Baalde erg. Maar de cassiere gaf een compliment dat ik terug was gekomen.

Was je ook terug gegaan als je al met de kinderen thuis was?

Het was kleding bij de hema, en dat hing aan een hangertje tussen wat andere tassen.
Was ik bij de auto dus wel tegengekomen en dan alsnog teruggegaan.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:12

Bij mij ligt het aan de situatie en hoe ik me op dat moment voel hihi.
Ik zal niet altijd overal iets van zeggen, verkeerd aan slaan, te veel terug geven, niet aan slaan, wat dan ook.

Gisteren toevallig wel nog gehad dat 1 product t.w.v 10,- niet aangeslagen werd. Meisje aan de kassa was hard aan het werk, heel vriendelijk en had het over het hoofd gezien door de drukte.
Dit toen wel gezegd, waarbij ik trouwens ook denk 'wat netjes van mezelf', terwijl het eigenlijk normaal hoort te zijn natuurlijk :).

Bij iemand die gewoon onoplettend, ongeïnteresseerd zijn/haar werk aan het doen is en eventueel ook nog onvriendelijk overkomt ben ik minder snel geneigd om zoiets te melden te zijn :o.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 22-10-14 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:12

Als ik er meteen was achtergekomen was ik terug gegaan.
Zou ik het thuis pas merken, dan zou ik ze ergens leggen om later nog eens terug te brengen en waarschijnlijk dan toch te lui zijn en ze dus houden :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:15

Een aantal jaar terug zou ik door zijn gelopen.
Twee jaar terug heb ik 50 euro terug gekregen ipv 50c bij de AH toen ik kerst inkopen ging doen. Arme meis was helemaal de kluts kwijt en ik heb dat geld gehouden.
Nu zou ik dat echt niet meer kunnen! Ben een heel stuk softer geworden :j

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:18

ligt er bij mij aan of het mijn schuld is of die van de caissière.
De tube tandpasta was ik alsnog gaan betalen, maar mocht ik dan vervolgens door een reken fout van de caissière te veel geld terug krijgen hebben ze pech.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:18

Marit schreef:
Als ik er meteen was achtergekomen was ik terug gegaan.
Zou ik het thuis pas merken, dan zou ik ze ergens leggen om later nog eens terug te brengen en waarschijnlijk dan toch te lui zijn en ze dus houden :')

Dit dus.

Pas hadden we een krat bier niet afgerekend (zelfscan bij de supermarkt). Ik was al verbaasd over hoe goedkoop de boodschappen uitvielen maar stond er niet bij stil. Bij het inpakken van de auto zag ik het bierkrat pas weer en vielen de puzzelstukjes op de plaats. Ben daar wel voor teruggegaan.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:23

Nope, was niet terug gegaan.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:27

SuperAssie schreef:
Ik was door gegaan. Zo heb ik ook ooit 20 cent voor een bikini betaald ipv 20 euro(betaalde met pin en cassiere lette niet op wat ze intoetste). Vriendelijk bedankt en gauw vertrokken. Wat dat betreft ben ik heel oneerlijk :o

Ik had precies hetzelfde gedaan als jij. Had de cassière maar beter moeten opletten op wat ze intoetst. Foutje kan gebeuren, maar dan hou ik mijn geld :+

Of ik terug was gegaan voor de tandpasta ligt eraan. Als ik er een paar meter verder achter zou komen, zou ik wel teruggaan om te betalen. Het ligt er ook aan of er andere mensen in de winkel waren die het mogelijk hebben kunnen zien, en of het product goedkoop of duur is.
Als er nog andere mensen bijwaren ga ik wel terug, ik heb liever geen reputatie als dief.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:28

Mijn ervaring is dat je kasverschil niet uit eigen zak moet betalen. Maar dat kan misschien verschillen per bedrijf. Aan het begin van mijn glanzende carriere als cassiere had ik (per ongeluk) ook vaak kasverschil. Nooit wat voor hoeven betalen. Wel beter opgelet natuurlijk. :Y)

Maar vooral als het een winkel is waar ik al veel uitgeef zou ik denken, ach die verdienen al genoeg aan me.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:29

Ik had bij ikea 3 dezelfde dienbladen gekocht. Op elkaar op de band gelegd , caissière scande er maar 1. Daar kwam ik thuis achter. Groot concern, 2 dienbladen: ik heb het zo gelaten.

Bij de plusmarkt waar ik 3 x p week kom eens met € 20 betaald, ik kreeg voor € 50 terug. Dat zag in meteen en heb t ook gezegd. In t dorp waar de vaak komt vind ik anders dan bij ikea. Bovendien ging t bij ikea € 5,-- of zo en was ik al thuis.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:30

Ik heb het recentelijk nog gehad. Ik had een paar keyrings in mijn handen bij de bouwmarkt, raakte aan de praat en sjouwde zo naar buiten zonder te betalen. Bij de auto ontdekte ik het. Ben meteen teruggelopen :j

Werd erg gewaardeerd door de medewerkers. En nu word ik elke keer gepest dat ik daar binnenloop :') "Controleer d'r zakken als ze weggaat hoor!!"

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:31

Ik was ook terug gegaan!

Ik ben afgelopen weekend tegen een geparkeerde auto gebotst.. Netjes een briefje neergelegd met m'n telefoonnummer zodat ze konden bellen om een schadeformulier in te vullen..

Helaas trof ik het niet, deze meneer was helemaal over de zeik omdat hij z'n vrije middag kwijt was..

Ja asshole ik rij expres tegen je auto aan om jou je vrije middag af te nemen..
Ik heb ook aan hem gevraagd, had je liever gehad dat ik was doorgereden?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:32

Zou er wel mee terug gaan, net als met geld teveel terug krijgen, dat zeg ik ook.

We staan namelijk ook direct te piepen als we te weinig geld terug krijgen van de cassiere of als iets te hoog is aangeslagen toch? Werkt naar mijn idee 2 kanten op.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:32

SuperAssie schreef:

Zo een foutje heb ik ook gemaakt bij een workshop. Alleen was ik degene die het pinfoutje maakte. Ik tikte 25 cent in ipv 25 euro. Kwam er meteen achter toen ik vroeg of ze het bonnetje wilde. Ze voelde zich betrapt, ik zag aan haar hele houding dat ze het wel door had. Persoonlijk vond ik het heel flauw dat ze niks gezegd had (was notabene nog voor een spirituele workshop) Ik maakte een foutje ok maar ik ben ook maar een mens :o Ja ze heeft uiteindelijk nog 24,75 erbij moeten betalen :Y)

Ik verbaas me hoeveel mensen het normaal vinden als het 'om een klein bedrag' gaat het zo te laten. Het blijft diefstal he, bewust of onbewust. Daarbij, wat doe je als het andersom is en jij het zelf negatief in je portemonnee voelt? Voel me nu echt een heilig boontje -O-
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 22-10-14 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:34

Ik zou nooit bewust iets in mijn tas stoppen, maar iets vergeten af te rekenen bij een grote winkelketen als bijvoorbeeld AH kan ik me echt niet schuldig over voelen. Ben ook wel is vergeten een krat Hertog Jan aan te wijzen dat op mijn karretje stond. Heb na dat ik bij de kassa was geweest nog zeker 10 min. in de winkel gestaan en niemand van het personeel die het door had (incl. ik zelf op dat moment nog) Mooi meegenomen toch? Daar wordt echt niemand z'n salaris minder op.
In onafhankelijke winkeltjes vind ik het een ander verhaal, dan beïnvloedt het ook de winst van de winkelier.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:34

flappie28 schreef:
Zou er wel mee terug gaan, net als met geld teveel terug krijgen, dat zeg ik ook.

We staan namelijk ook direct te piepen als we te weinig geld terug krijgen van de cassiere of als iets te hoog is aangeslagen toch? Werkt naar mijn idee 2 kanten op.

Hm nee daar let ik nooit zo op en geef ik ook niet zoveel om, tenzij het om echt grote bedragen gaat.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:36

Ik zou teruggaan, al is het maar voor iets kleins..

Zelf ga ik meerdere keren in de week achter pasta tijdens de middagpauze en koop meteen een flesje bij,
de meneer ziet het niet eens en rekent af maar toch attendeer ik hem erop dat hij het erbij moet rekenen. :)