Interesse in online platform instructie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij gebruik maken van een online platform om rijlessen in te plannen?

Ja, zoals beschreven in de openingspost.
13 (54%)
Ja, maar op een andere manier.
5 (20%)
Nee.
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 24

luf_horses

Re: Interesse in online platform instructie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 10:44

Als alle instructeurs verschillende prijzen hanteren is dat inderdaad niet te doen. Is het niet mogelijk een gemiddelde prijs te berekenen en die dan voor alle soorten lessen te hanteren? Of zijn de verschillen daar te groot voor?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:48

Kijk eens op de website Equiclinics: http://www.equiclinics.nl. Hier is ooit zo'n dergelijk initiatief geweest wat er wel op lijkt. Ik weet dat er nu een nieuwe eigenaresse is van de website, dus wellicht kunnen jullie samen aan de slag.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 10:57

Oh dat is interessant! Al zie ik nu geen clinicus gepland staan. Ik zal haar eens een berichtje sturen.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 11:14

Ik vind dit zeker interessant. Het is leuk af en toe een clinic te doen of een (bekende) instructeur te bezoeken in een andere richting of als aanvulling. Nu mis ik heel vaak dingen omdat je het ''toevallig'' via fb of je eigen rijvereniging of via de bokt markt tegen moet komen.

Of het online betalen handig is, weet ik niet. Dat hoeft van mij niet perse. Je kan ook gewoon een factuur krijgen bij aanmelding van de instructeur zelf oid. Of ter plekke contant. Al maakt dat vooraf betalen de instructeur meer garantie biedt dat iemand ook op komt dagen op de dag zelf.....

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:16

Maar de instructeur kan toch zelf de prijs invullen? Maar dat er dan gewoon wel een minimum komt. En dat betalen uit strippen hoeft niet maar je zou dan via ideal oid doen of op je account zoveel geld neerzetten en het daarvan betalen.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 13:37

Het was nog helemaal niet bij me opgekomen dat mensen niet zouden kunnen opdagen. Daarvoor is inderdaad de online betaling handig, want je wilt als instructeur natuurlijk niet voor niks komen. Hoe lossen instructeurs dit normaal gesproken op?

Aparte bedragen via IDeal betalen leidt tot meer transacties. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Tegoeden op accounts doe ik liever niet omdat dit juridisch een stuk ingewikkelder ligt. (Correct me if I am wrong). Als iemand een tienrittenkaart koopt, koopt hij/zij in feite tien lessen. Als hij/zij geld op een account stort heb ik geld van anderen in beheer tot zij dit omzetten in lessen. Ik heb geen rechten gestudeerd en weet niet precies hoe dit zit, maar het lijkt mij risicovoller dan strippenkaarten. Eventueel zou dit natuurlijk wel middels Paypal oid geregeld kunnen worden, dat is een stuk veiliger voor iedereen. Zo even een overzicht maken van de opties.

Ik zal de opties even op papier zetten en met vriendlief bespreken om te kijken wat er mogelijk is. Ik vind het in ieder geval super dat meerdere mensen hier interesse in hebben! :D

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:47

Sommige instructeurs zijn heel coulant in het laat afzeggen van lessen. Sommigen berekenen gewoon het hele bedrag door als je binnen 24h vantevoren afzegt. Als je jaren bij dezelfde instructeur lest is er meestal wel sprake van coulance. Als mijn paard niet fit is of ik moet opeens werken, dan hoef ik niet te betalen in elk geval. Meestal verschuiven we dan trouwens de les 1 of enkele dagen.

Misschien kunnen de instructeurs in dit topic hier ook nog iets over zeggen?

In het geval van clinics en dergelijke waarbij je de instructeur bijvoorbeeld niet kent, kan ik me voorstellen dat het risico toeneemt dat er iemand niet komt opdagen, of heel laat afzegt. Daarom is iets van vooruitbetaling wel verstandig denk ik. Welke manier dan het meest praktisch en juridisch haalbaar is, dat weet ik niet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 13:49

Normaal laat ik mensen gewoon contant betalen. Geeft de minste gezeur. Maar als iemand niet komt opdagen of een half uur voor tijd afzegt dan heb ik het verlies.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:39

Ik laat mensen normaal ook contant betalen. Geeft inderdaad het minste gezeur.
Maar dan zit ik wel met het verlies. Ik denk dat je dit moet proberen te voorkomen via de site door minimaal 24 uur van te voren afzeggen = geld terug. Daar binnen gewoon hele bedrag doorbereken.

@luf_horses: Ik snap jou punt. Denk dat dat ook het moeilijkste is.
Wij hebben trouwens bij de hondentraining zo geregeld dat je een kaart van 5, 10, 20,25 kunt kopen. Elke keer als je wat koopt word dat bedrag van je kaart gestreept.
Of zou dat niet mogen?(Weet niet hoe het wettelijk zit)

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:00

Dat ga ik even uitzoeken, fro. Bij The Bootcamp Club kun je tot twee uur van tevoren jezelf uitschrijven, maar aangezien je hier met een accommodatie zit en je de plaatsen in een clinic toch altijd wel beperkt zijn lijkt mij dit te kort.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 15:58

Haai :Y)

Stuitte per toeval op je topic en het lijkt me een heel goed idee, ik zou zeker interesse hebben.
Het probleem met je strippenkaart zou je kunnen oplossen door een soort 'balkjes' systeem in te voeren waarbij iedere instructeur mbv een soort 'volume meter' het aantal strippen van te voren in kan stellen. 1 balkje = 1 strip etc.
Wat ik me afvraag is hoe het met de locatie geregeld zou gaan worden. Veel accomodatie eigenaren verhuren hun bakken alleen tegen vrij pittige tarieven... (Ik geloof dat het op manege Hellevoet iets van 50 euro kost om een binnenbak helemaal af te huren).

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 17:30

Hi :D De locatie regelen lijkt mij inderdaad de grootste uitdaging. (Dat, en een passende naam :+ )Zoals ik het nu in mijn hoofd heb is dit de verantwoordelijkheid van de instructeur. Ik kan me echter voorstellen dat die dit een te groot risico vindt. Niet alle trainingen vereisen natuurlijk een bak, maar er zullen vast mensen zijn die met hun vierjarige Jazz absoluut geen schriktraining op het strand willen volgen. Een andere optie zou dus zijn dat ik/ het platform zelf een locatie regel in overleg met de instructeur en in samenwerking met een manege/pensionstal. Ik kan me voorstellen dat kleinere pensionstallen hier liever aan mee willen werken dan grotere maneges.

Het balkjessysteem begrijp ik nog niet helemaal. Bedoel je dat een instructeur bijvoorbeeld drie balkjes kan vragen en dat elk balkje een vaste prijs heeft, let's say €10, dus een driebalkjesles is €30? Of een schuifbalk die je als instructeur op bijvoorbeeld 75% kan instellen en dan kost je les €7,50?

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:38

Ik kan me helemaal vinden in je verhaal over het missen van het sociale element en ik vind dit een heel interessant idee. Ik volg even! :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:53

Ik vind het een leuk en interesant idee! en ik vermoed dat hier echt wel vraag naar is..als instructeur zijnde lijkt het me ook een leuke uitdaging.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 16:43

Voor de mensen die eventueel lessen zouden willen volgen via dit platform: Wat zouden jullie eisen zijn aan de locatie? Zou het bijvoorbeeld op eigen stal of loopafstand moeten zijn?

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 09:29

Voor mij is het geen probleem om de pony op de trailer te zetten en naar een locatie te rijden. Ik heb zelf thuis nauwlijks fatsoenlijk de ruimte om te trainen. Dus ik ga al regelmatig met de pown op stap en heb de voorkeur voor een goede locatie iets verder weg dan een mindere dichterbij.

Momenteel heeft mijn vriendin bij haar thuis iets vergelijkbaars georganiseerd. We gaan nu met vier mensen en vier paardjes een mini cursus grondwerk doen (verdeeld over een aantal zaterdagen). Super leuk en ook nog eens knetter gezellig (ja het sociale element is voor mij een extreme plus)

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 10:07

Het mag gerust op een andere locatie zijn, in een straal van max. 100km afstand (uurtje rijden)

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:28

Andere locatie, max 50 km rijden. Paard is echt geen held om een uur lang op de trailer te staan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:15

Andere locatie prima, maximaal 30-40 minuten met de trailer anders is het niet meer in verhouding voor een uur les.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:32

[quote="luf_horses] Bedoel je dat een instructeur bijvoorbeeld drie balkjes kan vragen en dat elk balkje een vaste prijs heeft, let's say €10, dus een driebalkjesles is €30? [/quote]

Ja, dat is inderdaad wat ik in gedachten had.