Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:gohya schreef:Beide kan zwaar zijn voor iemand,maar werk in de zorg belast je lichaam wél meer dan werk op kantoor.Ook geestelijk is het soms zwaarder dan een kantoorbaan.Wil niet zeggen dat een kantoor geen stress kan hebben hoor.Werk op kantoor houd je normaal gesproken ook langer vol dan een baan in de zorg.
Dat het lichamelijk zwaarder is dat geloof ik wel (hoewel je werkplek bij bureauwerk ook perfect ingesteld moet zijn) maar ik betwijfel of zorgwerk geestelijk zwaarder is. Ik denk dat je daar af en toe een "zware" piek tussen heb zitten, maar dat het grootste gedeelte van het werk bestaat uit routine handelingen. Een kantoorbaan is vaak toch meer "uniek" werk doen, waar veel meer denkwerk bij komt kijken.
malih schreef:Ik kan t wel vergelijken...
ik werk in de zorg. 32 uur. Met dementerende en veel agressie. Toen ik zwanger bleek direct uit de zorg gehaald en op kantoor werk gezet. En ik kan je vertellen. Werken aan het bed en in een ruimte waar mensen continu een apel op je doen is veel zwaarder dan een kantoorbaan...
Maar over het algemeen vond ik het altijd prima te doen. Ik heb nu zo'n 5 kantoorbanen gehad en nog twee stages, en het was altijd heel goed te doen. Wel kwam ik moe thuis, dat heb je al snel als je een hele dag bezig bent, maar als je de dag erna wakker wordt dan voel je je weer helemaal fit. Bij het productiewerk heb ik soms de dag erna nog spierpijn, hoofdpijn, last van mijn rug of gewoon moe
malih schreef:Ik kan t wel vergelijken...
ik werk in de zorg. 32 uur. Met dementerende en veel agressie. Toen ik zwanger bleek direct uit de zorg gehaald en op kantoor werk gezet. En ik kan je vertellen. Werken aan het bed en in een ruimte waar mensen continu een apel op je doen is veel zwaarder dan een kantoorbaan...
Vjestagirl schreef:gohya schreef:Beide kan zwaar zijn voor iemand,maar werk in de zorg belast je lichaam wél meer dan werk op kantoor.Ook geestelijk is het soms zwaarder dan een kantoorbaan.Wil niet zeggen dat een kantoor geen stress kan hebben hoor.Werk op kantoor houd je normaal gesproken ook langer vol dan een baan in de zorg.
Dat het lichamelijk zwaarder is dat geloof ik wel (hoewel je werkplek bij bureauwerk ook perfect ingesteld moet zijn) maar ik betwijfel of zorgwerk geestelijk zwaarder is. Ik denk dat je daar af en toe een "zware" piek tussen heb zitten, maar dat het grootste gedeelte van het werk bestaat uit routine handelingen. Een kantoorbaan is vaak toch meer "uniek" werk doen, waar veel meer denkwerk bij komt kijken.
troi schreef:Ik denk dat het niet te vergelijken. Wel vind ik mijn kantoorbaan zwaar omdat het nooit af is. Ik (en mijn collegas) werken regelmatig in de avonden en op 'vrije' dagen nog 'even' door. Dat aspect verschilt, de zorg is toch een stuk afgebakender. Das wel luxe vanuit mijn perspectief.
Voorheen werkte ik in een instelling, de diensttijden stonden altijd vast (bijv vroege dienst was van 7 tot 15u), dan deed je de overdracht en ging naar huis, klaar. Deur dicht = werk afgelopen.
. Dat de zorg meer afgebakend is vind ik trouwens niet hoor, zeker niet als je zoals ik voor een aantal clienten verantwoordelijk bent voor de zorgplanning, contacten met familie etc. Mijn werk is ook nooit af en gaat altijd door.
, als ik in de mannenwereld weer met goot en zware zooi loop te tillen
. 

Mjetterd schreef:Ik kan er niets aan doen, maar elke keer als ik de topic titel langs zie komen lees ik: 'Ben je een flikker als je in de zorg werkt?'