Begeleid wonen,wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:32

Een comfi slaapbank levert ook veel ruimte op, overdag inklappen, evt beddengoed eronder of erachter in een bak oid en 's nachts als bed gebruiken. :)
Of een bed met lades of van die bakken eronder, kun je ook veel zooi in kwijt, evt dat je zelf van die lage rollerbakken koopt of opbergbakken, afhankelijk van de ruimte onder het bed.
En ipv een hangkast ladekasten gebruiken, kun je veel in kwijt en erop kun je bijv een tv, dvd-speler en stereo neerzetten.
Evt kun je zelfs nog kiezen om die ladekasten of bijv een grote expedit vakkenkast als tussenwand te plaatsen als je een beetje de ruimte hebt, ook hier weer met tv/stereo erop.
Met name de vakkenkast is daar erg geschikt voor omdat je aan beide kanten de bakken/manden kunt pakken en je door die bakken/manden niet gelijk op het bed kijkt vanuit de zithoek.
Als je vriend een salontafeltje wil zou ik ook hierbij een met vakken/lades kiezen, zo gebruik je het meteen om dingen in op te bergen.
En wat dacht je van wandplanken of een klein kastje onder de wasbak?
Aanrader is wel om kleine frutsels enzo zoveel mogelijk op te bergen, dat oogt veel opgeruimder.

friendly

Re: Begeleid wonen,wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:39

Overigens..als hij zich gewoon keurig gedraagt dan krijgen bewoners (mijn ervaring bij mijn ex) wat meer privileges. In het begin mocht nooit iemand slapen. Een fase later 1x per maand, daarna 1x per week tot zelf max. 3x per week. Dit was dan overigens wel met pubers dus geen idee welke regels er bij volwassenen gehanteerd worden.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 16:49

Je noemt zelf al dat het zelfstandig wonen met (intensieve) ambulante begeleiding steeds mis is gegaan.
Begeleid wonen lijkt me een heel reëel compromis tussen verblijven in een kliniek en zelfstandig wonen (wat, uit het verhaal op te maken, voorlopig een te grote stap is).
De voordelen die je noemt zijn wel hele belangrijke.

De nadelen gaan vooral over beperkingen waar je in een relatie mee om kan leren gaan. Leuk is het niet, maar er is ook binnen begeleid wonen wel erg veel mogelijk wat dat betreft. Zo'n nieuwe situatie zal even wennen zijn, maar niet onmogelijk. :)
Het zal wat aanpassing van jullie beide vergen, maar uiteindelijk zal dat voor een heel goed doel zijn. Namelijk jouw partner die (hopelijk) beter in z'n vel zal zitten, meer sociaal contact heeft, voldoende professionele hulp krijgt en toch vrij zelfstandig kan leven.

Succes met de beslissing!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 22:51

Ik ben het helemaal met jullie eens hoor,ik wil ook echt niet dat hij terug gaat naar zijn flat.
Hij staat nu op de wachtlijst voor begeleid wonen,binnenkort gaan we een keer kijken, en als hij er aan toe is kan hij evt,een weekje logeren om het te proberen.
Het zal mij ook veel meer rust geven als hij begeleid woont,omdat tot nu toe alles op mijn schouders terecht kwam en ik me altijd veel zorgen maak als slechter met hem gaat.
Ik ga er wel elke dag heen, maar heb thuis mijn kinderen en die gaan voor.
Als ik thuis was en ik hoorde een ambulance dan keek ik gelijk op P2000 om te kijken of ze niet naar zijn adres gingen,gek werd ik er soms van.
Als hij straks begeleiding krijgt kan ik weer gewoon zijn vriendin zijn en niet zijn verpleegster,huishoudster enz.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:43

Heeft je vriend niet te maken met dat gedoe rondom de wachtlijsten of gaat hij naar een zogenaamde particuliere woonvorm?
Ik heb zelf nl enorm veel problemen gehad met wachtlijsten die maar niet opschoten etc tgv een wetswijziging en dat heeft mij doen besluiten om ambulant te gaan wonen.
Anders had ik over 10 jaar nog in de vorige woonvorm gezeten bij wijze van spreken.