Ik ben een jaloerse heks

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 14:12

Nou, meneer is inmiddels terug. Met een verrassing.. Hij kan zeer waarschijnlijk een baan daar krijgen. Of ik mee wil, want hij wil dat samen met mij doen. Als ik niet mee ga, wil hij niet. Dan wachten we op de volgende trein (zo zei hij het letterlijk <3 ). En dan daar met zijn tweeën een nieuw leven opbouwen. In ieder geval voor een jaar, maar als het bevalt voor het leven. Ik vind het doodeng. Ik wil! Dit is een kans die ik echt met beide handen wil pakken. Het is niet mijn droomland. Niet eens een land wat ik ooit heb overwogen of waar ik aan heb gedacht. Geen land waar ik veel van weet. Maar het idee zo'n grote stap te gaan maken. Gewoon het onbekende in te springen laat mij leven. In mijn hoofd ben ik al plannen aan het maken. Hoe en wat. Wat ga ik daar doen? Ga ik daar gelukkig worden? Ik heb geen idee. Maar in het ergste geval is het een jaar af zien en heb ik een geweldige ervaring die me de rest van mijn leven bij blijft! Terug komen kan altijd nog. Zeker gezien het in eerste instantie dus voor een jaar zou zijn. Het enige waar ik echt over twijfel is dat we pas een half jaar samen zijn. Het is nog zo kort! En dan al zulke grote plannen.. Als ik in zijn ogen kijk weet ik dat het goed is. Alles schreeuwt doen en toch twijfel ik. Het voelt gewoon onwerkelijk. Maar wat misschien nog raarder voelt is dat hij me nu laat merken dat hij echt voor me wil gaan. Hij wil dolgraag gaan, dat merk ik aan hem. En vooral dat hij zijn enthousiasme een beetje probeert te verstoppen om mij niet het gevoel te geven dat ik moet. De komende weken staan dan ook voor mij in het thema emigreren met een heel groot vraagteken. Informatie zoeken over het land, werk daar, de taal, eventuele zorgverlening, hoe staat de bevolking straks tegenover mij als blanke etc. etc. etc.

Overigens, al mijn angsten over mijn jaloezie zijn voor niets geweest. Hij zoende me 's ochtends wakker en ik schrok daar zo van dat ik hem bijna een mep in zijn gezicht gaf, hihi. Dat was ik niet meer gewend! En het was daarna gewoon goed. We hebben de hele dag zitten kletsen, bier gedronken, ik heb genoten van het zien van de foto's die hij heeft gemaakt, van zijn verhalen. Niks geen jaloezie. Gewoon puur genot. En als hij me dan aan keek en die oogjes begonnen te stralen.. Veeg mij maar op :D

gabyfedde

Re: Ik ben een jaloerse heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:21

Wow, mooie laatste post!
Gaan voor dat avontuur!! Ik zou er echt geen seconde over nadenken.
Ik ben heel benieuwd om welk land het gaat!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-14 14:32

gabyfedde schreef:
Wow, mooie laatste post!

Ik zal je even een pbtje sturen :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:36

Wat ontzettend gaaf zeg! Ik werd bijna een beetje verdrietig van je OP, maar wat een ontzettend tof keerpunt is dit! LEKKER DOEN! Echt precies waar je op zat te wachten eigenlijk :) Gefeliciteerd, en hou ons op de hoogte van je avonturen :D Ik ben ook wel benieuwd wat voor land :o

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 14:49

ik haal uit alles dat je wil je wilt bij hem zijn

ik zeg gaan gewoon doen terugkomen kan altijd

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 16:52

Sukkeltje, en daar heb je je dan zo druk over gemaakt. Het is/wordt nog beter dan je dacht :D.

Ben ook wel benieuwd naar het land maar hoe dan ook, ga de uitdaging aan met je ventje!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 17:54

Idd gewoon GAAN!
Vliegtuigen zat die je wel weer naar huis brengen als het niet goed gaat.. En dan nog heb je een hele nieuwe levenservaring erbij! :)

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:13

Cubone schreef:
gabyfedde schreef:
Wow, mooie laatste post!

Ik zal je even een pbtje sturen :)

Ben ook heel benieuwd om welk land het gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:16

Doe mij ook maar een pb over het land!

SUPER leuke kans! Die moet je echt aannemen, zeker met hem. :D Je bent dol op hem, spat van het scherm af... En he, mocht het toch niets worden kom je weer lekker naar huis. Hoef je in ieder geval niet bang te zijn je ex per ongeluk in de supermarkt tegen te komen. :+ Maarrre, daar gaan we natuurlijk niet vanuit. Gewoon doen!

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:21

Altijd doen, doen, doen ! Het leven is echt te kort om twijfels te hebben. Je hebt altijd jezelf bij je en ook nog eens een hele lieve vriend. Bezie het als een uitdaging waarin je jezelf en je vriend van haver tot gort gaat leren kennen. Hoe was het ook alweer: "what does'nt kill you makes you stronger....".
Neem je gezonde boerenverstand mee en zoek de goede kanten van dit avontuur. Dit is geen ander avontuur dan de rest van je leven, dus het past er helemaal in.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:31

Wat een mooie post. Pak die kans, zo iets krijg je misschien nooit meer!

Ben trouwens ook wel benieuwd welk land het wordt :P

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:18

Wat een mooie kans om uit je huidige leven te stappen samen met je grote liefde.....
Gewoon doen en proberen anders krijg je zeker spijt.....

Daantje_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:31

Wauw, wat een geweldige kans, en zoals iedereen al zegt: gewoon doen! :D
Ik ben ook zo jaloers altijd op mensen die reizen naar bijvoorbeeld Australië of Costa Rica, reizen is echt iets waar ik zelf altijd erg gelukkig van word, al is het maar naar een buurland haha.
ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd over welk land het gaat :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:32

Wat gaaf TS!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:26

Ik ben ook wel heel nieuwsgierig naar het land nu.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:36

Wat ben jij een tof mens met een toffe vriend. Ga inderdaad lekker plannen maken om te emigreren. Er is altijd een vliegtuig terug naar huis.
Ik ben pas geleden ook geëmigreerd en het is geweldig.
Die jaloezie die je eerst had was alleen maar een teken dat je niet genoegen neemt met minder. Luister daarnaar want als je je niet op je plek voelt maar toch blijft dan houd je daar voor altijd spijt van. Dus ik zeg, inpakken die koffer, inpakken die vriend en gaan ;)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:38

Ook hier een erg nieuwsgierig persoon die graag wil weten welk land het is.

Maar je laatste post klinkt iig een heel stuk positiever dan je beginpost +:)+

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 14:38

Dank jullie wel voor alle lieve reacties :D

Ik heb volgens mij iedereen die daar om vroeg een pbtje gestuurd inmiddels met het land. (ik wil dit liever niet op google tevoorschijn zien komen zodra je het land in typt, vandaar dat ik het niet in het topic zeg).

Inmiddels is het gewone leven weer begonnen. Ik ben erg veel aan het werk. Hij is vandaag nadat we een aantal dagen heerlijk bij elkaar hebben doorgebracht ook weer aan het werk. Vannacht ook weer voor het eerst sinds hij terug is alleen geslapen. :) Dat zou ik eigenlijk zaterdag ook al doen gezien ik de nacht door moest werken, maar toen kwam hij langs om te vragen of hij in mijn bed mocht slapen. :+: De twijfels over het emigreren zijn wat mij betreft ook weg. Ik wil het doen! Nu ligt het balletje bij hem.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:42

Zoek wel goed uit hoe het zit met werkvergunningen en dergelijke en houd er rekening mee dat vooral de eerste paar maanden vrij zwaar zouden kunnen worden. Je bent dan welliswaar met je vriend maar je moet je hele leven opnieuw opbouwen ;)
Verder hoop ik dat jullie alles voor elkaar kunnen krijgen :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 14:53

Dat klopt zeker Blacky94. Vooral het visum word interessant. Maximaal 3 maanden. Gezien we eerst een jaar willen gaan en ik niet direct mijn Nederlandse paspoort wil inwisselen is het nog even uitzoeken hoe we dit voor mekaar gaan krijgen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:34

Omdat ik het land niet ken, en al zou je het me vertellen weet ik er waarschijnlijk nog niks over, maar hebben ze niet zoiets als working holiday permits?

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:41

Wat een gave wending in dit topic! Ben heel blij voor je TS! Ben heel benieuwd hoe het nu verder gaat :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:21

Leuk om te lezen! Het lijkt wel alsof je vriend het aangevoeld heeft? het is natuurlijk een kans voor hem maar ook voor jou, een kans om lekker opnieuw te beginnen en achter het geluk aan te gaan!
Denk goed na, vind je het niet moeilijk om familie achter te laten?
een half jaar, maar hij durft het wel met jou aan, toch een super mooi teken?
ik zou niet twijfelen aan jullie relatie omdat jullie pas een half jaar samen zijn.. maakt niet uit, als het goed voelt zit het goed toch?

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 20:51

Het lijkt me wel een hele gave kans!
Ook ik weet eigenlijk niets van het land waar je naartoe gaat, maar het klinkt warm!
dus dat lijkt me al aardig positief :P

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 06:05

Zo ja, de problemen van omgekeerde werkdagen. Ik ben net thuis uit mijn werk. Mijn vriend is net begonnen. Gevolg: We proberen af te spreken voor vanavond en hij denkt he?! Maar je moet morgen toch werken :') Maar zijn (werk)dag begon al een half uur geleden terwijl mijn dag nog niet geëindigd is gezien ik nog niet heb kunnen slapen. (ben net 5 minuten thuis) Zeer praktisch! Heb maar even gestuurd dat ik afspreken voor dinsdagavond bedoel :+ En nu snel mijn bed in :z