XFiemoX schreef:Zo zijn wij vlak voor de zomervakantie begon ook via MP opgelicht door een oplichter. Zochten naar kaarten voor de Efteling, ook alles na getrokken maar net als de TS niks geks kunnen vinden. Dus ook het geld over gemaakt, gewacht gewacht en nog eens wachten maar geen kaarten die we thuis gestuurd kregen. Terwijl de gegevens die we juist opgevraagd hadden niet voor kwam bij internet oplichting ging mijn man zoeken in het systeem van huurders (opzichter bij woningbouw) en daar kreeg ie beet. Bleek dus dat die persoon een woning huurde via die woningbouw. Dus manlief is daarop af gegaan en heeft het geld terug geëist, hij was geshockt en had het dus niet verwacht ook al zou ie geweigerd hebben dan zou manlief ter plaatse de politie erbij halen.
Alle E-mails hadden we bewaard. Maar toch wel ons geld terug gekregen.
In het kader van wet op de persoonsgegevens lijkt het me niet heel handig hier in het openbaar te vermelden dat je man gebruik maakt van een systeem bij de woningbouw om gegevens van iemand te checken voor prive doeleinde... Kan me voorstellen dat je je wel flink opgelicht voelt..
Terwijl ik niets anders deed dan het vriendelijk verzoeken.