Ga je in heropvoedingskamp bij mij 
Idd pinpas thuis laten en bedrag per week pinnen vind ik een hele goede. Heb ik eerst altijd zo gedaan en mijn ouders doen het nog steeds.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SteffiiY schreef:Maar jullie pinnen dan bijvoorbeeld 100 per week en daar doen jullie alle aankopen van?(broodje voor lunch,boodschappen etc?)
en ook kleren, eventuele sigaretten of wat dan ook.
belle_boef schreef:Bij alles wat je koopt je heel simpel afvragen of je het wel echt nodig hebt.
Ja dit hoofdstel is mooi maar heb ik hem echt nodig? Nee ik heb er al 3 en dat is genoeg dus ik koop deze niet. Die overweging bij alles maken wat je koopt. Ook bij een snicker of iets anders onbenulligs. Want aan die dingen gaat je geld meestal op.

Kostolany schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik het bij ons best eens fijn zou vinden als iemand alles voor ons op een rijtje zet om te laten zien wat je nu eigenlijk echt doet elke maand;) Bij ons is alles verspreid over 3 rekeningen;) Zo lijkt het geld nooit op. maar ik denk weleens dat we veel meer kunnen sparen voor de toekomst. Voor onze 2 kinderen hebben we een spaarrekening die tot hun 18 jaar gewoon dicht is en daar gaat elke maand een vast bedrag op. Dan hebben zij op hun 18 jaar een zakcent van ons.

Giolli schreef:Ik haal over het algemeen weinig broodjes, flesjes drinken etc. Als ik naar mijn paard of werk ga neem ik zelf mijn lunch mee.
Daphne, dat hoofdstel was schitterend. Ik heb er nog steeds geen spijt van.
Kostolany; Verkoop houd ik regelmatig. Heb momenteel niet veel meer te koop.
Daphne aka Pluisje88 kan geweldige overzichten in excel maken... Tip
Bernoe schreef:Giolli schreef:Ik haal over het algemeen weinig broodjes, flesjes drinken etc. Als ik naar mijn paard of werk ga neem ik zelf mijn lunch mee.
Daphne, dat hoofdstel was schitterend. Ik heb er nog steeds geen spijt van.
Kostolany; Verkoop houd ik regelmatig. Heb momenteel niet veel meer te koop.
Daphne aka Pluisje88 kan geweldige overzichten in excel maken... Tip
Dat hoofstel kan heel mooi zijn, maar je hebt er maar 1 nodig plus evt een reserve! Daar begint het dus mee haha

belle_boef schreef:Bij alles wat je koopt je heel simpel afvragen of je het wel echt nodig hebt.
Ja dit hoofdstel is mooi maar heb ik hem echt nodig? Nee ik heb er al 3 en dat is genoeg dus ik koop deze niet. Die overweging bij alles maken wat je koopt. Ook bij een snicker of iets anders onbenulligs. Want aan die dingen gaat je geld meestal op.
En neem vooral geen bankieren app, het is zoo makkelijk om effe van je spaarrrekening geld over te maken omdat je iets leuks ziet. Binnen 2 seconde heb je het op die manier gekocht 
) pluisje88 schreef:Ik gebruik hem juist wel veel! zo kun je altijd zien hoe machtig veel je al hebt uitgegeven hahah.
allereerst moet het idee erin dat de spaarrekening not done is. Wat erop staat, mag er niet meer af! (tenzij je echt een heel goede reden hebt. 1 die ik goed zou vinden en niet die jij goed zou vinden)

Dus niet voor dat ene leuke hoofdstel.
bliver schreef:amandananana schreef:Ik doe weeksparen: je spaart dan elke week het weeknummer. Uit eindelijk spaar je dan ongeveer 1300 euro per jaar. Ik heb een schema waarin ik aankruisen welke bedragen ik al gespaard heb en op hoeveel ik zit, ik doe het namelijk een beetje Door elkaar.
Dat is een grappig idee
vind de bedragen om te sparen dan erg klein. zeker als je nog twee spaarrekeningen tegelijk moet vullen, zoals giolli, kom je daar helaas niet mee weg
Iris82 schreef:pluisje88 schreef:Ik gebruik hem juist wel veel! zo kun je altijd zien hoe machtig veel je al hebt uitgegeven hahah.
allereerst moet het idee erin dat de spaarrekening not done is. Wat erop staat, mag er niet meer af! (tenzij je echt een heel goede reden hebt. 1 die ik goed zou vinden en niet die jij goed zou vinden)
Dit dus.
Ik citeer: Een opname van uw spaarrekening dient enkel te geschieden voor de betaling van duurzame consumptiegoederen.Dus niet voor dat ene leuke hoofdstel.