snoepje aanbieden aan medepassagiers in trein/bus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

geven jullie een snoepje

ja
45 (16%)
nee
197 (70%)
ligt eraan of diegene er aardig uitziet.
39 (13%)

Totaal aantal stemmen: 281

xAntheaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:05

Nee, ik deel alleen mn eten met vrienden en familie :+
In het algemeen deel ik al niet graag mn snoep, dus ja xD

Zelf zou ik ook nooit snoep aannemen van een vreemde, je weet maar nooit wat er zou inzitten... :')

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:05

Een keer had ik zak chocolade pepernoten, de hele trein stond vol heb de zak pepernoten door de hele gang laten gaan! Toen wel gelachen , verser nooit gedaan!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:11

Ik was zonet in de trein met de hele klas en een meisje had een zak kitkat mee. Er zat een oudere mevrouw 'midden' in de groep dus we hebben haar toen wel een kitkat aangeboden!! *\o/*

LynnDenise

Re: snoepje aanbieden aan medepassagiers in trein/bus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:15

Als iemand half stikt in een droge hoestbui zou ik hem wel een snoepje aanbieden als ik dat zou hebben, maar anders niet. Of ik moet er echt al een gesprek mee hebben gehad.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:33

Nee, ik bied niet zomaar iets aan eigenlijk. Heb alleen wel genoeg meegemaakt dat ik dingen kreeg aangeboden. Van kitkat tot chips. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:37

Als ik in gesprek ben geraakt met diegene dan wel :j of iemand heeft een flinke hoestbui (ik bied iemand ook rustig een zakdoek aan als iemand niest met productie of heeft geknoeid en zichtbaar om een zakdoek verlegen zit :) ).
Ik neem zelf ook gerust wat aan, als het in een gesloten verpakking zit en bekend snoepgoed is :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:13

Ligt echt totaal aan de situatie, paar jaar geleden vloog ik met m'n zus terug uit Italië na een familie bezoek. We zaten in een vliegtuig met 3 stoelen op een rij, ik zat in het midden en naast mij m'n zus en een man. We waren enorm bepakt en bezakt met eten en snoep wat we voor onderweg hadden meegekregen en maakte daar goed gebruik van, dus automatisch de meneer naast mij ook wat aangeboden. Je zit toch een paar uur naast elkaar en kan me voorstellen dat je zo wat ontspannender naast een stel kwakende Hollandse meiden zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:09

Ik ben smevrezerig := , heb altijd alcohol voor handen bij me dus nee bah

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:14

Ik denk dat de meeste mensen ook zo opgevoed zijn, met de regel van huis uit, "geen snoep/etenswaren aannemen van onbekenden" , dus dan bied je automatisch ook niet iets van etenswaar aan, omdat je die regel kent.. Denk ik, tenminste.
Laatst bijgewerkt door SweetVanille op 14-10-14 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:16

Nee, om bovenstaande :)

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:32

Ligt aan de situatie, als ik met iemand wat zou praten dan zou ik het wel doen of als je toevallig op zo'n stukje zit met 4 mensen en ik ben met iemand die ik ken samen en diegene bied ik iets aan dan bied ik de rest ook wat aan (als ik genoeg heb iig)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:38

Wij hebben een vriezer op stal en hadden van de zomer ijsjes gehaald, waren er best veel dus iedereen een ijsje aangeboden, leuk zo al je stalgenoten met een waterijsje zien lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:40

Jup, doe ik ook wel, mensen zijn altijd blij verrast :)
Natuurlijk niet als iemand helemaal verzonken is in telefoon/boek/muziek, maar anders wel :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-14 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:40

Mijn man -Buschauffeur- vind het altijd bijzonder leuk om s avonds op te sommen wat voor lekkers hij allemaal van zijn passagiers heeft gekregen.
Vooral op marktdagen heeft ie een hoge score. :D

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 20:45

Heb ooit een horloge aangeboden gekregen in de bus :7. Snoepjes ook maar die weiger ik altijd, wel een keer een koekje aangenomen van de buschauffeur, maar had toen echt enorme honger dus was er echt blij mee! :')

Zelf deel ik wel eens kauwgom in het vliegtuig, altijd mensen blij mee gemaakt. Maar een vliegtuig is toch wel anders denk ik, je zit dan wel veel langer naast iemand.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:58

Doe dit nooit, omdat ik oprecht nooit snoep of chocola bij me heb. Maar als dat wel zo zou zijn kan ik me heel goed voorstellen dat ik iemand anders ook iets aanbied. Ligt aan de situatie idd, ga mensen er niet voor storen.

Ik vind dat 'geen snoep aannemen van vreemden' zo'n idiote gedachte.

Ja oke, als je 7 bent en een man probeert je in zn geblindeerde busje te lokken met een lolly. JA. Dan snap ik het. Maar als je als volwassene een snoepje (helemaal als het in verpakking zit) aangeboden krijgt?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:17

situatie nooit echt meegemaakt, maar ik zou me vreselijk ongemakkelijk voelen denk ik als ik lekker loop te snoepen en naast me of tegenover me zitten mensen toe te kijken...zou dan dus toch wat aanbieden, maar hangt ook idd van de situatie af.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:19

Ik vind dat sommigen wel wat paranoïde reageren :')

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:24

Vind ik ook. Waar zijn de mensen die zeggen 'ik zou nooit snoep van vreemden aannemen' dan bang voor? Wat zou er in moeten zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:26

Nou ja, zat 2 jaar geleden in de trein met een doos pralines voor mij. Moest bijna afstappen en had geen zin om ze nog verder mee te sleuren. Zaten nog een stuk of 20 in. Coupe zat vol. Heb de mensen rondom mij gevraagd of ze er 1 wouden. Van de +- 10 mensen zei er maar 1 ja. Heb hem uiteindelijk de rest van het doosje gegeven :p

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:29

Wtf je gaat toch niet je snoep aanbieden aan vreemden? Kopen ze maar lekker zelf haha. Wie weet wat voor rare ziektes ze aan hun vingers hebben of ze hebben net aan hun aars gekrabt. En dat loopt dan lekker in jouw zakje snoep te graaien.
Nou nee hoor ik deel mijn snoep alleen met mezelf

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:33

Oliver schreef:
Ik vind dat 'geen snoep aannemen van vreemden' zo'n idiote gedachte.

Is gewoon een oud genetisch beschermingmechanisme. Je kent die mensen niet, je weet niet wat ze aan hun hebben of in huidige tijden wie ze zijn, waar ze met hun handen aan hebben gezeten en wat ze allemaal hebben. De kans dat een kind in een auto wordt meegenomen is ook ontiegelijk klein, maar toch leren we ze het massaal. En niet zonder reden. Je hebt er maar eentje nodig :) Zit iedereen in jouw zak met snoep te graaien en wie weet wat ze allemaal onder de leden hebben.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:35

tuuuuurlijk Poiuytrewq……die eventuele bacteriën krijg je alleen maar door een snoepje aan te nemen van iemand, niet als je met je handen aan de knop zit om de deur van de trein te openen, of de tussendeuren open te doen etc. etc. :z

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:36

Ik vind ook dat sommigen hier nogal "ernstig" reageren :P
We zijn allemaal mensen. niets fijner dan lief zijn voor elkaar vind ik :)
Ik bied dus wel mensen iets aan als ik iets heb, het is deelbaar en ze staan in de buurt.
Ik zou het ook leuk vinden als anderen me iets aanboden als ze wat lekkers vasthadden :)
Ik ben op dat vlak wel nogal open en sociaal, ik ben niet vies van vreemden...
Het is pas wanneer de ander bewijst dat die niet te vertrouwen is , dat ik een ander wantrouw :)
Dus wanneer een "vreemde" ervoor openstaat dan zoek ik zeker contact, ook al is dat door een snoepje aan te bieden, mijn plaats af te staan of... , vele vrienden van me waren vroeger ook vreemden voor me , die zijn uiteindelijk ook vrienden geworden door kleine simpele vriendelijke acties :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:38

Tja, eenmaal je in een winkel werkt en geld aan neemt verdwijnt jouw schrik voor vieze ziektes al snel. Had ze anders al lang gehad :D