Pretparken niet leuk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:40

Ik heb het omgekeerde probleem; vind pretparken geweldig maar iedereen in mijn omgeving verklaart me voor gek.

Jess_Ashlinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:03

KoudbloedKim schreef:
MarlindeRooz schreef:
Mijn moeder en zusjes durven ook bijna overal in. :x
Wij wonen ook nog eens dicht in de buurt van hellendoorn / slagharen, dus daar ben ik al meerdere keren geweest. Idem dito met movie park en koningin julia toren en speelstad oranje. :r
Speelstad Oranje vond ik dan wel weer heel leuk!! De trampolines en die eerste atractie met die zweefstoeltjes.
Maar ik weet niet of die er nog zijn, is al zo'n 20 jaar geleden. :+

Die hebben ze al niet meer :n . Ze hebben bijna niks meer van "toen".

Ga zelf ook niet graag naar pretparken, durf ook bijna nergens in :=

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:10

Enige park wat ik leuk vond was de Flevohof en daar hebben ze een pretpark van gemaakt -O-

Op zich durf ik best in de achtbaan en andere attracties, ik heb alleen een hekel aan in de rij staan en ik hou ook niet van drukte om me heen. Ben ooit een keer op een doordeweekse dag naar de Efteling geweest, ideaal omdat je dan wel 10 keer achter elkaar in de bobsleebaan kan :D

CharmingS

Re: Pretparken niet leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:37

Inderdaad wat susanH zegt!

Ik ben gek op pretparken maar heb echt een hekel aan lang wachten, kan niet zo lang stil staan en dan allemaal van die aso's in de rij nee dankje..

Maar op een doordeweekse dag is het juist super, vooral als je het park bijna voor jezelf alleen hebt :D

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 19:50

Persoonlijk vind ik het geweldig :D wel een beetje raar dat ik over de kop en alles durf, maar een reuzenrad vind ik doodeng!

Snap trouwens ook wel dat je niet naar een pretpark gaat als je het niet leuk vind. Ben je zo al je geld kwijt voor niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:20

Ik plas al in mijn broek als ik in een zweefmolen zit.. Nee pretparken vind ik echt geen succes. Zou best voor de gezelligheid mee willen. Maar daar zijn de toegangsprijzen me iets te hoog voor.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:16

Ik vind er ook weinig aan. Lang aanschuiven om dan 1 minuut in de attractie te zitten waar ik dan vaak nog eens kotsmisselijk van wordt :')

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:23

sallandval schreef:
Ik heb het omgekeerde probleem; vind pretparken geweldig maar iedereen in mijn omgeving verklaart me voor gek.

Hier hetzelfde! Ik heb nooit iemand die met me mee wil :(

LCT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:29

Wauw eerste die ik tegenkom die mijn mening kan delen!
Mijn hele familie wil overal in :( ik daar in tegen vind alles eng.. Mijn broertjes ga in die achtbaan in de Efteling met de naam van een roofvogel ofzoo. Weet helaas de naam even niet meer. Ik vind het echt verschrikkelijk eng, kan me in een pretpark ook niet vermaken. Schoolreisjes op de basisschool gingen zonder uitzondering naar duinrell of drievliet.. Ik haatte het. Altijd bleef ik alleen achter met de begeleider.. Dat was misschien wel het ergste van de basisschool! Echt, ik begrijp helemaal hoe je je voelt :(:)

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:46

*\%/* pretpark *\%/*
Geen problemen met %) :r

Nog 5 weken en dan 5 dagen / 4 nachten naar disneyland Parijs :):) :))

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:52

Ik vind het ook vreselijk.
Paar jaar geleden met(ex)man naar euro disney geweest,wat een klote weekend was dat.
De hele dag niks anders dan wachten tot zij in een atractie konden, die dan 1 minuut duurde, om vervolgens naar de volgende atractie te gaan en weer te wachten(soms wel 1,5 uur).
Het enige waar ik goed voor was ,was om de tas te dragen.
Nooit,maar dan ook nooit meer!
Ik durf echt bijna nergens in,alles wat hoog is en hard gaat vat al af.
De toegangsprijs is tegenwoordig helemaal belachelijk hoog,ik geef mijn geld liever ergens anders aan uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:54

Ik durf wel in achtbanen, maar dat gevoel dat je heel zwaar wordt of zo wanneer je naar beneden stort vind ik vreselijk, dus dat vermijd ik liever (ook al is het maar 1 moment wanneer je dat echt voelt, zoals bij het begin al neerstorten). :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-14 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 00:01

Xfjord schreef:
pretpark *\%/* *\%/* *\%/*
ik vind het echt helemaal geweldig!
begrijp best dat je het dan afzegt anders heb je echt helemaal niks te doen en dat is ook niet leuk.

Ik ook, helemaal achtbanen; geweldig

Ik haat het eerste stuk; het langzaam omhoog getakeld worden. Echt ik haat het, heb namelijk verschrikkelijke hoogtevrees. En tijdens dat takelen heb je door de snelheid, uh traagheid bedoel ik :+ , ALLE tijd van de wereld om om je heen te kijken en te zien hoe verschrikkelijk hoog je al niet bent.
Dat is de fase waar ik peentjes zweet en in mijn stoeltje zit te trillen van angst, ogen stijf dichtgeknepen, knokkels wit van het superhard vasthouden van de handgrepen.
Maar dan, als de bende dan eindelijk los wordt gelaten en de bende met een rotvaart vertrekt; heerlijk, alle angst is weg en de happy adrenaline shot komt ervoor in de plaats en het is genieten.
Maar daarvoor; brrrr
Toch trotseer ik het iedere keer weer, omdat ik weet wat erna komt :)

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 00:01

Oh pretparken zijn voor mij zo dubbel.. Ik vind achtbanen erg leuk, maar ik krijg wel weer last van paniekaanvallen omdat ik bang ben dat ik toch misselijk word :') Niet dat dat ooit echt gebeurd is, maar ik denk dan heel irrationeel: "Ik ben nu wat ouder, misschien kan ik er nu wat slechter tegen." _O-
Maarja, ik heb dan ook een angststoornis. Een paar weken terug nog wel weer succesvol naar Walibi geweest trouwens en alle achtbanen gehad!

Wij gaan alleen maar buiten het seizoen, dan is het heerlijk rustig. Voor die bedragen hebben wij (mijn vriend en ik) echt geen zin om eeuwen te wachten := De kaartjes voor Walibi had ik gewonnen, dus dubbeltof!

Vroeger gingen we al regelmatig naar pretparken en mijn moeder en broer hebben er totaal niks mee. Dus alleen mijn vader en ik gingen overal in.
Dat is niet echt leuk aangezien het erg duur is.

We zijn een keer naar een pretpark in Zweden geweest en de regeling daar was wel heel ingenieus: als je van plan was in veel attracties te gaan dan betaalde je volle bak en kreeg je een bandje om de pols. De personen die dat niet wilden betaalden een schijntje aan entree.
Als laatstgenoemden tijdens het verblijf toch zouden besluiten in een attractie te gaan dan betaalden ze gewoon een klein bedragje bij de attractie('s) zelf.

Zo kun je toch met de hele familie een leuk dagje uit hebben en niet belachelijk veel betalen. Zouden ze hier ook moeten doen..
Hoewel, als je niet graag op elkaar wacht, dan is het nog niet leuk natuurlijk :=

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 00:06

Dat is idd een hele mooi oplossing ja, Niobe. Zou idd niet verkeerd zijn om zoiets ook hier in te voeren.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 00:38

Ik vindt pretparken leuk als ik maar niet in een achtbaan, wild waterbaan, vrije val of ander heftig iets hoef. Hoogte punt was wel in amerika 15 jaar geleden. Met al die Space shuttles enzo. Heel erg mooi! Oja en in december ga ik naar disneyland met mijn broertje van 6. Een dagreis met de bus. :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 16:53

colunder schreef:
Ik vind het ook vreselijk.
Paar jaar geleden met(ex)man naar euro disney geweest,wat een klote weekend was dat.
De hele dag niks anders dan wachten tot zij in een atractie konden, die dan 1 minuut duurde, om vervolgens naar de volgende atractie te gaan en weer te wachten(soms wel 1,5 uur).
Het enige waar ik goed voor was ,was om de tas te dragen.
Nooit,maar dan ook nooit meer!
Ik durf echt bijna nergens in,alles wat hoog is en hard gaat vat al af.
De toegangsprijs is tegenwoordig helemaal belachelijk hoog,ik geef mijn geld liever ergens anders aan uit.

Ach gossie, dat klinkt echt vreselijk. Je vond het echt heel erg zo te lezen.
Zelf ben ik wel van de pretparken, maar ik hoef niet meer perse in alle achtbanen. Mijn vriend gaat zeker niet in een achtbaan. Hij zegt dat hij het wel durft, maar er geen behoefte aan heeft ....
Maar parken zoals de Efteling en Disneyland vindt hij wel leuk. Daar is zoveel te zien en te doen voor mensen die niet van achtbanen houden. Omdat we dan meestal maar met z'n tweeën zijn ga ik niet overal en fungeert hij niet als kapstok.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:00

Mijn vriend vindt veel attracties niks omdat zijn ouders hem altijd pushte om er in te gaan..

Dan zei hij dat hij niet wilde en dan zeiden hun dat hij het leuk zou vinden.
en dan zat hij er in en vond hij het helemaal niks.. Terwijl ik het echt leuk vind. Alleen is hij helemaal wous van het schommelschip en vind ik dat echt misselijkmakend :')

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:06

Daar ga ik ook niet in. En ook niet in ronddraaiende dingen.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:10

:wave:
Hier ook iemand die niet van pretparken houd!
Vind het niet leuk, al die misselijkmakende attracties, al het eten en je zwerft de hele dag rond
Vorig jaar verplicht met school naar Walibi geweest, wat een pret :x
Ben nergens in geweest. Ik ging wel overal mee heen om te staan kijken, sta je al snel 2 uur in de rij, nee doe mij maar een middagje pony :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:07

Ik houd van pretparken maar kan bijna nergens in ivm gezondheid. Toch ga ik graag mee :j kan genieten van anderen in een achtbaan, hoe groen ze er soms uitkomen }:) . De dingen waar ik inkan zoals bv een draaimolen, draaiende theekoppen of dingen die niet hard naar beneden gaan of over de kop, daar ga ik graag vaker in. Desnoods in mijn eentje als de rest niet wil of durft. Ik ga ook rustig in kinderatracties schaam me dan ook niet. Vorig jaar in Toverland op de paardjesbaan geweest :D werd wat raar aangekeken maar boeit mij dat, ik had er schik mee.

isawessels00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:09

Eindelijk iemand die het snapt....ik zit de hele tijd te denken "ik had nu ook bij mm pony kunnen zijn...."

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:47

Ooh ik durf ook nergens in, woonde als kind praktisch naast Walibi en ben er ook nooit heen geweest :')

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:53

Jup hier ook! Durf wel in veel dingen haar maar dan kan ik gewoonweg de hele dag niet eten omdat er anders alles terug uitkomt...
Met als gevolg dat je je dus ziek voelt van de honger, maar als je eet ik me dus ziek voel door de attractie :')

Laatste keer in een pretpark was in Movieworld met mijn kleinere nichtjes die nog niet in de meeste wilde attracties durfden. Was ik heel erg blij mee haha

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:58

Ik meld me! :j
Iedereen vind het dus echt heel raar, als mn vriendinnen een uitje willen naar bijv. Walibi, zit ik echt zo van ja nee :')