Hoe haarverf van hond af krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:19

Geen antiroosshampoo!!! das enorm agressief voor de vetlaag op de hondenhuid. Ik denk toch echt dat je het moet laten uitgroeien :')

Tenzij je het mooi vind natuurlijk, dan kan je overwegen de hele hond te verven en het netjes maandelijks bij te houden. Ik denk dat jou hond ook het typ is voor dip-dye! misschien het staartje proberen? Of blond natuurlijk, mooi te combineren met donkere wenkbrauwen op je hondje.

:+

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:22

Mijn hond heeft eens rode verf aan zijn pootjes gekregen. Ik heb heel wat moeten uitleggen.....
Maar is er uitgegroeid. Gelukkig kwam de ruiperiode eraan...

LEKKERGEK

Re: Hoe haarverf van hond af krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:24

Vriendin van mij heeft dit ook een keer gehad, donkerbruine haarverf op een witte hond :+
Ik vrees dat uit laten groeien de enige optie is :)

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:27

gewoon zijn hele hoofdje verven dan valt het niet meer op :Y)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:27

Gewoon laten uitgroeien lijkt me hier de meest diervriendelijke oplossing. Antiroosshampoo en blonderen is voor ons haar en hoofdhuid al een aanslag en wij kunnen reageren als het begint te prikken (blonderen), een hondje kan dat niet. Als je het echt heel vervelend vind zou ik het eraf halen met een tondeuse, maar of dat resultaat nou echt beter word.. :P

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:34

Hahahaha _O-

Ik heb ooit is gehoord dat kokos olie helpt. Vriendinnetje had zo'n verf verwijderend spulletje van de kruitvat gehaald, die op alle haar typen werkt. Behalve rood tinten.. Toen is ze aan de slag gegaan met kokos olie en dat bleek gelukkig te helpen!

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:35

Arm dier haha , misschien een nieuwe trend?!

Maar niet gaan knippen en scheren daar verpest je de vacht voor altijd van. Het gaat er met verharen wel uit.

en ook geen mensen shampoo enzo gaan gebruiken daar kan de honden huid niet tegen(andere ph)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:37

mies_dummy schreef:

Maar niet gaan knippen en scheren daar verpest je de vacht voor altijd van. Het gaat er met verharen wel uit.

en ook geen mensen shampoo enzo gaan gebruiken daar kan de honden huid niet tegen(andere ph)

Hier zou ik toch echt een beetje meer onderbouwing bij willen zien. Wetende dat een vacht zich vernieuwd lijkt mij dit klinklare onzin. Ik scheer mijn pony ook en die zit toch echt in dezelfde vacht toen ik hem niet schoor. Lijkt mij bij zowel honden als katten hetzelfde. Sterker nog als de dierenarts moet scheren voor een ingreep komt het haar even mooi weer terug.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:38

Gewoon wachten op de verharing..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 21:39

Hond is wel in de rui maar niet op haar hoofd. :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:40

En Jacks verharen ook nog eens heel weinig weet ik uit ervaring, vergeleken met de Berner die we destijds hadden. Ach gewoon de waarheid vertellen als mensen zicht er persé mee moeten bemoeien.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:43

Heike schreef:
Mijn hond heeft eens rode verf aan zijn pootjes gekregen. Ik heb heel wat moeten uitleggen.....
Maar is er uitgegroeid. Gelukkig kwam de ruiperiode eraan...

Hi Hi,zo ben ik op de show eens aangesproken door een keurmeester over mijn kat.Ze dacht dat ik die geepileerd had.Maar die was blijkbaar vlak voor ik haar in haar vervoerskist stopte door de rode vingerverf van mijn dochtertje gelopen.En ik had niks gezien :D
Gelukkig is vingerverf gewoon uitwasbaar.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:46

Lara_Silver schreef:
mies_dummy schreef:

Hier zou ik toch echt een beetje meer onderbouwing bij willen zien. Wetende dat een vacht zich vernieuwd lijkt mij dit klinklare onzin. Ik scheer mijn pony ook en die zit toch echt in dezelfde vacht toen ik hem niet schoor. Lijkt mij bij zowel honden als katten hetzelfde. Sterker nog als de dierenarts moet scheren voor een ingreep komt het haar even mooi weer terug.

Dierenartsen scheren over het algemeen kleine delen en bij sommige honden groeit dit ook nooit meer mooi aan omdat je met scheren de vacht structuur veranderd. Paarden hebben een ander soort vacht en ik weet niet waarom het bij paarden wel kan.

maar bij een hond kan je de hele vacht verpesten of als je een niet scheerbare vacht te vaak scheerd zelfs kale plekken krijgen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:49

slijt vanzelf, mijn herder helpt geregeld in de schuur, en dan is hij miedema geel of legergroen *zucht*

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:49

Als je een geschoren vacht de volgende ronde weer plukt kan dat gewoon hoor. Misschien wat lastiger, maar er is wel weer een plukvacht van te krijgen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:51

mies_dummy schreef:
Dierenartsen scheren over het algemeen kleine delen en bij sommige honden groeit dit ook nooit meer mooi aan omdat je met scheren de vacht structuur veranderd. Paarden hebben een ander soort vacht en ik weet niet waarom het bij paarden wel kan.

maar bij een hond kan je de hele vacht verpesten of als je een niet scheerbare vacht te vaak scheerd zelfs kale plekken krijgen.

Jou verhaal gaat wellicht nog op voor langharige honden en volledig scheren, scheer een Berner Sennen (geheel) en het resultaat zal inderdaad niet geweldig zijn. Maar een klein stukje vacht scheren, zeker bij een kortharig ras gaat helemaal niets uitmaken. De Jack van mijn ouders is dit voorjaar geopereerd en ze hebben een flink stuk moeten scheren vooraan de hals, dat is allemaal weer mooi terug gegroeid.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:54

Het verschild ook per hond maar bij sommige is 1 keer al genoeg. Zie in de praktijk regelmatig honden na een jaar op controle komen dat ik denk oei, dat is niet zo mooi terug gegroeit.

Maar hoe dan ook, zie hier niet echt een noodzaak te scheren dus zou het niet doen.

en het geld voor lang harige honden, stokhaar(zowel lang als kort) honden, bij ruwharen maak je gewoom de vacht lelijk en heel moeilijk terug te plukken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:55

Nee joh gewoon laten zitten. Het zal echt wel even duren maar het gaat er uiteindelijk zelf wel weer uit.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:56

MayDayParade schreef:
Tenzij je het mooi vind natuurlijk, dan kan je overwegen de hele hond te verven en het netjes maandelijks bij te houden. Ik denk dat jou hond ook het typ is voor dip-dye! misschien het staartje proberen? Of blond natuurlijk, mooi te combineren met donkere wenkbrauwen op je hondje.

:+

_O- _O- _O- _O- _O-

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:01

Geweldig, hoe krijg je het voor elkaar!

Maar gewoon laten zitten, slijt vanzelf wel een keertje, groeit uit, verhaart of weet ik veel wat. Zal niet eeuwig blijven zitten, en anders heeft je hond gewoon een zeer zeldzame aftekening, one of a kind, uniek in z'n soort.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:08

Tsja nu kom ik met mijn motto,
Gaat hij er dood van? Neeuuh lijkt me niet! Gewoon lekker laten zitten het boeit hem echt niet of hij nou helemaal wit is of een vlek op zn kop heeft zitten. Zelfde met namen en kleuren dekjes bij je paard. Het boeit je paard echt niet of je hem nou schattepetat noemt of stom rotbeest..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:13

Lara_Silver schreef:
mies_dummy schreef:

De structuur van hondenhaar is voor veel rassen niet vergelijkbaar met die van een paard. Ik heb zelf een akita, met een dubbele vacht dus en scheren van de buik en poten zie je niet bij haar (is de dubbele vacht namelijk niet zo aanwezig), maar de plek waar ze als pup geschoren is na een beet kun je nog steeds terugvinden als je het weet(op haar zijkant). De vachtstructuur wordt nooit meer zo mooi als die was.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:16

elenaMM77 schreef:
eruit laten groeien en er een sterk verhaal bij verzinnen voor mensen die er naar vragen..

ohhh wacht, die had je al verzonnen lol.

ik dacht dat ik overtuigend kon schrijven.. maar heb de eerste alinea letterlijk 3x gelezen met 'wtf' voor ik aan de tweede alinea begon..

overigens muurverf is ook niet aan te raden..

mijn hond liep ooit een bbbbbbeutje in de weg toen ik mijn slaapkamer lavendel aan het schilderen was (parsson jack bijna helemaal wit).. dus ik joeg haar weg met de verfkwast (stip erop, klaaaaar).. maar madam vond het wel een leuk spelletje.. Om een lang verhaal kort te maken..

ze heeft een paar weken als mini lila dalmatier rondgelopen (wilde geen terpetine of andere rommel gebruiken.. want om eerlijk te zijn, het waren best wel een beetje boel stippeltjes.. zeg maar gerust dat ze meer richting patroontje paarse polkadot ging).

ik zou het lekker laten gaan.. gaat er vanzelf wel weer uit.. en och.. zo heb je wat om over te praten tijdens het uitlaten toch

heb je hier toevallig destijds ook een foto van gemaakt?? :+ :D. die wil ik dan wel zien :D

ts, ik denk dat de enige optie is om het te laten slijten. eventueel als het echt heel rood is bijkleuren met bruin of zwart om continue vragen/opmerkingen te voorkomen (alleen als het écht net de kleur van bloed is)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:22

Rintah schreef:
ts, ik denk dat de enige optie is om het te laten slijten. eventueel als het echt heel rood is bijkleuren met bruin of zwart om continue vragen/opmerkingen te voorkomen (alleen als het écht net de kleur van bloed is)

Ik mag toch voor de moeder hopen van niet := :+

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:25

SAKKIA schreef:
Rintah schreef:

Ik mag toch voor de moeder hopen van niet := :+

Andere haarstructuur en andere basiskleur (ga er even van uit dat moeder niet al helemaal wit haar heeft) dus totaal ander effect qua kleur, met een beetje pech zou dat dus zomaar wel kunnen.