2 de Oppasbaan aangeboden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: 2 de Oppasbaan aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:07

Ik geef mijn nichtje van 13 2.50 p.uur.zodat mijn man en ik 1 avond in de 2 weken samen naar paardrijles kunnen :)...
Ik paste altijd voor niets op bij mijn zus ( haar moeder). Maar ik heb nog maar heeeeeeeel weinig oppas gebruikt..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:25

pimaude schreef:
Mensen met een gehandicapt kind krijgen pgb toch? Daar kunnen ze oa jou van betalen dus kun je rustig in overleg gaan!

een pgb moet je verantwoorden dus kom jij bij mij werken dan betaal ik jou 7,50. Helaas is een budget niet zwart uit te geven, dus kom je op de loonlijst. Of je moet zelf je inhoudingen afdragen. Weet wel dat jouw sofienummer doorgegeven word aan de belastingdienst. Geld zwart of wit maakt niet uit, kan je maar 1 X uitgeven.

Persoonlijk kan je best overleggen, maar pas na een keer meelopen. De ouders weten niet wat ze aan jou hebben en jij niet aan hun en de kids. er zijn 2 leeftijdsgroepen.. 1 die vroeg gaat en 1 die opblijft en eventueel aandacht verdient. Pas je salaris daar op aan.

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:28

Ik vind €5-, een nette prijs per uur eigenlijk.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:33

Ik vind 5€ best veel, dat kreeg ik voor uitmesten per uur ook en dat is toch een stuk zwaarder werk :)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:42

melody7 schreef:
Ik vind 5€ best veel, dat kreeg ik voor uitmesten per uur ook en dat is toch een stuk zwaarder werk :)

Met een heeeeel stuk minder verantwoordelijkheid

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:44

Ligt eraan wanneer het is, de verantwoordelijkheid hebben over kinderen die boven liggen te slapen is zo zwaar niet lijkt mij..

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:55

Oh nee? Zou toch zeggen van wel, als er brand uit breekt, als er een kind ziek wordt, als er een kind wakker wordt etc etc
Wij hebben nu 5 kinderen (nummer 6 onderweg) maar betalen als we een oppas hebben 4GBP (we wonen in engeland) voor het eerste kind, en 3GBP voor ieder volgend kind

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 18:58

Ik weet uit ervaring van mijn andere oppasgezin, dat ik het heel lekker vind om 5 euro te krijgen. Ik kom altijd in de avond uren, wanneer de kinderen nog op bed gedaan moeten worden. De baby van 6 maand, heb ik altijd het meeste moeite mee en wil nooit slapen en huilt de hele tijd. Bij dat gezin ben ik heel blij dat ik tenminste 5 euro krijg per uur en niet minder.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:10

_Nadia_ schreef:
Oh nee? Zou toch zeggen van wel, als er brand uit breekt, als er een kind ziek wordt, als er een kind wakker wordt etc etc
Wij hebben nu 5 kinderen (nummer 6 onderweg) maar betalen als we een oppas hebben 4GBP (we wonen in engeland) voor het eerste kind, en 3GBP voor ieder volgend kind

Ik zal er wel anders tegenaan gaan kijken als ik ouder wordt.. nu zie ik die problemen niet zo, let bij mijn verzorgpaard ook altijd op de kleinkinderen als ze er zijn en vind het niet zoveel moeite..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:11

melody7 kom gerust eens oppassen hier. Welkom hoor :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:12

melody7 schreef:
_Nadia_ schreef:

Ik zal er wel anders tegenaan gaan kijken als ik ouder wordt.. nu zie ik die problemen niet zo, let bij mijn verzorgpaard ook altijd op de kleinkinderen als ze er zijn en vind het niet zoveel moeite..

Hopelijk wel ja. Ook de reden trouwens dat ik niemand van onder de 18 bij mijn kinderen wil hebben. Wij hebben ook alleen oppas in uiterste noodgevallen, en nooit zomaar.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:16

Heb je het inmiddels met de vader besproken?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:27

_Nadia_ schreef:

Pfoe en dat zijn normale tarieven voor een informele oppas?
Of zijn dat meer de officiële tarieven die gastouders hanteren.

Ik heb behoorlijk wat oppaservaring en kan gelukkig goed organisen maar met 6 kinderen zou ik toch even moeten slikken hoor lol, maar als er binnen het gezin al veel structuur bestaat (wat waarschijnlijk wel is met zo'n groot gezin) is het al heel wat makkelijker.
Bij het gezin waar ik nu over de vloer kom is die structuur er (helaas) niet erg, heeft op zich wel zijn redenen (onverwacht een tweeling... waar er 1 was gepland lol, medische problemen bij 1 van de twee, heeft zware operatie gehad en dus ook de nodige ziekenhuis tijd, wat niet ten goede komt van structuur, moeder een postnatale depressie (en is nu qua werk weer aan het opbouwen), enz... daarnaast zijn voor mij als oppas de 'regels' wat onduidelijk tegenover de 2.5 jarige... hij lijkt alles te kunnen 'flikken'. Het is een lief jongetje hoor absoluut, maar bruist van energie (logisch) en zit enorm in de peuterpubertijd (nee zeggen op alles), kan aan hem merken dat hij behoefte heeft aan structuur.
Hij begint nu een beetje te merken (na een aantal keer) dat nee bij mij nee is en zeuren geen zin heeft lol... het uitprobeer spelletje zal nog wel even doorgaan maar hij begint wel steeds meer te reageren erop (positief).
Maar tegelijkertijd kan ik met een tevreden gevoel de deur dicht trekken als ik daar wegga en in die paar uurtjes dat ik er ben ik ook de gelegenheid heb gekregen om even de keuken een beetje te soppen, de huiskamer gestofzuigd heb, lekker een eind gewandeld heb, de metershoge berg wasgoed weg heb kunnen vouwen enz.

... maar de volgende keer krijgt peuterlief niet meer zijn loopfiets (degene zonder duwstang dan) als we een eind gaan wandelen, vorige keer liepen we daardoor echt met de rem erop lol. Wil juist dat hij lekker kan uitrazen (zodat hij daarna na een boterham lekker een middagdutje kan doen en k mijn handen vrij heb om wat huishoudelijk werk te doen)

Maar zoals ik in een eerdere post al zei, dit is overdag (een aantal uurtjes) oppassen, actief met de kinderen bezig zijn, dat is wat mij betreft anders dan 's avonds

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 19:46

Avelienvd schreef:
Heb je het inmiddels met de vader besproken?

Nee, hij belde mij gister avond maar, ik was aan het oppassen bij mijn andere oppas gezin en zat net met een huilende baby op mijn armen. Dus kon de telefoon niet opnemen. Heb vandaag proberen terug te bellen maar hij is niet bereikbaar.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:56

Annemiek80 schreef:
_Nadia_ schreef:

Pfoe en dat zijn normale tarieven voor een informele oppas?
Of zijn dat meer de officiële tarieven die gastouders hanteren.

Hier zijn dat normale tarieven ja, een childminder is nog duurder.

Structuur? Nah, niet echt, haha, tenminste we proberen het wel, maar t werkt niet echt met een eigen bedrijf, kinderen die thuis les krijgen, een man die ook nog buitenshuis werkt.
Met die van mij heb je overdag veel minder werk dan 's avonds, maargoed dat komt door hun beperkingen.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:33

LZP -> STW