ynskek schreef:Elise_K schreef:Ik keek voor mijn oude studentenhuis nog wel regelmatig op gratisaftehalen.nl
Dit ging vaak om oude keukentafels- en stoelen, koelkasten en dat soort dingen. Voor bepaalde huishoudens afgeschreven, maar wij waren er vaak blij mee en het kon vaak nog jaren mee.
Het hele idee van die site is dat die mensen er niet mee naar de sloop hoeven te rijden en dat anderen er nog iets aan hebben. Vaak is het in geld ook niet meer dan een paar tientjes waard.
Dit vind ik net iets anders liggen dan om gratis dingen vragen... hier gaat het geloof ik om dingen die andere gratis aanbieden...
sommige berichtjes met verzoek om gratis dingen vind ik bijna als bedelen klinken...
al is het aan iedereen om zelf te bepalen hoe ze er mee om gaan en zo...
Onder het mom van "nee heb je, ja kun je krijgen?" Ik snap het best hoor, als iemand een berichtje stuurt "gezocht koelkast, wel minimaal 1,20m hoog" als je toch al weet dat je niks hebt aan een kleine koelkast bijvoorbeeld.
En een vragend berichtje, tja... Het ligt er wederom aan wat de strekking is. Ik zet eigenlijk nooit dat soort dingen online, maar stel iemand vraagt oude bekers/prijzen, dan mag die ze komen halen hoor! Maar het komt niet echt in me op dat soort "rommel" online te zetten.
Hele dure/nieuwe dingen vragen en dan niet tevreden zijn met in vieze/licht kapotte staat vind ik ook niet kunnen. Het blijven dingen die je geschonken worden!