Geen vrienden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 13:40

Slina schreef:
Herkenbaar!
Ik merk dat m'n vriendschappen verwateren. Zij zijn druk druk druk en afspreken lukt 2x per jaar. Dus dan steek ik er op een gegeven moment ook geen energie meer in.
Gevolg is dat ik op dit moment voornamelijk m'n vriend heb. Dus daar ga ik dan mee winkelen, naar bios, naar dierentuin. Lang geleden dat ik bv heb gewinkeld met een vriendin.
Vind het wel jammer, maar kan er wel zielig over zitten doen maar ach, in principe heb ik aan m'n vriend genoeg en alle contacten ernaast zijn mooi meegenomen :)

haha, dat heb ik dus ook precies zo :')

Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat je mensen leert kennen in "slechtere" tijden; dus dat je gelijk weet wat je aan wie hebt :') Waarbij mijn daadwerkelijke vriendengroepje dus ehm, ernstig is uitgedund :+ Er zijn nog geen handjevol mensen die ik eigenlijk verder nooit zie, maar wel midden in de nacht kan bellen als ik er helemaal doorheen zit.

Moet ook wel erbij vermelden dat ik ook niet de makkelijkste persoon op aarde ben, maar als je na 10x nog steeds je rug naar me toe keert ben ik er ook wel een keer klaar mee en ben nu wel steeds "harder" geworden in wie ik nog als "vriend" wil noemen.. Laat mij dan maar lekker het oude gekke kattenvrouwtje worden samen met m'n vriend, liever 1 lieve kat dan 20 aso vrienden.. :')

branka16

Re: Geen vrienden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 13:41

Haha:
Laat mij dan maar lekker het oude gekke kattenvrouwtje worden samen met m'n vriend, liever 1 lieve kat dan 20 aso vrienden..

Zo denk ik dan ook wel weer! :j

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:01

Ik heb ergens gelezen/gehoord dat je om de 7 jaar ongeveer wat nieuwe vrienden krijgt die dan weer passen bij je levensfase. Zolang je jezelf goed voelt lijkt moet je er echt niet raar over voelen dat je misschien maar een paar echt goede vrienden hebt die je misschien niet eens zo vaak ziet.
In de tijd van 20-25 zag ik mijn beste vriendinnen elk weekend wel in de kroeg. Daarna verhuisde ik naar Amsterdam en zag ik ze minder. Zij hebben al kinderen en bij mij is er 1 onderweg, kan me voorstellen dat onze levensfases weer wat meer aansluiten en ik ze weer wat meer zie. Als we elkaar 3 maanden niet zien en dan weer een middag is het ook goed! Via whatsapp en Facebook blijven we een beetje op de hoogte wat er zoal gebeurd.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:05

In dat geval voel ik mij vrij vriendloos. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:08

Ik heb altijd wel vriendengroepen gehad, vanuit mijn werk bij een poppodium, tijdens uitgaan ontmoet of gewoon, omdat ik bij een bestaande groep kom.

Ik woon nu 2 jaar in de binnenstad van Alkmaar en ik heb mijn vriendengroep hier ontmoet. We appen, facebooken, eten samen, gaan veel uit en met de meiden drink ik vaak na het eten even thee. Toen ik nog een vriend had zag ik ze iets minder, maar niet veel omdat hij ook zijn vriendengroep had. Als we vriendjes hebben slepen we die gewoon mee :D

Ik ben wel echt een sociaal monster, toen ik hier net woonde had ik 1 goede vriendin, dat vond ik verschrikkelijk. Nu heb ik binnen de groep 3 meiden waar ik het meest naartoe trek, maar de rest zie en spreek ik ook vaak.

Toen mijn relatie net uitging ben ik enorm fijn opgevangen, geen moment alleen geweest en mijn koelkast zat vol sushi :')

Edit: Ik was 22 toen mijn relatie na 3 jaar uitging, al mijn vrienden had ik voor hem aan de kant gezet. Dat zou ik nu niet meer doen, wees blij met je vriend en steek er tijd in maar wees je er ook van bewust dat het kapot kan gaan en dat je dan in je eentje bent.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 09-10-14 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 14:11

Haha, ik heb 4 katten. Ik word ook dat kattenvrouwtje dan :+

Ik ben ook vriendschappen kwijtgeraakt toen ik het uitmaakte met mn nu ex. Iedereen koos zijn kant. Tja. Doei dan maar?

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 15:01

Even off topic, lieveli je avatar is veranderd!!!! Why?!
Ik vond die andere veel leuker :p

En idd als je een relatie hebt zijn vrienden ook anders, je hebt andere prioriteiten en wilt meer samen zijn en dus minder uitgaan?

Stiekem hoop ik toch wel dat ik weer iemand tref waarmee ik weer eens iets kan gaan doen, shoppen of ergens iets eten oid, gewoon er even uit...
Mensen om mij heen zijn altijd druk en ik heb altijd tijd, das best frustrerend :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:05

Ik vond die andere ook leuker, toch maar weer veranderd :')

Ik heb niet minder zin om uit te gaan als ik een relatie heb, misschien is dat iets raars van mij?

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:07

Met mijn beste vriendin app ik echt waar elke dag wel een keer, ben daar bijna elke dag en doen alles samen.

Heb ook andere vrienden waarbij dat niet zo gaat hoor!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:13

Ik merk dat mijn vriendschappen erg verwateren. In de middelbare school hadden we een erg close vriendengroepje. Zaten bij elkaar op school dus spraken elkaar iedere dag en ook in het weekend gingen we vaak uit. Inmiddels is iedereen verder gaan studeren, bijna iedereen in een andere stad en sommigen ook op kamers, dus dat wordt ook erg lastig! Bij ons is de wil er wel om af te spreken, maar niet iedereen heeft altijd tijd. Als ik bijvoorbeeld zin heb om te winkelen twijfel ik niet om aan een vriendin te vragen of ze tijd heeft hoor! Mijn 'beste vriendin' (ik vind het zo k*t om mensen te labelen) zie ik vaak weken lang niet maar we spreken wel vaak via Facebook, en daar kan ik ook met nare dingen terecht. De rest zijn eigenlijk meer van die vrienden waar je gezellig mee kan doen en lekker lachen.

Verder heb ik sinds dik een jaar een relatie en valt me ook op dat ik veel liever thuis op de bank een filmpje kijk met vriendlief of gezellig met z'n tweetjes wat ga eten dan naar een feestje of naar de kroeg met vrienden. Al kan ik van dat laatste ook echt genieten en is het fijn om eens een 'ladies night' te hebben zonder venten :D

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:57

Ik heb 2 échte vriendinnen. Mijn vriendin (partner) en mijn beste vriendinnetje. Helaas woon mijn beste vriendin in Friesland en ik ik zuid brabant. Wat er dus voor zorgt dat we elkaar zeer weinig zien, appen doen we wel veel, maar bellen dan weer nooit want dat haten we beide.

Ik ben heel blij dat ik mijn vriendin heb waar ik alle leuke dingen mee kan doen die ik wil doen, maar af en toe mis ik toch wel echt een vriendin, waar je gewoon eens even lekker kunt langs gaan en gewoon niets hoeft te doen. Toen ik nog studeerde had ik dat wel, maar nu ik afgestudeerd ben merk ik dat die vriendschappen heel snel verwateren, je hebt minder met elkaar gemeen of zo. En nu moeten afspraken echt minstens een maand van te voren gepland worden, dat vind ik zo jammer.

Heb maar geaccepteerd dat ik niet echt super sociaal ben in de zin dat ik snel met mensen afspreek en ze als vrienden bestempel. Het liefst zou ik willen dat mijn beste vriendin en ik wat dichter bij elkaar zouden gaan wonen :7

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 10:50

@ Micha, dat heb ik ook..
Ik zou nooit ergens spontaan langs gaan want mensen zijn toch nooit thuis of hebben tijd..
Waarom was dat vroeger zoveel anders dat je zomaar even ging kijken of iemand thuis was?
Waarom doen we dat niet meer?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:58

ik heb exact hetzelfde als jij.
Wel vrienden en mensen vinden me over het algemeen aardig en ik kan met iedereen wel opschieten, alleen kom ik zelden bij mensen thuis of ga niet elke week samen uiteten/stappen etc.

Dat komt deels omdat mensen druk zijn met hun studie/werk, en daarom geen tijd of puf hebben.
of ze hebben een relatie, die meer prioriteit heeft (zelfs n vriendin, haar vriend wil perse mee als we iets gaan doen, en daar zitten wij niet op te wachten).
ook wonen mn vriendinnen van school best ver weg (ruim n uur met de auto).
we hebben geen grote groep die wekelijks bij elkaar komt.
ze hebben ook andere vrienden.

Ik zelf ben ook wel een meid die eigenlijk liever met jongens opgaat omdat die gewoon makkelijker zijn om mee om te gaan ^^
Geen gezeur, geen geouweho*r, gewoon vrienden zijn en dingen doen. maar goed ik heb ook weer een vriend. Die weet dat ik mannen vrienden heb, maar wil hem niet rot laten voelen dus ik spreek niet heel veel af met andere mannen :}

Ik heb af en toe wel behoefte om te gaan stappen maar omdat je dan zover van elkaar af woont gebeurt dat dan niet helaas.

Echter vind ik het ook wel weer lekker. geen verplichtingen. niemand die je kwetst als er een keer iets tussen komt.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:04

ik heb ook het zelfde.
maar ik ben dan soms wel eens bij iemand of we gaan dan met ze 3 paardrijden maar meer ook niet eigelijk.
en ik app eigelijk ook nooit, ik app allen als ik iets vraag of zo anders niet.

ik vind het zelf niet erg want ik geniet zo genoeg van het leven.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:48

NM -> LZP