vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:50

leuke verhalen komen voorbij.
Een echt voorbeeld heb ik niet, maar soms ben ik al wel bevooroordeeld als ik iemand zijn naam hoor, dan heb ik bij die naam al meteen beelden voor mij van iemand met die naam, achteraf is het een compleet ander persoon.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:52

Een paar weken geleden liep ik 's avonds laat door een onverlicht stukje park met de hond. Ik zag een groep van +- 20 jongeren zitten, fietsen op de grond midden op het pad, harde muziek, schreeuwen en lachen.
Ik wilde bijna omkeren omdat de hond wat in paniek raakte en ik geen zin had in vervelende opmerkingen, toen ze met z'n allen hun fietsen aan de kant haalden, muziek uitzetten en het pad vrij maakten. Kreeg complimentjes over hoe leuk mijn hond is en ze wensten me allemaal een fijne avond.
Dat was nog eens een onverwachte wending :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:54

Had ooit een bovenbuurman. A la serialkiller, of in ieder geval 1 persoon had omgelegd.

Tot hij zo mijn woonkamer in kwam wandelen, wat ik niet doorhad ivm het stofzuigen.... meneer wou even enthousiast vertellen dat ie een kattenkrabpaal had gewonnen bij een een of andere kattenbrokactie.

Met tranen in zijn ogen...

Eeeuh wist niet waar ik meer van op moest kijken, dat ie vermeende serialkiller bijna jankend bij mij in de woonkamer stond, of dat ie een lief klein donzig poesje had.

Dooortje

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:55

Ik heb dat heel snel met mensen die heel knap zijn dat ik denk dat ze niet aardig zijn. Slaat nergens op, want vaak is dat helemaal niet zo :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:01

Mooie en lieve verhalen staan er tussen.

Ik vond Doberman honden altijd erg eng.
In de buurt liep een witteboord crimineel altijd met een hele grote doberman.
Kwam hem vaak tegen met de honden uitlaten.
Het is een hele vriendelijke man. Zwaait ook altijd en maakt een praatje.

Ik mis hem nu zijn hond is overleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:05

Oooh leuk topic!

Ik ben een keer met mijn shetlandpony naar een groot grasveld gegaan zodat ze daar kon grazen. Gok dat ik een jaar of 12 was. Er liepen wat kleinere jongetjes (van een jaar of 10 tot 12) die daar aan het voetballen waren, en nog een andere groep van wat oudere jongens (14 tot 18). Toen de bal mijn richting op kwam werd er hard geroepen dat mijn pony daar weg moest (was gewoon een grasveld, geen voetbalveld of iets). Dat werd dus geroepen door die kleintjes.

Bijna meteen kwamen die 'grote jongens' voor mij op dat ik daar best mocht zitten en dat ik al zo netjes een touw aan mijn paard had gedaan zodat hij niet wegrende.

Ben een keertje in Egypte op straat nageroepen ('Hey, nice tits!'). Mijn vader keek de jongen aan en schudde met zijn hoofd. Daarna liepen we weer door dezelfde straat terug en kwam die jongen hard aangerend. ''Sorry sir, sorry! Not enough camels in Egypt for her, sorry sir!''

Ik heb ook een keertje in de bus gezeten, of nou ja, ik stapte de bus in. Ik wilde graag een beetje voorin zitten en de hele bus was vol, behalve dus op 3 stoelen voor in na. Ik vroeg me af waarom en al gauw zag ik een vrij grote jongen zitten met tattoos en piercings, nike's en, jawel, een pitbull.
Ik liet me daar niet door afschrikken (ben niet bang voor honden en als jouw hond vals is moet je 'm niet in de bus nemen, en al helemaal niet bij die vierzit plek) en vroeg of ik mocht zitten.
Nou dat mocht, de jongen was helemaal blij dat er nog iemand bij hem durfde te zitten want iedereen liep door, bang voor zijn hond. Was een hartstikke lief dier, heb de hond uitgebreid zitten aaien en kreeg een heel levensverhaal over hoe het beest eerst van een vriend was, en dat mensen altijd bang zijn voor pitbulls. ''Ik zou haar echt nooit slaan, daar is ze veel te lief voor!'' zei die nog. Lachen joh!

edit: Ik ben zelf ook wel eens bevooroordeeld! Of nouja, 'mijn' hond.

Ik was (ja ja) in Egypte en wij hebben daar een hoop vrienden. Een van hun heeft ook een dobermann, gecoupeerde staart etc. Ik was knettergek op dat beest dus ik had 'm de hele dag bij me. Hij spreekt ondertussen Nederlands :+
Of een hele hoop Egyptenaren een foto met mij (blonde meid) en de hond mochten maken! Ja hoor, natuurlijk. Allemaal bang voor de hond, moest er wel om lachen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-14 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:06

Doanique schreef:
Oooh leuk topic!

Ik ben een keer met mijn shetlandpony naar een groot grasveld gegaan zodat ze daar kon grazen. Gok dat ik een jaar of 12 was. Er liepen wat kleinere jongetjes (van een jaar of 10 tot 12) die daar aan het voetballen waren, en nog een andere groep van wat oudere jongens (14 tot 18). Toen de bal mijn richting op kwam werd er hard geroepen dat mijn pony daar weg moest (was gewoon een grasveld, geen voetbalveld of iets). Dat werd dus geroepen door die kleintjes.

Bijna meteen kwamen die 'grote jongens' voor mij op dat ik daar best mocht zitten en dat ik al zo netjes een touw aan mijn paard had gedaan zodat hij niet wegrende.

:') Schattig zijn ze eigenlijk hè.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:08

Gruis schreef:
Doanique schreef:
Oooh leuk topic!

:') Schattig zijn ze eigenlijk hè.

Ik zei al; als ik 'm los doe gaat ie meevoetballen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:11

Heerlijk dit topic , wat een schatjes zijn sommige stereotypes ook haha

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:11

oh om in te pikken hoe je vaak aan de hand ve naam een beeld vormt.

Ik ben van aziatische afkomst, mijn ouders hebben de "originele" voornaam behouden en achternaam veranderd. Echter is de voornaam aangepast naar een vlaams/nederlands versie.
Dus als ik telefonisch een afspraak maak voor informele dingen, dan "schrikken" mensen als ik voor hun neus sta en omgekeerd als ik telefoon krijg van "officiële instanties" dan vragen ze altijd of ze mij kunnen spreken, omdat ze iemand anderstalig verwachten...

Ergste blunder: bloedtransfusiecentrum bij bloeddonatie nr.3
Zij: hier met dr... vh bloedstranfsusie centrum zou ik met... kunnen spreken
Ik: daar spreekt u mee
Zij: Oh (stilte) en u spreekt nederlands?
Ik: Ja toch wel
Zij: wel het betreft uw donatie. Ik zie dat u van Z-korea bent. U had geen bloed mogen geven.
Ik: waarom niet?
Zij: Er is een wachttijd voor mensen uit Z-Korea. Hoe lang bent u al in het land?
Ik: 29 jaar
Zij: Oh (stilte) en u bent de laatste 3 jaar niet in Z-Korea geweest?
Ik: nee nog nooit en waarom is dit nu een probleem en de voorbije jaren niet?
Zij: U heeft al eerder bloed gedoneerd?
Ik: ja toch wel en nooit problemen/telefoontjes gehad.
Zij: Oh (stilte) Sorry voor het ongemak. Ik moet erover gekeken hebben. Ik ga het nogmaals expliciet in uw dossier vermelden
8)7
Ik dacht wel dat er iets mis was met mijn bloedwaardes of dat ik er op een of andere manier toch erin geslaagd was HIV op te lopen op m'n werk

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:17

Maeve schreef:
KoudbloedKim schreef:
Mijn grootste fout is dat wanneer ik iemand zie/ontmoet die qua uiterlijk lijkt op iemand die mij in het verleden pijn heeft gedaan, ik er bij voorbaat al vanuit ga dat diegene net zo is. :o

Dit ken ik! Ik heb net een nieuwe stageplek en had dit ook met één collega. Ik ben bezig het van me af te zetten :j

Herkenbaar !

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:27

Wielrenners, ze zijn niet allemaal hetzelfde kwam ik achter.
Toen ik mijn huidige paardje net had hadden we nogal problemen met alleen buitenrijden. Op een avond alleen naar buiten gegaan, verlichting van een kerstboom er in dus goed zichtbaar. Op enkele hupsen na geen problemen gehad op de heenweg. Terug ging eigenlijk altijd wel goed want stal = eten. Tot die avond dus. Mevrouw had wat gezien en wou er absoluut niet langs. Omdraaien en weg rennen keer op keer. Durfde er niet af want als ze zich lostrok was ik bang dat ik haar kwijt zou raken. Komt er een fietser van achteren aan die dezelfde kant uit moest. Komt ie voorbij, wielrenner... Toch maar even geroepen of ie me kon helpen. Tot mijn grote verbazing stopte hij. Legde uit dat ze er niet langs durfde. Had ie gezien zei hij was goed zichbaar. Op mijn vraag of ie langzaam schuin voor me kon fietsen antwoordde hij dat ie eigenlijk bang was van paarden en of ik niet te dicht bij wilde komen dan wilde hij het best wel doen. En zo zijn we er samen langs gekomen. Meneer hartelijk bedankt en hij zei dat ie graag geholpen had. Toch mooi dan weer he?

Beetje jammer was dat ik een maand of zo later er eens naast lag en mijn paard er vandoor ging dat de wielrenner die mij tegemoed kwam stopte, omdraaide en hard wegfietste. En bedankt.
Hou me maar voor dat er ook aardige wielrenners zijn.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:29

Knert schreef:
Had ooit een bovenbuurman. A la serialkiller, of in ieder geval 1 persoon had omgelegd.

Tot hij zo mijn woonkamer in kwam wandelen, wat ik niet doorhad ivm het stofzuigen.... meneer wou even enthousiast vertellen dat ie een kattenkrabpaal had gewonnen bij een een of andere kattenbrokactie.

Met tranen in zijn ogen...

Eeeuh wist niet waar ik meer van op moest kijken, dat ie vermeende serialkiller bijna jankend bij mij in de woonkamer stond, of dat ie een lief klein donzig poesje had.

Oh jeetje zeg :') dat is best ehh.. apart

danienappy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:30

Zo had ik er één met motorrijders.
Ik reed langs de weg en paard is normaal helemaal niet panisch of zo van groot verkeer of motoren.
Maar deze keer kwam er een hele groep voorbij, denk wel een stuk of 20 achter elkaar.
Ze zagen dat m'n paard wat heen en weer begon te trippelen op z'n plek, omdat hij het gewoon spannend vond.
Kijk ik naar die motorrijders, zie ik dat de allemaal hun gas los laten en één voor één sorry zeggen als ze langskomen.
:+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:32

Gruis schreef:
Leuk topic zeg :D
Ik woon in best een nette wijk, maar onze wijk is een beetje doorlooproute voor minder nette wijken hier in de omgeving. Daarbij trek ik blijkbaar semi-stoere, schreeuwerige types aan. Zit ik vaak in een situatie waarin een gozer roept: 'Ey meisje, waar ga je heen?' 'Hey, chille tieten.' 'Hey meisje, ga je met me mee?' Best wel grappig hoor :+ , maar ook wel om flauw van te worden.
Laatst liep ik met knollie door de straat, toen kwam er weer zo'n groepje aangefietst. Kerels van zo'n 16-17 jaar, petjes op, allemaal naast elkaar fietsen en slingeren over de weg en elkaar duwen en herrie maken enzo. En ja hoor, eentje riep 'Hey meisje!' Ik dacht nou, daar gáán we weer. Stopten ze allemaal met de fiets. 'Mooi paard. Mag ik hem aaien?' :D :D :D
En even later zei er zelfs nog één: 'Cool man, hij is vet gespierd.'

:')

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:34

Mensen hebben altijd een vooroordeel over mij wat later niet blijkt te kloppen. :+

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:51

Leuke verhalen! Laatst een grote groep mannen (tussen de 20 en 30 denk ik) uit Egypte in de winkel met 1 oudere man erbij. Kijk toch altijd wel vreemd naar ze en probeer ze wat op afstand te houden, weet niet zeker wat ze willen en toch als dat soort mensen paarden komen kopen hier in nl denk je toch ook wel dat ze verschrikkelijk goed rijden en zwaar veel geld hebben. Niets was dus minder waar.
1 van die jongens kwam ik mee in gesprek en die was alles behalve opdringerig en vervelend. Die vertelde vrolijk dat hij 6 honden en 1 paard had waar hij helemaal gek en verliefd op was. Liet nog een springfoto zien van zijn paard, helemaal trots. Hij sprong wel over 60cm en hij had hem al als veulentje gekocht. Ik dus ook mijn z1 paard laten zien want daar vroeg hij naar, was dus zwaar onder de indruk :') Nog maar even gevraagd wat hij dan verder nog deed, hij werkte op de bouw want daar in egypte kun je niet leven van de paarden vond hij. Heb toch wel even stomverbaasd staan kijken :P

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:06

Een groep bouwvakkers die aan het graven waren waar ik langs moest met een paard van mn toenmalige werk.. 1 vam die mannen pakte hem bij de teugel en leidde hem er zo langs (hij wou er ook ECHT niet langs!)
Paard liep zo mee :D

En een tijd geleden een enorme motoroptocht die allemaal heel langzaam gingen rijden toen ik met paard langs reed :) heel netjes.

ook een collegaatje die ik heel arrogant vond (enzij mij..haha)
Blijkt de leukste collega te zijn!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:09

Telt andersom ook? :P ik dacht altijd dat bejaarden lief en schattig waren. Nou daar ben ik sinds ik bij een zorgverzekeringsmaatschappij werk, en ik regelmatig oudjes aan de lijn heb, wel op teruggekomen!

Ik heb een keer op Rotterdam Centraal gelopen 's avonds. Ik voelde me daar al niet zo op mijn gemak en er kwam ook nog een hele ruig uitziende man mijn kant op. Toen had ik ook even het 'ojee' gevoel. Totdat hij me een compliment over mijn jasje gaf :P . Toen hij ook nog zei dat mijn tas openstond en dat ik moest oppassen omdat er veel gestolen werd schaamde ik me wel een beetje over mijn vooroordeel over hem!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:36

Wat een ontzettend leuk topic, ik zal even diep in mijn geheugen graven voor vooroordelen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:48

Ik stond met 5 kinderen en een dubbele kinderwagen op een station waar de liften het niet deden (was specifiek al 2 stations verder gelopen om een lift te kunnen gebruiken, want tillen is niet echt ideaal. In een hoekje bij de trap stonden een aantal jongens, te roken, luidruchtig te zijn,je kent het wel. Ik draai me om en zeg tegen mijn oudste dat de lift het niet doet en dat we nog een stukje verder moeten lopen naar een ander station (lang niet elk station hier in London heeft een lift helaas) waarop 1 van die jongens zich af vroeg waarom dan? Hij hield mijn oudste 3 bij de hand, ik droeg mijn 2 jongste en 2 anderen tilden mijn wagen naar beneden! Een van hen vroeg nog of ze met me mee moesten reizen zodat ze me bij het uitstappen konden helpen, maar dat was niet nodig. Vond het zo lief!

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:49

Aw wat lief zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:52

In ouderlijk dorp is een man beetje aparte 1 , ik heb vroegah kranten gedaan en hij woonde in mijn kranten buurt. Ik dacht altijd die moet ik ontwijken , tot vorig jaar ik me aanmelde voor een evenement als vrijwilliger en hij helpt er op zijn manier ook. Blijkt een super lieve man te zijn , in sterkste man competities voor gehandicapten is hij succesvol en hij is zo aardig

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 19:01

Ik ga nu al een paar jaar met een paar jonge mannen (25-30) op wintersport, waarbij ik dan de enige vrouw in het gezelschap ben.
'S middags zaten we in een hut gezellig te eten en omdat het erg druk was, kwam een ouder (65+) stel bij ons er bij zitten. Toen ze er achter kwamen dat we allemaal deden snowboarden, vroeg de mevrouw of ik de mannen ook een beetje bij kon houden. Natuurlijk niet wetende dat ik zo'n beetje de snelste van de groep ben XD