Help, kan ik nog leren skiën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ValerieM

Re: Help, kan ik nog leren skiën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:22

Natuurlijk kan je het nog leren!!

Ik zie trouwens meerdere reacties dat je een les kan nemen in snowworld. Absoluut waar!
Maar mocht je ooit een week op wintersport gaan, houd er dan rekening mee dat een echt berg heel anders is dan snowworld.
In snowworld kan ik namelijk best goed snowboarden... op de berg klapte ik dicht...

Geef mij sowieso maar skies!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:34

Tuurlijk kan je het nog leren! Wel meteen met les beginnen, foute dingen afleren is moeilijker dan het in 1x goed doen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:54

ValerieM schreef:
Natuurlijk kan je het nog leren!!

Ik zie trouwens meerdere reacties dat je een les kan nemen in snowworld. Absoluut waar!
Maar mocht je ooit een week op wintersport gaan, houd er dan rekening mee dat een echt berg heel anders is dan snowworld.
In snowworld kan ik namelijk best goed snowboarden... op de berg klapte ik dicht...

Geef mij sowieso maar skies!!

Ik sta al 17 jaar op skies (en ik ben 17 :+ ) en ik ben een degelijk skier, maar in snowworld kan ik er niks van. Zo zie je maar; verschilt per persoon

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:58

Ik ski vanaf mijn 13e, vond het echt dood en doodeng. Ben toen een paar jaar gestopt en gezegd dat ik nooit meer ging skiën. Toen ik 18 was leerde ik mijn vriend kennen en hij is skileraar. Hij heeft me alles opnieuw aangeleerd. Soms is het nog lastig als het niet goed zit tussen mijn oren maar verder ski ik nu super gemakkelijk!
Dus gewoon doen en goed les nemen!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:01

Skiën mischien niet, maar iedereen kan après skiën!!!! :D

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:02

Ja je kan makkelijk nog leren skiën, wel zeker groepslessen of aan het begin misschien wat privelessen nemen. Ik was 5 toen ik op de skies stond, heb de eerste paar jaar geweigert te skiën, vreselijk vond ik het. Nu vind ik het heerlijk en prijs is mezelf gelukkig dat ik elk jaar af en toe lekker kan skiën. :)

Ik heb ook toen ik jong was diverse lessen op de borstelbaan gehad, dat is volgens mij wel een stuk moeilijker dan echte sneeuw (van wat ik ervan heb onthouden). Je hebt er wel echt profijt van!

Gewoon gaan en er lekker van genieten zou ik zeggen. +:)+

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:42

Ik ben een ervaren skiër, was een jaar of 4 toen ik voor het eerst op de latten stond en vond het de eerste jaren doodeng en weigerde pertinent in een klasje te gaan (ik was een eigenwijs ding). Gelukkig heb ik een hele geduldige en ervaren papa, die me echt heel degelijk heeft leren skiën. Nu vind ik het heerlijk! Het is ook niet ingewikkeld, maar les is wel een must om ongelukken te voorkomen, noodstoppen, inzicht krijgen op de piste (en de mede piste-gebruikers) en controle zijn dingen waar je handigheid in moet krijgen. Les helpt daar echt bij.
Als een indoor ski hal te ver weg is, is een borstelbaan ook best een goede. Ik heb hier in den bosch op de indoor skihal geskied een paar jaar terug, omdat ik mijn techniek op orde wilde krijgen. Man, wat confronterend! Dat was les op een lopende band en die is heel wat minder vergefelijk dan de sneeuw haha. Ben niet vaak op m'n snufferd gegaan hoor, maar met zo'n spiegel van voren ga je met sprongen vooruit. Ik had toen lessen vanuit school en er zaten dus ook echte beginners in mijn les en ik stond er van te kijken hoe snel zij heel erg netjes mee konden komen. Heb er op de berg ook nog altijd profijt van, dus kan dat ook echt aanraden! Maar in de echte sneeuw, op een echte berg, in de frisse lucht.. Er zijn maar heel weinig dingen die dat kunnen evenaren! Heerlijk!

Krijg spontaan helemaal zin in de wintersport door dit berichtje, ik zou er voor gaan als ik jou was!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:54

Natuurlijk kan dat! Ik kreeg mijn eerste ski-ervaring als huwelijksreis op mijn 21ste. We hadden daar wel iedere ochtend les en dat heb je ook echt nodig. Je kunt er ook voor kiezen om eerst hier al wat lessen te nemen, voordat je op vakantie gaat. Een week ski-vakantie is best kort en als je dan al wat vaardigheden onder de knie hebt kun je al wat meer genieten in de sneeuw.
Mijn kinderen heb ik eerst laten lessen op een borstelbaan, dat is best ploeteren, maar in de sneeuw is het daarna super gemakkelijk!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 13:57

Je kan makkelijk leren skiën! Er zijn er zat die pas later beginnen.
Wel écht les nemen, want je leert het al gauw fout aan en dan krijg je dat er niet meer uit.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:14

Je kunt zeker nog leren skien!
Mijn vriend ging dit jaar voor t eerst en toen was hij 27. Hij kwam keurig naar beneden aan het einde van de week. zeker les nemen, daar leer je het meeste van!

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:23

Mijn schoonvader was geloof ik 60 toen hij voor het eerst op skies stond. Dus ja, met jou 19 jaar moet dat zeker lukken.
Ik ben ook pas op mijn 22e begonnen met snowboarden.

Daarnaast, op iedere leeftijd kun je alles leren, daar wordt je nooit te oud voor.

Je moet alleen niet verwachten dat je na een weekje zo goed kan skieen als iemand die al jaren skied.

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:24

Doodeng :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:26

Ach jawel joh, ik was 16 toen ik voor het eerst ging skieën, kan prima! Zou wel zorgen dat je toch wel les neemt. Ik heb toen een week lang iedere ochtend les gehad en iedere middag ging ik met vriendlief en zijn familie mee. Zo konden zij 's ochtends van de stijlere pistes af en kon ik gewoon lessen volgen, iedereen blij :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:30

Trouwens, even ter info. Wel les nemen, dat is zo goed als noodzakelijk om veilig de berg af te kunnen komen.
Daarnaast beginnen met groene pistes, die zijn er niet in ieder gebied dus mocht je nog niet weten waar je naartoe gaat precies, zoek dan een gebied waar er veel groene zijn.
Daarnaast is blauw ook redelijk makkelijk. Maar kijk daar een beetje mee uit. De ene blauwe is de andere blauwe namelijk niet. Ik heb weleens op een blauwe gestaan die meer leek op groen, en ook weleens op een blauwe die echt met overtuiging rood gekleurd hadden moeten zijn.
Rood is voor gevorderd en zwart voor zeer gevorderd.
Bij ieder gebied staan op diverse punten op de berg kaarten, zodat je kan zien welke kleuren pistes waar zijn en welke route ze over de berg volgen.

Daarnaast, ga nooit naar de berg zonder ski bril.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:36

zo'n borstelbaan is ook echt een aanrader die leraar kan dan pal voor je neus gaan staan en je kan je vast houden. ik kon na 3 lessen al parallel skiën. Toen we op wintersport gingen kon ik vanaf dag 1 al en blauwe piste nemen. eerst wat voorzichtig en op dag 2 daar ook nog een lesje genomen eind van de week heb ik zelfs een rode genomen.

Wat toen wel ff wennen was is dat zo'n baan veel stroever is. op sneeuw maar je eerder snelheid
Laatst bijgewerkt door Persevero op 10-10-14 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:37

Mijn stiefzus ging na een paar lessen al achter me aan de zwarte piste af, en dat ging nog goed uit _O-

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:44

Ik zit met dezelfde vraag... Nooit in mijn leven op de latten gestaan en ik weet bijna zeker dat ik een keer mee zal moeten op ski-vakantie. En als ik ergens een hekel aan heb is niet mee kunnen doen.

Ook dat je met gevorderde skiërs/snowboarders bent en jij steeds van de baby hellinkjes moet en de rest niks liever dan van de zwarte piste af wil. Lijkt me zo ongezellig voor beide partijen?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:46

Iedereen zegt t al, dat kan makkelijk!
Je bent 19 toch? Geen 91....
Een dagje naar een indoorski en daar een dag les nemen helpt je vast op weg, vind ik leuker en echter dan een borstelbaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:51

Kelly_ann schreef:
Ik zit met dezelfde vraag... Nooit in mijn leven op de latten gestaan en ik weet bijna zeker dat ik een keer mee zal moeten op ski-vakantie. En als ik ergens een hekel aan heb is niet mee kunnen doen.

Ook dat je met gevorderde skiërs/snowboarders bent en jij steeds van de baby hellinkjes moet en de rest niks liever dan van de zwarte piste af wil. Lijkt me zo ongezellig voor beide partijen?

Hoeft niet hoor, mijn 's ochtends ging mijn vriend lessen, dan kon ik doen wat ik wilde en 's middags nam ik m mee, en er waren genoeg leuke pistes voor ons beide, of hij deed een blauwe en ik deed een rode.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:57

dat doen wij dus ook joolien. wij blijven samen op de piste. we pakken meestal blauw. soms rood. tochten maken zit er voor ons alleen in als wij ons eigen tempo kunnen skiën( de rest gaat veel te hard en te snel) vriend is sinds 4 jaar aan het skiën. heeft goede skies gehuurd. les gekregen van mn vader(die hier al 35 jaar komt). en nu gaat t vlekkeloos.
ik ski al vanaf mn 4de dus dat is geen probleem en ik ben nu 32