Indesit wasmachine maakt niet goed schoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meisje2000

Re: Indesit wasmachine maakt niet goed schoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 06:59

Ik heb er ook een gehad toen mijn man en ik gingen samen wonen.
Ding heeft het amper vier jaar volgehouden en toen wasten we een a twee keer peer week een paar wasjes.
Daarna een ander merk gekocht en toen werd met mijn dochter geboren waardoor we vier a vijf keer per week wasten en na een paar jaar kwam mijn zoon er nog bij en wassen we meestal 2 wassen per dag, dat ding heeft het 7 jaar volgehouden.
Voor mij dus niet meer dat merk maar lekker een ander merk.
Een keer in de zoveel tijd draai ik hem leeg op een hoge temperatuur met soda of vaatwastablet en klaar is kees

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-14 17:10

@linnie050
liiisette schreef:
Ik heb van het weekend de wasmachine eerst op een kookwas laten draaien met soda en vervolgens op een kookwas met een afwasblokje. VOlgensmij werkt het want ik heb gelijk hierna mijn peesbeschermers, springschoenen etc die erg vies waren gewassen en die kwamen er schoon weer uit! Ik hoop dat dit dus blijft werken de komende tijd en anders zal ik het nog een keer proberen. Een idee om een handdoek erbij in te doen om de viezigheid op te nemen is inderdaad ook nog een goed idee.

Dit was vorig weekend. Afgelopen weekend leek het weer goed te gaan op 1 shabrak na waar ik nog steeds niet tevreden over ben. Dit shabrak is licht van kleur aan de binnenkant en het valt me tegen hoe deze schoon word. Ik zal er de komende tijd bij mijn andere shabrakken even op letten en anders probeer ik gewoon de andere mogelijkheden die hier genoemd zijn. Iniedergeval ben ik niet heel ontevreden en kan ik het hier wel prima mee doen maar ik zal blijven opletten.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:02

Dankzij dit topic afgelopen weekend mijn wasmachine bevrijdt van de wasluis :D
Ik vroeg me al heel lang af hoe ik van die vervelende vettige aanslag af kon komen, en het is gelukt, hij zier er tenminste zo op het oog weer schoon uit en ruikt ook een stuk frisser.
1x met vaatwasblokje op 90 gr. en daarna nog een keer op 90 gr. met een halve liter azijn.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:08

Ik ga mijn machine ook maar eens schoonmaken. 2 jaar oud er geregeld kookwas, maar altijd met vloeibaar wasmiddel.
Vaatwastablet in de trommel?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:10

Ja, ik had 'm gewoon in de trommel gelegd.
De azijn in de was daarna erin gegoten via het zeepbakje.

Ik heb wel een tijdje met vloeibaar gewassen, maar het leek inderdaad daardoor nog erger te worden.
Gebruik nu gewoon weer witte poeiertjes *D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:12

Morgen gelijk even doen!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:41

Mijn tip, wel een oude handdoek/vaatdoek/theedoek erbij doen. Die kan dan de "troep" opnemen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 22:43

Zal ik ook doen inderdaad. Een witte, kan ik zien wat er gebeurt :+

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:41

Echt bizar dat zoveel mensen slechte ervaringen hebben met dit merk :=
Ik heb nu zo'n 7 jaar eentje, en die heeft best een 'zwaar' leven met al mijn paardenspullen, en drie jaar kattenharen.
Maar werkelijk nog nooit iets mee gehad en alles komt er eigenlijk altijd wel super schoon uit.
Enige nadeel zijn de Ankydekjes, dat materiaal verzamelt echt een soort slib als ik ze was, meestal moet ik die dekjes twee keer wassen voor ik ze schoon heb. Maar ligt volgens mij echt aan het materiaal, want ik was meestal 10 dekjes in een keer ( Anky's apart en gewone dekjes apart, allemaal per twee erin) en met de gewone dekjes nooit problemen.