Het is me al meerdere keren zwart voor de ogen geworden want veel mensen + de warmte + geschommel van de trein = misselijke en draaierige marlinde.

Ik stap al misselijk uit een hangmat.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

saskiakefie schreef:Grootste deel van de bokkers hier zegt dat ie het wel doet, maar zal het niet doen. Wat je zegt van te voren is namelijk niet wat je doet, heel gek maar zo is het echt. Als het namelijk echt gebeurd dan is er altijd wel iemand die opstaat maar dat is degene die het dichtsbij die jongen is, mensen die verder weg zitten zullen waarschijnlijk gaan ontkennen dat het hun verantwoordelijkheid is: Niet echt, maar wel in hun hoofd.
LadyMadonna schreef:Ik heb woensdag om me heen gekeken. Werkelijk niemand was van plan om op te staan. Toen we op de rijksweg waren (dat is twee minuten ofzo) heb ik hem mijn plaats aangeboden. Maandag stond ik direct op, maar had woensdag zoiets van, nu mag een ander.... Maar helaas...
Hoeveel man past er in een bus? 40? 50? Die hebben toch niet allemaal een niet zichtbare handicap? Na 40 minuten staan heb ik ook een zere rug, zere voeten en lamme armen, Maarja, dat is dan maar zo.
Mensen die écht klachten hebben hoeven zich hierdoor trouwens niet aangesproken te voelen, ik ga niet beoordelen wat een ander wel of niet kan. En tussen die 40 of 50 zullen echt mensen zitten die wel willen maar niet kunnen. Maar niet al die 40/50

_suus19_ schreef:LadyMadonna schreef:Ik heb woensdag om me heen gekeken. Werkelijk niemand was van plan om op te staan. Toen we op de rijksweg waren (dat is twee minuten ofzo) heb ik hem mijn plaats aangeboden. Maandag stond ik direct op, maar had woensdag zoiets van, nu mag een ander.... Maar helaas...
Hoeveel man past er in een bus? 40? 50? Die hebben toch niet allemaal een niet zichtbare handicap? Na 40 minuten staan heb ik ook een zere rug, zere voeten en lamme armen, Maarja, dat is dan maar zo.
Mensen die écht klachten hebben hoeven zich hierdoor trouwens niet aangesproken te voelen, ik ga niet beoordelen wat een ander wel of niet kan. En tussen die 40 of 50 zullen echt mensen zitten die wel willen maar niet kunnen. Maar niet al die 40/50
Nouja als de mensen die in dit topic gereageerd hebben een gemiddeld beeld van de samenleving vormen, heeft blijkbaar iedereen een niet zichtbare handicap. Wat een pijntjes en excuses komen er langs zeg!
Vervelend voor al die mensen.. Maar ik mag hopen dat het niet echt zo is dat 80% last van z'n rug/voeten/flauwvallen/enz heeft, want dan gaat het niet goed met de Nederlander..
En ja, natuurlijk sta ik zelf op (ook als ik moe ben en zere voeten heb na een lange dag, wat een rotexcuus btw). Voel me al vervelend als een oud persoon dan bv weigert..
_Barbara_ schreef:Ik sta ook altijd op, heb zelf nergens last van dus kan prima staan. Ik blijf me er wel nog steeds over verbazen dat er mensen zijn die hun tas op de zitplek naast zich laten staan terwijl er een ouder stel binnen komt lopen.. come on. :/

(en dat is dus als ik denk dat ik geen vlekken voor mijn ogen krijg en daarbij misselijk wordt )Anke98 schreef:Laatst werd ik raar aangekeken door een oude vrouw dat ik opstond ( 16 jaar ) omdat de jeugd egoistisch is volgens haar maar verder kon er geen bedankje af

Behalve als het hutjemutje vol is.
maar in een niet propjevolle bus sta ik gelijk op als ik vooraan zit.LadyMadonna schreef:Toch leuk dat mensen de situatieschets niet lezen. De schets is duidelijk toch? Er vanuit gaand dat je zelf goed ter been bent etc... Dus dat je het zelf kán. Dan komen er toch allemaal reacties met: dat kan ik niet, want....
Ga er vanuit dat je het lichamelijk en geestelijk kan. Sta je dan op voor iemand die het niet kan?