Help, ik denk dat ik word opgelicht...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:56

XFiemoX schreef:
Zo zijn wij vlak voor de zomervakantie begon ook via MP opgelicht door een oplichter. Zochten naar kaarten voor de Efteling, ook alles na getrokken maar net als de TS niks geks kunnen vinden. Dus ook het geld over gemaakt, gewacht gewacht en nog eens wachten maar geen kaarten die we thuis gestuurd kregen. Terwijl de gegevens die we juist opgevraagd hadden niet voor kwam bij internet oplichting ging mijn man zoeken in het systeem van huurders (opzichter bij woningbouw) en daar kreeg ie beet. Bleek dus dat die persoon een woning huurde via die woningbouw. Dus manlief is daarop af gegaan en heeft het geld terug geëist, hij was geshockt en had het dus niet verwacht ook al zou ie geweigerd hebben dan zou manlief ter plaatse de politie erbij halen.
Alle E-mails hadden we bewaard. Maar toch wel ons geld terug gekregen.

In het kader van wet op de persoonsgegevens lijkt het me niet heel handig hier in het openbaar te vermelden dat je man gebruik maakt van een systeem bij de woningbouw om gegevens van iemand te checken voor prive doeleinde... Kan me voorstellen dat je je wel flink opgelicht voelt..

MPH

Re: Help, ik denk dat ik word opgelicht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 00:35

^^ is volgens mij een reden om iemand te ontslaan idd...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:23

Dat mag niet, maar kan me voorstellen dat de verleiding enorm groot is als je opgelicht bent.
Zo is mijn man directeur bij de bank. Kan ook alles opzoeken als hij zou willen maar dat mag echt niet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:46

Jeetje ja, dat vind ik wel heel ver gaan...

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 09:43

Als ik dat zou doen is het einde carriere......

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:38

Uhu sorry hoor maar Ben even vergeten bij te vermelden dat hij het in goed overleg met zijn baas gedaan had, waarna ie dus akkoord daarvoor gekregen had. Politie hadden wij als allereerste ingelicht toen we erachter kwamen dat we dus opgelicht waren. En ook melding bij internet oplichting gedaan.

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:40

Dus zn baas geeft nog toestemming ook... is niet best eigenlijk..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:50

Voor nu te laat, maar een aanbetaling geven op iets wat je een dag later op komt halen, dan zouden d alarmbellen moeten gaan rinkelen.

Contact via whatsapp is nooit een goede referentie. Iedereen kan die telefoon in zijn hand hebben.

Sowieso is het op gezocht kaarten een groter risico omdat marktplaats deze personen niet na kan trekken.

Maargoed, hier heb je voor nu weinig aan.

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 10:58

Idd slecht dat een baas toestemming geeft... Als de betreffende man er werk van zou maken... Wat ie wel niet zou doen.. Dan hang je gewoon hoor. Je raadpleegt persoonsgegevens niet voor het doel waarvoor die bestemt zijn.. Tis altijd degene die de bevraging doet zijn verantwoordelijkheid.. Maar goed. T was maar even een tip om dat op het internet te vermelden... Niet handig...

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 18:51

@Tallie1979, Ik heb idd al een topic gestart op die website, ik ga ook zeker aangifte doen.

Ik heb gelukkig maar 1/4 overgemaakt, hij wilde eerst 50.. de alarmbellen hadden idd moeten gaan rinkelen maarja.. wat gebeurt is nou eenmaal gebeurt. Een leer voor de volgende keer!

Ik heb al een paar maal vriendelijk verzocht om mijn geld terug te krijgen, geen antwoord. Of 1 maal een antwoord met 'doe eens even rustig krullebol' :Y) Terwijl ik niets anders deed dan het vriendelijk verzoeken.

Ik kan pas 5 dagen na de oplichting aangifte doen, dus maar afwachten wat ik nog van weer zie.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:25

Wat een eikol.. En dan ook het belerende toontje! :oo