Vriend komt zijn afspraken niet na

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:00

Ik krijg een beetje een gevoel dat jij degene bent die tijd in jullie relatie steekt.
Hij lijkt me een beetje lui en gemakkelijk.
Wil hij wel verder met jullie relatie, ik krijg het idee van niet.

Zou eens goed over nadenken of je wel verder wil met zo'n relatie.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:01

Gamen ga je er sowieso niet uitkrijgen (stekkers eruit trekken werkt eerder averechts), maar als het goed is kan hij uit zichzelf ook wel bedenken dat hij je al een tijdje niet gezien heeft en dat hij je mist. Als jij aldoor achter hem aan moet gaan om af te spreken of contact te leggen, zit er iets niet goed. Dan zou ik ook denken dat de liefde nog maar van één kant komt. En als hij dan ook nog zegt dat hij je minder leuk vindt dan in het begin... Dan wist ik het wel. Die opmerking over dat andere meisje zou ik hem ook niet mee laten wegkomen, trouwens :\

Sorry, maar dit klinkt me teveel als mijn (sinds kort) ex in de oren. Ik heb ontzettend veel in die jongen geïnvesteerd aan aandacht, zorg, liefde en alles, maar hij voelde niet genoeg voor mij om hetzelfde te kunnen doen. Gelukkig was hij zo eerlijk om dat aan te geven en had hij ballen genoeg om het uit te maken. Klote, maar wel beter zo.

TS, ga bij jezelf nog eens na. Hij kan een heleboel zeggen en een heleboel beloven, maar als hij het dan vervolgens niet doet, wat heb je er dan aan?

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:01

DUMPEN!! Ken het en het gaat nooit veranderen....... Lekker aan jezelf denken. Als ze geen moeite doen voor jou, dan jij ook niet voor hen....

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:02

chelle_dora schreef:
Tja. Misschien tijd om allebei iets anders te gaan doen.. Alhoewel ik jouw frustratie wel begrijp TS, vind ik het ook een beetje lomp om overal je kont tegenaan te gooien. Het is geen hond die je aan de voet moet leren lopen..

Misschien dat jullie allebei nog lang niet klaar zijn voor een relatie. Jij vat (in mijn ogen) een hoop verkeerd op en geeft wel het aanzetje, maar vervolgens moet hij alles maar verzinnen en dan word je boos dat je het voor 'm moet voorkauwen. Jij wil een spelletje met hem spelen, dan lijkt het me niet meer dan fatsoenlijk om zelf ook na te denken over wat je wil spelen met 'm.

Ik vind het een beetje pubergedrag.. Voor een groot gedeelte van hem, maar zeker ook van jou.. It takes two to tango he...

Niks aan toe te voegen..
En daarnaast ik vind dat je het ook hem niet moet afnemen om te gamen. Laat hem lekker. Zijn ding, jij hebt de paarden.

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:04

:o dan zal ik wel heel streng zijn heel jammer dan wordt hij maar boos, weer aan doen dan knip.ik je draadje wel Door mischien snap je de hint dan! :=

Maar goed nou doet mijn vriend dat niet en het scheelt dat hij een stuk ouder is,

Maar ik bedoel maar op je strepen staan,
En ik zou toch wel heel hard na gaan denken of je echt wel met hem verder wilt,

Want de liefde, , aandacht enz moet wel van twee kanten komen, en ik zou behoorlijk pissig worden als zijn vrienden/spelletjes voor mij zouden gaan, en hem voor de keuze zetten of ik of je games!

Oh en wat vergeten als ik wat vraag kan gebeuren maar iedere x nee dat gaat er niet in en kan je het bekijken als je ooit wat aan mij vraagt.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:05

Astaloca schreef:
chelle_dora schreef:
Tja. Misschien tijd om allebei iets anders te gaan doen.. Alhoewel ik jouw frustratie wel begrijp TS, vind ik het ook een beetje lomp om overal je kont tegenaan te gooien. Het is geen hond die je aan de voet moet leren lopen..

Misschien dat jullie allebei nog lang niet klaar zijn voor een relatie. Jij vat (in mijn ogen) een hoop verkeerd op en geeft wel het aanzetje, maar vervolgens moet hij alles maar verzinnen en dan word je boos dat je het voor 'm moet voorkauwen. Jij wil een spelletje met hem spelen, dan lijkt het me niet meer dan fatsoenlijk om zelf ook na te denken over wat je wil spelen met 'm.

Ik vind het een beetje pubergedrag.. Voor een groot gedeelte van hem, maar zeker ook van jou.. It takes two to tango he...

Niks aan toe te voegen..
En daarnaast ik vind dat je het ook hem niet moet afnemen om te gamen. Laat hem lekker. Zijn ding, jij hebt de paarden.

Heb je ooit iemand dicht bij je gehad met een gameverslaving? Dat maakt veel kapot hoor :n

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:06

Astaloca schreef:
chelle_dora schreef:

Niks aan toe te voegen..

Heb je ooit iemand dicht bij je gehad met een gameverslaving? Dat maakt veel kapot hoor :n

Als een jongen veel gamed maakt hem niet gelijk verslaafd. Ik lees dat overigens ook nergens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:07

xConnie schreef:
Astaloca schreef:

Niks aan toe te voegen..

En je denkt dat iemand dat kan veranderen door een paar draadjes door te knippen?

En die game verslaving.. Heeft TS dit zo bestempeld of is dit daadwerkelijk zo.. Tegenwoordig is iedereen psycholoog lijkt het...

Nogmaals; it takes two to tango. Misschien moet TS af en toe ook even kritisch naar zichzelf kijken...

Gydja

Re: Vriend komt zijn afspraken niet na

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 20:18

Ik heb het alleen over gehad dat hij veel gamed maar niet meteen bestempeld met een game verslaving. Dat is ook niet de voornaamste oorzaak waar ik me druk om maak. Ik ga ook zeker niet draadjes door knippen ofzo. Als hij gamed vraag ik soms gewoon van; mag ik nu een knuffel? Soms kan het 2 uur duren voor dat hij die komt brengen maar dat laten we even achterwegen XD

Ik heb in het begin telkens gedacht dat het aan me zelf lag. Ik heb het hier ook met hem over gehad. Hij vond mij te opdringerig. En ik schrok hier best wel van maar het kan best kloppen. Ik ben 6 jaar lang gepest en omdat ik ook vriendinnen wilde hebben en wilde spelen werd ik irritant, lastig en opdringerig . Maar inplaats van dat ze tegen me zeiden dat ze dat irritant vonden gingen ze over mij roddelen en me lopen ontwijken zo heb ik jaren lang niet geweten wat de reden was en bleef ik dus gewoon door gaan zonder te weten dat hun dat vervelend vonden. Toen mijn vriend dat zei heb ik meteen gezegd dat dat niet de bedoeling was en dat dit gedrag waarschijnlijk nog komt van die tijd dat ik heel erg gepest ben geweest. Hier ben ik dus goed mee aan het werken. Hij vind ook dat het een stuk verbeterd is. Maar als ik niets met hem afspreek of hem geen berichtje stuur op skype of wahtsapp hoor ik niets van hem. Ik durf al weinig aan hem te vragen omdat ik bang ben dat ik dan weer te opdringerig ben.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:34

Gydja schreef:
Ik heb het alleen over gehad dat hij veel gamed maar niet meteen bestempeld met een game verslaving. Dat is ook niet de voornaamste oorzaak waar ik me druk om maak. Ik ga ook zeker niet draadjes door knippen ofzo. Als hij gamed vraag ik soms gewoon van; mag ik nu een knuffel? Soms kan het 2 uur duren voor dat hij die komt brengen maar dat laten we even achterwegen XD

Ik heb in het begin telkens gedacht dat het aan me zelf lag. Ik heb het hier ook met hem over gehad. Hij vond mij te opdringerig. En ik schrok hier best wel van maar het kan best kloppen. Ik ben 6 jaar lang gepest en omdat ik ook vriendinnen wilde hebben en wilde spelen werd ik irritant, lastig en opdringerig . Maar inplaats van dat ze tegen me zeiden dat ze dat irritant vonden gingen ze over mij roddelen en me lopen ontwijken zo heb ik jaren lang niet geweten wat de reden was en bleef ik dus gewoon door gaan zonder te weten dat hun dat vervelend vonden. Toen mijn vriend dat zei heb ik meteen gezegd dat dat niet de bedoeling was en dat dit gedrag waarschijnlijk nog komt van die tijd dat ik heel erg gepest ben geweest. Hier ben ik dus goed mee aan het werken. Hij vind ook dat het een stuk verbeterd is. Maar als ik niets met hem afspreek of hem geen berichtje stuur op skype of wahtsapp hoor ik niets van hem. Ik durf al weinig aan hem te vragen omdat ik bang ben dat ik dan weer te opdringerig ben.

Oef, van een paar dingen schrik ik toch best wel... twee uur wachten op een knuffel nadat je er eerst nog om hebt moeten vragen? Jullie zijn volgens mij niet elke dag bij elkaar, dus ik snap niet zo goed dat hij toch nog blijft gamen als jij er bent. En weinig durven vragen omdat je niet opdringerig wilt zijn? Meid, het is je vriend, daar hoor je mee te willen afspreken en mee te willen praten! En als het goed is wil hij dat ook, en wordt hij juist blij van een berichtje van jou (of stuurt zelf een berichtje, omdat hij iets van je wilt horen). Ik zou me toch nog eens ernstig achter de oren krabben, want dit ga je zo niet lang meer volhouden :n

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 01:45

Hmm, mag ik zeggen dat ik vind dat je hem emotioneel wel een beetje voor het blok zet?

Kom je niet langs? Mijn moeder vind het ook leuk.. Huilen om je mening kracht bij te zetten..

Heeft niks met gamen te maken, je speelt op zijn schuldgevoel.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 01:59

Nou dat lijkt me duidelijk.. Weg ermee! Dan komt er vanzelf een leuke jongen op je pad die alles voor jou over heeft en jou verdient. Deze jongen verdient jou niet!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 04:45

Is niet leuk om te horen maar denk dat je beter aan jou zelfvertrouwen kan gaan werken je hangt ook wel aan hem natuurlijk Hij krijgt het hier gwn benauwd van En ben ook bang dat hij het zielig vind om het uit te maken Je bent nog hartstikke jong geniet van het leven Jongens genoeg op deze wereld

Zou toch eens met iemand gaan praten als ik jou was over het pesten van vroeger Niets durven vragen om dat je bang bent opdringerig te zijn kan niet goed zijn Werk eerst aan jezelf

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:47

Astaloca schreef:
He just not that into you..

Dit.
Maar dan met 's... ;)

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:49

Majabeestje schreef:
Astaloca schreef:
He just not that into you..

Precies dit.

+1 en verman jezelf een beetje, mannen houden niet van hysterische vrouwen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:56

Wauw, van sommige dingen vind ik wel dat er een groot punt wordt gemaakt. Toen ik nog samen was met mijn ondertussen ex, kreeg ik soms een hele dag geen knuffel. Hij is gewoon geen knuffel mens. Als hij vroeg of ik wat deed in het weekend was dat ook om te polsen wat voor plannen ik had. Had ik niets, dan deed hij ook soms graag wat anders. In een relatie moet je elkaar ook kunnen lossen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:59

ik denk eerlijk gezegd dat je er zelf wat 'teveel' van maakt in je hoofd.

allereerst moet je je realiseren dat een jongen wat later volwassen wordt dan een vrouw.. dus als jij hem al een tijdje hebt kan het zijn dat jij inmiddels volwassen geworden bent en hij nu nog een kind is in zijn hoofd.. hij kan best ouder zijn dan jij daarbij.

De meeste zaken die je noemt zijn ook niet echt 'afspraken'. maar verzoeken van jou aan hem, die hij gewoon vergeet omdat zijn puberen andere dingen voorrang geeft in zijn hoofd..

En wat vergeten bij de supermarkt? join the club.. ik moet hem ook een lijstje meegeven of hij vergeet gegarandeerd iets of komt met wat anders terug. datzelfde gebeurd jezelf ook zonder lijstje in je vingers.

Het gamen. zover ik begrijp wonen jullie nog niet samen? dan kun je er ook weinig van zeggen hoe hij zijn tijd wil invullen natuurlijk.. en wat voor jou veel is, kan in de praktijk best meevallen.. zelfs als het 3 uur per dag zou zijn.. Het kan best zijn dat hij op zijn beurt maling heeft aan jouw hobbies, maar daar zul je hem niet over horen. puur omdat hij daarin andere prioriteiten heeft..

laten we eerlijk zijn.. hoeveel tijd gaat gemoeid met 'even' naar je paard bijvoorbeeld? heen rijden, dier uit het land halen, verzorging, voeren, rijden/trainen buitenritjes/da/hoefsmid/tandarts' bijkletsen met mensen daar.

voor wat betreft het meegaan naar ouders/kennissen/vrienden.. niet iedereen heeft daarin gelijke behoeften en zeer zeker niet als hij nog aan het 'puberen' is in zijn hoofd. Waarom zou hij dan leukere activiteiten moeten inruilen om een paar uur kwijt te zijn aan eten bij jouw ouders (pubergedachte).

al met al, zijn er best wel al wat 'claimpuntjes' en irritiatiepuntjes bij jou aanwezig die eigenlijk pas echt een issue zouden moeten worden als je samenleeft.. want als dit nu al zulke punten worden, hoeveel mag en kan hij dan nog als je op zijn lip komt te zitten ;)..

ik denk dat je je moet concentreren op issues die er werkelijk toe doen..
hoeveel tijd heb je van hem nodig om kwalitatief van elkaar te genieten.
kom je daarin echt te kort.. heb het daar dan met hem over..
zonder te zeggen waar het in jouw ogen door komt..
immers het is aan hem om, om te beginnen ruimte te creeeren in zijn leven voor jouw,
wat hij opzij schuift om de ruimte te maken is dan in beginsel aan hem toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 08:59

Klinkt als mijn ex. Maar die had er nog wat problemen meer erbij.

Ik ben dat ik het heb uitgemaakt. Kwam telkens zijb beloftes niet na. Loog de hele tijd. Vond zijn vrienden belangrijker dan mij. Kraakte mij af. Deed nooit wat goed in zijn ogen.

En ik was het zat om als een hondje achter hem aan te huppelen. Dus toen hij op vakantie was en weer iets had geflikt (via fb achter gekomen) heb ik heel banketstaaf via de app uitgemaakt. Dan had hij maar een rot vakantie. Ik heb mij 3.5 jaar rot gevoeld. Maar heb nooit eerder gedurft om er een punt achter te zetten omdat hij nogal aggresief kon zijn. En goed was in mindfucken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:09

Het is niet normaal dat iemand je na twee jaar "minder leuk vindt" dan in het begin. Ik vind mijn man alleen maar leuker hoe langer ik met hem samen ben. Dat hij je dat ook gewoon ronduit zegt vind ik ook een beetje zo-zo... Klinkt eerder als "ik wil het uitmaken maar ben te laf om het te doen."
Je eigen leven willen ben ik helemaal voor. Elkaar een paar dagen niet zien krijg je niks van MAAR niet op deze manier. Afspraken kom je na en lukt dat niet, dan bel je uit jezelf even op om je te verontschuldigen. Dat doe je al met een vreemde dus zeker met je vriendin. Verder zou ik in die eerste beschrijving gevraagd hebben van "waarom vraag je me wat ik wil als het je toch niet boeit?"
Twee uur wachten op een knuffel? :? Mijn man wil ook wel eens plagend "nee" zeggen en dan overdreven weglopen. :') Maar na max vijf minuten heb ik toch altijd zijn armen rond me hoor. :')

Nee meiske, denk maar eens heel goed na of je hier gelukkig van wordt... :) Je hoeft niet hele dagen naar elkaar te sms'en/appen/bellen of bij elkaar te zijn maar een beetje lief zijn voor mekaar is toch wel de basis van een relatie. :) En dat betekent niet alleen jij voor hem maar ook hij voor jou.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:22

Ik zou t ook echt uitmaken! Een man moet moeite voor je willen doen...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:23

Ik lees hier echt iets heel anders dan een vriend 'die zijn afspraken niet nakomt'. Ik lees hier gewoon een kleine kleuter die dramt om zijn zin te krijgen en jou erbij heeft op gelegenheid, als HIJ zin heeft.

Serieus, zoiezo vind ik - als jij iets wilt op het gebied van seks (om kinderen krijgen te voorkomen)- dat jij veto recht hebt(jij moet het tenslotte dragen, opvoeden etc). Dus als jij condooms wil, en hij die weigert te halen zelf, dan no sex voor meneer XD

Ik vind ook dat jij boven zijn games of vrienden moet staan(ook al vinden anderen misschien dat vrienden op dezelfde hoogte moeten staan, ik vind dat niet)..
En dat hij dus vooral in het weekend leuke dingen moet kunnen doen me tjou en niet zo kinderachtig moet drammen. Het lijkt wel of ie straf heeft en perse, stampvoetend, EIST dat ie naar zn vriendje kan om te spelen.

Wat ik -denk ik- zou doen in deze situatie. Gewoon eens een tijdje de boot afhouden.
Gewoon geen interesse tonen, geen dingen voor hem doen, als hij wil afspreken heb je het druk, geen tijd, whatever.
Gewoon zijn gedrag spiegelen. Het schijnt dat dat vaak het meeste effect heeft om een man te laten inzien dat dat ZIJN gedrag is dat je spiegelt.
Maar ik ben daarin echt een draak (A)
Als iemand mij niet waardeert, weiger ik ook moeite in iemand te stoppen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:26

Mijn ervaring is dat mensen meestal niet door hebben dat je ze spiegelt en dat jij er als de kwaaien hond uit komt. :+
Wb de condooms ben ik het wel met je eens inderdaad...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:28

Gydja schreef:
Verder heeft hij ook een rare manier van overleggen en dat gaat als volgt:
hij: ga je dit weekend wat doen?
ik: nee, wou je wat met mij gaan doen dan? :)
hij: nou ik wou eigenlijk naar een vriend als je dat goed vind
ik: oh had gehoopt dat je dit weekend bij mij kwam
hij: maar ik wil naar *naam vriend*
ik: Kan je dan 1 dag bij mij komen? mijn moeder vind het ook wel leuk als je een dag bij ons bent.
hij: maar ik wil wat voor me zelf doen, moet ik altijd wat met jou doen dan?
... Waarom vraagt hij dan of ik wat van het weekend ga doen? Dan kan hij toch gewoon zeggen ik ga naar *naam vriend*. Maar nee hij wil ''overleggen''. Op deze manier is het niet bepaald overleggen, dit is meer je eigen zin door drammen.

Weet je hoe dit gesprek klinkt als een valstrik, en dan wel van jouw kant. Jij wil eigenlijk gewoon dat hij naar jou toekomt maar bent er zelf ook niet duidelijk in. Zijn eerste vraag is heel duidelijk maar jij komt met een wedervraag. Waarom zeg je niet gewoon meteen op zijn eerste vraag 'ik zou het leuk vinden om in het weekend een dag af te spreken' Zelf mag je ook duidelijk zijn. Al die mensen die hier meteen roepen 'uitmaken etc' soms kan je ook naar je eigen gedrag kijken, wat is jouw aandeel, ipv het allemaal alleen bij een ander neer te leggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:31

"oh ik had gehoopt dat je dit weekend bij mij kwam" is niet duidelijk? :?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:31

over condooms heb ik maar niet eens gesproken..

als vrouw vind ik dat ik daarin de eerste verantwoording heb..
geen condooms in huis dan komt hij er simpelweg niet in..

als ik zin heb in seks, dan zorg ik dat die dingen er zijn en ga niet zitten 'hopen' dat hij er aan denkt om ze mee te nemen of dat te verwachten..

andersom als hij zo'n dringende behoefte heeft dan zorgt hij ook wel dat ze er zijn hoor.. anders blijven mijn benen simpelweg gesloten.

geen condooms, geen toegang.. dan komen ze echt wel in huis, hetzij door jezelf hetzij door hem.

en anders bestel je een doos van 100 stuks voor een kleine 23 euro online.. Dan heb je voor het eerste komende half jaar, zelfs op jouw leeftijd meer dan zat aan lol.. die dingen zijn gewoon van durex en ik moet zeggen dat ik ze makkelijker en prettiger vind in gebruik dan de duurdere luxere kleinverpakkingen

ik koop ze al jaren zo online.. ideaal... zo kan er rustig eens een stripje van 5 plots kwijt zijn of er gaat er eens een kapot met een te scherpe nagel.. boeiend, hier schat nog 25 :P

daar kunnen die pakjes met een paar voor een schofterige prijs van de drogist niet tegenop..

ik zou ze niet per 1000 halen in verband met de houdbaarheidsdatum :P (al is het wel een goede hint voor hem) grote vaas van die dingen op het nachtkastje (1000=104 euro).