De situatie is wel verwarrend. Misschien kun je eens de gemeente bellen en vragen wat hun idee hierachter is?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
imd schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat de gemeente hiervan vindt... Of bijvoorbeeld politie. Want bij ons is het echt zo dat fietsers 'm erop knallen. Gezien het grote aantal fietsers komt er sochtends amper een auto tussendoor, staat ook altijd helemaal vast en er zijn al meerdere ongelukken gebeurd. Algemeen geaccepteerd gedrag is hier iig dat fietsers er gewoon op kunnen ook al rijdt er een auto.
. 
Setteli schreef:het is dezelfde weg...

Gruis schreef:Ik snap dat als een auto half op het fietspad rijdt of ik heel erg slinger, dat ik dan geen voorrang verleen. Immers de voorrangsgerechtigde kan niet zijn weg ongehinderd vervolgen. Dan ga ik er ook niet op knallen en roepen van 'Hé, ik heb voorrang!' Maar in een 'normale' situatie waar ik de rotonde netjes oprijd en de auto dus ongehinderd zijn weg kan vervolgen, heb ik dan toch aan de voorrangsregel voldaan? (Omdat voorrang geven is: voorrangsgerechtigde ongehinderd zijn weg laten vervolgen). Vanaf dat moment bevind ik mij op de rotonde en vanaf daar is de situatie natuurlijk vanzelfsprekend![]()
Misschien toch maar eens de gemeente bellen inderdaad.
Gruis schreef:imd schreef:Ik ben ook wel benieuwd wat de gemeente hiervan vindt... Of bijvoorbeeld politie. Want bij ons is het echt zo dat fietsers 'm erop knallen. Gezien het grote aantal fietsers komt er sochtends amper een auto tussendoor, staat ook altijd helemaal vast en er zijn al meerdere ongelukken gebeurd. Algemeen geaccepteerd gedrag is hier iig dat fietsers er gewoon op kunnen ook al rijdt er een auto.
Ik zie dat wij aan dezelfde Universiteit studeren dus wellicht spreken we over dezelfde rotonde.
Gruis schreef:De auto slaat niet af, nynke55, De auto vervolgt zijn weg op de rotonde en ik kom erop.
Pion, jij denkt dus precies zoals ik denk.Maar wat is nu de waarheid?
.
eenitraM schreef:Gekeken naar deze situatie geldt hetzelfde als een autozijnde aangezien er haaientanden staan. Dus als er al een auto op de rotonde bevindt moet jij wachten en deze voor laten gaan.

Sammie schreef:Wat erg dat een hoop mensen hier de verkeersregels niet snappen.![]()
Verkeersregels zijn zo gemaakt dat iedereen ze zou moeten begrijpen.