Vriendin 'pikt' alles van me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:20

Voor mijn gevoel is het alles ja, omdat in het verleden al zoveel van me is afgenomen is liefde het enige waar ik me nu een beetje op focus. Maar voor mijn gevoel wilt ze dit gewoon heel de tijd tegen houden..

Het voelt ook totaal niet als vriendin, mijn aller beste vriendin doet zoiets namelijk niet en dat zegt ze ook, ik vind dat dat ook hoort als vriendin zijnde, om niet tussen je vriendin haar crush en haar in te gaan staan. Want dat doet ze letterlijk en figuurlijk..

Ik wil wel dat ze er iets van leert, dat ze namelijk eens een keer tegenkomt hoe het is als je vriendin constant met je crush gaat flirten en aandacht zoeken. Ze moet eens weten hoe dat voelt..

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:21

Dat misschien ook minikatje :) maar een goede vriendin pakt niet de jongen af die jij leuk vind, vooral niet als die vriendin dat ook weet :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:21

Pardon, zwart zit te maken?
Ik zeg wat me dwars zit en niet weet hoe ik dit aan dr moet voorleggen, ik ziet hier meer mee
dan je denkt en vind het nogal zwak om meteen te zeggen dat ik haar zit zwart te maken.

minikatje schreef:
meisje2000 schreef:
Dan is het dus ook geen vriendin van jou als ze dit steeds weer flikt. Echte vriendinnen doen dit namelijk niet.

Echte vriendinnen praten even met elkaar en openen geen topic op een internetforum om iemand zwart te maken die zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust is. :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:23

Dat is in mijn ogen dus het probleem, ik vertel haar letterlijk alles wat ik voel en denk over een jongen die ik leuk, ik vertel dagelijks erover. Dan zou het toch raar zijn als ze niet merkt dat ze hem gewoon voor zichzelf houd bij wijze van spreke..

meisje2000 schreef:
Dat misschien ook minikatje :) maar een goede vriendin pakt niet de jongen af die jij leuk vind, vooral niet als die vriendin dat ook weet :)

meisje2000

Re: Vriendin 'pikt' alles van me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:25

Zoals ik al zei dan is het ook geen echte vriendin van je. Vanaf nu dus je mond dicht houden tegen haar dan weet ze niet welke jongen je leuk vind en kan ze er ook niet achteraan gaan. Maar neem haar dan ook niet meer mee want als ze ziet dat jij loopt te flirten met een jongen zal ze er hoogstwaarschijnlijk weer achteraan gaan. Dus mondje dicht en niet meer meenemen

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:26

Wat bedoel je met 'aan jongens zitten op een niet-pedofiele manier'?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:27

Hoe oud zijn jullie?
Mag ik opmerken dat ik je een beetje overdramatisch en haatdragend over vind komen?
Iemand een lesje leren, ze moet voelen wat jij voelt en je beschrijft haar als een jongensgek die elke jongen van jou afpakt. Wat als ze gewoon aardig en spontaan is?

Dat vind ik niet vriendschap waardig.

Mijn optie zou ijn om erover met haar in gesprek te gaan. Ik heb een vriendin die ook een onverbeterlijke flirt is maar die dat de helft van de tijd niet eens zelf in de gaten heeft. Daar heb ik ook een goed gesprek mee gehad en na 9 jaar zijn we nogsteeds onwijs goed bevriend.
Dat lijkt mij een logische stap als je vriendinnen bent.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:28

Aan de ene kant leek deze oplossing voor mij ook redelijk..
Maar aan de andere kant, ik moet toch gewoon aan mijn vriendin
kunnen vertellen welke jongen ik leuk vind zonder dat zij meteen
erachteraan gaat? Als ik met dr erover praat ziet ze misschien ook in
hoe kl*te ik het vind..

Of is deze oplossing beter, om gewoon er niks over te zeggen?

meisje2000 schreef:
Zoals ik al zei dan is het ook geen echte vriendin van je. Vanaf nu dus je mond dicht houden tegen haar dan weet ze niet welke jongen je leuk vind en kan ze er ook niet achteraan gaan. Maar neem haar dan ook niet meer mee want als ze ziet dat jij loopt te flirten met een jongen zal ze er hoogstwaarschijnlijk weer achteraan gaan. Dus mondje dicht en niet meer meenemen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:29

Oh gewoon, heel de tijd met ze stoeien enzo, zulke dingen. Is niks mis mee, maar
als ze weet dat ik een crush op die jongen heb en ze dat constant blijft doen..

Peppertree schreef:
Wat bedoel je met 'aan jongens zitten op een niet-pedofiele manier'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:29

En misschien is er van jouw vriendin ook al veel afgenomen waardoor zij nu ook alleen maar "gelukkig" word van liefde. Je bent niet de enige met een vreselijk zwaar verleden, dus nogmaals, misschien is het een idee om ook even naar jezelf te kijken (kritisch) in plaats van jezelf in een "ik ben heel zielig" hoekje te proppen. Kan me namelijk alleen maar aansluiten bij minikatje...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:33

Sorry, maar dat de liefde nu alles is voor je omdat er zoveel van je afgenomen is? Kan het niet zo zijn dat jij er wat obsessief mee bezig bent en een jongen die je leuk vindt puur voor jezelf wilt houden? Wat stoeien met jongens vind ik niet direct onder (proberen) afpakken vallen.
Misschien ziet zij hier totaal geen kwaad in en maak je er een groter ding van dan dat het eigenlijk is?
Bedenk ook dat liefde (of beter gezegd verliefdheid) van twee kanten moet komen. Als een jongen jou echt leuk vindt, zou je je geen zorgen hoeven maken over het feit dat je 'vriendin' wat stoeit of (in jouw ogen) flirt met deze jongen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:39

Groter ding dan het eigenlijk is?
Het lijkt er eerder op dat jullie het enorm verkleinen.
Het is niet zomaar een beetje stoeien wat ik direct onder afpakken vind vallen, totaal niet!
Als je goed de OP leest zie je dat het om hele andere dingen gaat, daarnaast heeft ze niet veel tekortkomingen in de liefde en is er amper wat van haar afgenomen. Ik ken haar door en door
dus daar valt niet over te discussiëren.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:40

Ziet zij het gewoon niet als normaal ouhoeren dan?
Niet iedereen heeft bijbedoelingen.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:40

Pff lijkt mijn vriendin van vroeger wel.. Ze wist dat ik zo een jongen super leuk vond en dan gaat ze expres naast hem zitten toen we met hem hadden afgesproken terwijl zij hem via mij kende en ook nog eens vaag. Vervolgens moest ik eerder weg en in plaats dat ze met mij mee ging bleef ze nog met hem chillen.. Om hem vervolgens op alle social media dingen toe te voegen :(
Ik heb toen deze oplossing bedacht: Ik heb gewoon tegen die jongen, op whatsapp, gezegd dat ik graag een keer alleen met hem wilde afspreken omdat ik het leuk vond om hem beter te leren kennen en dat dat niet lukte met die vriendin erbij. Hij begreep dat en vond haar eigenlijk ook opdringerig en irritant vertelde hij, en het is ook nog iets geworden tussen ons :) Dus misschien helpt het als je je hart lucht bij je crush? Schept meteen een beetje iets vertrouwelijks!
(Dat betekend dus niet dat je over haar moet 'zeuren' tegen hem maar gewoon zeggen dat jij er niet goed tussen kan komen als ze erbij is)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:44

Lieshorses schreef:
Het is niet zomaar een beetje stoeien wat ik direct onder afpakken vind vallen, totaal niet!
Als je goed de OP leest zie je dat het om hele andere dingen gaat, daarnaast heeft ze niet veel tekortkomingen in de liefde en is er amper wat van haar afgenomen. Ik ken haar door en door

Weet je wat jouw probleem is. Je betrekt alles op haar ipv op jezelf. Jij vind die jongen leuk dus jij moet er voor gaan. Wat zij doet moet helemaal niet van belang zijn. Dat doet zij ook. Zij wil een gezellige avond hebben en gaat lekker kletsen en gezellig doen en jij wacht af. Als jij een jongen leuk vind moet je zelf daar wat mee doen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:45

Lieshorses schreef:

Het gaat om scharrels/dates, jongens waar jij een oogje op hebt.... Echt je zult misschien nog vaak liefdesverdriet hebben. Ik kan me nu voorstellen dat dit het einde van de wereld lijkt, maar later kun je er om lachen.
Jij vind dat jou veel afgepakt is en dat zij weinig tekortkomingen in de liefde heeft gehad. Maar misschien ziet en ander het wel totaal anders. Je komt nu eigenlijk wat jaloers over.

Als je haar door en door kent .... ga dan toch met haar praten. Vertel dat je het vervelend vindt als zij stoeit en flirt met de jongen die jij leuk vindt. En vraag haar in het vervolg niet meer mee als je op date gaat. Houd dat dan gescheiden, ga met je vriendin vriendinnendingen doen en ga in het vervolg alleen op date.
Hoe oud zijn jullie?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 17:46

Ik wil nu graag met dr erover praten, maar hoe moet ik erover beginnen? Vragen of ze me belt? En dan gewoon beginnen met ..?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:48

Niet bellen, maar face to face. Dan kan je ook uitdrukkingen zien.

Maar ligt het helemaal aan haar dan?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:51

ts, je bent 14 geen 55.
Je wilt M en je wilt die nieuwe jongen enz enz.
Vriendin mag wel mee als bliksemafleider maar zelf geen lol maken?
Stop met jezelf zo wijs en volwassen te vinden en maak je ook geen illusies dat je vriendin zo goed kent.

3 maand terug had je alleen nog een beste vriend, daarna maakte je een topic aan hoe je het beste een vriendin mee kon nemen naar een date en nu dit topic.
Geef jezelf een schop onder je kont, ga voor wat jij wilt en doe niet zo afgunstig naar andere meisjes die ook lol hebben met "jouw" jongens. :)

Ga er alsjeblief met haar over in gesprek. Al is het van "Hee, weetjenog dat je afgelopen zondag zo met die en die aan het ouwehoeren was? Ik vind hem erg leuk en voelde me er erg rot over dat ik eigenlijk niet zo met hem kon praten." Dan zegt zij waarschijnlijk sorry, dat wist ik niet blablabla en lossen jullie het op.

Case closed

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:55

minikatje schreef:
ts, je bent 14 geen 55.
Stop met jezelf zo wijs en volwassen te vinden en maak je ook geen illusies dat je vriendin zo goed kent.

3 maand terug had je alleen nog een beste vriend, daarna maakte je een topic aan hoe je het beste een vriendin mee kon nemen naar een date en nu dit topic.
Geef jezelf een schop onder je kont, ga voor wat jij wilt en doe niet zo afgunstig naar andere meisjes die ook lol hebben met "jouw" jongens. :)

Ga er alsjeblief met haar over in gesprek. Al is het van "Hee, weetjenog dat je afgelopen zondag zo met die en die aan het ouwehoeren was? Ik vind hem erg leuk en voelde me er erg rot over dat ik eigenlijk niet zo met hem kon praten." Dan zegt zij waarschijnlijk sorry, dat wist ik niet blablabla en lossen jullie het op.

Case closed

Ik kan het niet beter verwoorden!!! Bel haar en spreek met haar af, voer dit soort gesprekken niet over de telefoon en al helemaal niet over de app o.i.d.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:58

haha dat topic heb ik even gemist.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:01

ik snap het probleem ook niet, als jij een crush hebt op hem, en hij zal iets met jouw vriendin beginnen, dan heeft hij blijkbaar geen crush op jou.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 18:03

Dus als ik het goed begrijp ga je ten eerste verhalen en conclusies trekken uit topics terwijl daar tussendoor nog heel wat is gebeurd waar je niks over weet?
Zet ik mezelf heel wijs en volwassen neer, nee ook totaal niet.

Ik neem ook geen vriendin mee als 'bliksemafleider' het ging om heel iets anders. Beetje jammer dat je vanuit oude topics van mij, conclusies gaat trekken over hoe deze zaak gaat. Vind ik triest..

En als de case closed zou zijn door even snel te zeggen van ik vind het rot dat je flirt met jongens waar ik mee bezig ben, is dat niet zo. En meteen sorry zal er ook niet van komen. Maar oke, fijn dat je mijn verhaallijn misloopt..

minikatje schreef:
ts, je bent 14 geen 55.

Case closed

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:06

Ik geef alleen weer hoe het overkomt.
Maar ik wil ook wel even over je bolletje aaien en zeggen dat je zielig bent hoor. :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 18:09

Erg leuk, helpt ook..

minikatje schreef:
Ik geef alleen weer hoe het overkomt.
Maar ik wil ook wel even over je bolletje aaien en zeggen dat je zielig bent hoor. :D