Menu bedenken voor moeilijke eters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:29

spersiebonen met een beetje honing erover is ook erg lekker, en (mag ik toch hopen) niet buiten de comfortzone

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:30

Wat vreselijk, en dat voor volwassen mensen :') Zonde zeg, het klinkt alsof je echt goed kan koken :D

_CS_

Re: Menu bedenken voor moeilijke eters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:36

Ik had ze een boterham voorgeschoteld.

Wat eten ze zelf thuis? Standaard GVA of wel wat andere dingen? (Experimenteren ze weleens wat met vertrouwde producten).
Gebruiken ze kruiden of niet?

PocoGaucha

Ilja000

Als je de mensen echt gelukkig wilt maken en lekker wilt laten eten, dan kun je het beste in hun eigen comfortzone blijven. Dus groente- of tomatensoepje, draadjesvlees met groente en evt. aardappelpurre en toe ijs met peertjes of een vlaflip ofzo.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:37

Klinkt lekker allemaal die voorbeelden! Crumble wil ik nog steeds eens maken, lijkt me erg lekker! Binnenkort in ieder geval maar weer eens wat nieuws gaan koken, gewoon omdat het kan :P Ik lees mee, ben benieuwd wat het gaat worden!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:01

Is biefstuk misschien een idee, beetje luxe vlees maar niks geks.

Of kabeljauw met een holandaise saus? Ook geen rare smaken lijkt me.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:08

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 17:24

Biefstuk dat is rood vlees hè ( rauw in hun ogen)

Mijn vader zei na het dinertje beter dan restaurant, ik zei nog dat hij dat zei omdat ik z'n dochter ben maar hij meende het.

Koken gaat me goed af ja.

Wat ze normaal eten, gebakken aardappels of puree met worst of snitzel of vissticks of hamburger en groente uit pot

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:39

Dan zit je of richting ovenschotel of iets van maaltijdsoep + brood/kaas/gevulde eieren, etc. Of je maakt een verse luxe versie van wat ze al kennen. Zoek de uitdaging in het echt lekker maken van wat ze gewend zijn en houd er rekening mee dat als ze allerlei pakjes en zakjes gewend zijn ze de eigen gemaakte sauzen, etc. smaakloos/flauw kunnen vinden door de smaakversterkers die er in die dingen zitten.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:53

Een pasta(salade) dan? Of denk ik dan ver buiten de lijntjes?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:13

Wij eten bij hachee( of draadjesvlees) weleens koude rode kool en lekkere gekookte aardappelen. Misschien is dat nog een idee? Rode kool zullen ze toch weleens eten?
Als toetje een mousse? Met een bekend smaakje ? Is ook leuk zelf te maken en de fruitsmaken lijken op vruchten yoghurt en chocolade is ook bekend?

Lastig hoor ,mensen die niet veel kennen en het ook niet graag proberen...
Succes ermee!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:24

Ik zou meerdere dingen presenteren met daarbij in elk geval gebakken aardappels en een bal gehakt. Dan zit er altijd iets bij dat ze lusten

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:12

vis gaat ook goed bij die aardappelpannenkoeken, misschien kun je kabeljauw filets paneren?
Je zou ook zelf schnitzels kunnen snijden van kipfilet. of misschien zelf kroketten maken? ik denk dat het met draadjesvlees niet zo lekker is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:18

Ik vind het best ondankbare gasten eigenlijk. :o
Frambozen exotisch en niet eens willen proeven? Zelfs de kids mogen niet proeven? Mooie achtergrond geef je die kinderen dan mee. :n
Je kan pomme duchesse maken (soort puree toorntjes uit de oven, erg lekker, beetje anders maar toch herkenbaar) of een gratin? en dan iets herkenbaar van groenten er bij en eventueel een "specialer" bijgerechtje voor de dappere ( :+ ) onder hen?

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:35

Ayasha schreef:
Ik vind het best ondankbare gasten eigenlijk. :o
Frambozen exotisch en niet eens willen proeven? Zelfs de kids mogen niet proeven? Mooie achtergrond geef je die kinderen dan mee. :n
Je kan pomme duchesse maken (soort puree toorntjes uit de oven, erg lekker, beetje anders maar toch herkenbaar) of een gratin? en dan iets herkenbaar van groenten er bij en eventueel een "specialer" bijgerechtje voor de dappere ( :+ ) onder hen?

jaa pomme duchesse dat is zo lekker dat hadden wij toen met kerst met bonen met spek er om heen en varkenshaasje... <3

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:38

oo en trouwens als ze van vis houden kan je ook panga file proberen ik vind dat echt heel lekker :)
je kan ze in de winkel kopen met kruiden...
mijn opa is kok en die maakt dat altijd als ik bij hem kom panga file... ( zo dus) > kruid de vis met vis kruiden, bloem er om heen en bakken met olijfolie en roomboter ong 3 min 4 min en dan een beetje citroensap er bij <3

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:47

Als ze zo 'ondankbaar' zijn zou ik gaan voor zo goedkoop mogelijk :=

soep vooraf, gehaktballetjes met tomatensaus en/of roomsaus, sperziebonen met spek, salade, stokbrood en friet als hoofdgerecht, als toetje pannenkoeken met ijs.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:47

Misschien is dit recept iets? Vond ik zelf erg lekker en zijn toch allemaal bekende en 'veilige' ingredienten;
https://www.hellofresh.nl/recipe/detail ... n-veldsla/

En deze is vermoedelijk wat te exotisch, maar de gebakken bloemkool is echt heel lekker! En ik hou eigenlijk niet eens zo van bloemkool.
https://www.hellofresh.nl/recipe/detail ... n-citroen/

Wat ik ook nog wel eens maak is gewoon lekker een broodje hamburger, maar dan net even anders. Maak zelf hamburgers en serveer ze op een italiaanse bol of meerzaden bol en speel wat met de saus en toppings. Met gebakken courgette en yoghurtsaus is het namelijk ook superlekker, maak er een groene salade bij en heb je toch het idee dat je wel echt gegeten hebt.

Woopy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:54

dat 1 ste en 2de recept lijkt me lekker britt!!

alleen hamburger voor je schoon ouders hhmmmm ? whaha

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 20:55

Christeltjuh schreef:
Tortilla ovenschotel misschien? Is een recept dat op Smulweb staat. Is een lekker recept waar in mijn ogen geen vreemde dingen inzitten en voor kinderen is het leuk dat er torillachips inzitten. Is misschien wel makkelijk maar aangezien ze zo'n moeilijke eters zijn voor jou misschien gemakkelijker.

Heb je een linkje naar dat recept klinkt lekker!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:21

Zelf friet snijden, voorbakken en afbakken zal zeker in de smaak vallen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:23

Tussen de worteltjes ook stukjes zoete aardappel stoppen, valt helemaal niet op. En na afloop vertellen dat ze toch wel iets heel exotisch hebben gegeten }:)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:02

Woopy_x schreef:
dat 1 ste en 2de recept lijkt me lekker britt!!

alleen hamburger voor je schoon ouders hhmmmm ? whaha

Ik maak vaak zat een goede hamburger voor m'n schoonouders. Vinden ze heerlijk, maken ze zelf namelijk nooit. Met een lekkere salade, goede italiaanse bollen, runderhamburgers en ingrediënten naar keuze (met of zonder kaas, bacon, uitjes, sausjes, augurk, enz). Niks mis mee hoor. En mijn schoonouders eten normaal ook alleen hollandse pot.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:14

Sorry hoor maar ze willen graag bij jou komen eten, dus in feite nodigen ze zich zelf uit. Dan heb je te eten wat de pot schaft. Je kunt best rekening houden met kleine dingen maar niet met het onmogelijke.
Heb je al gedacht aan prei-spekrolletjes? Leuke variant op de sperziebonen-spek rolletjes. Witlof met ham en kaas uit de oven? OF een kruidensalade met schijfjes appel, uitgebakken spekjes, gegrilde partjes nectarine met een dressing?