"Mam, pap, mag ik...?"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:22

Eigenlijk is dat bij mij nooit echt zo gegaan.. Ben altijd al zo vrij geweest. Had al vrij jong een pinpas, internetbankieren deed mijn vader toen nog voor mij maar ook dat doe ik nu alweer jaren zelf. Eigenlijk mocht ik alles wel, zolang ik maar liet weten waar ik was en hoe laat ik thuis was :+ Ik heb ook nooit echt een verschil gemerkt in leeftijd, niet toen ik 16 werd en ook niet toen ik 18 werd (behalve dat ik toen in mn eentje de auto kon pakken :Y) )
Tegenwoordig ben ik gewoon weg.. Ik roep dat ik ga en dan stap ik de deur uit _O- Overigens ben ik 19, studeer in Amsterdam en ben opzoek naar een kamer daar.

Edit: Dieren hoef ik niet mee aan te komen zetten, maar dat is omdat ik nu nog thuis woon. Mijn ouders hebben gewoon liever niet nog meer dieren in huis :P Een paard mag ik best kopen als ik dat zou willen, zolang zij er dan maar niks voor hoeven te doen/betalen. Maar uiteraard koop ik geen paard als arme student :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:24

Vanaf mijn 10de had ik een eigen bankrekeningetje voor tieners :') en een telefoontje. Echter deed ik met beide amper iets, máár als ik het wilde zou het kunnen.
Heel veel dingen zijn heel vloeiend gegaan, dat is wel fijn.

Sommige dingen heb ik expres vloeiend laten gaan :D Bijvoorbeeld de tijd van het uitgaan. Eerst vroeg ik altijd keurig als perfecte dochter hoe laat ik na uitgaan thuis moest zijn. Maar ik besefte dat als ik het niet vroeg, en mijn ouders er ook niet mee kwamen, ik dus geen eindtijd had en dus niet te laat kon zijn haha.

Omdat ik vroeger nooit zo heel erg van het shoppen was, was ik daar best verwend in. Vanaf mijn 11de/12de ging ik zelf shoppen, en kreeg dan van mijn ouders een bedrag op mijn pinpas of contant mee dat ik dan eraan kon besteden. Was altijd veel meer dan ik toendertijd nodig had. (zou er nu niks meer van over houden :') )

'grote aankopen' zoals telefoons etc doe ik ook op eigen houtje, ik ben ook redelijk impulsief dus ook tweemaal thuis gekomen en trots een nieuwe piercing gepresenteerd.

Helemaal nu ik op kamers woon ben ik vrijwel vrij in alles, is wel fijn :) Ben nu 18.

XxLMMxX

Re: "Mam, pap, mag ik...?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:21

Ik ben twintig, heb een vaste relatie, breng veel tijd daar thuis door, en heb samenwoonplannen.
Gisteravond na het eten belde ik netjes mn moeder op of ik mocht blijven slapen.
Toen heeft ze maar gezegd dat ik dat niet meer hoef te vragen :,).

Verder ben ik altijd heel vrij geweest. Hoefde nooit iets te vragen. Niet te melden waar ik uithing. Er werd van mij al vroeg verwacht heel zelfstandig te zijn.

Heb ook zelf mn paarden aangeschaft als minderjarige.

Het enigste wat ik wel heb gevraagd is of ik mn piercing mocht laten zetten toen ik 16 was.
Maar toen ik op mn 18e een tweede piercing nam heb ik het niet meer gevraagd.
En had ik een nee gekregen op mn zestiende dan denk ik dat ik er toch voor gegaan was.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:57

mws => lzp