Ik wil graag gratis....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:39

ynskek schreef:
Elise_K schreef:
Ik keek voor mijn oude studentenhuis nog wel regelmatig op gratisaftehalen.nl

Dit ging vaak om oude keukentafels- en stoelen, koelkasten en dat soort dingen. Voor bepaalde huishoudens afgeschreven, maar wij waren er vaak blij mee en het kon vaak nog jaren mee.
Het hele idee van die site is dat die mensen er niet mee naar de sloop hoeven te rijden en dat anderen er nog iets aan hebben. Vaak is het in geld ook niet meer dan een paar tientjes waard.

Dit vind ik net iets anders liggen dan om gratis dingen vragen... hier gaat het geloof ik om dingen die andere gratis aanbieden...

sommige berichtjes met verzoek om gratis dingen vind ik bijna als bedelen klinken...

al is het aan iedereen om zelf te bepalen hoe ze er mee om gaan en zo...

Onder het mom van "nee heb je, ja kun je krijgen?" Ik snap het best hoor, als iemand een berichtje stuurt "gezocht koelkast, wel minimaal 1,20m hoog" als je toch al weet dat je niks hebt aan een kleine koelkast bijvoorbeeld.

En een vragend berichtje, tja... Het ligt er wederom aan wat de strekking is. Ik zet eigenlijk nooit dat soort dingen online, maar stel iemand vraagt oude bekers/prijzen, dan mag die ze komen halen hoor! Maar het komt niet echt in me op dat soort "rommel" online te zetten.

Hele dure/nieuwe dingen vragen en dan niet tevreden zijn met in vieze/licht kapotte staat vind ik ook niet kunnen. Het blijven dingen die je geschonken worden!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:39

Ik erger me altijd aan mensen die dingen van zo'n weggeef hoek,of hier het weggeef topic halen voor de heb of zelfs voor de verkoop.
Laatst was er op de weggeef hoek iemand die op elke televisie reageerde en er zo 4 achter elkaar binnenhaalde.
Sommige mensen zitten constant te loeren of ze weer iets kunnen bemachtigen.
Dit was voor mij ook de reden om niks meer in het weggeef topic te plaatsen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:43

Ik denk dat het ook wel uitmaakt wie precies ergens om vraagt. Zo geeft een kennis van mij regelmatig veel goede kleding weg via zo'n hoek, dan vind ik het minder onbeschoft dat ze ook eens een oproepje plaatst waarin ze ergens om vraagt. Dat vind ik iets anders dan mensen die alleen maar dingen ophalen en nooit wat weggeven.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:44

zo kregen wij laatst een reactie op onze fiets die voor een paar 100 euro te koop stond een reactie in het gebrekkig Nederlands met ''mag ik fiets gratis, ik ben zielig, heb uitkering.''

Zo brutaal..

Eleionomae

Re: Ik wil graag gratis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:45

Ja dan denk ik ook, ga dan lekker een baan zoeken :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:46

annnepannne schreef:
zo kregen wij laatst een reactie op onze fiets die voor een paar 100 euro te koop stond een reactie in het gebrekkig Nederlands met ''mag ik fiets gratis, ik ben zielig, heb uitkering.''

Zo brutaal..

Pathetic ja. :(:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:47

Ik vind gebedel in NL echt overbodig, ook met een uitkering of minimumloon zit je hier gewoon goed. Dingen zoals hierboven 'we willen een tv maar dan moet het wel een flatscreen wezen' en de vraag naar spelcomputers vind ik eigenlijk wel behoorlijk schaamteloos.

Als je iets niet goedkoop (2ehands bijvoorbeeld) kan vinden of je kan het gewoon niet betalen dan koop je het gewoon niet, hoe moeilijk is dat.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:47

Ik ben beheerder van een weggeefpagina op facebook hier in de omgeving. En bah, tenen krommend gewoon.

Dat mensen een berichtje plaatsen met daarin de vraag. Mocht iemand een wasmachine over hebben die het nog wel doet. Maar ik kan er helaas niks voor betalen..dat vind ik nog tot daar aan toe.

Maar mensen durven gewoon iphone 5 gratis te vragen

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:49

smurfje schreef:
Ik ben beheerder van een weggeefpagina op facebook hier in de omgeving. En bah, tenen krommend gewoon.

Dat mensen een berichtje plaatsen met daarin de vraag. Mocht iemand een wasmachine over hebben die het nog wel doet. Maar ik kan er helaas niks voor betalen..dat vind ik nog tot daar aan toe.

Wat woon ik dan in een lief en schappelijk dorp :o
Hier vraagt iemand een salontafel of een tuinstoel voor de hut van de kinderen maar geen iphone

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:50

Zo zag ik een vader die gratis kleding in de maat van zijn zoon vroeg want, de moeder van het jongetje (de ex van deze beste man) liet het kind in te kleine en afgetrapte kleren lopen.

Dan denk ik echt, hèhè je zet jezelf wel lekker te kijk zeg.
Hele verhalen erbij over geen geld hebben.

Hele ruzies kwamen voorbij zetten, en meneer maakte desbetreffende vrouw helemaal zwart.
Dan denk ik echt, het niveau ontbreekt ook wel weer zeg. :x

Ik kreeg spontaan medelijden met het kind.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:52

smurfje schreef:

Echt schaamteloos, de huidige waarde van die dingen weet ik niet maar zelfs als ze compleet kapot zijn dan kan je die nog ergens naartoe opsturen, inleveren en er geld voor vangen. Werkende modellen zijn toch nog gewoon een paar honderd euro waard lijkt mij...?

Waarom die mensen dan niet een simpel toestel halen met lage nieuwwaarde of desnoods een smartphone afdankertje van een paar jaar oud, dat ontgaat mij dus echt.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:55

Of mensen vragen om een gratis i pad.

Hij mag natuurlijk niet beschadigd zijn en het moet natuurlijk wel het laatste model zijn. En dan ook nog in.... Plaats worden aangeboden anders moet de weggevende persoon het maar komen brengen

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:56

Boh, asociaal vindt ik zoiets. Ik geef graag weg aan mensen die werkelijk niets hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:56

smurfje schreef:
Of mensen vragen om een gratis i pad.

Hij mag natuurlijk niet beschadigd zijn en het moet natuurlijk wel het laatste model zijn. En dan ook nog in.... Plaats worden aangeboden anders moet de weggevende persoon het maar komen brengen

En het liefst met een strikje erom.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:57

Ik had laatst 3 rijbroeken op marktplaats staan voor weinig. Kreeg een mailtje van iemand dat ze ze graag gratis wilde hebben voor de kinderen met beperking en weinig geld op haar stal/manege. Ik had er al 2 verkocht en wilde de laatste wel tegen de verzendkosten naar haar toesturen. Nooit meer wat gehoord.... Betwijfel of het gewoon een zielig verhaal was om maar gratis aan 3 mooie rijbroeken te komen.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:00

Juist.

Of worden heel vaak dingen aangeboden. " gratis" en dan sluiten ze de advertentie met op te halen in....

Ik houd van zoete witte wijn.

Dat ik denk hallo laat de ander lekker te keuze of die jou wat ervoor wil geven. Ik heb een keer voor iemand die het heel krap had een gratis wasmachine opgehaald. Oud ding. Maar vrouwtje kon prima er nog een jaartje mee wassen. Ik heb de weggevende partij een reep chocolade gegeven. Daar waren ze erg verras door

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:00

Ik geef het liever niet gratis weg, zeker als het om nog nette meubels gaat. Dan breng ik het liever naar de kringloop.
Iemand met een kleine portomonee kan dan iets leuks kopen met nog een klein beetje garantie.
Laatst nog een flatscreen TV gebracht, die had ik nog over uit de slaapkamer. Stond te koop bij de kringloop voor 35 euro. Krijg er zelf niets voor maar iemand anders is wel heel blij mee.
TV is inmiddels verkocht.
Zet het liever niet op MP ofzo, wil geen vreemden over de vloer.
En de kringloop bij ons in de buurt werkt nauw samen met de voedselbank. Zo steun ik die ook een beetje.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:01

Ergens om vragen en het dan ook nog gratis willen krijgen, nee geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Zelf geef ik geregeld dingen weg, oa aan mensen die weinig tot niets te besteden hebben of aan bekenden waar ik van weet dat ze het kunnen gebruiken. Afgelopen vrijdag heb ik een organisatie hier uit de buurt, kleding, speelgoed, lees boeken, winterjassen en schoenen geschonken. Hun verdelen het aan de mensen die amper tot geen geld hebben. Ik blij omdat ik er vanaf ben en hun blij dat ze er weer mensen blij mee kunnen maken.

Ik ben ook via fb lid van meerdere groepen en via een vraag en aanbod zijn wij gratis aan ongeveer 34m2 terras stenen gekomen. adverteerder bood ze gratis aan daar ze weg gaan op die camping en ze moeten alles kaal achter laten.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:02

Ik heb zoiets nu. Ik heb iets te koop staan voor €75, nieuwprijs is nu €99,95. Het is praktisch nieuw. Iemand wilde het voor €10 incl. verzenden overnemen en een ander wilde het ruilen tegen 3 eigen merk Kruidvat nagellakjes (gebruikt).
Daar kan ik echt boos om worden. Het is gewoon ronduit asociaal.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:03

in dat geval wordt het aangeboden...

als iemand er voor kiest om iets gratis weg te geven heb ik er ook absoluut geen problemen mee om het aan te nemen...

Ik vind alleen vragen om gratis dingen niets...

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:05

Ik had wel is een keer een auto te koop staan. Vraagprijs 1750. Kreeg toen een mailtje of hij hem voor 250 mocht ophalen.

Heb hem terug gemaild of hij er voor 1200 ook een auto bij zijn zojuist gekochte band met velg wou hebben

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:06

Ik geef wel eens wat gratis weg. Nog goede spullen zoals kleren van me zoontje die te klein zijn of af en toe speelgoed. Maar ook minder want men verkoopt t gewoon door..

T ruilen doe ik wel, zoals inderdaad een fles cola of dergelijke.

Pas gaf ik een speelgoed pakket gratis weg, moest snel ruimte hebben ivm verbouwing, kreeg als dank wel een zelfgebakken cake ervoor, vind ik ook weer aardig.

Maar met die verhalen, nee, daar reageer ik niet op.

"ik heb niks en me kindje niks en dan een heel verhaal". Zoiets dus.

Citaat:
Ik had wel is een keer een auto te koop staan. Vraagprijs 1750. Kreeg toen een mailtje of hij hem voor 250 mocht ophalen.

Heb hem terug gemaild of hij er voor 1200 ook een auto bij zijn zojuist gekochte band met velg wou hebben

_O- _O- _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:07

smurfje schreef:
Juist.

Of worden heel vaak dingen aangeboden. " gratis" en dan sluiten ze de advertentie met op te halen in....

Ik houd van zoete witte wijn.

Dat ik denk hallo laat de ander lekker te keuze of die jou wat ervoor wil geven. Ik heb een keer voor iemand die het heel krap had een gratis wasmachine opgehaald. Oud ding. Maar vrouwtje kon prima er nog een jaartje mee wassen. Ik heb de weggevende partij een reep chocolade gegeven. Daar waren ze erg verras door

Oh ik heb vorig jaar tijdens mij verhuizing ook aardig wat spullen weggegeven waar ik toch niks meer mee hoefde, alle spullen zijn naar vrienden of kennissen gegaan, in ruil voor een reep chocola of iets dergelijks. Maar dat vind ik alweer anders dan eerst 'gratis' aanbieden en er vervolgens wel vanuit gaan dat de andere persoon er alsnog iets voor wil geven. Alsof die fles wijn gratis is geweest.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:17

iemand die een uitkering heeft en óh zó zielig is heeft geen fiets nodig, die heeft de hele dag de tijd om naar de winkel te lopen voor zijn boodschapjes ;)

Had vroeger mijn pony te koop voor toen 900euro, kreeg toen ook een bod van 50 euro want het was toch zo'n zielig kind, blablabla. Stond ook duidelijk bij dat hij daar niet geschikt voor was. Gemaild dat ze hem wel mochten komen aaien voor dat bedrag :o

Wat ik leuk vind op een fb-groep hier, is een vrouw die iedere avond 'raad het plaatje' doet op fb. Dan maakt ze een voorwerp of BN'er wazig, of laat er een deel van zien en echt heel veel mensen doen mee! De winnaar krijgt dan een kleinigheidje, zelf ophalen en staat ook niet bij wat ze krijgen.
Is een grote hit onder sommige mensen hier, dat vind ik we leuk!
Of een soort van loterij, met kleine kinderspeeltjes.

Wij brengen ons overbodige spul wat we niet meer op MP willen zetten gewoon naar de inbreng.
Snap niet dat mensen nog bruikbare spullen naar de stort brengen, zeker niet in deze digitale tijden.
Maar gratis vrágen gaat me te ver inderdaad.

Ook zo'n leuke nieuwe: iets gratis vragen op de fb-pagina's en dan eindigen met #durftevragen >;)
Dan zie je dus dingen voorbij komen als "wie heeft er nog slingers/ballonnen enz. over voor een 4 jarige, dus met een 4 erop #durftevragen "
Echt, dat haal je voor een euro bij de Xenos ofzo?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:20

Ja sommige dingen zie ik ook op facebook met #durftevragen...

Heb ooit 1 keer bij een meid die letterlijk ALLES gratis vroeg. Een fiets,banken,tafels en nog veel meer.

Toen heb ik ooit eens gezegd, hoe bot het ook is, "kan je zelf uberhaupt niks halen dan?".Ook eisen van de bank moet netjes zijn of de fiets moet versnellingen hebben of de tafel mag geen glas hebben etc.

Je zag echt letterlijk elke dag een oproep van haar. Ook dingen die ik denk kijk even op marktplaats. Fietsen zijn daar ook niet duur, ja dan zijn ze wat minder mooi of mist er een bel ofzo, maar dan heb je toch vervoer?

Ook dingen als "kan iemand gratis voor mij een bank ophalen want ik heb geen vervoer". Dan denk ik ja, reageer dan niet op die bank? Benzine en slijtage aan de auto kost ook geld.