Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dems75 schreef:helemaal mee eens MairiMacBran! zei ik ook al vorige pagina, ik heb liever dat ik met respect behandeld word, dan dat ik met U word aangesproken door een draak....

Soms wel enorm wennen, vooral bij wat "oudere" docenten Al vinden ze het vaak wel netjes als je het doet, maar zeggen er dan wel bij dat het niet hoeft.
Cchanny schreef:Ik heb vanaf kleins af aan, gewoon u moeten zeggen.
En Meester/Juf + voornaam.
Op het middelbaar meneer en mevrouw + achternaam en U.
Op het MBO was het voornaam en U.
Op het HBO is het voornaam of meneer/mevrouw (ligt aan de docent) en U.
Ik zal altijd u blijven zeggen, ook tegen vreemden en oudere mensen. Ik heb niet met ze geknikkerd.
MelanieB schreef:Cchanny schreef:Ik heb vanaf kleins af aan, gewoon u moeten zeggen.
En Meester/Juf + voornaam.
Op het middelbaar meneer en mevrouw + achternaam en U.
Op het MBO was het voornaam en U.
Op het HBO is het voornaam of meneer/mevrouw (ligt aan de docent) en U.
Ik zal altijd u blijven zeggen, ook tegen vreemden en oudere mensen. Ik heb niet met ze geknikkerd.
Hier ook. Vind het een stukje opvoeding en netter.
Jij en je kan altijd nog, maar in eerste instantie gewoon u.
vuurneon schreef:Op de basis school 'juf/meester voornaam' maar wel je en jij; helemaal bij jonge kinderen is 'u' lastig. Mijn neefje zei dan wel eens tegen zijn opa: 'jij bent een u opa!'
verootjoo schreef:vuurneon schreef:Op de basis school 'juf/meester voornaam' maar wel je en jij; helemaal bij jonge kinderen is 'u' lastig. Mijn neefje zei dan wel eens tegen zijn opa: 'jij bent een u opa!'
hoezo is dat lastig voor basisschoolkinderen? Ik zei altijd u vanaf kinds af aan tegen oudere mensen dan ik. Neefjes hier idem dito van nog geen basisschoolleeftijd. Iemand ouder dan jezelf spreek je gewoon met u aan. Nooit moeite mee gehad, ik spreek dan ook iedereen met u aan.
Ik vind ook eigenlijk dat je op de basisschool gewoon u zegt tegen leraren.