verzekering niet zo snel - boze gedupeerde

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Re: verzekering niet zo snel - boze gedupeerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:36

Dan hoop ik voor die mevrouw dat het niet gaat tegenvallen wat de verzekering uiteindelijk uitkeert :D
Als de jas niet nieuw is (van dit jaar) of ze geen bon o.i.d. kan overleggen, kan de verzekering zeggen dat de jas nog maar een bepaalde waarde heeft of dat deze al afgeschreven is.
Uit coulance kan jouw verzekering dan wel een bedrag uitkeren om de schade te laten herstellen.

Er bestaan verzekringtechnisch hele lijstjes over welke artikelen na welke periode worden afgeschreven.
Onze jongste heeft ooit met spelen een lamp omver gelopen bij familie. Heel vervelend natuurlijk, vooral toen bleek dat de lamp verzekeringtechnisch was afgeschreven en onze verzekering eigenlijk niet hoefde uit te keren. Uit coulance hebben ze toen een bedrag overgemaakt wat wij zelf hebben aangevuld zodat ze een mooie nieuwe lamp konden uitzoeken. Maar ja dat was familie....
Tussen voorval en uitkeren zat wel iets van 2 of 3 maanden. Verzekringen keren helaas niet a la minuut uit. Vind dat die mevrouw ook moet begrijpen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:39

Je hebt overal je mensen voor. Alleen beetje jammer..

Ik zou dr ook terug bellen en er ook gewoon bij melden dat je inmiddels al had begrepen dat ze zelf al naar de verzekering had gebeld.'Dat t iig duidelijk mag zijn dat dat soort dingen je niet ontgaan en blijkt ook wel dat jij gewoon je best doet.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 12:42

Het was een spiksplinternieuwe jas, dus het lijkt me dat daar nog niet zoveel van afgeschreven is. Maar dat hoor ik dan nog.

Die mevrouw vond dat ze met mij te maken had, en dat verder niets er toe deed. Of dat vond haar man en zij praatte hem na.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:42

SaskiaKa schreef:
Ik vind eerlijk gezegd dat die mevrouw gelijk heeft.
Jouw hond heeft de schade aangebracht dus ben jij verantwoordelijk om de schade te vergoeden. Of jij je geld van je verzekering terug krijgt is jouw probleem, niet die van haar

Zo denk ik er zelf ook over, het geld krijg je toch van de verzekering terug, alleen de vraag is hoe lang het duurt.

Mevrouw heeft er niet om gevraagd dat jouw hond haar jas beschadigde dus waarom moet ze dan wachten op de verzekering? kan ze gelijk een ander jas kopen en dragen. Ze kan toch niet met een beschadigde jas blijven rondlopen.

Jij vind het veel geld, want je schiet liever niet even voor, voordat de verzekering aan jou terugbetaald, ....dus ik vind het krom dat ze ervoor dubbel ermee zit........
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 13-10-14 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:46

Kan je best vinden, alleen werkt een AVP niet (altijd) zo. Over het algemeen keert de verzekering uit aan de gedupeerde. Dus dan heeft het weinig zin om zelf te gaan betalen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 12:49

Dat klopt (deels) @ragdollcat. Alleen is het zo dat ik voldoe aan mijn wettelijke plicht door dit via de verzekering te regelen. Dat is wat mijn tussenpersoon me vanmorgen vertelde. Als je dit zo regelt, ben je niet in gebreke.

Trouwens, als je een schadeformulier invult, kun je ook niet je eigen rekeningnummer invullen, maar alleen dat van de gedupeerde (althans, bij mijn verzekering).

Gelukkig was het een winterjas en die hebben we na dit incident nog niet weer kunnen dragen gezien de warmte ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:49

Anoeska schreef:
Kan je best vinden, alleen werkt een AVP niet (altijd) zo. Over het algemeen keert de verzekering uit aan de gedupeerde. Dus dan heeft het weinig zin om zelf te gaan betalen.

Dan mogen ze wel wat sneller gaan vergoeden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:49

Alet74 schreef:
Die mevrouw vond dat ze met mij te maken had, en dat verder niets er toe deed. Of dat vond haar man en zij praatte hem na.

Volgens mij is het gewoon een zeurpiet. Want als ze daarna ook nog eens naar de verzekering belt is ze van bovenstaande dus ook nog niet zo zeker.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 12:51

haha, jij zegt het, ik denk het Sammie ;)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:28

Wat een typische dame Alet en dan druk ik me zacht uit, haha.
Jij kan iig weer lekker slapen vannachten die dame kan zich een paar keer extra omrollen in het gras met dr nieuwe jas...tsss, iedereen weer opgelucht.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 20:45

Vanavond kreeg ik haar pas te pakken. Ze had het contact wat ze met mijn verzekering had gehad, plezierig gevonden. Dit had ze niet verwacht.
Ze vond dat ze zaterdag wel erg tegen mij te keer was gegaan. Waarop ik zei dat ik wel een naar weekend hierdoor gehad had. Maar ze had nog niet eerder zoiets mee gemaakt. Ze bood haar excuses aan, hoopte dat ik zand erover kon gooien. Geen probleem.
Waarschijnlijk waren jut en jul helemaal in de stress door deze situatie en schoten hierdoor 300% in de aanval.
Ik ben mijn gefrustreerde woede nu wel kwijt. Gelukkig maar :)