Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Moeders heeft de hapjes al klaar en zit nu ongeduldig op de bank. Ohnee, nu staat ze weer op en loopt ze van de stress rond 
eenitraM schreef:anoukie88 schreef:eenitraM woont hier in de buurt dus alles wat zij zegt. En ook Sarah/Abraham en halve Sarah/ Abraham zetten. En bij geboorte een ooievaar
Gewoon persoonlijk uitnodigen voor een drankje idd. En dan wat lekkers erbij. Wordt erg gewaardeerd altijd vooral bij de wat ouderen.
Ohja! Die halve pop! En ik maar denken dat ze dat door heel Nederland doen. Maar ben er onlangs achter gekomen dat ze op 25 jaar geen pop gaan zetten in Tilburg ofzodat is schijnbaar ook streek gebonden.
sunny_l0ve schreef:Wat een prachtige traditie, al zou ik er persoonlijk denk ik niet tegen kunnen. Ik ben samen met m'n man nogal op mezelf en vinden het wel prima om de buren gedag te zeggen en daar blijft het een beetje bij.
Nu vraag ik me wel af hoe je als buitenstaander in deze dorpjes ontvangen word, vooral door de mensen die veel waarde hechten aan deze traditie. Kan me voorstellen dat als er iemand uit de randstad komt wonen dat die daar totaal geen weet van heeft.
We vonden het toch erg leuk, zeker omdat we er pas een half jaar woonden.