Vriend controleerd alles!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:17

oei, ik zou weggaan voordat dit door slaat, want dit klinkt niet als gezond gedrag, en dit is ook niet gezond voor jouw, ik heb ook zo'n ex gehad, en ik heb het geweten, drie maanden lang alles volgen wat ik doe, als ik bij de paarden was en ik reageerde niet oei dan kwam meneer er al aan met een rode kop.

neem de benen nu het nog kan
succes :(:)

troi

Je kunt toch moeilijk tot je 60e bij hem blijven omdat hij misschien gaat stalken? Beter dan na een half jaar dumpen, clean cut!

mala26

eerlijk? Rennen en hard rennen.
Volgens mij krijg je meer stress van je relatie dan dat je er gelukkig in bent. Iemand die het flikt om bij mij zo controlerend te zijn met fb enzo dikke doei ga iemand anders lekker lastig vallen.
(oke nu heb ik toevallig vanmiddag net dr Phil zitten kijken, maar dit soort dingen kunnen (met nadruk op kunnen) verder escaleren en leiden tot mishandeling enzovoorts geestelijk/lichamelijk) (met nog een keer nadruk op kunnen)

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:18

VivaLaVida schreef:
Nou meid, ik heb zon ex gehad en kan je vertelle n, bij mij werd t alleen maar erger!
half uur voor ik klaar was metw erken (paarden) moest ik hem bellen. Anders belde hij mij! Onder t voeren. Owee als ik niet opnam! Drama...janken etc! En smste me ook hele tijd.
Vreselijk. En alles controleren inderdaad. Hij wou dat ik meer smste, altijd liet weten waar ik was en hoe lang etc. Dat was niet vanaf het begin zo maar dat sloop er gelijdelijk in!! Ik nam een keer andere route naar mn paarden en iemand die hij kende zag mij en had gezeg "ik zag vivalavida daar en daar nog!"
Nouuuu wat n drama was dat. Waarom fietste ik "ineens" via die route?? Geen antwoord was goed genoeg, ik ging duidelijk vreemd.

tot ik er klaar mee was. Wat een gevoel van vrijheid toen t uit was!!

edit; jaaaa wat iemand hier ook zegt; kiezen tussen je paard en hem, das ook herkenbaar!!
hij vroeg can wie ik meet hield, paard of hij, en eiste een antwoord. En dan keihard janken toen ik aangaf dat een paard en mens totaal niet te vergelijken zijn...?

mijn vriend is vooraf gewaarschuwd
ik heb hem op een manege leren kennen en heb hem dus ook heel duidelijk gemaakt dat ik paarden voor niks of niemand opgeef :P hij heeft er nog wel eens moeite mee (en we zijn al bijna 9 jaar verder) maar accepteerd het wel
dus ja bij mij is het antwoord wel duidelijk op de vraag van mens en paard :)

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:19

Controleert hij niet je spelling? ;)

Zou je het nu serieus niet uitmaken omdat je bang bent dat hij je gaat stalken? Is bij hem blijven een beter alternatief?
Ik zou er snel klaar mee zijn, klinkt mij als een labiel iemand.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:20

mala26 schreef:
Volgens mij krijg je meer stress van je relatie dan dat je er gelukkig in bent. Iemand die het flikt om bij mij zo controlerend te zijn met fb enzo dikke doei ga iemand anders lekker lastig vallen.
(oke nu heb ik toevallig vanmiddag net dr Phil zitten kijken, maar dit soort dingen kunnen (met nadruk op kunnen) verder escaleren en leiden tot mishandeling enzovoorts geestelijk/lichamelijk) (met nog een keer nadruk op kunnen)

even off topic, heb dokter Phill ook gekeken, stiekem dokter Phill fan

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:21

Suusje92 schreef:
Mendy1984 schreef:
ik zie in je profiel dat je 22 bent...
ik neem aan dat je geen vriendje heb van 16???

kies aub voor je eigen leven!
dit is hem niet en gaat hem ook nooit niet worden
werk is werk
en paard betekend (in mijn geval) ff geen tijd voor t vriendje :P

Beste jongen is 24 en gaat binnenkort op zichzelf wonen.

OMG!! meid kies aub voor je eigen leven
dit is wel heeel erg hoor
en als ie je gaat stalken waarschuw je hem voor aangifte, en als ie bezig blijft maak je er gewoon een melding van bij politie dan zal ie zo genezen zijn ;)

BarryPlopper

Suusje92 schreef:
Wat me grootste twijfel is met dat als ik het uitmaak, dat hij me gaat stalken. En daar ben ik zo bang voor, aangezien ik kan zien wat het kan doen met de levens van anderen.

dit wou ik net zeggen, grote kans dat als je er een punt achter zet (wat ik als mijn zijnde zelfs zou doen als mijn vriendin zo extreem is :oo ) dat hij je niet met rust laat en dat als je even niet reageert je meteen gemekker gaat krijgen dat je een nieuwe vriend of wat dan ook hebt. Beste optie? er mee stoppen en blokkeren op alle media

minikatje

Eerlijk?
Even een heel goed gesprek dat dit niet gaat werken voor je en dat dit soort gedrag je eigenlijk afstoot.
Geef het 2 weken en anders goodbye.

Dan weet je nu hoe het gemiddelde vriendje zich voelt :+

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:22

Zo te lezen, gok ik dat hij dit al gelezen heeft :+

Scheelt weer! Heeeeel snel wegwezen bij dit hele aparte geval!

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:22

Stoppen ermee voor je straks voor eeuwig in een kooitje zit en hij de sleutel van het deurtje heeft!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:23

Aidenn schreef:
mala26 schreef:

even off topic, heb dokter Phill ook gekeken, stiekem dokter Phill fan

off topic ik ook

Gea99

Re: Vriend controleerd alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:28

Als je dit nou eens zou lezen als het van iemand anders was? Wat zou je dan zelf zeggen? Ik denk dat je het wel weet...Dit is heel ongezond. Het is niet normaal dat jij je iedere keer zo moet verantwoorden.
Dus wegwezen voor het van kwaad tot erger gaat.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:31

Zelfde ervaring als VivalaVida. Rennen, nu kan het nog. Stalken doet ie je nu ook al.

Dit soort controledrang heeft niets meer te maken met interesse, maar met het beheersen van je leven, het tot in detail willen bepalen wat je doet, waar je gaat en wat je zegt. Kap je het niet af dan wordt je zijn slaaf en gevangene. Het gaat hem om macht over jou.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:32

Deels eens met hierboven. Alleen laat hem maar rennen. Uitmaken, overal blokkeren, heel, heel duidelijk maken waarom je dat doet en dat je niet gediend bent van verder contact. En dan de eerste de beste keer dat hij je lastigvalt (en ik ben het met je eens dat dat heus zal gebeuren) wel niet zo onbeschrijfelijk, asociaal, woedend worden dat hij het in geen honderd jaar meer in zijn hoofd haalt om dat nog eens te doen. Geloof mij, dit soort types zijn alles behalve dapper, sterker het zijn doorgaans grote watjes, maar als je hem de kans geeft om contact te houden, kom je er nooit meer vanaf. Kei- en keihard zijn.

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:34

Ik denk dat bokt tot een oordeel is gekomen.
Verander of vertrek.

_/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:35

Wat een engerd, paarden gaan voor mijn vriendin. :D En voor haar geldt het ook.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:40

Hoe het vriendje ook wel of niet is,nadat ik de hele OP had gelezen bekroop mij het gevoel: ben je eigenlijk niet al klaar met hem? :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:41

Suusje92 schreef:
Wat me grootste twijfel is met dat als ik het uitmaak, dat hij me gaat stalken. En daar ben ik zo bang voor, aangezien ik kan zien wat het kan doen met de levens van anderen.

Als dit je grootste twijfel is, zegt dit meer dan genoeg.
Wat zijn positieve redenen om bij hem te blijven?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:44

brr dit is nog erger dan een combinatie van mn laatste 2 exen.. dumpen die hap

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:46

Je kunt hem ook nog voor de keus stellen dat hij er hulp voor gaat zoeken en dat jij anders n ander vriendje moet zoeken ;) Het klinkt heel erg obsessief en dat wordt zoals iedereen al zegt vaak alleen maar erger zolang je hem tevreden probeert te houden. Dat werkt namelijk niet. Succes !

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:49

Run Forest! RUN!!!!

Gitana

realiseert hij het zich wel denk je?

ZoeyDercks

Rennen en nooit meer omkijken. Vertaling, dumpen.

Dat je alleen bij hem blijft omdat je anders bang bent dat hij je gaat stalken (even zwart-wit) zegt genoeg. Zet er een punt achter, dit is niks! Wordt alleen maar erger!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:51

_BlingBling_ schreef:
Ik denk dat bokt tot een oordeel is gekomen.
Verander of vertrek.

_/-\o_

niks verander,

moet ze daarop wachten?
en hoelang gaat dat duren?

in mijn ogen heeft hij zijn ware gezicht laten zien..
controlefreak en stalker..

als je getrouwd bent en drie bloedjes van kinderen hebt dan zou ik er voor gaan met relatie therapie kijken of er wat te veranderen valt.. maar in dit geval.. wegwezen