Iemand waar ik mn probleem bij neer kan leggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Iemand waar ik mn probleem bij neer kan leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:50

Mij mag je ook een pbtje sturen. Ik loop bij een psychiater. :) Volgens mij zijn er ook wel psychologen die je kunt mailen. Google even zou ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:54

Ken je Sensoor.nl?

Dat is, even simpel gezegd, een soort kindertelefoon voor volwassenen. Kun je 24 uur per dag bellen, maar ook mailen of chatten als je dat wil, met mensen die weliswaar geen psycholoog zijn, maar wel ertoe opgeleid om goed te luisteren en je verder te helpen. Het is uiteraard volledig anoniem.
Als je denk dat naar een psych gaan te zwaar is, dan is dat misschien een optie :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:01

Ik ben nog geen psycholoog, ik moet de laatste loodjes van mijn studie nog afronden, maar ik wil je wel een luisterend oor bieden als je daar behoefte aan hebt :)

Schuldgevoel is iets ontzettend naars. Goed van je dat je er iets mee doet!

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 18:13

Bij sommige instanties heb je geen verwijzing van de huisarts nodig. Dan kan je daar dus zo terecht.
Mocht je een luisterend oor nodig hebben dan kan je een pb sturen. Ik ben bijna klaar met de opleiding pedagogisch medewerker jeugdzorg, dus ben wel gewend aan het voeren van gesprekken, maar ik ben geen professionial!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:22

iedereen er wel over nagedacht dat als het probleem van ts bijvoorbeeld betrekking heeft op strafbare feiten en je zelf niet onder verschoningsrecht valt je sommige dingen misschien helemaal niet wilt weten?
Ik weet niet of het van toepassing is, maar kan nooit kwaad er even bij stil te staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:24

gekvanfleur schreef:
iedereen er wel over nagedacht dat als het probleem van ts bijvoorbeeld betrekking heeft op strafbare feiten en je zelf niet onder verschoningsrecht valt je sommige dingen misschien helemaal niet wilt weten?
Ik weet niet of het van toepassing is, maar kan nooit kwaad er even bij stil te staan.

Het is niet strafbaar wat er gebeurd is nee :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:27

Ik zou inderdaad een afspraak bij de psycholoog maken. Misschien ook een optie om het hier te plaatsen, misschien werkt dat al voldoende voor je.

Of zijn er bokkers die jouw persoonlijk kennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:32

Ik reageer straks of morgen op de pbtjes!!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:33

Je mag mij altijd PB'en :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 00:00

Wanneer er iemand anders betrokken is bij de situatie waar jij een schuldgevoel aan hebt over gehouden, werkt het voor mij het best om het met diegene er over te hebben.
Misschien voelt diegene zich daar ook wel zo over en zit hij/zij er net zo veel mee. Of kom je er na zo'n gesprek achter dat de ander er helemaal niet zo zwaar aan tilt als dat jij verwacht zou hebben.

Ik kan soms ook dagen met een naar en zwaar gevoel rond lopen als er bepaalde dingen zijn voorgevallen of iemand hoge verwachtingen van mij heeft waarvan ik denk dat ik ze niet waar kan maken.
Zelf ben ik heel erg sociaal en spontaan, maar ik vind het ook moeilijk om daar over te praten. Dus houd ik het dagen lang voor mijzelf. Tot ik bedenk dat ik op die manier niet van het gevoel af ga komen, en er dus toch maar over begin te praten tegen de betrokken personen. Wat een opluchting geeft dat elke keer weer *\o/*.
PB sturen mag altijd, al heb ik het idee dat er genoeg andere bokkers al zijn die je willen helpen *D
Succes en sterkte in ieder geval, hopelijk kun je een manier vinden om er goed mee om te gaan. (of het recht kunnen zetten, afhankelijk van de situatie waar jij je in bevind)