Alektum Incasso, iemand ervaringen? Hier zijn die van mij.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:28

Haha jawel, maar ik ben gewoon zo geirriteerd dat ik er dus moeite in moet gaan steken. Ik heb net in de mail gezet wat jullie hier vertelden. Dus gevraagd om leveringsbewijs endergelijke. Hopelijk krijg ik daar straks antwoord op maar ik verwacht er niet teveel van.

Axel_Valerie

Re: Alektum Incasso, iemand ervaringen? Hier zijn die van mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:30

Oh CYNN dat is inderdaad ook nog een goeie als het echt niet lukt allemaal! Daar ben ik zelf erg goed in! :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:30

Afgestudeerd advocaat? Ik neem even voor het gemak aan dat je bedoeld dat die vriend zijn master Nederlands recht heeft afgerond. Dat maakt je nog geen advocaat :)

Voor mijn werk boek ik wel eens administraties in en ontvang dan ook spookfacturen of herinneringen. Als dit gewoon negeert dan gebeurt er uiteindelijk helemaal niets dus goed komen doet dat sowieso wel :j

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:33

Axel_Valerie schreef:
Ja ik heb dus nu een mail gestuurd omdat de beste man daarnaar vroeg. Ik ga ze wel de kans geven om het op te lossen, zo ben ik dan ook weer..

Als ik je een advies mag geven.. Niet mailen.
Alles wat je zegt kan tegen je worden gebruikt.

Eigenlijk moet ik ons trucje niet verklappen :')
Maar als wij eigenlijk geen bewijs hebben, gaan we op fishing expedition.
We sturen de klant een brief waarin we hem eigenlijk uitlokken om een mail of brief te sturen waaruit op te maken is dat wij ook daadwerkelijk hebben geleverd.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:33

Jeetje niet zo mierenpielen. Hij is ook al werkzaam als advocaat en ja hij heeft de studie/master Nederlands Recht inderdaad afgerond met goed gevolg.

En ik denk dat de optie negeren nu wel genoemd is. Dat doe ik al HEEEEL lang en dat werkt niet. Ik wil er gewoon van af.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:34

Peerke_ schreef:
Axel_Valerie schreef:
Ja ik heb dus nu een mail gestuurd omdat de beste man daarnaar vroeg. Ik ga ze wel de kans geven om het op te lossen, zo ben ik dan ook weer..

Als ik je een advies mag geven.. Niet mailen.
Alles wat je zegt kan tegen je worden gebruikt.

Eigenlijk moet ik ons trucje niet verklappen :')
Maar als wij eigenlijk geen bewijs hebben, gaan we op fishing expedition.
We sturen de klant een brief waarin we hem eigenlijk uitlokken om een mail of brief te sturen waaruit op te maken is dat wij ook daadwerkelijk hebben geleverd.

Te laat helaas. Maar vanaf nu zal ik niet meer mailen :+

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:35

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb zojuist een telefoongesprek met een van uw medewerkers gehad.
Hierbij is afgesproken u te emailen. Al geruime tijd ontvang ik brieven van u
over een bestelling die ik geplaatst zou hebben bij Aliaz Cooperation. Ik heb
daarna op google ingetypt wat dit zou kunnen zijn en het advies luidde dit te
negeren. Ik zou alleen graag zien dat dit stopt.
Ik wil bij deze kenbaar maken dat ik nooit een bestelling heb geplaatst noch
iets heb ontvangen. Heeft u voor mij het afleverbewijs en nota?
Graag zou ik weten wat nu te doen?
Alvast bedankt.

Kind regards/Vriendelijke Groeten,

Valerie Swart

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:37

Axel_Valerie schreef:
Jeetje niet zo mierenpielen. Hij is ook al werkzaam als advocaat en ja hij heeft de studie/master Nederlands Recht inderdaad afgerond met goed gevolg.

En ik denk dat de optie negeren nu wel genoemd is. Dat doe ik al HEEEEL lang en dat werkt niet. Ik wil er gewoon van af.
Of een verhaal niet spannender maken dan het is :)). Waarschijnlijk is je vriend werkzaam als advocaat-stagiare.

Langer negeren :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:38

Axel_Valerie schreef:
En ik denk dat de optie negeren nu wel genoemd is. Dat doe ik al HEEEEL lang en dat werkt niet.

Natuurlijk wel. Als jij niet reageert, houden ze vanzelf wel op.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:38

Diablo schreef:
Axel_Valerie schreef:
En ik denk dat de optie negeren nu wel genoemd is. Dat doe ik al HEEEEL lang en dat werkt niet.

Precies, en met de laatste interacties hebben ze genoeg voer om weer een flinke tijd vooruit te kunnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:40

Gewoon ongeopend weggooien die brieven, ze worden er uiteindelijk flauw van. Niet zo moeilijk doen :+

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:41

Kiwipitje schreef:
Axel_Valerie schreef:

Of een verhaal niet spannender maken dan het is :)). Waarschijnlijk is je vriend werkzaam als advocaat-stagiare.

Langer negeren :)

Nee hij is advocaat.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:43

Diablo schreef:
Axel_Valerie schreef:

De optie negeren is nu wel genoemd en ik kan jullie vertellen dat dat niet werkt.
Ik gooi al bijna een jaar alles van Alektum weg. Nu is de maat gewoon vol.
Ik vroeg hier gewoon of er meer mensen waren die last hebben van Alektum en ik wilde
het hele gezeik even van mij afschrijven.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:44

De enige echte macht die een incasso heeft is die van het bluffen...oftewel; ja de mensen hier die zeggen; negeren het houdt vanzelf op, hebben ook gelijk hoor.
Ze kunnen jou namelijk niks maken. Dus op een gegeven moment houdt het heus wel op. Kwestie van; wie heeft de langste adem.
Ik had dat geduld niet en was pissig op ze en had zoiets van 'opzouten nu, want ik ga deze onzin niet langer tolereren' dus vandaar dat ik ze de adem maar heb afgesneden :D }:) .
Maar negeren zal uiteindelijk ook helpen hoor.

Ik had alleen geen zin om daar op te wachten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:47

Zonde van je energie om je druk te maken, gewoon ongeopend weggooien. Gaat net zo makkelijk als een leeg toiletrolletje weg te gooien. Kost hun meer moeite dan jou :=

Ik heb te maken met échte facturen van de vorige bewoners, dat is nog feestelijker! Omdat er openstaande bekeuringen waren, is zelfs de politie tot 2 keer toe langs geweest. Harstikke gezellig! (had de buurt ook wat te kletsen :') ).
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-10-14 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:48

Ja en dat level heb ik nu dus ook bereikt xxCYNNxx.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:49

Een aantal jaren geleden heb ik bij Horze 2 rijbroeken en een paar laarzen besteld, ik had gekozen voor achteraf betalen via Klarna.
Rijbroeken zaten niet lekker dus terug gestuurd en de rijlaarzen omgeruild voor een andere maat.
Vervolgens vond ik ze toch niet lekker zitten dus ook het tweede ontvangen paar retour gedaan.
Dus alles wat ik besteld had was weer retour gezonden en er was dus niets wat ik nog af hoefde te rekenen. Ruim een half jaar later krijg ik ook van Alektrum een brief dat ik nog even een bedrag van ruim 100,- moet betalen voor een bestelling bij Horze.
Mailtje gestuurd met de mededeling dat de artikelen retour zijn gegaan.
Maanden niets gehoord en ineens weer een brief van Alektrum dat ze een gerechtelijke procedure gingen starten.
Weer een mail gestuurd om te zeggen dat ik geen rekeningen meer open heb staan bij Klarna.
Wederom maanden lang geen reactie. En als je denkt dat je er eindelijk vanaf ben,..... ja hoor een brief van Alektrum met het laatste verzoek om de rekening te betalen.

Toen ben ik ook een met Horze gaan bellen om na te vragen of de retour gestuurde artikelen wel allemaal aan zijn gekomen.
Ja hoor dit was het geval, dus ik vroeg of ze mij een mail wilde sturen met daarin het bewijs dat hun de goederen hadden ontvangen en er dus geen rekening meer verschuldigd is.

Hierna Alektum maar weer eens een mail gestuurd en gezegd dat ik het bedrijf van de goederen gesproken had en ze hadden de goederen retour gekregen. Er stond niets meer open. Bewijs van retouren meegestuurd als bijlage.

Ja hoor na een paar maanden weer een brief,.....betalen moest ik.
Ik heb ze daarop een mail terug gestuurd dat ik het nu een keer zat was en als ze niet zouden stoppen ik een procedure zou opzetten en ze aan zou klagen voor smaad.
Deze brief is verstuurd op 30-10-13 en tot vandaag nog niets van ze gehoord.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 11:51

Nou zo gaat het dus ook bij mij alleen heb ik dus nooit iets besteld noch ontvangen! Goed idee!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:53

@ vuurneon
ook daar is heel makkelijk mee af te rekenen.

Als het goed is, staat die persoon namelijk bij de gemeente niet meer ingeschreven op dat adres. Alleen jullie staan daar ingeschreven. Een belletje plegen waarbij je hun daar op wijst zou meer dan voldoende moeten zijn om daar in 1 keer van af te zijn.

Althans dat was het bij ons wel; ging om een garagerekening van vorige bewoner. Incasso verwezen naar gemeentehuis en het was klaar.

Dat zou bij de politie ook het geval moeten zijn.

Kijk daarom is negeren niet altijd de beste aanpak; je kan voor verrassingen komen te staan die behoorlijk genant kunnen zijn. Zoals dus politie aan de deur in jou geval.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:54

Axel_Valerie schreef:
Ja en dat level heb ik nu dus ook bereikt xxCYNNxx.

snap ik heel goed ts. Al een jaar lang alweer -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:56

xxCYNNxx schreef:
@ vuurneon
ook daar is heel makkelijk mee af te rekenen.

Als het goed is, staat die persoon namelijk bij de gemeente niet meer ingeschreven op dat adres. Alleen jullie staan daar ingeschreven. Een belletje plegen waarbij je hun daar op wijst zou meer dan voldoende moeten zijn om daar in 1 keer van af te zijn.

Althans dat was het bij ons wel; ging om een garagerekening van vorige bewoner. Incasso verwezen naar gemeentehuis en het was klaar.

Dat zou bij de politie ook het geval moeten zijn.

Kijk daarom is negeren niet altijd de beste aanpak; je kan voor verrassingen komen te staan die behoorlijk genant kunnen zijn. Zoals dus politie aan de deur in jou geval.

Klopt, zou je denken inderdaad :D helaas... Politie kwam zelfs een maand later weer langs. Politieman zei ook; tja, communicatie is niet echt ons ding en omdat adres onbekend is gaan wij automatisch naar het laatst bekende adres toe.
Dat was ruim nadat wij waren ingeschreven op dat adres, adresonderzoek hadden laten doen naar de vorige bewoners (adres onbekend, maar ze zijn uitgeschreven) en omdat het een koophuis is staan wij ook keurig in het kadaster. De eerste lading agenten heeft het ook gelijk doorgegeven aan het bureau en tóch kwam er dus een maand later weer agenten langs...
Wij hebben zelfs papieren opgehangen op de deur, zodat men niet 'met de deur in huis kan vallen'. Op aanraden van de politie en deurwaarders.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-10-14 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:58

Waarom energie er in steken, negeren, negeren.

Gewoon als je straks een mail terug krijgt niets mee doen. Brieven van hen smakelijk om lachen en direct weggooien.

Mocht je wel willen reageren dan beter met:
Jullie starten maar een procedure op, ik heb niets besteld en geleverd gehad en jullie kunnen niets bewijzen. Daarnaast zijn jullie als incassobureau daar helemaal niet wettelijk voor bevoegd.

Niet verder op ingaan, gaat het alleen maar langer van duren en wordt de irritatiefactor alleen maar groter van. Zonde van je tijd en energie :P

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 11:58

aargh ja dat is wel heel erg irritant zeg. hihi die laatste zin; zag al weer helemaal dat spotje van Apeldoorn verzekeringen; je weet wel; die waar zo'n arrestatieteam bij de verkeerde mensen naar binnen walst :)
Dat wil je wel graag voorkomen ja.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 12:24

Ik ben trouwens nu bezig op klacht.nl misschien dat dat helpt..

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:38

Zal voor je duimen ts...succes :)