Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kellaxy schreef:Dat het niet menswaardig is, vind ik een beetje overdreven. Ik ben het er compleet mee eens als je echt bij de voedselbank zit en je huur niet kan betalen etc. Maar moet iedereen dan een dikke spaarrekening hebben alvorens je aan kinderen begint? Vind ik niet. Dus als jij verder gewoon je huisje hebt, je al dan niet goedverdiende baan en je kan rondkomen, waarom dan geen kinderen nemen als dat je grootste wens is?
) maar ik vind wel dat je het gezond verstand moet hebben om te beseffen dat jij een verantwoordelijkheid hebt tov van dat kind, zeker op financieel vlak. Citaat:Je wilt toch je kinderen mee kunnen laten gaan op schoolreisje, op een sport laten als je dat graag willen en natuurlijk laten studeren.
Gelukkig maar!maximuss schreef:MAAR hier staat half bokt op zijn/ haar achterpoten als er iemand een paard wil kopen zonder een spaarpotje van een paar duizend euro en dan zou ineens iedereen die geen cent te makken heeft ineens altijd recht hebben op kinderen...
Natuurlijk heeft iedereen het recht om zich voort te planten (alhoewel sommigen dit beter niet zouden doen) maar ik vind wel dat je het gezond verstand moet hebben om te beseffen dat jij een verantwoordelijkheid hebt tov van dat kind, zeker op financieel vlak.
Jeffcha schreef:Citaat:Je wilt toch je kinderen mee kunnen laten gaan op schoolreisje, op een sport laten als je dat graag willen en natuurlijk laten studeren.
Elke school heeft een potje voor kinderen waarvan de ouders geen geld hebben voor noodgevallen zodat de kinderen toch mee kunnen op schoolreisjesGelukkig maar!
En kinderen kunnen toch gewoon hun eigen studie betalen? Het is immers de studie van dat kind. Ik betaal ook alles zelf, ook mijn studie.
chelle_dora schreef:Iedereen heeft, in mijn ogen, recht op kinderen ja. Kinderen "begin" je niet aan en kinderen "neem" je niet.
Naamloos1 schreef:chelle_dora schreef:Iedereen heeft, in mijn ogen, recht op kinderen ja. Kinderen "begin" je niet aan en kinderen "neem" je niet.
Ben ik persoonlijk niet met je eens.
Kijk het volgende fragment maar eens. Hier kan ik me heel goed in vinden.. (Maar dat is mijn mening..)
http://www.rtlxl.nl/#!/nieuwe-buren-298 ... b797797647
Sammie schreef:chelle_dora schreef:Tegenwoordig wel hoorKinderen "begin" je niet aan en kinderen "neem" je niet.
maar het kan ook zijn dat ik er een ietwat deprimerende kijk op heb m.b.t. goed of slecht ouderschap. MarlindeRooz schreef:Vast contract niet per se, maar wel een buffer om dat op te kunnen vangen. Ik zou toch wel zeker een x aantal jaar bij dezelfde werkgever willen werken.
Het gaat over MIJN eisen, niet over wat ik van anderen verwacht,
) Maar in ons bedrijf heeft bijna niemand een vast contract en weinig